ik wil morgen even nieuwe schokdemper achter op de clio zetten, maar kan iemand mij even uitleggen hoe ik dat het beste kan doen. voor dat ik starks iets belangrijks zou vergeten
enkel vervangen? zijn gewoon bouten die je moet losdraaien. niks aparts verder. kan soms wel wat lastig bereiken zijn waar ze rechtsachter bij de carrosorie zitten.
J-P-S schreef:enkel vervangen? zijn gewoon bouten die je moet losdraaien. niks aparts verder. kan soms wel wat lastig bereiken zijn waar ze rechtsachter bij de carrosorie zitten.
oke mooi, maar gewoon links en rechts even op de bokjes zetten. en de wielen los van de grond zo dat de demper op zijn verst uitzet. en is dan alle spanning van de demper af?
heb alleen die zij paneeltjes nodig, en die zijn meestal in slechte staat (stuk getroken) wil je niet ruilen tegen de mijne? heb hier trouwens nog een GP bankje staan
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden(en ze kosten ook genoeg)
ik heb de clio achter nu op de bokjes staan zodat de wielen van de grond staan en de achter brug op zijn verst uit staat, maar de nieuwe demper is een kleine 3 cm langer dan de oude die er nog onder zit. waar ik nu bang voor ben is dat ik straks de nieuwe demper er niet onder ga krijgen. de clio is wel verlaagt achter.
Als de dempers gewoon de goede zijn moet het wel lukken.
Probeer anders met iets van een staaf een hefboom te maken waarmee je de achteras verder naar beneden drukt.
Dan krijg je de bouten er wel door.
Frits Clio 16v schreef:Als de dempers gewoon de goede zijn moet het wel lukken.
Probeer anders met iets van een staaf een hefboom te maken waarmee je de achteras verder naar beneden drukt.
Dan krijg je de bouten er wel door.
jah iets in de richting zat ik ook al te denken, maar denk zelf dat de brug weinig gaat mee geven. en het houdt ook in dat er nu nog wel een bepaalde spanning op de oude dempers zit.
voske schreef:even ook wat tyrepjes erinomheen binden is ook een oplossing
heb de bestuurderskant al klaar gewoon ff met alle power de nieuwe demper ingedrukt nu de bijrijderskant nog even, maar zat alweer met de reservetank die in de weg zit. dus maar ff frits zijn oplossing met de hefboom proberen.
ik merkte sinds gisteren op dat mijn uitlaat een kloteherrie maakt als ik gas geef en de toeren rond de 4000 zitten. ik heb dus een cat + demperloze buis + standaard einddemper eronder zitten. einddemper is half jaartje oud, zou hier vanbinnen al iets 'los' zitten? het is echt een soort metaalgeluid (trilling). of kan het bv ook te maken hebben met het feit dat er geen tussendemper meer onder hangt? iig, het is echt irritant.
heb gecheckt, de uitlaat hangt overal mooi vast en raakt nergens, het komt echt vanuit de pot volgens mij.
Het zou dempingsmateriaal kunnen zijn, ja... Waar komt het geluid precies vandaan? Onder de auto, dan zou het de kat kunnen zijn, maar de einddemper lijkt mij het meest voor de hand liggend.
Merijn schreef:Het zou dempingsmateriaal kunnen zijn, ja... Waar komt het geluid precies vandaan? Onder de auto, dan zou het de kat kunnen zijn, maar de einddemper lijkt mij het meest voor de hand liggend.
het komt echt van achter, daarstraks even gecontroleerd met andere personen erbij. het lawaai/trillen vermindert wanneer je met de pot rammelt. nuja dat wil dus zeggen andere pot? en deze is nog geen goed half jaar oud