JP'S Marlboro Clio, Cliogane, Clio trophy, Espace, MegIII RS
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ach maakt niet uit. het gaat om de basis en de onderdelen die eraan hangen. ik wilde hem zowieso WIT hebben, dus een andere carrosorie ging zowieso al door mijn hoofd. Het is alleen even kijken hoe en wat.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
misschien beter om om een goede "harde" witte te kopen en daar je onderdelen in te hangen.
.
.
.
.
.
die alpine ziet er vet uit zeg

.
.
.
.
.
die alpine ziet er vet uit zeg




Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
een blauwe 449 is ook goed. heb toch nog een motorkap nodigHessel schreef:misschien beter om om een goede "harde" witte te kopen en daar je onderdelen in te hangen.
.
.
.
.
.
die alpine ziet er vet uit zeg![]()
![]()
![]()

thanks voor de info christian

-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: di 5 jul 2005 8:12
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Je moet dan de auto voor de belastingdienst exporteren. Wat er op neer komt dat je je platen inlevert bij RDW en verder met de auto doet wat jij maar leuk vindt. Zolang hij maar niet op de openbare weg komt.
Dacht dat het iets van 25 euro kostte destijds (3 jaar geleden).
Edit: zie net dat het anders is. Alleen RDW bedrijven mogen dat doen. Dus moet idd via sloop ofzo.
Dacht dat het iets van 25 euro kostte destijds (3 jaar geleden).
Edit: zie net dat het anders is. Alleen RDW bedrijven mogen dat doen. Dus moet idd via sloop ofzo.
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Ik heb een Clio16V voor onderdelen staan.
Ben er een maand terug met kentekenplaten en kentekenbewijs naar de RDW in Zwolle geweest en heb de auto laten ''uitvoeren''
Plaaten moet je inleveren en op het kentekenbewijs komt een stempel met ''uitvoer'' te staan.
En dan kan je weer naar huis toe met het kenteken (zonder platen)
koste mij 9,20,-
Ben er een maand terug met kentekenplaten en kentekenbewijs naar de RDW in Zwolle geweest en heb de auto laten ''uitvoeren''
Plaaten moet je inleveren en op het kentekenbewijs komt een stempel met ''uitvoer'' te staan.
En dan kan je weer naar huis toe met het kenteken (zonder platen)
koste mij 9,20,-
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
oke merci, dan maakt het niet wat ik koop. ik heb al wat op het oog maar zit even met ruimtegebrek om nog een auto te parkeren. de zwarte moet dus eerst afgevoerd worden voordat wat anders kan komen. volgende week ben ik een week weg voor een beurs in utrecht dus dan kan er niks gedaan worden. ik hoop dat ik hem daarvoor nog weg hebTEAM009 Gert schreef:Je moet dan de auto voor de belastingdienst exporteren. Wat er op neer komt dat je je platen inlevert bij RDW en verder met de auto doet wat jij maar leuk vindt. Zolang hij maar niet op de openbare weg komt.
Dacht dat het iets van 25 euro kostte destijds (3 jaar geleden).
Edit: zie net dat het anders is. Alleen RDW bedrijven mogen dat doen. Dus moet idd via sloop ofzo.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
449 blauw? met nette motorkap? zoja, dan heb ik interesseMark Coupe schreef:Ik heb een Clio16V voor onderdelen staan.
Ben er een maand terug met kentekenplaten en kentekenbewijs naar de RDW in Zwolle geweest en heb de auto laten ''uitvoeren''
Plaaten moet je inleveren en op het kentekenbewijs komt een stempel met ''uitvoer'' te staan.
En dan kan je weer naar huis toe met het kenteken (zonder platen)
koste mij 9,20,-

Ah nu het volledige borrelhapje... ist nou een echte cupclio? Dus ook alle leuke cup-snufjes erop?
Enneh je hoeft em niet te exporteren, je kunt em 'slopen in eigen beheer', dan stuur je alleen de papieren op naar de RDW en gaat ie uit het systeem. Is gewoon geheel gratis en je mag je platen nog houden ook.
Maarja je kan em ook wat jaartjes schorsen, tis ergens ook best vet om met zo'n hok de weg op te gaan, althans ik zou het wel doen
Enneh je hoeft em niet te exporteren, je kunt em 'slopen in eigen beheer', dan stuur je alleen de papieren op naar de RDW en gaat ie uit het systeem. Is gewoon geheel gratis en je mag je platen nog houden ook.
Maarja je kan em ook wat jaartjes schorsen, tis ergens ook best vet om met zo'n hok de weg op te gaan, althans ik zou het wel doen

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Eehh.. die is 449 BlauwTim_Coupe schreef:Mark heeft een grijze staan... Met deuken ondertussen begreep ik

Meen je dat?Ronald1916V schreef:Eehh.. die is 449 BlauwTim_Coupe schreef:Mark heeft een grijze staan... Met deuken ondertussen begreep ik


-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Nee dit ding wat ik heb is rijp voor de sloop hoorJ-P-S schreef:449 blauw? met nette motorkap? zoja, dan heb ik interesseMark Coupe schreef:Ik heb een Clio16V voor onderdelen staan.
Ben er een maand terug met kentekenplaten en kentekenbewijs naar de RDW in Zwolle geweest en heb de auto laten ''uitvoeren''
Plaaten moet je inleveren en op het kentekenbewijs komt een stempel met ''uitvoer'' te staan.
En dan kan je weer naar huis toe met het kenteken (zonder platen)
koste mij 9,20,-

zit niks meer aan behalve blok en bak en subframe en interieur...
Renault 19 1.8 16V Cabrio
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Pas daar maar mee op, ik had zo mevrouwtje van de rdw eraan en die vertelde me dat ook. ik papieren op gestuurt, auto uit elkaar gedraait 1.5 week later kreeg ik ze terug!!Steven schreef:Ah nu het volledige borrelhapje... ist nou een echte cupclio? Dus ook alle leuke cup-snufjes erop?
Enneh je hoeft em niet te exporteren, je kunt em 'slopen in eigen beheer', dan stuur je alleen de papieren op naar de RDW en gaat ie uit het systeem. Is gewoon geheel gratis en je mag je platen nog houden ook.
Maarja je kan em ook wat jaartjes schorsen, tis ergens ook best vet om met zo'n hok de weg op te gaan, althans ik zou het wel doen


Nja mevrouw maar aangepast frame na sloop gebracht en toen een vrijwarings bewijs gekregen was het opgelost

-
- Berichten: 763
- Lid geworden op: wo 12 apr 2006 20:55
- Car: Laguna II 2.0 T 205
- Locatie: Nijverdal
Dus als ie van '91-'92 is kan 't gewoon... 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
heel slecht nieuws vandaag.....
ik had dus al zo goed als zeker een 16v gekocht (1991
) zodat ik hem zelf kon slopen en vrijwaren. kostte me 400 euro compleet. alleen de motor was kapot. geen roest op de schermen, gave kap voor op mn andere clio maar dikke pech
dat bedrijf (aarts in Valkenswaard) belt ijskoud op en zegt dat een ander hem komt halen. ik was wel teleurgesteld in hem, echt zonde als iemand zich niet aan zijn woord houd
enfin, een complete auto heb ik als het even kan liever niet meer. een kale carrosorie zou me ideaal uitkomen, mits hij zonder kenteken is of ik hem kan vrijwaren. auto's waarmee dit niet kan zijn niet welkom
zoiets als jij hebt staan jo, dat zou me misschien wel aanspreken
alleen woon je weer wat ver weg om dat ding op te halen. wellicht vind ik er een op de duitse sloop, dan zit ik ook niet met papieren. als iemand een nederlandse carrosorie (kleur maakt niet uit)weet, pm me ff
vanavond zijn we verder gegaan met demonteren, de motor ligt er nu uit. komend weekend ga ik proberen om hem helemaal kaal te maken zodat hij wegkan
volgens mij heb ik niet de cuptorsies achter, omdat de wagen ooit is overgebouwd op een andere carrosorie. hoe herken ik die? als ik ze niet heb waar kan ik ze dan krijgen?
verder zit er wel de brede ophanging onder met dikke stabistang, bilstein cup dempers met veren, Devil kooi en Devil groep N uitlaat, cup motor (moet nog kijken of het 1.8 of 2.0 is). staat f7p op maar men zegt dat hij is opgeboord. hij loopt trouwens 1300-1400 stationair. wellicht is dat zo afgesteld omdat hij anders niet lekker loopt met scherpe assen
en wat polyster materiaal om de remmen beter te koelen. dat is het toch zo'n beetje meen ik qua cup onderdelen?
en de openbare weg op met cup ophanging lijkt me niet gezellig voor je nek, toink toink
ik had dus al zo goed als zeker een 16v gekocht (1991





