ACT: Clio RS
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Inderdaad, Gordini is meer een luxe label geworden dan een echt sportief label. Zonde hoor, is een gemiste kans.
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Ze hebben plannen om Gordini-versies als tracklegal versies neer te zetten. Dus meer hardcore. We gaan het vanzelf zien, het zijn woorden natuurlijk.
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Vanmiddag nog even in die zilvere RS gezeten, is wel wennen als je net uit een 3 RS komt. Overigens ook wel gek : de stoelen in mijn GT-line zijn sportiever (/hogere wangen) dan de stoelen in de nieuwe RS 
Ze hebben nu overigens wel het probleem van de ver naar binnen vallende velgen aangepakt, staat stukken beter. Is overigens niet alleen bij de RS, maar bij alle uitvoeringen van de nieuwe Clio. Ook nog even bij de Estate staan kijken, mooie auto !

Ze hebben nu overigens wel het probleem van de ver naar binnen vallende velgen aangepakt, staat stukken beter. Is overigens niet alleen bij de RS, maar bij alle uitvoeringen van de nieuwe Clio. Ook nog even bij de Estate staan kijken, mooie auto !

- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Op de rechte lijn in ieder geval erg snel 

wellicht een aankomend rs rijder hier?
Moet voor mijn werk 120km per dag afleggen en ben op zoek naar een geschiktere auto dan mijn 106 rallye.
Moet sportief zijn, maar wel leuk blijven ( financieel )
Nu zag ik een rs staan met 145.000 op de klok en dat moet natuurlijk geen probleem zijn, maar ik vraag me af watvoor gebreken vaak voorkomen met hogere kmstanden?
Distributie riem moet om de 120.000?
En als ik voor proefrit ga, wat zijn dan de aandachtspuntjes?
Auto heeft sinds kort een gereviseerde bak eronder zitten.. zijn er meerdere met bakproblemen? of komt het door rijstijl bestuurder?
Nu niet het aller belangrijkste en volledig afhankelijk van rechtervoet, maar wat doet een rs qua verbruik op de snelweg?
Moet voor mijn werk 120km per dag afleggen en ben op zoek naar een geschiktere auto dan mijn 106 rallye.
Moet sportief zijn, maar wel leuk blijven ( financieel )
Nu zag ik een rs staan met 145.000 op de klok en dat moet natuurlijk geen probleem zijn, maar ik vraag me af watvoor gebreken vaak voorkomen met hogere kmstanden?
Distributie riem moet om de 120.000?
En als ik voor proefrit ga, wat zijn dan de aandachtspuntjes?
Auto heeft sinds kort een gereviseerde bak eronder zitten.. zijn er meerdere met bakproblemen? of komt het door rijstijl bestuurder?
Nu niet het aller belangrijkste en volledig afhankelijk van rechtervoet, maar wat doet een rs qua verbruik op de snelweg?
Hij is wel erg mooi! http://link.marktplaats.nl/659888746
Verbruik zou ik rekenen op 1:10-1:11. Misschien bij veel 100km/u snelwegkm's 1:12.
Verbruik zou ik rekenen op 1:10-1:11. Misschien bij veel 100km/u snelwegkm's 1:12.
Mooi is die zeker. Mijn 106 gebruikt ongeveer hetzelfde dus nog acceptabel.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr
zo iets rijd ik ook zelfde kilometerstand. Prijs vind ik laag en gebruik op lpg is 1op 9 a 10. Dus 35 euro voor 550Km doe ik.
in vergelijk met je rally is dat op benzine ook 1 op 10 is 5X120Km=600 =60l=105 euro per week (1l benzine 1,75)
Scheelt per maand aan brandstof 315 EURO!!! wel hogere wegenbelasting ik meen 70euro per maand. dus zeg eens per maand 250Euro minder brandstof kosten.....
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr
deze rijd zowiezo 1 op 20 en is een luxe dieseltje 50 liter is dus meer als 1000KM!! en 50X1,40=70 euro en is qua brandstof eigelijk net zo duur als de megane 2 2.0 16V op lpg
wegen belasting is maar 65per maand, onderhoud en slijtage is gunstiger als een lpg auto en is op de lange duur denk ik goedkoper als de megane 2.0 16V op lpg, maar die is natuurlijk pittiger
ik zeg hou de rally voor er bij en rijd voor werk iets goedkoper.. scheelt je per jaar 3000euro aan benzine
zo iets rijd ik ook zelfde kilometerstand. Prijs vind ik laag en gebruik op lpg is 1op 9 a 10. Dus 35 euro voor 550Km doe ik.
in vergelijk met je rally is dat op benzine ook 1 op 10 is 5X120Km=600 =60l=105 euro per week (1l benzine 1,75)
Scheelt per maand aan brandstof 315 EURO!!! wel hogere wegenbelasting ik meen 70euro per maand. dus zeg eens per maand 250Euro minder brandstof kosten.....
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr
deze rijd zowiezo 1 op 20 en is een luxe dieseltje 50 liter is dus meer als 1000KM!! en 50X1,40=70 euro en is qua brandstof eigelijk net zo duur als de megane 2 2.0 16V op lpg
wegen belasting is maar 65per maand, onderhoud en slijtage is gunstiger als een lpg auto en is op de lange duur denk ik goedkoper als de megane 2.0 16V op lpg, maar die is natuurlijk pittiger
ik zeg hou de rally voor er bij en rijd voor werk iets goedkoper.. scheelt je per jaar 3000euro aan benzine

Bedankt voor je reactie, was al aan het rekenen geslagen en is idd zonde geld.
Hard rijden is toch niet mogelijk op het traject dat ik moet rijden ( denhaag-rotterdam) en ben pas geleden geslaagd voor motorrijbewijs dus dan moeten we de fun maar op 2 wielen gaan zoeken
Gaat dan toch mijn zoektocht naar een diesel. Ben zelf automonteur geweest en daardoor geen fan geworden van gas systemen. Zijn er genoeg die probleemloos rond rijden, maar heb zelf teveel ongein gezien.
Hard rijden is toch niet mogelijk op het traject dat ik moet rijden ( denhaag-rotterdam) en ben pas geleden geslaagd voor motorrijbewijs dus dan moeten we de fun maar op 2 wielen gaan zoeken

Gaat dan toch mijn zoektocht naar een diesel. Ben zelf automonteur geweest en daardoor geen fan geworden van gas systemen. Zijn er genoeg die probleemloos rond rijden, maar heb zelf teveel ongein gezien.
ongein en slecht onderhoud gaan hand en hand denk ik. ook je gassysteem heeft onderhoud nodig.
daarom zei ik al dat diesel op de lange run goedkoper zou zijn.
die Initiale ziet er wel tof uit niet? hier in de club zijn er een aantal die die clio 1.5dci al ruim over de 3ton hebben gezet. Dus dan moet je zeker nog een mooi tijdje kunnen tuffen in een luxe auto.
Ik hoop dat je een leuke renault uitzoekt. Megane 2 1.9 DCI is ook een sportieve optie die ook lekker zuining kan rijden. Alhoewel ik enkel wel in en 1.5Dci heb gereden moet ik zeggen dat die al lekker vlot zijn. En doe ons(mij) aub een plezier en stap niet in een golf tdi
(ook al rijden ze goed en zijn ze degelijk blablabla)
daarom zei ik al dat diesel op de lange run goedkoper zou zijn.
die Initiale ziet er wel tof uit niet? hier in de club zijn er een aantal die die clio 1.5dci al ruim over de 3ton hebben gezet. Dus dan moet je zeker nog een mooi tijdje kunnen tuffen in een luxe auto.
Ik hoop dat je een leuke renault uitzoekt. Megane 2 1.9 DCI is ook een sportieve optie die ook lekker zuining kan rijden. Alhoewel ik enkel wel in en 1.5Dci heb gereden moet ik zeggen dat die al lekker vlot zijn. En doe ons(mij) aub een plezier en stap niet in een golf tdi

Nog 2 filmpjes. Nu van een rode 4RS:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... TGvFLftUm4
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 4AytlBRUtI
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... TGvFLftUm4
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 4AytlBRUtI
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Wat is er nou weer mis met een Golf TDi? Omdat 't geen Renault is?Abel schreef:ongein en slecht onderhoud gaan hand en hand denk ik. ook je gassysteem heeft onderhoud nodig.
daarom zei ik al dat diesel op de lange run goedkoper zou zijn.
die Initiale ziet er wel tof uit niet? hier in de club zijn er een aantal die die clio 1.5dci al ruim over de 3ton hebben gezet. Dus dan moet je zeker nog een mooi tijdje kunnen tuffen in een luxe auto.
Ik hoop dat je een leuke renault uitzoekt. Megane 2 1.9 DCI is ook een sportieve optie die ook lekker zuining kan rijden. Alhoewel ik enkel wel in en 1.5Dci heb gereden moet ik zeggen dat die al lekker vlot zijn. En doe ons(mij) aub een plezier en stap niet in een golf tdi(ook al rijden ze goed en zijn ze degelijk blablabla)
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Nee omdat het eenheidsworst is, als je een niet onderscheidende auto wil dan is dat wel de weg te gaan ja
Maar als je een 106 rallye rijdt ga je vrijwel zeker geen golf rijden 


-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
http://www.pure-motorsport.co.uk/details.php?itemid=183
Iemand nog geld teveel?
Mooiste spruitstuk ooit? (Voor een RS dan)
Iemand nog geld teveel?
Mooiste spruitstuk ooit? (Voor een RS dan)
Benny Raepers stijl (Een goed uitlaatsysteem doet wonderen)
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/Jacques51/BennyRaepers_zps835e1e1c.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/Jacques51/BennyRaepers_zps835e1e1c.jpg[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
handwerk kost geld hè....#Ron# schreef:Dat zou best kunnen. Maar of daar voor bijna 800 pond harder door gaat, waag ik toch te betwijfelen.bozothenutter schreef:Mooiste spruitstuk ooit? (Voor een RS dan)
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
wie is benny raepers?jacques schreef:Benny Raepers stijl (Een goed uitlaatsysteem doet wonderen)
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/Jacques51/BennyRaepers_zps835e1e1c.jpg[/img]
ziet er wel goed uit!


clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ik gok op genoeg om een standaard Megane RS250 het lastig te maken, de beperking zal de EDC bak zijn vermoed ik.-jo- schreef:Er is een map beschikbaar op 29 juniMerijn schreef:Ik ben benieuwd hoeveel PK's er nog extra uit die turbo-motor van de 4 RS getrokken kunnen worden.
Deze zal best een koppel toename aankunnen, maar dat gaat Henk ons vast nog wel vertellen/kenbaar maken.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
gezocht
kenteken van een 197RS met ESP (geen idee of dit een optie was)
dit ivm het achterhalen van een onderdeelnummer van de hoofdremcylinder bij een dealer
kenteken van een 197RS met ESP (geen idee of dit een optie was)
dit ivm het achterhalen van een onderdeelnummer van de hoofdremcylinder bij een dealer
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
- Car: 95-PZ-KJ
- Contacteer:
tnx, ga vanmiddag metteen ff langs!
haha thats it?! Ook nog in een verkeerd topic 

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Post verwijderd. Back on topic 

-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Een maat van mij gaat binnenkort voor langere tijd naar het buitenland.
Nu heeft hij wat rs onderdelen aan mij toe vertrouwt om te verkopen.
Wat zijn normale verkoop prijzen hiervoor:
Cup of trophy spoiler.
Luchthappers voor remmen.
Mag ook per pm.
Nu heeft hij wat rs onderdelen aan mij toe vertrouwt om te verkopen.
Wat zijn normale verkoop prijzen hiervoor:
Cup of trophy spoiler.
Luchthappers voor remmen.
Mag ook per pm.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
edit
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Clio 2?Cleaned_Clio_16v schreef: Cup of trophy spoiler
Dat zijn 2 verschillende spoilers.
De Trophy is langer dan de Cup en gelijk aan de phase 2 V6 spoiler en kan 225 Euro opbrengen zonder de kortere gasveren erbij. Deze is niet meer nieuw te koop!
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto550-FQV48OCR.jpg[/img]
De Cup spoiler zal iets van 100-150 Euro opbrengen denk ik.