R5 GTT k-tec
goedzo! gewoon doorgaan man, heb je straks wel iets unieks!!Danny van Duren schreef:heej tja sorry maar verkoop gaat niet door was net effe zwaar pissig op mn gte, maarja ben nu weer beetje afgekoeld, en tja kan hem beter houden want er zit al te veel geld om hem zo te verkopenMenno schreef:Wat wil je d'r voor hebben? Zonder al die motorrotzooi is ook prima.

-
- Car: GTT
tja hou niet zo van dat geouwehoer hij moet gewoon meteen goed lopen, hou er niet van om aan mn eigen wagen te werken, maarja komt wel goedSteven schreef:In de sloot met dat ding....
Wat nou? Hij doet het goed alleen heeft ie nog ff wat kinderziektes, als je je door zoiets kleins al uit het veld laat slaan...

-
tja daaar heb ik al een printje van maar dat is alleen voor wagens tot en met 1990 heb ik geluk dat die van mij moter van 89 was dus die kan ik met led uitlezen dus maarja dan kun je nog 4 onbenulige dingetjes uitlezen en wat denk je geen storingBart V schreef:Zit er op de volvo ECU niet een zelfdiagnose systeem met een ledje?? Kan je simpel een storingsdiagnose mee doen. codetabelletje erbij en je kan alles controleren

Ik heb met mijn 19 1.7 ook te weinig opbrengst op de benzinepomp.
Haal de retourslang eens los waar ie weer onder de auto in gaat, hang het stuk wat van je regelaar afkomt in een emmer ofzo, en laat de auto eens lopen/gas geven. Er moet veel benzine uit de retour blijven komen, dan haalt ie de druk. Zo niet, andere pomp scoren.
Haal de retourslang eens los waar ie weer onder de auto in gaat, hang het stuk wat van je regelaar afkomt in een emmer ofzo, en laat de auto eens lopen/gas geven. Er moet veel benzine uit de retour blijven komen, dan haalt ie de druk. Zo niet, andere pomp scoren.
-
toen het nog GTE was, was alles goed geen problemen alleen nu het GTE-Turbo isChris@R5 schreef:Heerlijk hè datgezeik met die GTE's

-
tja ik ga dadelijk na een kennis van mn pa die bij de volvo werkt die zou wat info over die pompen regelen voor me een goed elektrische schema`s van een 480TRiël schreef:Ik heb met mijn 19 1.7 ook te weinig opbrengst op de benzinepomp.
dus hoop daar wat wijzer te worden en hoop dat het de pomp is want dan is het inderdaad pompje scoren en weer rijden
-
neej is bijna hetzelfde, alleen al da boordcomputergezeik volgensmij maarja dat heb ik eraf gelatenMartinGTT schreef:nou succes maar dan....
Moet je bij een 480 blok trouwens meer aanpassen als bij een 440?
maarja probleem waarschijnlijk gevonden mn GTE pomp levert maar de helft van de druk die mijn 1.7T blok nodig heeft

-
morgen maar eens gaan kijken voor een pomp met hogere druk dan van mn gte op de sloop 
weet iemand hoeveel de druk deze pompen leveren?: GTT, clio 16V/williams/ R19 16v ???

weet iemand hoeveel de druk deze pompen leveren?: GTT, clio 16V/williams/ R19 16v ???
Kijk voor de lol eens op welke druk de brandstofdrukregelaar werkt, dat staat er waarschijnlijk gewoon op. Als die opent op 3 bar, is er dus niets anders aan dan de drukregelaar van een gte, of 16V. Een pomp met een hogere werkdruk is dan ook redelijk useless.
-
de brandstof druk van een gte is 1.2 tot max 1.7 bar en die van een volvo 480T 3.0/3.2 bar dat is nogal een verschilBart V schreef:Kijk voor de lol eens op welke druk de brandstofdrukregelaar werkt, dat staat er waarschijnlijk gewoon op. Als die opent op 3 bar, is er dus niets anders aan dan de drukregelaar van een gte, of 16V. Een pomp met een hogere werkdruk is dan ook redelijk useless.
-
tja maar de pomp levert maar 1.2 tot max 1.7 volgens de gegevens die in het adoc programma stondeBart V schreef:De drukregelaar van de gte is ook 3 bar.
-
en volgens iemand bij de volvo gebruiken ze bij een volvo 480es dus een gewone 1.7 een lichter pomp als bij een 1.7 T een zou een renix systeem altijd op minder druk werken dan bij boschDanny van Duren schreef:tja maar de pomp levert maar 1.2 tot max 1.7 volgens de gegevens die in het adoc programma stondeBart V schreef:De drukregelaar van de gte is ook 3 bar.
Laatst gewijzigd door Danny van Duren op ma 12 dec 2005 20:36, 2 keer totaal gewijzigd.
-
tja maar ik heb het iemand bij de volvo oplaten zoeken en die zei dat voor beide een andere pomp gebruijkt werd en riel heeft ook een andere pomp op zijn r19 moeten zettenBart V schreef:Als jouw gte voorheen goed liep, zit er dus een goede pomp op. De gegevens die je opgezocht hebben zullen dan waarschijnlijk niet kloppen.
-
aha ok maarja die gast bij de volvo zal denk ook niet gek zijn,Bart V schreef:Riel had voorheen een monopoint inspuitsysteem.
maarja mn 1.7t blok krijgt te weinig benzine dat is zeker en ik heb het blok goedlopend uit de volvo gehaald
tja ik weet het niet, marja de een zegt dat de andere dat
-
heb er even van beide wagens het autotechnisch handboek erbij gepaktBart V schreef:Meestal worden dit soort problemen veroorzaakt door ontsteking en/of gepruts met de bedrading.
een GTE heft max 2.0 =/- 0.2 bar
en de volvo 480 t heeft 3.5 bar
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ik zou gewoon de pomp van de volvo erop zetten
loopt die nog slecht is het wat anders

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
tja maar die zit volgensmij in de tank bij volvo en anders ligt ie toch al met volvo en al bij oudijzerLuco/Alpine-racer schreef:ik zou gewoon de pomp van de volvo erop zetten

-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
lijkt me trouwens geen overbodige luxe bij een conversie van een NA blok naar een turbo (FI) blok. Een nieuwe brandstof pomp met hogere capaciteit te monteren. Wie weer hoe lang die brandstof pomp al wel niet onder je GTE hangt. Bijvoorbeeld zo'n walbro pomp die gebruiken ze op subaru's ook, en die zijn op ebay niet eens zo duur te vinden. Vraag maar eens aan MacroG, die heeft er ook een geloof ik.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
extern pompje scoren
mmm jammer die van mij ligt in harderwijk

mmm jammer die van mij ligt in harderwijk
-
dan is die bij de sloop waar ik heen ga als ze er een hebben ook niet duur want ze zijn heel erg enthausiast over mijn project en helpen me graagJohan schreef:lijkt me trouwens geen overbodige luxe bij een conversie van een NA blok naar een turbo (FI) blok. Een nieuwe brandstof pomp met hogere capaciteit te monteren. Wie weer hoe lang die brandstof pomp al wel niet onder je GTE hangt. Bijvoorbeeld zo'n walbro pomp die gebruiken ze op subaru's ook, en die zijn op ebay niet eens zo duur te vinden. Vraag maar eens aan MacroG, die heeft er ook een geloof ik.

-
pomp is nog de eerste voor zover ik weetJohan schreef:lijkt me trouwens geen overbodige luxe bij een conversie van een NA blok naar een turbo (FI) blok. Een nieuwe brandstof pomp met hogere capaciteit te monteren. Wie weer hoe lang die brandstof pomp al wel niet onder je GTE hangt. Bijvoorbeeld zo'n walbro pomp die gebruiken ze op subaru's ook, en die zijn op ebay niet eens zo duur te vinden. Vraag maar eens aan MacroG, die heeft er ook een geloof ik.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
-
zal moregn eerst maareens op de sloop kijken dat is het snelste en anders moet zaterdag toch naar biesheuvel daar inderdaad maareens kijken
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
smiddags of sochtends
-
smiddags moet sochtends naar schoolLuco/Alpine-racer schreef:smiddags of sochtends

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
mmm ik moet ook nog ff en sochtends moet ik lessen
2 uur?
2 uur?
-
1 uur is school uit (in den bosch) en vandaaruit ga ik naar school weet niet hoelaat ik dan bij biesheuvel kan zijn/benLuco/Alpine-racer schreef:mmm ik moet ook nog ff en sochtends moet ik lessen
2 uur?
of bedoel je in andel zijn ?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik kan rond enen bij biesheuvel zijnDanny van Duren schreef:1 uur is school uit (in den bosch) en vandaaruit ga ik naar school weet niet hoelaat ik dan bij biesheuvel kan zijn/benLuco/Alpine-racer schreef:mmm ik moet ook nog ff en sochtends moet ik lessen
2 uur?
of bedoel je in andel zijn ?
kan wel ff op je wachten
gezellig