enfin, een complete auto heb ik als het even kan liever niet meer. een kale carrosorie zou me ideaal uitkomen, mits hij zonder kenteken is of ik hem kan vrijwaren. auto's waarmee dit niet kan zijn niet welkom


vanavond zijn we verder gegaan met demonteren, de motor ligt er nu uit. komend weekend ga ik proberen om hem helemaal kaal te maken zodat hij wegkan

wat zijn alle cup snufjes?Ah nu het volledige borrelhapje... ist nou een echte cupclio? Dus ook alle leuke cup-snufjes erop?
Enneh je hoeft em niet te exporteren, je kunt em 'slopen in eigen beheer', dan stuur je alleen de papieren op naar de RDW en gaat ie uit het systeem. Is gewoon geheel gratis en je mag je platen nog houden ook.

verder zit er wel de brede ophanging onder met dikke stabistang, bilstein cup dempers met veren, Devil kooi en Devil groep N uitlaat, cup motor (moet nog kijken of het 1.8 of 2.0 is). staat f7p op maar men zegt dat hij is opgeboord. hij loopt trouwens 1300-1400 stationair. wellicht is dat zo afgesteld omdat hij anders niet lekker loopt met scherpe assen

en de openbare weg op met cup ophanging lijkt me niet gezellig voor je nek, toink toink

ik zie op de voorraam een banner van borremans, als ie daar geprepareerd is wees dan maar zeker dat het een snel gebraad is.
ps; de clio die ik heb "was" een nederlandse maar is nog niet ingevoerd bij ons. Je kan dus zonder probleem het oude kenteken + documenten aanvragen.
ps; de clio die ik heb "was" een nederlandse maar is nog niet ingevoerd bij ons. Je kan dus zonder probleem het oude kenteken + documenten aanvragen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ik heb er 0 meter mee gereden dus ik heb echt geen spec's. zal de slag eens meten binnenkort. op de ecu staat in elk geval ook nog eens Borremans. ik wil hem eerst helemaal in orde maken met een nieuwe carrosorie, rijden komt dan wel weer. ik zoek vooralsnog alle cup specs, en zal ook 29 oktober naar spa gaan om naar de auto van Bart V te kijken.-jo- schreef:ik zie op de voorraam een banner van borremans, als ie daar geprepareerd is wees dan maar zeker dat het een snel gebraad is.
ps; de clio die ik heb "was" een nederlandse maar is nog niet ingevoerd bij ons. Je kan dus zonder probleem het oude kenteken + documenten aanvragen.
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op za 13 okt 2007 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
de motor ligt er sinds de afgelopen week uit. vanavond en morgen ga ik proberen om hem helemaal kaal te maken zodat de carrosorie weg kan. komende week heb ik helaas geen tijd door een beurs in utrecht, de week erop kunnen we weer verder. de versnellingsbak van de andere clio zal tegen die tijd ook wel klaar zijn voor ingebouwd te worden in de blauwe 16v.
fototje komt vanavond
fototje komt vanavond

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
De f1 wielen zet ik op de gewone blauwe 16v. Daar komt ook een gereviseerde 1.8 motor in (geen getunede deze keerSteven schreef:F1 wielen zijn enorm zwaar he, wist je dat al?
In 15" 9 kg, terwijl een doorsnee 15" iets van 7 kg is en een lichtgewicht als een superlegera 5 kg.
En die roterende massa voel je enorm goed terug in je performance, ik heb destijds m'n hele GT motorisch gechecked dat ik van 13" overging naar 15"'F1's....
Die speedline vanne's zijn wel enorm vet, niet te koop toevallig?

Voor de cup clio heb ik dan over: de Williams Speedlines (2 sets) en de Corse wielen.
Niet te koop helaas

Ja 100 scheuro, ik kreeg van Paul een set rag mxv's voor nix (naja een krat bier, wat ie nog moet krijgen
)
Verder is Speedline Corse het volledige merk, dat type van die dingen is 2020 als het goed is. 7.4 kg...

Verder is Speedline Corse het volledige merk, dat type van die dingen is 2020 als het goed is. 7.4 kg...
Laatst gewijzigd door Steven op ma 5 nov 2007 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
De Corse wielen vond ik niet zo mooi op de 16v, vandaar dat ik me nog een setje wielen ben gaan halen in Venlo, de F1's dus
![Afbeelding]()
de Cup staat er zo bij:
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()

de Cup staat er zo bij:
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Die waren dan ook kaalSteven schreef:Ja 100 scheuro, ik kreeg van Paul een set rag mxv's voor nix (naja een krat bier, wat ie nog moet krijgen)
Verder is Speedline Corse het volledige merk, dat type van die dingen is 2120 als het goed is. 7.4 kg...


Ik wist trouwens niet dat Superleggera's in 15'' waren. Lekker licht, maar wel gevoelig voor kerbstones lijkt me, niet?
Neehoor valt wel mee, die wielen kunnen een hoop hebben
Voor die starslet ligt een setje ultraleggera's (supers- opvolgers) klaar met mijn ouwe dunlop slicks, das bij elkaar wel een lekker lichte combinatie. Moeten alleen de voorschermen ff 'oprekken'
En nee kep geen chassis staan, is die borrelhap dan zo verrot?
Wel mooi dattie cup-breed is, moet je die torsieassen ff opmeten en namenten met een 16v as, als ze dikker zijn, zijn ze vast cup
Voor die starslet ligt een setje ultraleggera's (supers- opvolgers) klaar met mijn ouwe dunlop slicks, das bij elkaar wel een lekker lichte combinatie. Moeten alleen de voorschermen ff 'oprekken'

En nee kep geen chassis staan, is die borrelhap dan zo verrot?
Wel mooi dattie cup-breed is, moet je die torsieassen ff opmeten en namenten met een 16v as, als ze dikker zijn, zijn ze vast cup

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
voorschermen verbreden is makkelijkSteven schreef:Neehoor valt wel mee, die wielen kunnen een hoop hebben
Voor die starslet ligt een setje ultraleggera's (supers- opvolgers) klaar met mijn ouwe dunlop slicks, das bij elkaar wel een lekker lichte combinatie. Moeten alleen de voorschermen ff 'oprekken'
En nee kep geen chassis staan, is die borrelhap dan zo verrot?
Wel mooi dattie cup-breed is, moet je die torsieassen ff opmeten en namenten met een 16v as, als ze dikker zijn, zijn ze vast cup


De Borrelmans is inderdaad krokant EN krom


De originele cup clio heeft ook een korter stuurhuis. Ik heb ook een originele, en dat stuurt erg fijn
Verder heb je het dan inderdaad wel gehad met de "cup features"
Er valt nog een hoop te verbeteren aan zo'n auto om er een serieuze cup-clio van te maken.

Er valt nog een hoop te verbeteren aan zo'n auto om er een serieuze cup-clio van te maken.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Hoe bedoel je, heb jij een origineel stuurhuis, of een origineel CUP stuurhuis?
Aangezien ik van de grond begin met bouwen is het relatief makkelijk om aanpassingen te doen. Wat niet hoeft zijn aanpassingen die honderden euro's kosten maar weinig opleveren. Ik kan toch nog niet goed circuitrijden dus een betrouwbare auto gaat voorop
Alle ideen en tips zijn uiteraard welkom
Hoe heb jij het camber opgevangen door die onderste draagarm langer te maken? Ik keek net even terug op je foto en zag daar enkel gewone bouten zitten. Het is te onduidelijk om te zien of er een sleufgat zit.
Aangezien ik van de grond begin met bouwen is het relatief makkelijk om aanpassingen te doen. Wat niet hoeft zijn aanpassingen die honderden euro's kosten maar weinig opleveren. Ik kan toch nog niet goed circuitrijden dus een betrouwbare auto gaat voorop

