Gewoon ff bij de Brezan halen van het huismerk brega en als er niet is pak anders gewoon een 80W90 of 75W90 GL5, werkt ook prima
Ik zou trouwens geen 75W80 in je GTT/16v/etc. gooien, ondanks dat de productwijzers zeggen van wel. Zo te zien zijn ze iig allemaal hetzlefde, zie kroon-oil.com...
ik heb wel eens elf HTX 703 er in gemikt maar dat schakelde toch gewoon simpelweg niet iig... en dat doet het wel weer prima in de GTT bak.
Ik zou er niet te veel mee experimenteren om een tientje uit te sparen. Ik ga doorgaans met mijn jerrycan langs de dealert, gooien ze hem voor 25 euro vol met 4 litertjes 75W80
Is dat normaal dan? Prima deal dacht ik zo
En 30 euro is vrij normaal, dacht ik. Maar 50 euro vind ik nogal wat.
En dit vat is ook nog steeds niet Steven
Steven schreef:
Ik zou trouwens geen 75W80 in je GTT/16v/etc. gooien, ondanks dat de productwijzers zeggen van wel. Zo te zien zijn ze iig allemaal hetzlefde, zie kroon-oil.com...
Ik heb geen GTT oid en waarom afwijken van de standaard 75w80?
Laatst gewijzigd door Chris@R5 op ma 4 dec 2006 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
als je kroon haalt ben je inderdaad ongeveer 48 euro kwijt ja, maar de dealer dus minder, die tanken even uit een groot vat voor je, beter voor je prijs, en beter dan experimenteren met bakolie, gaat hij niet fijner van schakelen.
Chris@R5 schreef:Krijg net een mailtje met: "wat is je uiterste prijs"
Wat een stumper, als er 100 staat dan is dat de prijs
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten willen we allemaal wel
Maar dan wel lopen klagen dat de bakolie zo duur is.... Dat snap ik dan weer niet.
Chris@R5 schreef:Ik bestel ze bij winparts denk ik. Ach allemaal 1 pot nat. Maar eerst maar eens die achterlichten verkopen. Tot nu toe de ene na de andere sukkel die ze voor 40 euro wil kopen
Maar dan wel lopen klagen dat de bakolie zo duur is.... Dat snap ik dan weer niet.
Zeg henkie ik heb geen flauw benul wat die olie normaal kost. Mensen zoals Tijn en Steven geven mij tenminste een duidelijk beeld van wat het dus kost.
Als 48 normaal is dan is dat zo, die olie vervang je bijna nooit.
Kom dan alsjeblieft niet met dit soort opmerkingen, want dat kan ik echt niet waarderen.
Luco/Alpine-racer schreef:de 75 w 140 die ik gebruik kost meer dan 20 euro de liter
en na elke wedstrijd dient die vervangen te worden 3,5 liter
dus 12 euri is een koopje
hobby mag wat kosten
alleen heb ik hem nu gelukkig goedkoper
maar of 75 w 140 in een gewone bak mag?
Proberen , nee toch niet .
Nee ik bel morgen even wat adressen bij langs of dat nog een beetje uit maakt voor 75w80. Maar geen geouwehoer, dat gaat er gewoon in zoals voorgeschreven. In mijn tijd komt dat er toch niet meer uit.
Zeg henkie ik heb geen flauw benul wat die olie normaal kost. Mensen zoals Tijn en Steven geven mij tenminste een duidelijk beeld van wat het dus kost.
Kom dan alsjeblieft niet met dit soort opmerkingen, want dat kan ik echt niet waarderen.
sorry hoor chris
maar je verwijt een ander dat die vraagt wat de uiterste prijs is, dan wil die voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, en dat mag je vinden
maar dan 12 euro voor bakolie duur vinden mag ook, maar dan kan je ook zon reactie verwachten hoor
normale motorolie kost bij de dealer ook 12 euro hoor
Nou laten we nou niet gaan discussieren om niks. Ik had echt geen idee wat dat spul kost en wat er nu wel en niet in kan. Dat is gewoon orienteren. Nu weet ik wat het wel kost, geen probleem. En voor 30 euro olie wat niet werkt heeft ook geen nut, dat snap ik ook wel. Dus wat er moet gaat er gewoon in. Ik neem nog even een , morgen toch vrij.
sorry hoor chris
maar je verwijt een ander dat die vraagt wat de uiterste prijs is, dan wil die voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, en dat mag je vinden
maar dan 12 euro voor bakolie duur vinden mag ook, maar dan kan je ook zon reactie verwachten hoor
normale motorolie kost bij de dealer ook 12 euro hoor
Inderdaad Luco, je begrijpt 'm.
Maareh, bakolie mag er bij mij elke 15000 km uit, net als de diff-olie. (Om over de motorolie maar ff te zwijgen...)
ik heb laatst olie gehaald bij reno met mijn eigen kannetje en dat factureren ze het voor me per 100ml. Dus als ik 3.2 liter wil hebben krijg ik er ook 3.2 (meestal iets meer) en betaal je maar 3,2
reserve heb ik nog een liter staan ofzo (die je nooit gebruikt). Maar wilde even aangeven dat per liter verkopen ook gewoon onzin is. wat moet je nou met 8tiende liter extra die je nooit meer gebruikt.......
Klopt wat je zegt Tom. Ik mocht ook precies 3,4 liter kopen, maar je weet maar nooit. Als ik er ineens naast schiet om een of andere reden dan baal je ervan als je weer 14km moet rijden voor wat olie.
Tom schreef:en zoals ik zei, hier in den bosch krijg ik altijd wel wat meer dan ik besteld heb.
ja dat ook nog, ik had twee 3liter cans mee en die gingen per stuk voor ruim meer dan 2/3 vol. Maargoed, het zijn wel beste lui daar bij Renault in Westerbork.
nou de olie doet 'm goed. hij schakelt als nooit tevoren. Vandaag ook maar de koelvloeistof vervangen en het koelsysteem uitgespoeld. Dat heeft ook een enorm effect gehad op de werking van de kachel. Die wordt nu echt bloedheet. Nu nog even de voorwielen laten balanceren want die trillen al een tijdje en dat stoort me toch een beetje.
Omdat we thuis de garage net hebben verbouwd is er een hoop spul opgeruimd en weg gegooid. Vandaag zou ik de Ibiza onderlip weg gooien. Maar met dat ik op het punt sta het ding doormidden te hakken bedacht ik mij een laatste kans voor het onding. Hij is te groot om een drempel over te komen en staat enorm uit z'n verband op mijn bumpert.
Dus in plaats van doormidden heb ik 'm een kopje kleiner gemaakt.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... MG0980.JPG[/img]