Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Ja dat loopt ie wel ja.. moet nog wat naar beneden, zal nog wel ergens wat valse lucht trekken denk ikChristian schreef:loopt het blok iet wat tehoog in toeren? 1500

bij rob liep hij ook geen 1000 rpm hoor..
-
Veel minder zou ie bij mij ook niet gaan draaien hoorTom schreef:meestal 6500-7000 rpm bij Rob denk ik.Haas schreef:bij rob liep hij ook geen 1000 rpm hoor..

Even over die koppeling..., zit dat 'lager' wat je drukgroep induwd goed? Waar dat 'vork' inzit zeg maar... zou kunnen dat die niet goed achter die haakjes zit ofzo...
Verder kan ik ook niet zo direct bedenken wat het kan zijn, kan je koppelingspedaal helemaal naar beneden? Juiste lager dat in de bak zit?
Wil het wel weten hehe
.
Verder kan ik ook niet zo direct bedenken wat het kan zijn, kan je koppelingspedaal helemaal naar beneden? Juiste lager dat in de bak zit?
Wil het wel weten hehe

-
Dat kan volgens mij maar op 1 manier, anders komt ie met de zijkant van het lager tegen de veren aan bij het ontkoppelen en dat hoor je wel, pedaal voelt ook gewoon zoals ie moet zijn, eerst iets vrij slag, gaat dan wat zwaarder en dan trap je 'm naar de vloer.. dus lijkt goed..Glekke schreef:Even over die koppeling..., zit dat 'lager' wat je drukgroep induwd goed? Waar dat 'vork' inzit zeg maar... zou kunnen dat die niet goed achter die haakjes zit ofzo...
Wil het wel weten hehe.
Dinsdag ga ik met de 16V verder dus dan laat ik het wel even weten

-
Wat moet je met een gestripe 19 met kooi in de fileDennisT schreef:Lekker file rijden als ie zo stationair looptMet de Clio is het ook geen pretje...

-
Daarom heb ik dat afgedraaide vliegwiel vervangen door een standaard vliegwielTim schreef:Op weg naar de Ring of terug, Zandvoort is ook iedere keer weer een dramaDaar ga je nog wel op terug komen kerel

En ach, een echte file-mobiel zal 't nooit worden en daar heb ik 'm ook niet voor gebouwd

-
Nou, bij deze dan.. Heb de versnellingsbak er achter weg gehad en de plaat zat dus wel verkeerd om, koppelingspedaal gaat nu ook wat zwaarder.. is ook wel logisch.. als je eerst alleen de veren weg druktGlekke schreef:Even over die koppeling..., zit dat 'lager' wat je drukgroep induwd goed? Waar dat 'vork' inzit zeg maar... zou kunnen dat die niet goed achter die haakjes zit ofzo...
Wil het wel weten hehe.

Morgen komen de nieuwe drijfstanglagers binnen zodat die er in kunnen, remsysteem even ontluchten en als het meezit even een rondje proberen over het industrieterein

Goed dat het maar zoiets was, anders kan je lang zoeken.
Dan zijn er toch verschillende setjes, degene die ik tot nu toe al gestoken heb, raakten er nooit andersom in...
Goed dat ie weer rijd nu
Dan zijn er toch verschillende setjes, degene die ik tot nu toe al gestoken heb, raakten er nooit andersom in...
Goed dat ie weer rijd nu

-
Oke, ik ben er nu echt helemaal klaar mee..
Aangezien het blok van de week in eens wat begon te rammelen in het carter en ik het niet vertrouwde heb ik alsnog de drijfstanglagers los gehaald, daaruit bleek dat cilinder 1 wat aan het inlopen was.. krukas leek nog goed en daarom heb ik vandaag nieuwe drijfstanglagers er in gezet..
Alles leek oke.. verder niets kunnen vinden.. dus alles weer dichtgebouwd..
Nu ratelt ie nog veel harder en het komt echt uit het carter.. ik snap er echt geen kloten meer van en ben er echt helemaal klaar mee nu...
Uren lang aan dat ding zitten sleutelen met allerlei tegenslagen en nu dit er nog bij..
Ik zit zelf aan de krukaslagers te denken o.i.d. maar die heb ik nog nooit stuk gezien bij zo'n blok.. wat me ook opviel is dat de kruktap van cilinder 1 geslepen is (0,25overmaat) en de rest nog standaard was.. lijkt me zo'n vreemd gedoe... slijp ze dan allemaal even netjes..
De drijfstanglagers kunnen het gewoon niet zijn maargoed...
Nog wel even een filmpje gemaakt.. ken wel veel nare F7P/R geluiden maar deze ken ik nog niet..

