JP'S Marlboro Clio, Cliogane, Clio trophy, Espace, MegIII RS

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ach maakt niet uit. het gaat om de basis en de onderdelen die eraan hangen. ik wilde hem zowieso WIT hebben, dus een andere carrosorie ging zowieso al door mijn hoofd. Het is alleen even kijken hoe en wat.
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

misschien beter om om een goede "harde" witte te kopen en daar je onderdelen in te hangen.
.
.
.
.
.
die alpine ziet er vet uit zeg :p :p :p :p
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Christian

je kunt straks dan geen met het carrosorie neet de sloop toe gaan en hun kunnen dat ding vrijwaarden voor jou
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Hessel schreef:misschien beter om om een goede "harde" witte te kopen en daar je onderdelen in te hangen.
.
.
.
.
.
die alpine ziet er vet uit zeg :p :p :p :p
een blauwe 449 is ook goed. heb toch nog een motorkap nodig :p

thanks voor de info christian (Y)
TEAM009 Gert
Contacteer:

Je moet dan de auto voor de belastingdienst exporteren. Wat er op neer komt dat je je platen inlevert bij RDW en verder met de auto doet wat jij maar leuk vindt. Zolang hij maar niet op de openbare weg komt.

Dacht dat het iets van 25 euro kostte destijds (3 jaar geleden).

Edit: zie net dat het anders is. Alleen RDW bedrijven mogen dat doen. Dus moet idd via sloop ofzo.
Mark van Nierop
Contacteer:

Ik heb een Clio16V voor onderdelen staan.

Ben er een maand terug met kentekenplaten en kentekenbewijs naar de RDW in Zwolle geweest en heb de auto laten ''uitvoeren''
Plaaten moet je inleveren en op het kentekenbewijs komt een stempel met ''uitvoer'' te staan.

En dan kan je weer naar huis toe met het kenteken (zonder platen)

koste mij 9,20,-
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Jean-Paul-S
Über-Spammer

TEAM009 Gert schreef:Je moet dan de auto voor de belastingdienst exporteren. Wat er op neer komt dat je je platen inlevert bij RDW en verder met de auto doet wat jij maar leuk vindt. Zolang hij maar niet op de openbare weg komt.

Dacht dat het iets van 25 euro kostte destijds (3 jaar geleden).

Edit: zie net dat het anders is. Alleen RDW bedrijven mogen dat doen. Dus moet idd via sloop ofzo.
oke merci, dan maakt het niet wat ik koop. ik heb al wat op het oog maar zit even met ruimtegebrek om nog een auto te parkeren. de zwarte moet dus eerst afgevoerd worden voordat wat anders kan komen. volgende week ben ik een week weg voor een beurs in utrecht dus dan kan er niks gedaan worden. ik hoop dat ik hem daarvoor nog weg heb :p
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Mark Coupe schreef:Ik heb een Clio16V voor onderdelen staan.

Ben er een maand terug met kentekenplaten en kentekenbewijs naar de RDW in Zwolle geweest en heb de auto laten ''uitvoeren''
Plaaten moet je inleveren en op het kentekenbewijs komt een stempel met ''uitvoer'' te staan.

koste mij 9,20,-
449 blauw? met nette motorkap? zoja, dan heb ik interesse :)
Tim
Car: E36 M3

Mark heeft een grijze staan... Met deuken ondertussen begreep ik :P
Steven
Car: M536

Ah nu het volledige borrelhapje... ist nou een echte cupclio? Dus ook alle leuke cup-snufjes erop?

Enneh je hoeft em niet te exporteren, je kunt em 'slopen in eigen beheer', dan stuur je alleen de papieren op naar de RDW en gaat ie uit het systeem. Is gewoon geheel gratis en je mag je platen nog houden ook.

