[Grotere Remmen]

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
haan

PtrGte schreef:
haan schreef:
Riël schreef:
KennyGTT schreef:Kan iemand me ff zeggen of clio 16v remmen passen in standaard 13'ers op m'n GTT? Ik rij normaal altijd met 15'ers rond maar hier in belgenland is de keuring(apk) het probleem; enkel originele wielmaten zeggen ze daar. :( En ik heb geen zin om elk jaar mijn remmen weer om te bouwen, het is nu al erg genoeg. Ps: welke remblokken zou ik me aanschaffen? Green spul of Ferodo? en zijn ze allebij dustfree? yow :wink:
Met 13" Mattigs is past 't net blijkt 't, ptrgte rijdt met 16v remmen met 13" velgen.
lijkt me sterk, overal wordt gezegd dat 16v remmen passen vannaf 14"
verlossing:

deze mijnheer heeft er per kant nog eens 25 mm spoorverbreding bij geplakt, anders pasten de mattigs (ET20) niet...

trekt wel lekker door, die 13 duimers...

jammer dat de stuurprecizie HELEMAAL vervalt met ET20 en nog eens 25 mm erbij...das dus officieel iets van eeuuhh...ET-5 ??? uitgaande van 36 offset???

:D

het is geen aanrader trouwens...want met een dikke 2 liter motor moeten de originele schijven en blokken toch ECHT vervangen worden door een "upgrade" kitje... 8)
ok.. k dacht al
Steven
Car: M536

Mag ik nog es heeeeeeeeel diep zuchten?

Kijk eens naar een GTT met originele velgen, past daar een grotere rem in? NEEEEEE!

Staat het al meer dan 10x vermeld in dit zelfde topic maar dan een paar pagina's terug? JAAAAAA!

Zo :p
PtrGte
Contacteer:

nee...zoals ik al eerder gelezen heb hierboven moet je OFFICIEEL dus 14" hebben...
Riël
Über-Spammer

Steven schreef:Mag ik nog es heeeeeeeeel diep zuchten?

Kijk eens naar een GTT met originele velgen, past daar een grotere rem in? NEEEEEE!

Staat het al meer dan 10x vermeld in dit zelfde topic maar dan een paar pagina's terug? JAAAAAA!

Zo :p
Ik zei toch ook niet dat ze ERIN zaten? :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven

Nog erger het staan gewoon 10 posts terug.

Ga es ff langs de pearle, of bestaat dat niet in belgië >-)
haan

dat dacht ik ook al mannen. maar ik was wel nieuwschierig.
Steven

Als je echt nieuwsgierig bent moet je es lekker door al die topics bladeren, steek je een hoop van op.

en de search is helemaal mooi :)
haan

Steven schreef:Als je echt nieuwsgierig bent moet je es lekker door al die topics bladeren, steek je een hoop van op.

en de search is helemaal mooi :)
ik doe nix anders :)
PtrGte
Contacteer:

PtrGte schreef:
haan schreef:
Riël schreef:
KennyGTT schreef:Kan iemand me ff zeggen of clio 16v remmen passen in standaard 13'ers op m'n GTT? Ik rij normaal altijd met 15'ers rond maar hier in belgenland is de keuring(apk) het probleem; enkel originele wielmaten zeggen ze daar. :( En ik heb geen zin om elk jaar mijn remmen weer om te bouwen, het is nu al erg genoeg. Ps: welke remblokken zou ik me aanschaffen? Green spul of Ferodo? en zijn ze allebij dustfree? yow :wink:
Met 13" Mattigs is past 't net blijkt 't, ptrgte rijdt met 16v remmen met 13" velgen.
lijkt me sterk, overal wordt gezegd dat 16v remmen passen vannaf 14"
verlossing:

deze mijnheer heeft er per kant nog eens 25 mm spoorverbreding bij geplakt, anders pasten de mattigs (ET20) niet...

trekt wel lekker door, die 13 duimers...

jammer dat de stuurprecizie HELEMAAL vervalt met ET20 en nog eens 25 mm erbij...das dus officieel iets van eeuuhh...ET-5 ??? uitgaande van 36 offset???

:D

het is geen aanrader trouwens...want met een dikke 2 liter motor moeten de originele schijven en blokken toch ECHT vervangen worden door een "upgrade" kitje... 8)
bijkomend voordeel: mattig ET20 plus 25mm krijg je wel lekkere remkoeling, aangezien de schijven bijna buiten de velgen uit steken :wink:
Steven

Nouja het ken nog ff scherper he ;)
haan

ff een vraagje/voorstel;
kun je je remvermogen goed verbeteren door goede koeling?
een Citroen BX heeft standaard een luchtschepje( of hoe je het ook wil noemen ) aan de fusekogel zitten. deze is vast wel op een renault te zetten, of te verknutselen.
eenvoudig en goedkoop
is dit effectief? een goed idee of totale onzin?
StevenK
Contacteer:

haan schreef:ff een vraagje/voorstel;
Alleen wanneer temperatuur een probleem is: voor de rallyauto geldt dat dit eigenlijk alleen op lange industrieterreinproeven (zoals Son in de ELE, of de lange proef van Amsterdam) een beetje een probleem is.

