Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

loopt het blok iet wat tehoog in toeren? 1500
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Christian schreef:loopt het blok iet wat tehoog in toeren? 1500
Ja dat loopt ie wel ja.. moet nog wat naar beneden, zal nog wel ergens wat valse lucht trekken denk ik :) al spoort die toerenteller soms ook niet helemaal
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

bij rob liep hij ook geen 1000 rpm hoor..
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

11oo dan :lol:
die van mij liep heel iets boven de 1000 toeren
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Haas schreef:bij rob liep hij ook geen 1000 rpm hoor..
meestal 6500-7000 rpm bij Rob denk ik. :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tom schreef:
Haas schreef:bij rob liep hij ook geen 1000 rpm hoor..
meestal 6500-7000 rpm bij Rob denk ik. :lol:
Veel minder zou ie bij mij ook niet gaan draaien hoor :D wat moet je anders met een gestripte 19 met kooi :p
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Hophop, gas d'r op! :grin:
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

Even over die koppeling..., zit dat 'lager' wat je drukgroep induwd goed? Waar dat 'vork' inzit zeg maar... zou kunnen dat die niet goed achter die haakjes zit ofzo...

Verder kan ik ook niet zo direct bedenken wat het kan zijn, kan je koppelingspedaal helemaal naar beneden? Juiste lager dat in de bak zit?

Wil het wel weten hehe :).
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Glekke schreef:Even over die koppeling..., zit dat 'lager' wat je drukgroep induwd goed? Waar dat 'vork' inzit zeg maar... zou kunnen dat die niet goed achter die haakjes zit ofzo...

Verder kan ik ook niet zo direct bedenken wat het kan zijn, kan je koppelingspedaal helemaal naar beneden? Juiste lager dat in de bak zit?

Wil het wel weten hehe :).
Dat kan volgens mij maar op 1 manier, anders komt ie met de zijkant van het lager tegen de veren aan bij het ontkoppelen en dat hoor je wel, pedaal voelt ook gewoon zoals ie moet zijn, eerst iets vrij slag, gaat dan wat zwaarder en dan trap je 'm naar de vloer.. dus lijkt goed..

Dinsdag ga ik met de 16V verder dus dan laat ik het wel even weten :)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Lekker file rijden als ie zo stationair loopt :P Met de Clio is het ook geen pretje... |:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

DennisT schreef:Lekker file rijden als ie zo stationair loopt :P Met de Clio is het ook geen pretje... |:
Wat moet je met een gestripe 19 met kooi in de file :D, met de 286's en afgedraaid vliegwiel liep ie anders nog veel beroerder :p dan was het al een kunst om stapvoets de straat uit te komen :D
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Op weg naar de Ring of terug, Zandvoort is ook iedere keer weer een drama :P Daar ga je nog wel op terug komen kerel :P
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tim schreef:Op weg naar de Ring of terug, Zandvoort is ook iedere keer weer een drama :P Daar ga je nog wel op terug komen kerel :P
Daarom heb ik dat afgedraaide vliegwiel vervangen door een standaard vliegwiel :D ik denk dat het zo al veel beter gaat..

En ach, een echte file-mobiel zal 't nooit worden en daar heb ik 'm ook niet voor gebouwd :)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Glekke schreef:Even over die koppeling..., zit dat 'lager' wat je drukgroep induwd goed? Waar dat 'vork' inzit zeg maar... zou kunnen dat die niet goed achter die haakjes zit ofzo...

Verder kan ik ook niet zo direct bedenken wat het kan zijn, kan je koppelingspedaal helemaal naar beneden? Juiste lager dat in de bak zit?

Wil het wel weten hehe :).
Nou, bij deze dan.. Heb de versnellingsbak er achter weg gehad en de plaat zat dus wel verkeerd om, koppelingspedaal gaat nu ook wat zwaarder.. is ook wel logisch.. als je eerst alleen de veren weg drukt :D

Morgen komen de nieuwe drijfstanglagers binnen zodat die er in kunnen, remsysteem even ontluchten en als het meezit even een rondje proberen over het industrieterein :p
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

woohoo na lang werken een hoop werk en een berg :mg: eindelijk er van genieten :banaan:
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

Goed dat het maar zoiets was, anders kan je lang zoeken.
Dan zijn er toch verschillende setjes, degene die ik tot nu toe al gestoken heb, raakten er nooit andersom in...

Goed dat ie weer rijd nu :D
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Oke, ik ben er nu echt helemaal klaar mee.. :gun: :@

Aangezien het blok van de week in eens wat begon te rammelen in het carter en ik het niet vertrouwde heb ik alsnog de drijfstanglagers los gehaald, daaruit bleek dat cilinder 1 wat aan het inlopen was.. krukas leek nog goed en daarom heb ik vandaag nieuwe drijfstanglagers er in gezet..

Alles leek oke.. verder niets kunnen vinden.. dus alles weer dichtgebouwd..

Nu ratelt ie nog veel harder en het komt echt uit het carter.. ik snap er echt geen kloten meer van en ben er echt helemaal klaar mee nu... :@

Uren lang aan dat ding zitten sleutelen met allerlei tegenslagen en nu dit er nog bij..

Ik zit zelf aan de krukaslagers te denken o.i.d. maar die heb ik nog nooit stuk gezien bij zo'n blok.. wat me ook opviel is dat de kruktap van cilinder 1 geslepen is (0,25overmaat) en de rest nog standaard was.. lijkt me zo'n vreemd gedoe... slijp ze dan allemaal even netjes..

De drijfstanglagers kunnen het gewoon niet zijn maargoed...

Nog wel even een filmpje gemaakt.. ken wel veel nare F7P/R geluiden maar deze ken ik nog niet..

Laatst gewijzigd door Ronald1916V op di 7 apr 2009 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

niet verkeerde maat nieuwe lagers o.i.d.?

vreemd hoor..ook niets vergeten te monteren ofzo? lijkt me ook niet hè..

toch andere krukas maar?


.edit: distributie niet versprongen ofzo???
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

paulvanrooij schreef:niet verkeerde maat nieuwe lagers o.i.d.?

vreemd hoor..ook niets vergeten te monteren ofzo? lijkt me ook niet hè..

toch andere krukas?
Lagers moeten goed zijn.. normaal hoor je ook wel verschil als je de bougiedop van een bougie trekt als het een drijfstanglager is maar hij blijft tikken.. tijdens het oliedruk draaien hoorde ik het niet en dan zijn de bougie's er ook uit dus het is echt iets van een kruk of drijfstanglager..

Denk dat ik morgen de 1.8 er weer in knal tijdelijk.. wil weer vlammen
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Wat is er nu aan de hand? Is er een bigend met ondermaat of een hoofdlager met ondermaat? Kun je zo'n krukas nog naslijpen of vervang je hem gewoon en hoe zit het met balanceren? Kan het zijn dat een tap een ondermaat heeft en je dan daar ondermaatse lagerschalen voor moet hebben?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Laat jij die blokjes wel met olie lopen? Bij jullie gaan de lagers per dozijn volgens mij :grin:

Wel zuur overigens. Eruit zal toch de enige oplossing zijn.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Krukaslagers kan met blok erin, tis ff beetje prutsen en 1 voor 1, maar kan wel.

Ik zou morgen die pan er nog es aftrekken en kijken of ze het daadwerkelijk zijn.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Steven schreef:Krukaslagers kan met blok erin, tis ff beetje prutsen en 1 voor 1, maar kan wel.

Ik zou morgen die pan er nog es aftrekken en kijken of ze het daadwerkelijk zijn.
Mwoah.. zie het niet meer zo zitten met dat ding.. de kruktap van de 1ste cilinder was al eens geslepen en was alweer iets ingelopen.. ik trek van de week de motor er wel uit en hang de 1.8 er tijdelijk in... die 2.0 maar even helemaal uit elkaar trekken, er zijn wel meer dingen waar ik het niet zo mee kan vinden met die motor namelijk..
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Raar geluid, klikt als een kapotte wekker :~

Naja succes met de reparatie dan maar.
Trust me. I know what I'm doing.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zit niet mee Ronald ... (N)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Pech blijft je achtervolgen man :-(
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Dat klinkt niet goed, zit een flinke tik in dat blok (N) (N)

Succes met de reparatie
R5GTT. Drive it like you stole it
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

(N) Het geluk wat ik gisteren had dat had ik jou na deze ellende wel gegunt...
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tim schreef:(N) Het geluk wat ik gisteren had dat had ik jou na deze ellende wel gegunt...
Inderdaad.. ik denk, ik ga maar even naar huis.. bel maar als je klaar bent met die schokbrekers.. dan kom ik je wel even helpen met die sporing afstellen..

Kon de 19 echt niet meer zien gisteren.. zoveel uren sleutelwerk er aan gehad en dan dit.. zit nog even te denken wat ik er mee wil.. of een kleed er overheen gooien en lekker laten staan voorlopig.. of toch nog even doorbijten..
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Doorzetten nu, 1.8 16V erin zetten voor het Ringweekend en knallen!! De motor anders voorlopig maar in de hoek met een kleed erover, de 19 niet!

Zoals Rob het zo mooi verwoord, Hop hop, gas erop!
Timmie82
Berichten: 480
Lid geworden op: za 29 mei 2004 21:33

Inderdaad, die 1.8 er in! Dan loopt ie weer voor 18 april. Ik had trouwens sowieso wel even die lagers bekeken van de krukas, al is het maar om de oorzaak te weten.

Succes..
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je vervloekt jezelf als je straks langs de ring staat zonder 19.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Kun je niet ergens een fris willi blokje op de kop tikken en de rest verkopen. (misschien wil Tim er wel vanaf :lol: )
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

:~ :gun:

:P

Vermoedelijk is hij er al mee bezig, anders had er nu al wel reactie gestaan op bovenstaande. (Y)
Plaats reactie