Alle ideen en tips zijn uiteraard welkom

Hoe heb jij het camber opgevangen door die onderste draagarm langer te maken? Ik keek net even terug op je foto en zag daar enkel gewone bouten zitten. Het is te onduidelijk om te zien of er een sleufgat zit.
Ik heb een origineel cup stuurhuis, en achteras.
Negatief camber heb ik inderdaad grotendeels door de verbreding van de draagarm. Ik heb nu 4 graden negatief camber, met ongeveer de originele stand van de veerpoot (kpi) Er zitten wel sleufgaten in de veerpoten, maar die gebruik ik alleen voor de fijn-afstelling.
Ik heb zelfs extra sleufgaten de andere kant op moeten maken om het camber met de draagarm verbreding alsnog op 1 graden negatief te krijgen, voor wat testwerk op straat
Negatief camber heb ik inderdaad grotendeels door de verbreding van de draagarm. Ik heb nu 4 graden negatief camber, met ongeveer de originele stand van de veerpoot (kpi) Er zitten wel sleufgaten in de veerpoten, maar die gebruik ik alleen voor de fijn-afstelling.
Ik heb zelfs extra sleufgaten de andere kant op moeten maken om het camber met de draagarm verbreding alsnog op 1 graden negatief te krijgen, voor wat testwerk op straat

Bedoel je topmounts? Die zijn er niet, omdat de veertoren daar geen ruimte voor biedt. Het kan wel, maar dan moet je ze zelf maken, en de veertoren drastisch verbouwen. Ik denk wel dat het de moeite waard is overigens, dus wellicht dat ik me er nog een keer aan waag.
Het is veel interessanter om eerst de achteras eens te verbouwen om een graadje negatief camber te krijgen met wat extra spoorbreedte.
Het is veel interessanter om eerst de achteras eens te verbouwen om een graadje negatief camber te krijgen met wat extra spoorbreedte.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Heb je een foto van dat stuurhuis? Of hoeveel moet je ronddraaien? Dat van mij is hetzelfde als een straatwagen, dik 2x ronddraaien.Bart V schreef:Ik heb een origineel cup stuurhuis, en achteras.
Negatief camber heb ik inderdaad grotendeels door de verbreding van de draagarm. Ik heb nu 4 graden negatief camber, met ongeveer de originele stand van de veerpoot (kpi) Er zitten wel sleufgaten in de veerpoten, maar die gebruik ik alleen voor de fijn-afstelling.
Ik heb zelfs extra sleufgaten de andere kant op moeten maken om het camber met de draagarm verbreding alsnog op 1 graden negatief te krijgen, voor wat testwerk op straat
Een dezer ga ik zowieso naar Benny Raepers, die heeft nog vanalles liggen. Donderdag komt de andere carrosorie al, sneller dan verwacht

hoe ziet een camberplate uit dan?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
topmounts kan wel, moet je alleen andere shoks en veren hebben
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bij een clio heb je een ronde bevestiging boven op de veertoren. Daar kan je geen fatsoenlijk verstelbare topmount in maken. Je moet dan de bovenkant van de veertoren wegslijpen, opnieuw dichtlassen, en een grotere, platte opening maken. Dan maak je een topmount die op je veertoren past, en op de bovenschotel van je schokbreker.
Een kant en klare oplossing is er dus niet voor een clio, en naar mijn weten ook niet voor een 5 (?)
Bij een 19 16V zou het weer wel kunnen, omdat die wel een platte veertoren heeft.
@jps: Heb er geen foto van, maar je ziet er ook niets aan hoor. Heeft een 60 bestelnummmer (cup) en is aan de buitenkant indentiek aan een onbekrachtigd standaard stuurhuis.
Een kant en klare oplossing is er dus niet voor een clio, en naar mijn weten ook niet voor een 5 (?)
Bij een 19 16V zou het weer wel kunnen, omdat die wel een platte veertoren heeft.
@jps: Heb er geen foto van, maar je ziet er ook niets aan hoor. Heeft een 60 bestelnummmer (cup) en is aan de buitenkant indentiek aan een onbekrachtigd standaard stuurhuis.
Laatst gewijzigd door Bart V op ma 5 nov 2007 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.