ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Robert-Jan

Idd maar is een hondenbaan met motor er nog in! (N)

Distributie is wel te doen met het blok erin laatst bij Lex gedaan, dat ging eigenlijk vrij makkelijk.

Koppeling is mogelijk maar geen aanrader. :wink:
VLK Groep
jiggy
Contacteer:

ik wil morgen even nieuwe schokdemper achter op de clio zetten, maar kan iemand mij even uitleggen hoe ik dat het beste kan doen. voor dat ik starks iets belangrijks zou vergeten :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

enkel vervangen? zijn gewoon bouten die je moet losdraaien. niks aparts verder. kan soms wel wat lastig bereiken zijn waar ze rechtsachter bij de carrosorie zitten.
jiggy
Contacteer:

J-P-S schreef:enkel vervangen? zijn gewoon bouten die je moet losdraaien. niks aparts verder. kan soms wel wat lastig bereiken zijn waar ze rechtsachter bij de carrosorie zitten.
oke mooi, maar gewoon links en rechts even op de bokjes zetten. en de wielen los van de grond zo dat de demper op zijn verst uitzet. en is dan alle spanning van de demper af?
Jordi - Clio 16V

idd jiggy, heb het al in een ander topic gevraagd maar is er hier iemand met een Grandprix op orgineel nederlands kenteken?
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Jordi - Clio 16V

:nopom: heeft nou niemand een kenteken voor mij zodat ik wat spulletjes kan bestellen?
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik dacht dat GP's nooit in Nederland geleverd zijn... :S
-Ray-
Contacteer:

Jordi - Clio 16V schreef:idd jiggy, heb het al in een ander topic gevraagd maar is er hier iemand met een Grandprix op orgineel nederlands kenteken?
die bestaan niet....
Immer wieder die verdammte Holländer
Jordi - Clio 16V

waarom vragen ze dan in gods naam om een kenteken bij de renault :@
ik heb ray's chass. nr door gegeven maar daar konden ze niets mee
Jordi - Clio 16V

hey Ray :)
-Ray-
Contacteer:

beetje mijn chassisnummer misbruiken :lol:

heeft niet geholpen dus?
Jordi - Clio 16V

ze kennen m niet Ray z'n auto bestaat niet, is ie gejat? :wink:
-Ray-
Contacteer:

:stfu
Jordi - Clio 16V

probeer het nog wel een keer, mag ik je chass nr nog 1 keer misbruiken? O-) :D
-Ray-
Contacteer:

;)

doe er je voordeel mee, hoop dat het lukt. tijdje geleden stond er nog een sloop GP op MP. Veban heeft ook niks liggen?
Jordi - Clio 16V

heb alleen die zij paneeltjes nodig, en die zijn meestal in slechte staat (stuk getroken) wil je niet ruilen tegen de mijne? :) heb hier trouwens nog een GP bankje staan
-Ray-
Contacteer:

wil je een eerlijk of een beleefd antwoord :p
Jordi - Clio 16V

combi?
Jordi - Clio 16V

Je kunt trouwens toch alles op het chassis nummer zoeken ongeacht land van herkomst?
-Ray-
Contacteer:

je zou iemand moeten hebben met een nederlandse late fase 2, die hebben ook zo'n interieur
Nelis_1987
Contacteer:

Jordi - Clio 16V schreef:Je kunt trouwens toch alles op het chassis nummer zoeken ongeacht land van herkomst?
Werkt niet altijd had van de week een Engelse auto op me werk maar hij herkende het Chasis nummer niet :gun: :gun:
jiggy
Contacteer:

ik heb de clio achter nu op de bokjes staan zodat de wielen van de grond staan en de achter brug op zijn verst uit staat, maar de nieuwe demper is een kleine 3 cm langer dan de oude die er nog onder zit. waar ik nu bang voor ben is dat ik straks de nieuwe demper er niet onder ga krijgen. de clio is wel verlaagt achter.

[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 0025~0.JPG[/img]
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... C00024.JPG[/img]
jiggy
Contacteer:

ook al is de clio verlaagt achter zakt de brug nog wel verder als ik allebij oude dempers eronder weg haal zo dat het verschil weer overeen komt.
Frits Clio 16v

Als de dempers gewoon de goede zijn moet het wel lukken.
Probeer anders met iets van een staaf een hefboom te maken waarmee je de achteras verder naar beneden drukt.
Dan krijg je de bouten er wel door.
jiggy
Contacteer:

Frits Clio 16v schreef:Als de dempers gewoon de goede zijn moet het wel lukken.
Probeer anders met iets van een staaf een hefboom te maken waarmee je de achteras verder naar beneden drukt.
Dan krijg je de bouten er wel door.
jah iets in de richting zat ik ook al te denken, maar denk zelf dat de brug weinig gaat mee geven. en het houdt ook in dat er nu nog wel een bepaalde spanning op de oude dempers zit.
Haas
Car: Megane RS

demper aan de auto bevestigen, spanban erom trekken en spannen, beetje begeleiden en dan moet t wel lukken.

zet ook links EN rechtsachter omhoog he ;)
jiggy
Contacteer:

Haas schreef:demper aan de auto bevestigen, spanban erom trekken en spannen, beetje begeleiden en dan moet t wel lukken.

zal het even proberen. heb nu bijna eentje los.
voske

even ook wat tyrepjes erinomheen binden is ook een oplossing :)
jiggy
Contacteer:

voske schreef:even ook wat tyrepjes erinomheen binden is ook een oplossing :)
heb de bestuurderskant al klaar gewoon ff met alle power de nieuwe demper ingedrukt :D nu de bijrijderskant nog even, maar zat alweer met de reservetank die in de weg zit. dus maar ff frits zijn oplossing met de hefboom proberen.
Johan_16v
Contacteer:

ff nog een uitlaatvraag :

ik merkte sinds gisteren op dat mijn uitlaat een kloteherrie maakt als ik gas geef en de toeren rond de 4000 zitten. ik heb dus een cat + demperloze buis + standaard einddemper eronder zitten. einddemper is half jaartje oud, zou hier vanbinnen al iets 'los' zitten? het is echt een soort metaalgeluid (trilling). of kan het bv ook te maken hebben met het feit dat er geen tussendemper meer onder hangt? iig, het is echt irritant.

heb gecheckt, de uitlaat hangt overal mooi vast en raakt nergens, het komt echt vanuit de pot volgens mij.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Het zou dempingsmateriaal kunnen zijn, ja... Waar komt het geluid precies vandaan? Onder de auto, dan zou het de kat kunnen zijn, maar de einddemper lijkt mij het meest voor de hand liggend.
Johan_16v
Contacteer:

Merijn schreef:Het zou dempingsmateriaal kunnen zijn, ja... Waar komt het geluid precies vandaan? Onder de auto, dan zou het de kat kunnen zijn, maar de einddemper lijkt mij het meest voor de hand liggend.
het komt echt van achter, daarstraks even gecontroleerd met andere personen erbij. het lawaai/trillen vermindert wanneer je met de pot rammelt. nuja dat wil dus zeggen andere pot? en deze is nog geen goed half jaar oud :(
voske

einddemper tegen de eindbumper
Johan_16v
Contacteer:

voske schreef:einddemper tegen de eindbumper
nee hoor, ben er zeker van dat het nergens raakt. dan zou ik het sowieso al eerder gehoord hebben.
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

Haas schreef:demper aan de auto bevestigen, spanban erom trekken en spannen, beetje begeleiden en dan moet t wel lukken.

'k heb ze ook eens vervangen, ging helmaal niet zo moeilijk......
gewoon de oude er af, en de nieuwe er op!
Gesloten