Aangezien het blok van de week in eens wat begon te rammelen in het carter en ik het niet vertrouwde heb ik alsnog de drijfstanglagers los gehaald, daaruit bleek dat cilinder 1 wat aan het inlopen was.. krukas leek nog goed en daarom heb ik vandaag nieuwe drijfstanglagers er in gezet..
Alles leek oke.. verder niets kunnen vinden.. dus alles weer dichtgebouwd..
Nu ratelt ie nog veel harder en het komt echt uit het carter.. ik snap er echt geen kloten meer van en ben er echt helemaal klaar mee nu...

Uren lang aan dat ding zitten sleutelen met allerlei tegenslagen en nu dit er nog bij..
Ik zit zelf aan de krukaslagers te denken o.i.d. maar die heb ik nog nooit stuk gezien bij zo'n blok.. wat me ook opviel is dat de kruktap van cilinder 1 geslepen is (0,25overmaat) en de rest nog standaard was.. lijkt me zo'n vreemd gedoe... slijp ze dan allemaal even netjes..
De drijfstanglagers kunnen het gewoon niet zijn maargoed...
Nog wel even een filmpje gemaakt.. ken wel veel nare F7P/R geluiden maar deze ken ik nog niet..
Laatst gewijzigd door Ronald1916V op di 7 apr 2009 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
niet verkeerde maat nieuwe lagers o.i.d.?
vreemd hoor..ook niets vergeten te monteren ofzo? lijkt me ook niet hè..
toch andere krukas maar?
.edit: distributie niet versprongen ofzo???
toch andere krukas maar?
.edit: distributie niet versprongen ofzo???
-
Lagers moeten goed zijn.. normaal hoor je ook wel verschil als je de bougiedop van een bougie trekt als het een drijfstanglager is maar hij blijft tikken.. tijdens het oliedruk draaien hoorde ik het niet en dan zijn de bougie's er ook uit dus het is echt iets van een kruk of drijfstanglager..paulvanrooij schreef:niet verkeerde maat nieuwe lagers o.i.d.?
toch andere krukas?
Denk dat ik morgen de 1.8 er weer in knal tijdelijk.. wil weer vlammen
Wat is er nu aan de hand? Is er een bigend met ondermaat of een hoofdlager met ondermaat? Kun je zo'n krukas nog naslijpen of vervang je hem gewoon en hoe zit het met balanceren? Kan het zijn dat een tap een ondermaat heeft en je dan daar ondermaatse lagerschalen voor moet hebben?
-
Mwoah.. zie het niet meer zo zitten met dat ding.. de kruktap van de 1ste cilinder was al eens geslepen en was alweer iets ingelopen.. ik trek van de week de motor er wel uit en hang de 1.8 er tijdelijk in... die 2.0 maar even helemaal uit elkaar trekken, er zijn wel meer dingen waar ik het niet zo mee kan vinden met die motor namelijk..Steven schreef:Krukaslagers kan met blok erin, tis ff beetje prutsen en 1 voor 1, maar kan wel.
Ik zou morgen die pan er nog es aftrekken en kijken of ze het daadwerkelijk zijn.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Zit niet mee Ronald ... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
Inderdaad.. ik denk, ik ga maar even naar huis.. bel maar als je klaar bent met die schokbrekers.. dan kom ik je wel even helpen met die sporing afstellen..Tim schreef:Het geluk wat ik gisteren had dat had ik jou na deze ellende wel gegunt...
Kon de 19 echt niet meer zien gisteren.. zoveel uren sleutelwerk er aan gehad en dan dit.. zit nog even te denken wat ik er mee wil.. of een kleed er overheen gooien en lekker laten staan voorlopig.. of toch nog even doorbijten..