ACT: Gereedschap
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Prijs wordt 135 (of minder).
Dennisvr
Complete set Mannesmann - 3 stuks
Mike
Complete set Mannesmann - 1 stuks
Chris-m
Tim_Coupe
Ik haal me van de lijst, aangezien we de 10 niet gaan halen. Ik kijk wel een keer via een van die sites voor zo'n set.
Dennisvr
Complete set Mannesmann - 3 stuks
Mike
Chris-m
Tim_Coupe
Ik haal me van de lijst, aangezien we de 10 niet gaan halen. Ik kijk wel een keer via een van die sites voor zo'n set.
Riël Notermans wrote:
Ratels en doppen zijn verder perfect! ook voor het zware werk.
...alhoewel, je moet de doppen niet gebruiken om tussen de bankschroef iets te persen, dan springen de stukken je om de oren
; maar ja das ook weer misbruik maken van het gereedschap 
Bij mij zijn zo'n beetje alle goudkleurige bitjes(ook met die dopjes) naar de maan. Je moet b.v. niet proberen je voorschijven los te draaien met de torx bit/dop uit het set; voor het interieur zijn ze prima; voor het zwaardere werk heb ik zwaardere bits/doppen(met torx) aangeschaft.En mensen van de vorige keer, wat is jullie ervaring met de sets?
...alhoewel, je moet de doppen niet gebruiken om tussen de bankschroef iets te persen, dan springen de stukken je om de oren

ik weet niet om welke reden je dit vermeld maar wij hebben in de garage 2 karren met gedore gereedschap en de rest snapOn. Als ik er ben neem ik steeds de gedore. Ligt goed in de hand en is oersterk.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:hazet en gedore is ruk
geef mij maar beta of facom
op de zaak heb ik dat manneshman gedoe als 2e set ratels
maar ik hou het voor thuis lekker op beta
Facom is huis tuin en keukengebruik. Anders kan ik het niet zeggen.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo

je t'aime Facom.

Perrsoonlijk vind ik het goed en lekker gereedschap om mee te werken. Tis de persoonlijke voorkeur voor wat er lekker in je hand ligt met werken.
We hebben 15 verschillende lijnen van gereedschap hier wat we verkopen (Kraftwerk, teng Tools, Stahlwille, Mannesmann, Force, Facom, Beta, Gedore, Hazet, Koken, Custo, ToolCraft, Serenco, KS Tools).
En alles kan en gaat kapot.
Zolang de garantieregelingen goed zijn is er niets aan het handje. toch ??
Laatst gewijzigd door Arco op do 30 aug 2007 6:19, 1 keer totaal gewijzigd.
en toch is facom troep
Heb net nog een ratelsleutel 1/2 kapot getrokken. Met men gedore ratels mag ik er zelfs een buis van 1 m opzetten of met een hamer op beunen. 

-
- Über-Spammer
Dan trek je 'm door het maximale moment heen. Daarom heb je ook grotere ratels met 3/4" of 1" aansluitingen en eventueel een langer handvat voor meer kracht.
En Facom-ratels hebben fijnere vertanding dan de standaard Gedore of Hazet. Trek je 'm ook sneller doorheen.
FF inruilen bij de Facom-dealer en je krijgt een nieuwe.

En Facom-ratels hebben fijnere vertanding dan de standaard Gedore of Hazet. Trek je 'm ook sneller doorheen.
FF inruilen bij de Facom-dealer en je krijgt een nieuwe.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Naja, effe tikken.DoubleJ schreef:Riël Notermans wrote:Bij mij zijn zo'n beetje alle goudkleurige bitjes(ook met die dopjes) naar de maan. Je moet b.v. niet proberen je voorschijven los te draaien met de torx bit/dop uit het set; voor het interieur zijn ze prima; voor het zwaardere werk heb ik zwaardere bits/doppen(met torx) aangeschaft.En mensen van de vorige keer, wat is jullie ervaring met de sets?
...alhoewel, je moet de doppen niet gebruiken om tussen de bankschroef iets te persen, dan springen de stukken je om de oren; maar ja das ook weer misbruik maken van het gereedschap
Die van mij gingen wel los

Maar op een torxbit kun je ook nooit vol kracht zetten met de grote ratel hoor, van geen enkel merk.
-
- Contacteer:
Facom is prima mee te sleutelen (heb er 5jaar mee gewerkt bij de Peugeot dealer)Prima spul
Maar nu ik sinds een jaar een heel fijn en vol Beta kistje heb, moet ik zeggen
en boven mijn persoonlijke verwachting
Maar nu ik sinds een jaar een heel fijn en vol Beta kistje heb, moet ik zeggen

Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Moderator
- Car: MB
Nou ja, een beetje grotere torx maat in een 1/2" dop van een A-merk kun je aardig wat kracht op zetten. Af en toe moet je toch flink beuken om iets los te krijgenRiël Notermans schreef:Naja, effe tikken.DoubleJ schreef:Riël Notermans wrote:Bij mij zijn zo'n beetje alle goudkleurige bitjes(ook met die dopjes) naar de maan. Je moet b.v. niet proberen je voorschijven los te draaien met de torx bit/dop uit het set; voor het interieur zijn ze prima; voor het zwaardere werk heb ik zwaardere bits/doppen(met torx) aangeschaft.En mensen van de vorige keer, wat is jullie ervaring met de sets?
...alhoewel, je moet de doppen niet gebruiken om tussen de bankschroef iets te persen, dan springen de stukken je om de oren; maar ja das ook weer misbruik maken van het gereedschap
Die van mij gingen wel los
Maar op een torxbit kun je ook nooit vol kracht zetten met de grote ratel hoor, van geen enkel merk.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Nooit voluit met de grote ratel.
Wat voor materiaal is dat dan?
Wat voor materiaal is dat dan?
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ik heb tengtools en twee keer wat gesloopt met grof geweld, en gewoon nieuwe gehadDoubleJ schreef:Riël Notermans wrote:Bij mij zijn zo'n beetje alle goudkleurige bitjes(ook met die dopjes) naar de maan. Je moet b.v. niet proberen je voorschijven los te draaien met de torx bit/dop uit het set; voor het interieur zijn ze prima; voor het zwaardere werk heb ik zwaardere bits/doppen(met torx) aangeschaft.En mensen van de vorige keer, wat is jullie ervaring met de sets?

en de torxen kan je echt op rammen hoor, blijft gewoon heel met de grootste ratel en een vuist

maar ik denk dat het net als met sommige andere dingen is
kwaliteit/prijsverhouding is ook belangrijk
als het stukken goedkoper is mag er ook wel eens wat stuk gaan toch
-
- Moderator
idd Luco, dat is ook mijn ervaring. Moet zeggen dat ik laatst ook een keer een torx dop van Teng kapot had maar ook zonder pardon meteen een nieuwe gekregen. En de 1/2" doppen van stahlwille zijn ook erg goed. Dop 45 of 50 (torx) gebruik ik vrij vaak met een grote ratel en volle kracht op de luchtsleutel (8 tot 10 bar) maar die gaan echt niet kapot
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
beetje erg duurXabre schreef:jaa, en dat ziet er ook nog eens goed uit, ook goeie prijsMerijn schreef:Snap-On!

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
Het is maar net hoevaak je het gebruikt,en wat je er voor over hebt. 

Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Contacteer:
begint nu wel beetje lang te duren 
gaat de prijs zo veel omhoog als we het met minder doen?

Laatst gewijzigd door chris-mc op ma 3 sep 2007 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen idee.chris-mc schreef:begint nu wel beetje lang te duren
Ben op vakantie geweest, en nu was die kerel zelf niet bereikbaar

-
- Contacteer:
moet ook gebeurenRiël Notermans schreef:Geen idee.chris-mc schreef:begint nu wel beetje lang te duren
Ben op vakantie geweest, en nu was die kerel zelf niet bereikbaar

ik wacht af.
--CANCELLED--
Komt tzt wel weer
Komt tzt wel weer

Chris, check anders ebay in duitsland eens, daar kun je zeker ook scoren.
Met zo weinig hier kan ik niet veel afdingen bij die vent, daarbij zit ik momenteel zelf even met allerlei zaken waar ik het gigantisch druk mee heb nu. Wil zeker weer eens een aktie organiseren maar dan moet er gewoon een half dagje vrij zijn om even naar Neersen op en neer te rijden
Met zo weinig hier kan ik niet veel afdingen bij die vent, daarbij zit ik momenteel zelf even met allerlei zaken waar ik het gigantisch druk mee heb nu. Wil zeker weer eens een aktie organiseren maar dan moet er gewoon een half dagje vrij zijn om even naar Neersen op en neer te rijden

-
- Contacteer:
is dat "even" op en neer rijden?
aja,kan gebeuren,ik kijk rond,zie ik niks,schrijf ik me in voor de volgende keer.

aja,kan gebeuren,ik kijk rond,zie ik niks,schrijf ik me in voor de volgende keer.
Ik hou je op de hoogte.
Ik wil hem nog wel eens treffen bij de garage van een vriend van me (het is zo'n "ik rij met mijn mercedes vol materialen langs garages" vent) dus dan zal ik aan je denken
.
Ik wil hem nog wel eens treffen bij de garage van een vriend van me (het is zo'n "ik rij met mijn mercedes vol materialen langs garages" vent) dus dan zal ik aan je denken

-
- Contacteer:
Mijn dank is grootRiël Notermans schreef:Ik hou je op de hoogte.
Ik wil hem nog wel eens treffen bij de garage van een vriend van me (het is zo'n "ik rij met mijn mercedes vol materialen langs garages" vent) dus dan zal ik aan je denken.

ik hoor het wel

-
- Über-Spammer
Deze ook maar eens op gang helpen.
Ik zoek een goede bankschroef, niet te groot, niet te klein. Iets wat ik niet wil is een bankschroef waar je eerst 1,5 slag moet draaien voordat er wat gebeurd, of bekken die ten opzichte van elkaar gekke posities aannemen.
Wat heeft een goede kwaliteit/prijsverhouding wat voldoet aan mijn eisen?
Ik zoek een goede bankschroef, niet te groot, niet te klein. Iets wat ik niet wil is een bankschroef waar je eerst 1,5 slag moet draaien voordat er wat gebeurd, of bekken die ten opzichte van elkaar gekke posities aannemen.
Wat heeft een goede kwaliteit/prijsverhouding wat voldoet aan mijn eisen?
-
- Moderator
Een goede bankschroef is bijna onverwoestbaar dus die kun je wellicht tweedehands wel ergens scoren. Deze site heeft ook wel wat aardige dingen te koop voor niet teveel geld:
http://www.gereedschapbestellen.nl/hand ... inrichting
-
- Über-Spammer
Goede ervaringen met Heuer. 

-
- Über-Spammer
Fijne link, hebben best mooi spul voor leuke prijzenTom schreef:Een goede bankschroef is bijna onverwoestbaar dus die kun je wellicht tweedehands wel ergens scoren. Deze site heeft ook wel wat aardige dingen te koop voor niet teveel geld:

Thanks voor de tip Arco, zal het bekijken.
Ik dacht dat een bankschroef wel wat meer kostte dan op de site van Tom

-
- Über-Spammer
Yeps. Heuer is "iets" duurder ja. 

-
- Über-Spammer
-
- Über-Spammer
Zo, heb al wat via mp gekocht
Bedankt voor de hulp

Bedankt voor de hulp

Hier maar eens melden:
Ik wil een nieuwe garagekrik kopen, aangezien ik me elke keer een hernia til aan dat zware, stalen, voor-de-oorlogse apparaat wat ik nu heb. Logischerwijs zit ik dan te denken aan een aluminium krik en na wat zoekwerk is er wel degelijk aanbod, maar ik kom er een beetje in om eigenlijk en weet dus niet zo goed wat ik moet nemen.
Wat zijn mijn eisen:
- Geen professionele, maar zeker ook geen kutkwaliteit
- aluminium
- min 1.5 T
- lage minimale stand, ong 8 a 10 cm
- liefst wielen met kunststof
- budget max € 150.-
De eerste die vaak omhoog komt is deze:
http://www.toolmania.nl/krikken-en-asst ... inium-krik
Hebben mensen hier ervaring mee, zo ja, goede of slechte?
Wie heeft er alternatieven?
Ik wil een nieuwe garagekrik kopen, aangezien ik me elke keer een hernia til aan dat zware, stalen, voor-de-oorlogse apparaat wat ik nu heb. Logischerwijs zit ik dan te denken aan een aluminium krik en na wat zoekwerk is er wel degelijk aanbod, maar ik kom er een beetje in om eigenlijk en weet dus niet zo goed wat ik moet nemen.
Wat zijn mijn eisen:
- Geen professionele, maar zeker ook geen kutkwaliteit
- aluminium
- min 1.5 T
- lage minimale stand, ong 8 a 10 cm
- liefst wielen met kunststof
- budget max € 150.-
De eerste die vaak omhoog komt is deze:
http://www.toolmania.nl/krikken-en-asst ... inium-krik
Hebben mensen hier ervaring mee, zo ja, goede of slechte?
Wie heeft er alternatieven?