Maarja je kan em ook wat jaartjes schorsen, tis ergens ook best vet om met zo'n hok de weg op te gaan, althans ik zou het wel doen :p
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Tim_Coupe schreef:Mark heeft een grijze staan... Met deuken ondertussen begreep ik :P
Eehh.. die is 449 Blauw :)
Tim
Car: E36 M3

Ronald1916V schreef:
Tim_Coupe schreef:Mark heeft een grijze staan... Met deuken ondertussen begreep ik :P
Eehh.. die is 449 Blauw :)
Meen je dat? |: Ik zou zweren dat ik foto's gezien had van een grijze... Naja zal wel in de war zijn met die ex-RSI van hem :bonk:
Mark van Nierop
Contacteer:

J-P-S schreef:
Mark Coupe schreef:Ik heb een Clio16V voor onderdelen staan.

koste mij 9,20,-
449 blauw? met nette motorkap? zoja, dan heb ik interesse :)
Nee dit ding wat ik heb is rijp voor de sloop hoor :)
zit niks meer aan behalve blok en bak en subframe en interieur...
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Steven schreef:Ah nu het volledige borrelhapje... ist nou een echte cupclio? Dus ook alle leuke cup-snufjes erop?

Enneh je hoeft em niet te exporteren, je kunt em 'slopen in eigen beheer', dan stuur je alleen de papieren op naar de RDW en gaat ie uit het systeem. Is gewoon geheel gratis en je mag je platen nog houden ook.

Maarja je kan em ook wat jaartjes schorsen, tis ergens ook best vet om met zo'n hok de weg op te gaan, althans ik zou het wel doen :p
Pas daar maar mee op, ik had zo mevrouwtje van de rdw eraan en die vertelde me dat ook. ik papieren op gestuurt, auto uit elkaar gedraait 1.5 week later kreeg ik ze terug!! :( ik maar weer gebeld bleek dat ik hem nooit had mogen slopen in eigen beheer!!! 8) Omdat de auto niet ouder was dan 15jaar.
Nja mevrouw maar aangepast frame na sloop gebracht en toen een vrijwarings bewijs gekregen was het opgelost :)
Jeroen Wigger
Car: Laguna II 2.0 T 205

Dus als ie van '91-'92 is kan 't gewoon... (Y)
Steven

Ja das de enige eis idd, maargoed de meeste 16v's voldoen daar al niet meer aan :p
Gast

ik heb een blauwe clio 16v staan, compleet. Mag weg voor weinig.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

heel slecht nieuws vandaag.....

ik had dus al zo goed als zeker een 16v gekocht (1991 :D :wink: ) zodat ik hem zelf kon slopen en vrijwaren. kostte me 400 euro compleet. alleen de motor was kapot. geen roest op de schermen, gave kap voor op mn andere clio maar dikke pech :( (N) dat bedrijf (aarts in Valkenswaard) belt ijskoud op en zegt dat een ander hem komt halen. ik was wel teleurgesteld in hem, echt zonde als iemand zich niet aan zijn woord houd (N) :gun:

enfin, een complete auto heb ik als het even kan liever niet meer. een kale carrosorie zou me ideaal uitkomen, mits hij zonder kenteken is of ik hem kan vrijwaren. auto's waarmee dit niet kan zijn niet welkom :p zoiets als jij hebt staan jo, dat zou me misschien wel aanspreken :wink: alleen woon je weer wat ver weg om dat ding op te halen. wellicht vind ik er een op de duitse sloop, dan zit ik ook niet met papieren. als iemand een nederlandse carrosorie (kleur maakt niet uit)weet, pm me ff (I)

vanavond zijn we verder gegaan met demonteren, de motor ligt er nu uit. komend weekend ga ik proberen om hem helemaal kaal te maken zodat hij wegkan :)
Ah nu het volledige borrelhapje... ist nou een echte cupclio? Dus ook alle leuke cup-snufjes erop?

wat zijn alle cup snufjes? :p volgens mij heb ik niet de cuptorsies achter, omdat de wagen ooit is overgebouwd op een andere carrosorie. hoe herken ik die? als ik ze niet heb waar kan ik ze dan krijgen?

verder zit er wel de brede ophanging onder met dikke stabistang, bilstein cup dempers met veren, Devil kooi en Devil groep N uitlaat, cup motor (moet nog kijken of het 1.8 of 2.0 is). staat f7p op maar men zegt dat hij is opgeboord. hij loopt trouwens 1300-1400 stationair. wellicht is dat zo afgesteld omdat hij anders niet lekker loopt met scherpe assen :p en wat polyster materiaal om de remmen beter te koelen. dat is het toch zo'n beetje meen ik qua cup onderdelen?

en de openbare weg op met cup ophanging lijkt me niet gezellig voor je nek, toink toink :D
Gast

ik zie op de voorraam een banner van borremans, als ie daar geprepareerd is wees dan maar zeker dat het een snel gebraad is.

