ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I
moest je nou weer heen?
Immer wieder die verdammte Holländer
ahaa BBQ-eh
gister nog een Autostyle Mazda 323 een illusie armer gemaakt, kon me niet beheersen ondanks dat ie nog niet helemaal warm was
gister nog een Autostyle Mazda 323 een illusie armer gemaakt, kon me niet beheersen ondanks dat ie nog niet helemaal warm was

Immer wieder die verdammte Holländer
gisteren met de RCB afdeling naar een meeting van de clioclub geweest (belgië). Heel veel jonge mensen (jeugdige mensen) waarbij de meesten in het bezit zijn van "boom-cars"...(clio 1.2-16v, 1.6-16v,1.5dci enz). Geen V6 of rs geweld dus. Vandaar op de terugweg maar effe met de eigen clubleden aan het stoeien geweest, ik had spijtig genoeg de kans niet om zelf fotos te nemen maar met een gang van 100 km/h hingen we met 3 naast elkaar. Links:clioRS,midden ClioV6,rechts R21T...De middenste gaf het teken en off whe go! Ik zie nog steeds de smoel van de V6 rijder als de 21 zonder pardon uitliep op die andere 

-
vanmorgen rond 8 uur afrit efteling vanaf de A59, reed aan de linker kant 100/110 tussen de afrit en de eerste flitspaal naar waalwijk, komt er zon golf 3 (geloof ik) in me spiegel aan jakkeren, dus ik netjes opzij ondanks het gedruk. hij rijd voorbij, maar moet eind verderop wachten voor stoplicht, hij staat rechts ik ga er links naast staan, op achterkant stond V5 op de golf (5 cilinder neem ik aan?). We kijken elkaar aan. Hij stond +- 40cm verder voor. Wordt groen en gas erop. ik reageerde ietsje sneller dus was sneller weg, maar hij kon niet langszij komen. 

Gisteravond, met een bakkie op lekker op de achterbank van de RS hangend, vriendin achter 't stuur. En toen wilde een gozer in een Alfa 156 d'r bij 't stoplicht wel ff langs naaien. Was echt heel erg lachwekkend toen vriendin gasgaf, en d'r vandoor peerde. Dat ging de Alfa toch niet winnen.
Later toen we de snelweg op gingen, probeerde ie 't enthousiast nog een keer. Maatje en ik luidkeels schreeuwen: terug naar 3, terug naar 3, zei terugschakelen, d'r vandoor brullen, en weer ging de Macho in z'n Alfa 't niet winnen.
Later toen we de snelweg op gingen, probeerde ie 't enthousiast nog een keer. Maatje en ik luidkeels schreeuwen: terug naar 3, terug naar 3, zei terugschakelen, d'r vandoor brullen, en weer ging de Macho in z'n Alfa 't niet winnen.
Ehehe een sjonny style civic, meer dB dan pK's, hij vond me niet aardig toen ik hem even de tijd gaf bij het stoplicht en daarna langs hem heen reed..reed bij het volgende stoplicht zoals bijna gewoonlijk hier strak door het rode licht
Mn dag is weer goed

Mn dag is weer goed

Zitten geloof ik ook 150 pk versies bij? Heb er weleens een op hoge snelheid voorbij gereden, ging niet makkelijk. (Auto had ook nog niet zijn volle vermogen, had hem pas net).Steven schreef:Is een VR6 met afgechopte cilinder, 2,3 cilinder en 170 pk.
De rest zoek je maar op in carbase op autoweek.nl
leuke vriendin heb jij !!!!!!!!! Die van mij doet niets anders dan schoppen en slaan als ik op het gas ga.Menno schreef:Gisteravond, met een bakkie op lekker op de achterbank van de RS hangend, vriendin achter 't stuur. En toen wilde een gozer in een Alfa 156 d'r bij 't stoplicht wel ff langs naaien. Was echt heel erg lachwekkend toen vriendin gasgaf, en d'r vandoor peerde. Dat ging de Alfa toch niet winnen.

-
- Contacteer:
Je bedoeld dat de Clio V6 langzamer was dan de 21T??? Die V6 rijder heeft zitten slapen of die 21T is heel wat getuned? In het geval van de tweede respect!-jo- schreef:Ik zie nog steeds de smoel van de V6 rijder als de 21 zonder pardon uitliep op die andere
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
de 21 van -jo- is niet helemaal standaard iddelmotheelk (Eric) schreef: Je bedoeld dat de Clio V6 langzamer was dan de 21T??? Die V6 rijder heeft zitten slapen of die 21T is heel wat getuned? In het geval van de tweede respect!

Op snelheid (boven de 120) zijn die 170 pk versies best snel hoor. Ik heb het mogen evenaren.marcel16v schreef:150 Pk is de eerste versie, metzilveren V en rode 5.Steven schreef:JAh 170 is de GTi, 150 is de 'normale'
170 Pk is de de tweede versie, met zilveren V en 5. Zijn inderdaad niet echt snel.
-
het was iig die met de zilvere V en zilvere 5.
reed wel ff met smile rond daarna 

zo is dat, maareuh, de ClioV6 is naar mijn (en die van vele anderen) mening zwaar overschat.dennisvr schreef:de 21 van -jo- is niet helemaal standaard iddelmotheelk (Eric) schreef: Je bedoeld dat de Clio V6 langzamer was dan de 21T??? Die V6 rijder heeft zitten slapen of die 21T is heel wat getuned? In het geval van de tweede respect!
Naar verluid kan een deftig geprepareerde RS dat ding netjes volgen. Naar wat we zaterdag ondervonden hebben geloof ik dat best.
(er was ook een A610 bij (zie pic 3.0lturbo) en die ging er ook als een speer over)
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... C00014.jpg[/img]
clioV6
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... C00001.jpg[/img]
jups, tis een ph1 maar eigenlijk maakt gewicht niet veel uit in deze klasse. De 21 weegt ook bijna 1200 kg met dit verschil dat ie 1000cc minder heeft...
-
afgelopen zaterdag met de gereviseerde motor en Menno chip achter een SL500 (model 1995) aan. Grote foute wielen en knalrood, oftewel een gave bak!
Was niet geheel een succes
maar wel lachuh. Kreeg een mooie duim van de gladde/foute meneer achter het stuur toen hij afremde en ik hem weer bijgehaald had. Verschil was niet heeeeeel erg groot overigens. Hij reed maar langzaam van me weg.
Was niet geheel een succes

Vorige week vrijdagavond met de Clio RS voor de stoplichten op de Velperbroek rotonde, naast een Ford Focus. De bestuurder en bijrijder zaten me nogal aan te kijken, en gingen ook nog snel ff een metertje naar voren toen 't nog rood was. Ok, duidelijk, punt gemaakt. Dus toen 't licht wat minder rood werd: vol d'r op
. Makkelijk gewonnen, en bij 80 weer gestopt, tot ze weer achter me zaten. Vervolgens vanaf de rotonde de snelweg op, met zo'n mooie lange bocht. Focus wilde d'r weer langs, maar toch maar ff zo snel mogelijk naar 120 opgetrokken, ging ie niet bijhouden 
O'ja, d'r zaten twee agenten in uniform in de Focus

-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Ja, en de volgende keer als ze zien dat je te hard rijdt ben je aan de beurtMarcel B. schreef:Leuk is dat he, agentjes pesten, gewoon aan de regels houden maar wel asociaal wegknallen

Hou me dus altijd rustig in de buurt van de Polizei.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
80 maar over velperbroekMenno schreef:Vorige week vrijdagavond met de Clio RS voor de stoplichten op de Velperbroek rotonde, naast een Ford Focus. De bestuurder en bijrijder zaten me nogal aan te kijken, en gingen ook nog snel ff een metertje naar voren toen 't nog rood was. Ok, duidelijk, punt gemaakt. Dus toen 't licht wat minder rood werd: vol d'r op. Makkelijk gewonnen, en bij 80 weer gestopt, tot ze weer achter me zaten. Vervolgens vanaf de rotonde de snelweg op, met zo'n mooie lange bocht. Focus wilde d'r weer langs, maar toch maar ff zo snel mogelijk naar 120 opgetrokken, ging ie niet bijhouden

Project: GTT Blue Sport
-
- Contacteer:
Gister trouwens vet verloren van een BMW X5 (ja zo'n lompe) die schoot echt vooruit. Ik was nergens met m'n veel lichtere 19.
dat zullen we vrijdag weten , hij gaat eindelijk de bank om te mappen met de juiste mapcensor (3) en alles wat daarbij hoort. Met een klein beetje geluk... voorzichtige schatting 225 op de wielen (die richting moet het uitgaan) en koppel rond en om de 400nm. We zien vrijdag wel.Maus schreef:Verschil in gewicht is dan toch nog zo'n 10%, vind dat je dat niet zo maar opzij kan zetten.
Hoeveel pk's heeft de 21?
-
- Contacteer:
Eens dat de V6 wel wat overschat is. De pk/gewichtsverhouding is inderdaad niet veel gunstiger dan een ('gewone') RS. De beleving is natuurlijk wel heel anders door onder het gedrag (achterwielaandrijving)!
Dat verhaal heb ik weleens vaker gehoord. Maar dat zullen denk ik alleen de 0-100 sprintjes zijn toch?Roy schreef:Ik heb wel vaker een clio v6 gezien die het af moest leggen tegen een paar gtt's![]()
He Maus
Laatst gewijzigd door Sander2 op wo 15 jun 2005 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
NeeSander2 schreef:Dat verhaal heb ik weleens vaker gehoord. Maar dat zal denk ik alleen de 0-100 sprintjes zijn toch?Roy schreef:Ik heb wel vaker een clio v6 gezien die het af moest leggen tegen een paar gtt's![]()
He Maus

-
- Contacteer:
Ik bij het stoplicht in Emmen op de Hondsrugweg tegen een redelijk leuk meiske in ouwe grijze Suzuki Alto, 50 toegestaan dus ik trek 'm naar 90
en de Suzuki Alto lijkt wel net zo snel te gaan als ik. Houdt me keurig bij in de sprint naar 90, ook al was ik eerder weg.
Mischien zijn door de ouderdom van dat ding de cilinders een beetje uitgesleten, want ik had toch zeker weten bijna het dubbele aan cilinderinhoud in m'n 19 (en zoveel gewicht scheelt het ook weer niet toch?)
Meestal blijven ze nergens behalve dan in m'n achteruitkijkspiegel

Mischien zijn door de ouderdom van dat ding de cilinders een beetje uitgesleten, want ik had toch zeker weten bijna het dubbele aan cilinderinhoud in m'n 19 (en zoveel gewicht scheelt het ook weer niet toch?)
Meestal blijven ze nergens behalve dan in m'n achteruitkijkspiegel