Maar dan nog begin je met hardere blokken en goede (competitie)remvloeistof.

Steven
speedline

een Citroen BX heeft standaard een luchtschepje( of hoe je het ook wil noemen ) aan de fusekogel zitten. deze is vast wel op een renault te zetten, of te verknutselen.
eenvoudig en goedkoop
is dit effectief? een goed idee of totale onzin?
De meeste sportieve Renaults hebben ook remkoeling. Maar je ziet wel eens figuren die denken verstand van zaken te hebben die deze voorziening van de auto af halen...
jeroen.k

Een 19 16v phase1 heeft inderdaad vanaf de bumper een trechter met buis lopen naar de schijven. Dus inderdaad niet alleen citroen :)

Vraagje van mijn kant.

Heb wel eens gehoord dat het remsysteem van een Seat ibiza Cupra (4-pots klauwen) makkelijk over te zetten is naar een renault.

Iemand hier meer info over?
antoine
Car: Renault Clio III RS

ja,...................................................kijk maar op de eerste paar pagina's van deze topic
StevenK
Contacteer:

jeroen.k schreef: Vraagje van mijn kant.

Heb wel eens gehoord dat het remsysteem van een Seat ibiza Cupra (4-pots klauwen) makkelijk over te zetten is naar een renault.

Ze zitten in ieder geval wel onder mijn Golfje :)

Klopt in zoverre dat de schijven voor 4 x 100 zijn.
GTI1-G60

jeroen.k schreef: Heb wel eens gehoord dat het remsysteem van een Seat ibiza Cupra (4-pots klauwen) makkelijk over te zetten is naar een renault.

Ja dat klopt, ben zijn achternaam even kwijt, Robert heef hij.
Heeft een R5 alpine Turbo (oude type) in Army green.
Hij heeft een set bij mij gekocht.
En heeft ze gepast onder de auto gepast.
Hij had toen al dikkere remmen onder zijn auto gemaakt, maar dit voldeed nog niet.
(remtangen bogen open)

Waar een wil is is een weg, vergeet dat niet.
En geloof me...die Brembo's doen echt hun werk.
Al ben ik over de blokken die erbij zitten NIET tevreden.
Het is een typisch straatblok, lange opwarmtijd....zucht...
Maar als je ze even preheat.... :worship:
GTI1-G60

StevenK schreef:
Alleen wanneer temperatuur een probleem is: voor de rallyauto geldt dat dit eigenlijk alleen op lange industrieterreinproeven (zoals Son in de ELE, of de lange proef van Amsterdam) een beetje een probleem is.

Steven
Sommige rally auto's hebben zelfs een Koelwatersysteem op de remmen!
Om de remklauwen te koelen.
Steven

Zeg vraagje, ik kan nu aan een setje remschijven en klauwen komen van een 19-16v voor op de GT.

Alleen had deze 19 ABS erop zitten, is de klauw en schijf dan anders als normaal? En gaat het dus op een GT passen?

Kijk die klauw is niet zo'n ramp, ik kan ook de klauw overzetten op dat remzadel. Maar gaat die ABS-schijf zonder problemen op een GT naaf passen?

Kweenie wat de verschillen zijn in wel of geen ABS, wie wel? :)
-PAZ-
Über-Spammer

klauw is geen probleem, dat staat totaal los van wel of niet ABS, de opnemer van het ABS systeem zit op je fusee dus daar heb je ook nix mee te maken, en de ring die zorgt dat de sensor een sinus spanning kan opnemen voor de wielsnelheid zit op je naaf/wiellager
kortom volgens mij maakt het dus helemaal nix uit of je de remmen neemt van een 16v met ABS of een zonder.
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven

Volgens jou jah, maar ik moet ff zekerheid hebben :p
an het morgen zelf wel gaan uitzoeken, maar er is vast wel iemand die het me zo kan vertellen, duzzz...
-PAZ-
Über-Spammer

je moet et niet geloven wor :)
maar het is idd beter om het zeker te weten dan om met spullen te zitten die je toch niet kan gebruiken

als je voor de 16v remmen gaat neem dan gelijk een paar sport schijven en stalen remslangen, heb ik ook gedaan en da remt echt super goed
StevenK
Contacteer:

GTI1-G60 schreef:
StevenK schreef:

Steven
Sommige rally auto's hebben zelfs een Koelwatersysteem op de remmen!
Om de remklauwen te koelen.
En bij een golf 4 wordt het interieur zelfs verwarmd door de remkoeling :)

Overigens rijden alle WRC's met vloeistofgekoelde remklauwen; ook voor de meeste kitcars is het gehomologeerd.
-Ray-
Contacteer:

pazzie legt het wel ff uit hoor steve ;)

van wie zou hij die wijsheid allemaal hebben en de tip van de 16V remmen??
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven

Jah alles op z'n tijd, ik heb geen megageldboom en standaard 16v spul blijft sowieso een upgrade tov GTT standaard :p

Later komt er nog wel sandtler schijvne met DS2500 blokken op...
-PAZ-
Über-Spammer

-Ray- schreef:pazzie legt het wel ff uit hoor steve ;)

van wie zou hij die wijsheid allemaal hebben en de tip van de 16V remmen??
kzou et ook nie weten :smoke: :smoke: :smoke:

mah werken doet het in elk geval wel, moet nu wel een gordel dragen anders lig ik met men smoel in het dashboard als ik rem. met andere woorden de remvertraging is wel in orde 8)
-Ray-
Contacteer:

zo is het
Immer wieder die verdammte Holländer
jeroen.k

Eeuhm...Steven...laat die sandtler schijven maar zitten ;) Heb ik nu ook. Niet echt tevreden ofzo. DS 2500 daarentegen is super! :D

Anders neem je die klauwen en schijven gewoon en niet goed...geld terug ;)

Heb inderdaad wel gezien dat het opname spul in de naaf en fusee zit. EN die ga ik weer overzetten op een niet abs auto :P Maaar moet kunnen volgens de kenners :)
Steven

Als jij die schijffies ff naast elkaar houd weten we het :)
Maargoed je klauwen neem ik dan sowieso.
-PAZ-
Über-Spammer

ik heb er schijven op zitten van ATE dat remt echt super, betere remblokken dan ferodo ds 2500 zijn er voor mij niet dat spul is echt super (Y) (Y)
Daniël W.
Car: 5TL-T

Ey paz heb jij ook 16V klauwen? en 16V hoofdremcilinder? Ik meende dat een upgrade (van std. GTT gezien dan) dmv 16V zadels+schijven en gewapende slangen zeker resultaat moet boeken, alleen nog niemand gesproken die het verschil heeft gevoeld.

Ik heb zelf nog niks ingebouwd, maar het is wel zo fijn om voor de tijd andermans ervaringen te horen... 8)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Steven

Poets je bril es op man, Ray rijd er al tijden mee, Michel S. rijd ermee en nog ene handvol mensen.

En jah tuurlijk zit er groot verschil in en nee die hoofdremcilinder hoeft niet van een clio de klauwen zijn exact hetzelfde :p
Daniël W.
Car: 5TL-T

Ey! dis de bril niet man 8)

Hier in t verre noorden kom ik die lui niet zo vaak tegen! jammer maar helaas...hier houdt de gay-ti club huis (S)

(jaja back ontopic :P )
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
-PAZ-
Über-Spammer

AREXSTYLE schreef:Ey paz heb jij ook 16V klauwen? en 16V hoofdremcilinder? Ik meende dat een upgrade (van std. GTT gezien dan) dmv 16V zadels+schijven en gewapende slangen zeker resultaat moet boeken, alleen nog niemand gesproken die het verschil heeft gevoeld.

Ik heb zelf nog niks ingebouwd, maar het is wel zo fijn om voor de tijd andermans ervaringen te horen... 8)
mijn remsysteem bestaat uit:
hoofdremcilinder en remdrukbekrachtiger van 16v, zadels van 16v, klauwen van gt turbo, ferodo ds 2500 remblokken, schijven van ATE, de powerdisc en omp staal omvlochten remslangen met ferodo remvloeistof

dit remt echt super, kmoet echt weinig kracht op men pedaal zetten om toch al een behoorlijke vertraging te krijgen, komt ook mede door de stalen remslangen, je hebt nu bijna nergens een druk verlies door uitzetten van de slangen, verschil weet ik alleen nie want ik heb nooit gereden met origenele remmen op deze gtt
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Hebben jullie er geen last van dat de remleidingen de binnenkant van de schermen raakt of te strak staat dat je niet voluit uit kunt sturen??

Dus cup-klauwen van maarten hendrix + zadels (16v) en clio schijven.

Fototje?
alvast bedankt :)
Plaats reactie