ACT: Twingo RS

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Geweldig geschreven stuk :D Leuk om te lezen!
Geinig hoe ze steeds terugkomen op die staking en dat de auto je om een boom of lantaarnpaal wil zetten :P
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Was in het begin niet zo gecharmeerd van de Twingo RS, maar zoals die er verleden week bij VKV in Gorinchem bij stond, die kleur :worship: Was een blauw metalic versie.
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Ik vind de zilvergrijze kleur ook erg dik!
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Inderdaad leuk stukje, maar heb nog niet gemerkt dat ie naar bomen trekt, heb dan ook niet de ESP uitgezet omdat ik niet de enige ben die er in rijdt.

Maar hoog in toeren moet hij wel worden gereden en ben in afwachting van een tjippie...........
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

twingo-rs
Berichten: 86
Lid geworden op: vr 3 okt 2008 8:17
Contacteer:

iemand al meer info over de software en de dakspoiler? :lol:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Je luistert ook niet als ik wat zeg he ??? :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

:worship: Helemaal mijn kleur en uitvoering :worship:

Zo een reed ik ook tijdens ons tripje in Frankrijk :p
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Arco Straver schreef:Je luistert ook niet als ik wat zeg he ??? :D
Want?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Spoiler kan nog niet besteld worden.... artikelnummer is nog niet vrijgegeven en Renault betaald 'm i.i.g. tot heden nog niet....
En over het "mappen" hou ik mijn mond dicht
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Arco Straver schreef:Spoiler kan nog niet besteld worden.... artikelnummer is nog niet vrijgegeven en Renault betaald 'm i.i.g. tot heden nog niet....
En over het "mappen" hou ik mijn mond dicht
Ik ben in afwachting van wat komen gaat, eerst maar eens kijken hoe de Twingo de vrieskou doorstaat.............en ikzelf ook natuurlijk.

Kortom, geduld is een "schone" zaak.. :D

PS...Koud he!!
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Zo is dit ook mijn favoriet! :p
Cleaned Style
Projecttopic
TuuT
Berichten: 74
Lid geworden op: di 21 okt 2008 17:40
Locatie: plenkcity
Contacteer:

De twingo doet het heel goed in de vrieskou. Grip van de 17" is natuurlijk helemaal niks maar tcs doet het beter als op mijn oude cupra.

Qua isolatie is het ook veel beter , zal er wel aan liggen dat ik nu een nieuwe auto heb met verse rubbers enzo.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Ik heb een panoramadakkie en dat hoor je in het begin wel ff wat kraakjes doen, al is dat wel snel over binnen enkele 100 meters.
twingo-rs
Berichten: 86
Lid geworden op: vr 3 okt 2008 8:17
Contacteer:

TuuT schreef:De twingo doet het heel goed in de vrieskou. Grip van de 17" is natuurlijk helemaal niks maar tcs doet het beter als op mijn oude cupra.

Qua isolatie is het ook veel beter , zal er wel aan liggen dat ik nu een nieuwe auto heb met verse rubbers enzo.
wat voor cupra heb je gehad?

en mijn rs heeft vanaf vandaag 2 dempers(midden) minder :D

klinkt nog steeds beschaafd maar toch iets leuker geluidje nu
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Nog steeds beschaafd zonder die 2 middendempers ?? :grin:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

twingo-rs schreef:
TuuT schreef:De twingo doet het heel goed in de vrieskou. Grip van de 17" is natuurlijk helemaal niks maar tcs doet het beter als op mijn oude cupra.

Qua isolatie is het ook veel beter , zal er wel aan liggen dat ik nu een nieuwe auto heb met verse rubbers enzo.
wat voor cupra heb je gehad?

en mijn rs heeft vanaf vandaag 2 dempers(midden) minder :D

klinkt nog steeds beschaafd maar toch iets leuker geluidje nu
Vertel even wat je precies gedaan hebt en heb je ook meer trekkracht nu
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
TuuT
Berichten: 74
Lid geworden op: di 21 okt 2008 17:40
Locatie: plenkcity
Contacteer:

Ik had een seat ibiza mk3 cupra. 156 pk versie

Maar de TCS werkte totaal anders als in de twingo nu. Vooral nu met bevroren weg merk ik dat de renault het veel beter regelt.

Eergisteren compleet dwars driftend door het centrum van Montfort >-)
Hij brak met de kont uit en ik kon hem makkelijk houden met hulp van TCS want die knipperde als een bezetene ^O^

@ twingo rs ook van mij uit de vraag wat je pcies gedaan hebt met je uitlaat
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

bedoel je niet ESP?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
twingo-rs
Berichten: 86
Lid geworden op: vr 3 okt 2008 8:17
Contacteer:

grappig ik had ook zo'n ibiza alleen was bij mij de tcs weggeschreven >-)

inderdaad is de twingo stukken beter wat dat betreft

en onder de auto zitten in een rechte lijn 2 dempers(wel absorptie)

deze heb ik er dus uit gesneden en vervangen door 2 rechte stukken pijp :grin:

geluid is nu iets mooier maar nog niet eens echt zwaar te noemen

en ik heb express met muziek hard aan gereden om even te testen en hij lijkt iets lekkerder op te pakken!
TuuT
Berichten: 74
Lid geworden op: di 21 okt 2008 17:40
Locatie: plenkcity
Contacteer:

Arno17 schreef:bedoel je niet ESP?
Je hebt gelijk , ESP is het eigelijk wat ingrijpt als je te hard door de bocht gaat.
TuuT
Berichten: 74
Lid geworden op: di 21 okt 2008 17:40
Locatie: plenkcity
Contacteer:

De r150 twingo is weg bij van de kerkhof :-(
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

TuuT schreef:De r150 twingo is weg bij van de kerkhof :-(
Bedoel je de auto is verkocht of "niet meer leverbaar".
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
twingo-rs
Berichten: 86
Lid geworden op: vr 3 okt 2008 8:17
Contacteer:

de r150r aankondiging staat niet meer op de site,beetje jammer :grin:

en dit had ik nog van madeno:

we kunnen 220 pk uit de 1600 RS motor halen, maar voor straatgebruik is levensduur, betrouwbaarheid
en met name zijn ook de kosten en value for money van groot belang.

met een vermogenstoename van 20-25 pk blijft de levensduur en betrouwbaarheid en prijs binnen de
juiste verhoudingen, daarboven is het interessanter om aan een complete conversie naar een 2.0 ltr
motor te gaan waarbij tevens de betrouwbaarheid niet wordt aangetast.

de ontwikkelingen voor de Twingo RS zal ook afhangen van het aantal Twingo RS versies die worden
afgeleverd en de vraag die we krijgen voor optimalisatie en aanpassingen. Ontwikkelingen van kwalitatief
en betrouwbare kits, kost veel tijd en investering die we uiteraard wel terug moeten kunnen verdienen.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zoals ik al zei tegen je nadat ik Henk had gesproken... 3 pk max en een ietwat beter koppelverloop zal het maximale zijn wat er met een standaardblok eruit valt te halen. :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
twingo-rs
Berichten: 86
Lid geworden op: vr 3 okt 2008 8:17
Contacteer:

Arco Straver schreef:Zoals ik al zei tegen je nadat ik Henk had gesproken... 3 pk max en een ietwat beter koppelverloop zal het maximale zijn wat er met een standaardblok eruit valt te halen. :wink:
maar madeno heeft het hier over 20 a 25 ?:

met een vermogenstoename van 20-25 pk blijft de levensduur en betrouwbaarheid en prijs binnen de
juiste verhoudingen, daarboven is het interessanter om aan een complete conversie naar een 2.0 ltr
motor te gaan waarbij tevens de betrouwbaarheid niet wordt aangetast.

of begrijp ik hun verkeerd?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Madeno is oa een tuner die zal meer doen dan alleen een chippie.
Zal waarschijnlijk ook wat meer kosten.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Yep. Ik kreeg eens door van Jo wat ze bij Sodemo kunnen doen met een 1.6 16V (Twingo RS)-blok.

[img]http://www.sodemo.com/imgzoom/M08.jpg[/img]

Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Sodemo, ja heb ik toen ook naar geinformeerd van een 2.0
Kunnen ze 240 tot 260 pk uithalen.
Alleen moet je niet verbaasd zijn dat je ieder seizoen minimaal 1 revisie moet doen :grin:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Arco Straver schreef:Yep. Ik kreeg eens door van Jo wat ze bij Sodemo kunnen doen met een 1.6 16V (Twingo RS)-blok.

[img]plaatje[/img]

Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.
12K om precies te zijn. Zij garanderen ook een 200-220 pk uit dit blok te kunnen persen. Dit blok is dan ook tot op de bodem aangepast en tevens functionerend op een standalone managment (tevens ook bij hun verkrijgbaar). Het blok wordt gebruikt voor circuit doeleinden, puur racerij. Er hangt een stel stokken in, veel ronding zit er niet op, dus on-mo-ge-lijk om er stationair wat de held mee uit te hangen.

De levensduur is geschat op maximaal 1 seizoen van 8 races.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Arco Straver schreef:Zoals ik al zei tegen je nadat ik Henk had gesproken... 3 pk max en een ietwat beter koppelverloop zal het maximale zijn wat er met een standaardblok eruit valt te halen. :wink:
Nog minder winst dus dan de Clio RS, maar een beter koppelkromme verloop is ook niet verkeerd volgens mij.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

kleine correctie, bij de RS3 is bovenin niks te halen. Onderin en middengebied zijn er heel wat verbeteringen doorgevoerd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Yep. Clio III RS was ook al niet veel winst te behalen. (N)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dan heb je het weer over koppel en niet over de pk's.
Met koppel was wel wat te halen ja bij de Clio III RS.

*fijn zo'n tijd-server die de tijd kwijt is... :~ *
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie