Clio Donleben -> 2.0 16v is VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Haas
Car: Megane RS

vette shit!

en je gaat de plannen nog zeker niet meteen uitwijden...?
R(ay)Si

Das lekker Melvin (Y) :)
Donleben
Contacteer:

Vanavond hebben we t hele blok gedemonteerd. Wat n werk zeg. (S)
Maar het is allemaal gelukt. :)

Foto's zullen nog volgen. Nu wel alle onderdelen dubbel, maar dat is niet erg.
Mocht iemand nog interesse hebben in bepaalde onderdelen, mail me dan maar.
Onderblok en cilinderkop kunnen niet worden gebruikt. :D
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Donleben
Contacteer:

Donleben
Contacteer:

En dit geheel moet er dan weer op komen, met de Cat Cams nokkenassen (286) en
een hogere compressie en mijn gereviseerde kop met Megane kleppen (groter).

[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0429.jpg[/img]

[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos/Img_0426.jpg[/img]
Roy
Moderator

Hopenlijk komt er nu wel meer vermogen uit :)

Succes ermee (Y)
Haas

erg kool!
MarcoG
Contacteer:

Zwaar he, dat gezeul met zoŽn blok. :wink:

Lijkt me wel rap gaan als ie weer in elkaar zit. (Y)

En bedankt voor de fotoŽs, weet ik ook weer een stukje hoe ie weer in elkaar moet hehe! :)
Florus

Goed bezig (Y) ,zal ie straks wel beter van z'n plek willen :)
Donleben
Contacteer:

Ik denk dat t ook wel n vooruitgang is als alles goed gemonteerd is. Nu ga ik ook rustig beslissen wat ik ga doen en pas na de vakantie zal het blok er wel n keer in gaan. Ik ga geen overhaaste dingen beslissen, want dat zorgt alleen maar weer voor ellende. |: "Even" een blokje verhangen is niet gratis...

Wat kost een gehele revisie van een onderblok ongeveer en
wat zal zo ongeveer de meest ideale compressieverhouding zijn?

Als een gehele revisie te duur is, dan vervang ik zo wie zo het lagerwerk.
Donleben
Contacteer:

Uit een ander topic..... :X --------------------- Menno :worship:
Menno schreef:... omwisselen van de stekkers van pingelsensor en koudestartinjector? ('t zit bij elkaar in de buurt en 't past)
Menno schreef:Pingelsensor zit op de kop, tussen de 2e en 3e cilinder, net onder 't inlaatspruitstuk. Een grote moer 24, met een bruin stuk plastic er op. De stekker die er op hoort, heeft dezelfde kleur. De koude start injector zit op het inlaatspruitstuk zelf, met een leidinkje naar de benzine-gallerij.

Als je die injector niet aansluit, loopt ie bij hele koude start ff moeizaam. Als je de pingelsensor niet aansluit, heb je geen pingeldetectie, en staat je ontsteking een paar graden later (N)
Ik heb vanavond laat nog de boel gecontroleerd en op mijn pingelsensor zat een zwarte aansluiting en
vervolgens bij de koudestartinjector gekeken. En ja hoor, ze zaten omgewisseld!
Na heel wat gefriemel is het me toch gelukt om te wisselen en het rijdbare resultaat mag er zijn! :D
Nu hoor ik m alleen wel pingelen, dus dat gaat weer afstellen worden...

Ik ben gaan puzzelen omdat de auto steeds niet door de keuring komt ivm de Co.
Op zich ook niet zo verkeerd als een 5e injector blijft inspuiten. Eerdaags het stationaire
weer afstellen en de Co laten meten. Ben benieuwd. :s
Menno

Menno schreef:Mijn visie: jouw motor heeft EEN probleem, dat bleek wel uit de eerste meting. Met dit probleem er nog in voer je 'm een beetje op, met andere nokkenassen, en heb je iets meer vermogen. Maar nog steeds niet wat het zou moeten zijn.

Grote vraag is wat dat probleem is. Je kunt alle basics nog eens langs lopen, maar degene die 'm afgesteld heeft kan heel goed zien waar jouw motor zo de mist in gaat ten opzichte van een andere motor. Lijkt me een goede methode om het probleem op te sporen.
zo, asjeblieft >-)
Donleben
Contacteer:

En bedankt hè! Maar nu is de gehele afstelling van Fastchip dus ook helemaal niet meer goed lijkt mij.
Zie ik dat nu verkeerd?

De laatste keer op de testbank kwam hetzelfde vermogen er ongeveer uit, maar liep hij armer dan dat hij was afgesteld. Dat kwam toen waarschijnlijk door vervanging van de luchtfilter, ontsteking, rotor, verdeelkap, bougies, Magnecor bougiekabels.
Donleben
Contacteer:

Het blok zit er nog niet in ivm verbouwing thuis en dergelijke. Dat zal nog wel even duren, als het gaat gebeuren. Nu heb ik het probleem dat ik niet door de APK kom. Mijn CO is veel te hoog en ik heb al diverse dingen veranderd. Ook mijn lambdasonde en bougies heb ik weer vervangen.

Tevens is het mij opgevallen als ik min computer reset, dat ik in ene weer veel meer vermogen heb. Als ik dan weer een week rij, merk ik dat het vermogen steeds minder wordt. Vervolgens weer resetten en dan heb ik het vermogen weer. Eigenlijk heel vreemd, maar ik zit nu te denken aan een defecte computer. Heeft iemand ook al zoiets gehad?

Ik heb de auto al uit laten lezen en deze geeft vrijwel geen rare waardes door. Alleen geeft het systeem bij de de dealer wel aan dat mijn computer defect is. Kan dit door het gemaakte voetje van Fastchip komen, dat hij daarom een foutmelding geeft?

Suggesties zijn van harte welkom. Ook graag waar het CO-probleem aan zou kunnen liggen.... :~
Steven
Car: M536

Voor dat CO kun je ook gewoon ff een vacuumslang lostrekken, is je CO vaak ook weer goed.

Maja dat van die ECU klinkt iig niet zo lekker, wissel em eens uit met een andere zou ik zeggen.
Bart V

Ik zou er mee langs fastchip zelf gaan.
Donleben
Contacteer:

Die had ik net een mail gestuurd, dus daar is nog het wachten op. (Y)

Wat zijn er nog meer voor truukjes om de CO te verlagen en welke slang kan ik het beste loshalen?
Steven

Nog meer truukjes? Kat er weer tussen, zo'n CO-verlager halen die je door de benzine heengooit. Scheelt allemaal wel iets.

Verder zal het toch ook wel af te stellen zijn met een schroef ofzo?
Donleben
Contacteer:

De katalysator zit er weer netjes onder en met bezinetoevoegingen red ik het niet. Had ik namelijk al geprobeerd. Gewoon om de zoveel tijd doe ik dat al om een flesje injectorreiniger bij de benzine te voegen.

Ik moet alleen nog een keer de koudestartinjector loskoppelen, want dat zo ook een mogelijk probleempje kunnen zijn.
Robke
Car: Lexus IS250

Je kan kijken of de CO schroef bij de gasklep wel helemaal dicht staat.
Als hij een beetje hobbelig stationair loopt kun je ook even de tps sensor lostrekken.
Bij mijn auto zakte trouwens het CO ineens gruwelijk zo gauw de fan aansloeg, vraag me niet waarom maar het was zo......
Robke

Dat probleem dat hij steeds slechter begint te lopen zou kunnen komen omdat hij nu eindelijk meer lucht krijgt, maar er niet voor gemapt is.
Dat je ECU dus telkens wat bijregelt waardoor hij langzamer wordt.....
Donleben
Contacteer:

Nu gaat het ook weer lekker. Mijn linker motorsteun is gewoon afgebroken!

Ik stond bij mijn werk geparkeerd, stap in mijn auto en start de motor. Mijn muziek ging gelijk ana en stond nog wat hard. Rij ik zachtjes achteruit om uit te draaien, hoor ik in ene iets van een harde tok uit het vooronder komen. Ik muziek uit en raam opn. Hoorde wat meer motorgeluid en ik wilde mijn auto beter neerzetten om te gaan kijken. Ik in een versnelling zetten en dat wilde ook niet echt. Ik dacht gelijk: "K*T , toch niet mijn versnellingsbak".

Ik de auto weer verplaatsen en licht en hulp halen. BLeke mijn linkermotorsteun gewoon doormidden te zijn geknakt. Gelukkig gebeurde t zo en niet op de snelweg ofzo. Nu hangt mijn blok iets scheef en dat verklaarde dus ook het andere geluid en het niet willen schakelen.

Nu ben ik dringend op zoek naar een linker motorsteun! Graag wel helemaal compleet. Het is de steun onder de accu. Wie heeft er nog 1 liggen?

Wat kost deze nieuw bij de dealer oid? Iemand enig idee?

[img]http://reichhard-motorsport.com/catalog ... 251MFP.jpg[/img]
Donleben
Contacteer:

Hij is onderweg, morgen binnen en dan waarschijnlijk woensdag weer rijden! :smoke:

Een verstevigde steun wordt afgeraden ivm het vele trillen. Dan kun je niet eens meer fatsoenlijk in je spiegels kijken.
PatrickG

heb je die steun ook al in de verstevigde versie dan?
Haas

ja, alle drie toch :)
PatrickG

oke, dan weet ik dat :P

Ik heb al een R19 16v baksteun liggen, moet nog gemonteerd worden. En die onderste verstevigde motorsteun wil ik ook, maar de prijs is asociaal. Een nieuwe kost iets van 24 euro en voor die cupsteun willen ze 100 euro hebben :S.

Maja ik ben wel benieuwd hoe snel die van donleben zal rijden met die nokkenassen.
Donleben
Contacteer:

Alle drie zijn ze er verstevigd, maar ik heb alleen de achterste vervangen door een stevigere. Dat is zeker wel een aanrader! Alleen voel je iets meer de trillingen, maar het blijft zo wie zo nog wel comfortabel(?).

Je kan het al met al dus heel strak gaan maken als je wilt. Je kan de boel ook uitbreiden met een extra baksteun. Dat is wel vaker besproken op t forum.
Menno

Klinkt toch wel als een dode lambdasonde, of dode bekabeling, waardoor ie langzaam wegleert.

Het zou kunnen dat de computer defect is, maar hoeft niet. Die fout zit er wel vaker 'zomaar' in.
rev it like a rental
Donleben
Contacteer:

De motorsteun heb ik vanmiddag weer mooi vervangen, dus ik kan weer irjden. Gelijk ook even uitgeprobeerd en alles is goed gegaan. Ook geen last gehad van de aandrijfas welke mogelik beschadigd zou kunnen zijn. Alles is nog netjes, dus ik weer blij!

Doordat ik toch aan het sleutelen was, heb ik de koude start injector maar even op aanraden van de dealer losgekoppeld. Misschien bleef deze namelijk wel open staan, waardoor het CO ook zo hoog zou zijn. Van de week maar even meten en rijden.

Ook nog een reactie gahad van Henk Dijkstra, wat ik hieronder een beetje beschrijf. Hij gaf al aan dat het normaal is dat er een foutmelding komt. Daar hoef ik me dus niet druk om te maken.

Het langzaam verlopen van het vermogen, kan komen doordat de afstelling niet meer optimaal is. Tevens kan het zijn dat mijn lambdasonde niet naar behoren functioneert. Deze heb ik wel vervangen voor een nieuwe, dus nu maar een keer de bekabeling geheel controleren.

Overigens kan het zijn dat het CO niet onder de 0.5% komt met deze
nokkenassen die ik heb. Rob en Patrick weten misschien meer over wat ik kan gaan doen.
PtrGte
Contacteer:

Dit heb ik destijds van Henk Dijkstra geleerd:

stekker stationairregelaar los, en beetje met die schroef op je gasklephuis klooien...

uit ervaring blijkt wel dat de CO van 5% zonder kat naar 0% (MET KAT!!!) kan gaan met die nokkenassen, maar dat is ALLEEN als de motortemperatuur verre van optimaal is, dan bedoel ik goed heet, dus fan aan en eitje bakken op je kleppendeksel...dan ff gauw de keurmeester 3 seconde laten kijken dattie 0% is en daarna die vent weer een schop geven dattie de andere kant weer uit kijkt...

wel lastig in het begin, maar het went...

"no problem" dus :beer:

(misschien ff een "APK-chip" laten fiksen hier of daar???)
Donleben
Contacteer:

Nu draait de clio wel helemaal regelmatig stationair en ik zal van de week langs de meetkast gaan. Nu heb ik eerst weer een ander probleempje. ik denk zelf aan de linker aandrijfas, maar wil even een andere mening weten.

De motorsteun had ik netjes vervangen en na een paar dagen rijden zonder problemen, begon de auto te schudden bij het gasgeven. De hele auto bewoog, net of je een hele kromme velg onder de auto hebt. Als ik dan de koppeling intrap, is het gevoel weg. Als ik gas geef met mijn koppeling in heb ik ook nergens last van. Het meeste trillen is rond de snelheid van 50 - 60 km/u.

Ik heb eerst weer de motorsteun nagetrokken en helaas kende ik mijn krachten niet. 1 van de 2 bouten waren afgebroken, dus vandaag maar een nieuwe steun gemonteerd. Zojuist toch even gereden, aan het trillen blijft aanwezig. Dit heeft volgens mij dus wel met de aandrijving te maken. Iemand nog een ander ideetje?
Steven

Is niet je wiellager in 1x aan puin gelopen? Dat kan ook vreemde situaties opleveren ;)

Voel eens of je wiel nog vastzit of dat je em heen en weer kan kantelen.
Donleben
Contacteer:

Daar zal ik in ieder geval even naar gaan kijken. Alleen raar dat de auto niet gaat trillen als de koppeling in is getrapt. Voor de rest heb ik ook geen rare geluiden bij bochten oid.
Robke

Ik kom net van de APK keuring af en m'n CO was 0,2% met een kwartslag open gedraaide CO schroef!
Dus als je lambdasonde aanstaat op je chip en hij werkt goed, zou je zo onder de 0,5% moeten kunnen blijven.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

Donleben schreef:Daar zal ik in ieder geval even naar gaan kijken. Alleen raar dat de auto niet gaat trillen als de koppeling in is getrapt. Voor de rest heb ik ook geen rare geluiden bij bochten oid.
dat is niet vreemd.. er staat dan geen kracht op je aandrijving
hoever ben je achteruit door gereden toen?
en wat hoorde je precies?
als jij je aandrijfas zo onder spanning hebt gehad dat die gen kant meer op kon en er is wel doorgegaan dandan kan je of een aandrijfas of je differentieel schade hebben opgelopen
wiel lager zou je al direckt moet horen of anders voelen bij een wiel dat los is van de grond
Plaats reactie