ps; de clio die ik heb "was" een nederlandse maar is nog niet ingevoerd bij ons. Je kan dus zonder probleem het oude kenteken + documenten aanvragen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

-jo- schreef:ik zie op de voorraam een banner van borremans, als ie daar geprepareerd is wees dan maar zeker dat het een snel gebraad is.

ps; de clio die ik heb "was" een nederlandse maar is nog niet ingevoerd bij ons. Je kan dus zonder probleem het oude kenteken + documenten aanvragen.
ik heb er 0 meter mee gereden dus ik heb echt geen spec's. zal de slag eens meten binnenkort. op de ecu staat in elk geval ook nog eens Borremans. ik wil hem eerst helemaal in orde maken met een nieuwe carrosorie, rijden komt dan wel weer. ik zoek vooralsnog alle cup specs, en zal ook 29 oktober naar spa gaan om naar de auto van Bart V te kijken.
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op za 13 okt 2007 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

de motor ligt er sinds de afgelopen week uit. vanavond en morgen ga ik proberen om hem helemaal kaal te maken zodat de carrosorie weg kan. komende week heb ik helaas geen tijd door een beurs in utrecht, de week erop kunnen we weer verder. de versnellingsbak van de andere clio zal tegen die tijd ook wel klaar zijn voor ingebouwd te worden in de blauwe 16v.

fototje komt vanavond :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Steven schreef:F1 wielen zijn enorm zwaar he, wist je dat al?

In 15" 9 kg, terwijl een doorsnee 15" iets van 7 kg is en een lichtgewicht als een superlegera 5 kg.

En die roterende massa voel je enorm goed terug in je performance, ik heb destijds m'n hele GT motorisch gechecked dat ik van 13" overging naar 15"'F1's.... :~

Die speedline vanne's zijn wel enorm vet, niet te koop toevallig? ;)
De f1 wielen zet ik op de gewone blauwe 16v. Daar komt ook een gereviseerde 1.8 motor in (geen getunede deze keer :p ), en die auto gaat in de verkoop tzt. Ik wil hem gewoon nog beter maken dan dat hij al was.

Voor de cup clio heb ik dan over: de Williams Speedlines (2 sets) en de Corse wielen.

Niet te koop helaas (0) Wel eventueel een set Sava banden :wink:
Steven

Ja 100 scheuro, ik kreeg van Paul een set rag mxv's voor nix (naja een krat bier, wat ie nog moet krijgen :p )

Verder is Speedline Corse het volledige merk, dat type van die dingen is 2020 als het goed is. 7.4 kg...
Laatst gewijzigd door Steven op ma 5 nov 2007 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

De Corse wielen vond ik niet zo mooi op de 16v, vandaar dat ik me nog een setje wielen ben gaan halen in Venlo, de F1's dus :p

Afbeelding

de Cup staat er zo bij:

Afbeelding
Afbeelding
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Steven schreef:Ja 100 scheuro, ik kreeg van Paul een set rag mxv's voor nix (naja een krat bier, wat ie nog moet krijgen :p )

Verder is Speedline Corse het volledige merk, dat type van die dingen is 2120 als het goed is. 7.4 kg...
Die waren dan ook kaal :wink: (0) Je hebt zeker geen 16v carrosorie in de tuin staan he :p ?

Ik wist trouwens niet dat Superleggera's in 15'' waren. Lekker licht, maar wel gevoelig voor kerbstones lijkt me, niet?
Steven

Neehoor valt wel mee, die wielen kunnen een hoop hebben

Voor die starslet ligt een setje ultraleggera's (supers- opvolgers) klaar met mijn ouwe dunlop slicks, das bij elkaar wel een lekker lichte combinatie. Moeten alleen de voorschermen ff 'oprekken' :D

En nee kep geen chassis staan, is die borrelhap dan zo verrot?
Wel mooi dattie cup-breed is, moet je die torsieassen ff opmeten en namenten met een 16v as, als ze dikker zijn, zijn ze vast cup :p
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Steven schreef:Neehoor valt wel mee, die wielen kunnen een hoop hebben

Voor die starslet ligt een setje ultraleggera's (supers- opvolgers) klaar met mijn ouwe dunlop slicks, das bij elkaar wel een lekker lichte combinatie. Moeten alleen de voorschermen ff 'oprekken' :D

En nee kep geen chassis staan, is die borrelhap dan zo verrot?
Wel mooi dattie cup-breed is, moet je die torsieassen ff opmeten en namenten met een 16v as, als ze dikker zijn, zijn ze vast cup :p
voorschermen verbreden is makkelijk :D :p

De Borrelmans is inderdaad krokant EN krom :p Dat is echt no-go als ik een nieuwe auto wil opbouwen. zal die assen eens opmeten, die liggen nog wel ergens in de kelder :)
Bart V

De originele cup clio heeft ook een korter stuurhuis. Ik heb ook een originele, en dat stuurt erg fijn (Y) Verder heb je het dan inderdaad wel gehad met de "cup features"

Er valt nog een hoop te verbeteren aan zo'n auto om er een serieuze cup-clio van te maken.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Hoe bedoel je, heb jij een origineel stuurhuis, of een origineel CUP stuurhuis?

Aangezien ik van de grond begin met bouwen is het relatief makkelijk om aanpassingen te doen. Wat niet hoeft zijn aanpassingen die honderden euro's kosten maar weinig opleveren. Ik kan toch nog niet goed circuitrijden dus een betrouwbare auto gaat voorop (Y)

Alle ideen en tips zijn uiteraard welkom :)

Hoe heb jij het camber opgevangen door die onderste draagarm langer te maken? Ik keek net even terug op je foto en zag daar enkel gewone bouten zitten. Het is te onduidelijk om te zien of er een sleufgat zit.
Bart V

Ik heb een origineel cup stuurhuis, en achteras.

Negatief camber heb ik inderdaad grotendeels door de verbreding van de draagarm. Ik heb nu 4 graden negatief camber, met ongeveer de originele stand van de veerpoot (kpi) Er zitten wel sleufgaten in de veerpoten, maar die gebruik ik alleen voor de fijn-afstelling.

Ik heb zelfs extra sleufgaten de andere kant op moeten maken om het camber met de draagarm verbreding alsnog op 1 graden negatief te krijgen, voor wat testwerk op straat :)
Steven

Zijn er geen camberplates voor de clio?
Bart V

Bedoel je topmounts? Die zijn er niet, omdat de veertoren daar geen ruimte voor biedt. Het kan wel, maar dan moet je ze zelf maken, en de veertoren drastisch verbouwen. Ik denk wel dat het de moeite waard is overigens, dus wellicht dat ik me er nog een keer aan waag.

Het is veel interessanter om eerst de achteras eens te verbouwen om een graadje negatief camber te krijgen met wat extra spoorbreedte.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Bart V schreef:Ik heb een origineel cup stuurhuis, en achteras.

Negatief camber heb ik inderdaad grotendeels door de verbreding van de draagarm. Ik heb nu 4 graden negatief camber, met ongeveer de originele stand van de veerpoot (kpi) Er zitten wel sleufgaten in de veerpoten, maar die gebruik ik alleen voor de fijn-afstelling.

Ik heb zelfs extra sleufgaten de andere kant op moeten maken om het camber met de draagarm verbreding alsnog op 1 graden negatief te krijgen, voor wat testwerk op straat :)
Heb je een foto van dat stuurhuis? Of hoeveel moet je ronddraaien? Dat van mij is hetzelfde als een straatwagen, dik 2x ronddraaien.

Een dezer ga ik zowieso naar Benny Raepers, die heeft nog vanalles liggen. Donderdag komt de andere carrosorie al, sneller dan verwacht (Y)

hoe ziet een camberplate uit dan?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

topmounts kan wel, moet je alleen andere shoks en veren hebben
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bart V

Bij een clio heb je een ronde bevestiging boven op de veertoren. Daar kan je geen fatsoenlijk verstelbare topmount in maken. Je moet dan de bovenkant van de veertoren wegslijpen, opnieuw dichtlassen, en een grotere, platte opening maken. Dan maak je een topmount die op je veertoren past, en op de bovenschotel van je schokbreker.

Een kant en klare oplossing is er dus niet voor een clio, en naar mijn weten ook niet voor een 5 (?)
Bij een 19 16V zou het weer wel kunnen, omdat die wel een platte veertoren heeft.

@jps: Heb er geen foto van, maar je ziet er ook niets aan hoor. Heeft een 60 bestelnummmer (cup) en is aan de buitenkant indentiek aan een onbekrachtigd standaard stuurhuis.
Laatst gewijzigd door Bart V op ma 5 nov 2007 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie