R5 GTT k-tec

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Zit er op de volvo ECU niet een zelfdiagnose systeem met een ledje?? Kan je simpel een storingsdiagnose mee doen. codetabelletje erbij en je kan alles controleren (Y)
1nsane
Berichten: 760
Lid geworden op: do 10 mar 2005 23:59

Danny van Duren schreef:
Menno schreef:Wat wil je d'r voor hebben? Zonder al die motorrotzooi is ook prima.
heej tja sorry maar verkoop gaat niet door was net effe zwaar pissig op mn gte, maarja ben nu weer beetje afgekoeld, en tja kan hem beter houden want er zit al te veel geld om hem zo te verkopen
goedzo! gewoon doorgaan man, heb je straks wel iets unieks!! :D
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Steven schreef:In de sloot met dat ding....

Wat nou :( ? Hij doet het goed alleen heeft ie nog ff wat kinderziektes, als je je door zoiets kleins al uit het veld laat slaan...
tja hou niet zo van dat geouwehoer hij moet gewoon meteen goed lopen, hou er niet van om aan mn eigen wagen te werken, maarja komt wel goed :)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Bart V schreef:Zit er op de volvo ECU niet een zelfdiagnose systeem met een ledje?? Kan je simpel een storingsdiagnose mee doen. codetabelletje erbij en je kan alles controleren (Y)
tja daaar heb ik al een printje van maar dat is alleen voor wagens tot en met 1990 heb ik geluk dat die van mij moter van 89 was dus die kan ik met led uitlezen dus maarja dan kun je nog 4 onbenulige dingetjes uitlezen en wat denk je geen storing 8)
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Heerlijk hè datgezeik met die GTE's :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik heb met mijn 19 1.7 ook te weinig opbrengst op de benzinepomp.

Haal de retourslang eens los waar ie weer onder de auto in gaat, hang het stuk wat van je regelaar afkomt in een emmer ofzo, en laat de auto eens lopen/gas geven. Er moet veel benzine uit de retour blijven komen, dan haalt ie de druk. Zo niet, andere pomp scoren.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Chris@R5 schreef:Heerlijk hè datgezeik met die GTE's :wink:
toen het nog GTE was, was alles goed geen problemen alleen nu het GTE-Turbo is 8)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Riël schreef:Ik heb met mijn 19 1.7 ook te weinig opbrengst op de benzinepomp.

Haal de retourslang eens los waar ie weer onder de auto in gaat, hang het stuk wat van je regelaar afkomt in een emmer ofzo, en laat de auto eens lopen/gas geven. Er moet veel benzine uit de retour blijven komen, dan haalt ie de druk. Zo niet, andere pomp scoren.
tja ik ga dadelijk na een kennis van mn pa die bij de volvo werkt die zou wat info over die pompen regelen voor me een goed elektrische schema`s van een 480T
dus hoop daar wat wijzer te worden en hoop dat het de pomp is want dan is het inderdaad pompje scoren en weer rijden
MartinGTT
Berichten: 796
Lid geworden op: zo 27 jan 2002 0:00
Locatie: Made (Nb)

nou succes maar dan....

Moet je bij een 480 blok trouwens meer aanpassen als bij een 440?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

MartinGTT schreef:nou succes maar dan....

Moet je bij een 480 blok trouwens meer aanpassen als bij een 440?
neej is bijna hetzelfde, alleen al da boordcomputergezeik volgensmij maarja dat heb ik eraf gelaten

maarja probleem waarschijnlijk gevonden mn GTE pomp levert maar de helft van de druk die mijn 1.7T blok nodig heeft :(
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

morgen maar eens gaan kijken voor een pomp met hogere druk dan van mn gte op de sloop :p

weet iemand hoeveel de druk deze pompen leveren?: GTT, clio 16V/williams/ R19 16v ???
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Kijk voor de lol eens op welke druk de brandstofdrukregelaar werkt, dat staat er waarschijnlijk gewoon op. Als die opent op 3 bar, is er dus niets anders aan dan de drukregelaar van een gte, of 16V. Een pomp met een hogere werkdruk is dan ook redelijk useless.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Bart V schreef:Kijk voor de lol eens op welke druk de brandstofdrukregelaar werkt, dat staat er waarschijnlijk gewoon op. Als die opent op 3 bar, is er dus niets anders aan dan de drukregelaar van een gte, of 16V. Een pomp met een hogere werkdruk is dan ook redelijk useless.
de brandstof druk van een gte is 1.2 tot max 1.7 bar en die van een volvo 480T 3.0/3.2 bar dat is nogal een verschil
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

De drukregelaar van de gte is ook 3 bar. Al die multipoint injectiesystemen werken op minimaal 3 bar.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Bart V schreef:De drukregelaar van de gte is ook 3 bar.
tja maar de pomp levert maar 1.2 tot max 1.7 volgens de gegevens die in het adoc programma stonde
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Danny van Duren schreef:
Bart V schreef:De drukregelaar van de gte is ook 3 bar.
tja maar de pomp levert maar 1.2 tot max 1.7 volgens de gegevens die in het adoc programma stonde
en volgens iemand bij de volvo gebruiken ze bij een volvo 480es dus een gewone 1.7 een lichter pomp als bij een 1.7 T een zou een renix systeem altijd op minder druk werken dan bij bosch
Laatst gewijzigd door Danny van Duren op ma 12 dec 2005 20:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Als jouw gte voorheen goed liep, zit er dus een goede pomp op. De gegevens die je opgezocht hebben zullen dan waarschijnlijk niet kloppen.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Bart V schreef:Als jouw gte voorheen goed liep, zit er dus een goede pomp op. De gegevens die je opgezocht hebben zullen dan waarschijnlijk niet kloppen.
tja maar ik heb het iemand bij de volvo oplaten zoeken en die zei dat voor beide een andere pomp gebruijkt werd en riel heeft ook een andere pomp op zijn r19 moeten zetten
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Riel had voorheen een monopoint inspuitsysteem.
Een andere pomp monteren om te proberen kan nooit kwaad, maar ik zou er niet op rekenen dat dit de oplossing is van je probleem.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Bart V schreef:Riel had voorheen een monopoint inspuitsysteem.
aha ok maarja die gast bij de volvo zal denk ook niet gek zijn,

maarja mn 1.7t blok krijgt te weinig benzine dat is zeker en ik heb het blok goedlopend uit de volvo gehaald

tja ik weet het niet, marja de een zegt dat de andere dat
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Meestal worden dit soort problemen veroorzaakt door ontsteking en/of gepruts met de bedrading.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Bart V schreef:Meestal worden dit soort problemen veroorzaakt door ontsteking en/of gepruts met de bedrading.
heb er even van beide wagens het autotechnisch handboek erbij gepakt

een GTE heft max 2.0 =/- 0.2 bar
en de volvo 480 t heeft 3.5 bar
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ik zou gewoon de pomp van de volvo erop zetten
loopt die nog slecht is het wat anders :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Luco/Alpine-racer schreef:ik zou gewoon de pomp van de volvo erop zetten
loopt die nog slecht is het wat anders :smile:
tja maar die zit volgensmij in de tank bij volvo en anders ligt ie toch al met volvo en al bij oudijzer :(
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

lijkt me trouwens geen overbodige luxe bij een conversie van een NA blok naar een turbo (FI) blok. Een nieuwe brandstof pomp met hogere capaciteit te monteren. Wie weer hoe lang die brandstof pomp al wel niet onder je GTE hangt. Bijvoorbeeld zo'n walbro pomp die gebruiken ze op subaru's ook, en die zijn op ebay niet eens zo duur te vinden. Vraag maar eens aan MacroG, die heeft er ook een geloof ik.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

extern pompje scoren :lol:
mmm jammer die van mij ligt in harderwijk
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Johan schreef:lijkt me trouwens geen overbodige luxe bij een conversie van een NA blok naar een turbo (FI) blok. Een nieuwe brandstof pomp met hogere capaciteit te monteren. Wie weer hoe lang die brandstof pomp al wel niet onder je GTE hangt. Bijvoorbeeld zo'n walbro pomp die gebruiken ze op subaru's ook, en die zijn op ebay niet eens zo duur te vinden. Vraag maar eens aan MacroG, die heeft er ook een geloof ik.
dan is die bij de sloop waar ik heen ga als ze er een hebben ook niet duur want ze zijn heel erg enthausiast over mijn project en helpen me graag :D
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Johan schreef:lijkt me trouwens geen overbodige luxe bij een conversie van een NA blok naar een turbo (FI) blok. Een nieuwe brandstof pomp met hogere capaciteit te monteren. Wie weer hoe lang die brandstof pomp al wel niet onder je GTE hangt. Bijvoorbeeld zo'n walbro pomp die gebruiken ze op subaru's ook, en die zijn op ebay niet eens zo duur te vinden. Vraag maar eens aan MacroG, die heeft er ook een geloof ik.
pomp is nog de eerste voor zover ik weet :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

zal moregn eerst maareens op de sloop kijken dat is het snelste en anders moet zaterdag toch naar biesheuvel daar inderdaad maareens kijken
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

smiddags of sochtends
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Luco/Alpine-racer schreef:smiddags of sochtends
smiddags moet sochtends naar school :(
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

mmm ik moet ook nog ff en sochtends moet ik lessen
2 uur?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Luco/Alpine-racer schreef:mmm ik moet ook nog ff en sochtends moet ik lessen
2 uur?
1 uur is school uit (in den bosch) en vandaaruit ga ik naar school weet niet hoelaat ik dan bij biesheuvel kan zijn/ben

of bedoel je in andel zijn ?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Danny van Duren schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:mmm ik moet ook nog ff en sochtends moet ik lessen
2 uur?
1 uur is school uit (in den bosch) en vandaaruit ga ik naar school weet niet hoelaat ik dan bij biesheuvel kan zijn/ben

of bedoel je in andel zijn ?
ik kan rond enen bij biesheuvel zijn
kan wel ff op je wachten
gezellig
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie