ok.. k dacht alPtrGte schreef:verlossing:haan schreef:lijkt me sterk, overal wordt gezegd dat 16v remmen passen vannaf 14"Riël schreef:Met 13" Mattigs is past 't net blijkt 't, ptrgte rijdt met 16v remmen met 13" velgen.KennyGTT schreef:Kan iemand me ff zeggen of clio 16v remmen passen in standaard 13'ers op m'n GTT? Ik rij normaal altijd met 15'ers rond maar hier in belgenland is de keuring(apk) het probleem; enkel originele wielmaten zeggen ze daar.En ik heb geen zin om elk jaar mijn remmen weer om te bouwen, het is nu al erg genoeg. Ps: welke remblokken zou ik me aanschaffen? Green spul of Ferodo? en zijn ze allebij dustfree? yow
deze mijnheer heeft er per kant nog eens 25 mm spoorverbreding bij geplakt, anders pasten de mattigs (ET20) niet...
trekt wel lekker door, die 13 duimers...
jammer dat de stuurprecizie HELEMAAL vervalt met ET20 en nog eens 25 mm erbij...das dus officieel iets van eeuuhh...ET-5 ??? uitgaande van 36 offset???
![]()
het is geen aanrader trouwens...want met een dikke 2 liter motor moeten de originele schijven en blokken toch ECHT vervangen worden door een "upgrade" kitje...
[Grotere Remmen]
Mag ik nog es heeeeeeeeel diep zuchten?
Kijk eens naar een GTT met originele velgen, past daar een grotere rem in? NEEEEEE!
Staat het al meer dan 10x vermeld in dit zelfde topic maar dan een paar pagina's terug? JAAAAAA!
Zo
Kijk eens naar een GTT met originele velgen, past daar een grotere rem in? NEEEEEE!
Staat het al meer dan 10x vermeld in dit zelfde topic maar dan een paar pagina's terug? JAAAAAA!
Zo

nee...zoals ik al eerder gelezen heb hierboven moet je OFFICIEEL dus 14" hebben...
Ik zei toch ook niet dat ze ERIN zaten?Steven schreef:Mag ik nog es heeeeeeeeel diep zuchten?
Kijk eens naar een GTT met originele velgen, past daar een grotere rem in? NEEEEEE!
Staat het al meer dan 10x vermeld in dit zelfde topic maar dan een paar pagina's terug? JAAAAAA!
Zo

bijkomend voordeel: mattig ET20 plus 25mm krijg je wel lekkere remkoeling, aangezien de schijven bijna buiten de velgen uit stekenPtrGte schreef:verlossing:haan schreef:lijkt me sterk, overal wordt gezegd dat 16v remmen passen vannaf 14"Riël schreef:Met 13" Mattigs is past 't net blijkt 't, ptrgte rijdt met 16v remmen met 13" velgen.KennyGTT schreef:Kan iemand me ff zeggen of clio 16v remmen passen in standaard 13'ers op m'n GTT? Ik rij normaal altijd met 15'ers rond maar hier in belgenland is de keuring(apk) het probleem; enkel originele wielmaten zeggen ze daar.En ik heb geen zin om elk jaar mijn remmen weer om te bouwen, het is nu al erg genoeg. Ps: welke remblokken zou ik me aanschaffen? Green spul of Ferodo? en zijn ze allebij dustfree? yow
deze mijnheer heeft er per kant nog eens 25 mm spoorverbreding bij geplakt, anders pasten de mattigs (ET20) niet...
trekt wel lekker door, die 13 duimers...
jammer dat de stuurprecizie HELEMAAL vervalt met ET20 en nog eens 25 mm erbij...das dus officieel iets van eeuuhh...ET-5 ??? uitgaande van 36 offset???
![]()
het is geen aanrader trouwens...want met een dikke 2 liter motor moeten de originele schijven en blokken toch ECHT vervangen worden door een "upgrade" kitje...
ff een vraagje/voorstel;
kun je je remvermogen goed verbeteren door goede koeling?
een Citroen BX heeft standaard een luchtschepje( of hoe je het ook wil noemen ) aan de fusekogel zitten. deze is vast wel op een renault te zetten, of te verknutselen.
eenvoudig en goedkoop
is dit effectief? een goed idee of totale onzin?
kun je je remvermogen goed verbeteren door goede koeling?
een Citroen BX heeft standaard een luchtschepje( of hoe je het ook wil noemen ) aan de fusekogel zitten. deze is vast wel op een renault te zetten, of te verknutselen.
eenvoudig en goedkoop
is dit effectief? een goed idee of totale onzin?
Alleen wanneer temperatuur een probleem is: voor de rallyauto geldt dat dit eigenlijk alleen op lange industrieterreinproeven (zoals Son in de ELE, of de lange proef van Amsterdam) een beetje een probleem is.haan schreef:ff een vraagje/voorstel;
kun je je remvermogen goed verbeteren door goede koeling?
Maar dan nog begin je met hardere blokken en goede (competitie)remvloeistof.
Steven
De meeste sportieve Renaults hebben ook remkoeling. Maar je ziet wel eens figuren die denken verstand van zaken te hebben die deze voorziening van de auto af halen...haan schreef:ff een vraagje/voorstel;
kun je je remvermogen goed verbeteren door goede koeling?
een Citroen BX heeft standaard een luchtschepje( of hoe je het ook wil noemen ) aan de fusekogel zitten. deze is vast wel op een renault te zetten, of te verknutselen.
eenvoudig en goedkoop
is dit effectief? een goed idee of totale onzin?
Een 19 16v phase1 heeft inderdaad vanaf de bumper een trechter met buis lopen naar de schijven. Dus inderdaad niet alleen citroen 
Vraagje van mijn kant.
Heb wel eens gehoord dat het remsysteem van een Seat ibiza Cupra (4-pots klauwen) makkelijk over te zetten is naar een renault.
Iemand hier meer info over?

Vraagje van mijn kant.
Heb wel eens gehoord dat het remsysteem van een Seat ibiza Cupra (4-pots klauwen) makkelijk over te zetten is naar een renault.
Iemand hier meer info over?
Ze zitten in ieder geval wel onder mijn Golfjejeroen.k schreef: Vraagje van mijn kant.
Heb wel eens gehoord dat het remsysteem van een Seat ibiza Cupra (4-pots klauwen) makkelijk over te zetten is naar een renault.
Iemand hier meer info over?

Klopt in zoverre dat de schijven voor 4 x 100 zijn.
jeroen.k schreef: Heb wel eens gehoord dat het remsysteem van een Seat ibiza Cupra (4-pots klauwen) makkelijk over te zetten is naar een renault.
Iemand hier meer info over?
Ja dat klopt, ben zijn achternaam even kwijt, Robert heef hij.
Heeft een R5 alpine Turbo (oude type) in Army green.
Hij heeft een set bij mij gekocht.
En heeft ze gepast onder de auto gepast.
Hij had toen al dikkere remmen onder zijn auto gemaakt, maar dit voldeed nog niet.
(remtangen bogen open)
Waar een wil is is een weg, vergeet dat niet.
En geloof me...die Brembo's doen echt hun werk.
Al ben ik over de blokken die erbij zitten NIET tevreden.
Het is een typisch straatblok, lange opwarmtijd....zucht...
Maar als je ze even preheat....

Sommige rally auto's hebben zelfs een Koelwatersysteem op de remmen!StevenK schreef:Alleen wanneer temperatuur een probleem is: voor de rallyauto geldt dat dit eigenlijk alleen op lange industrieterreinproeven (zoals Son in de ELE, of de lange proef van Amsterdam) een beetje een probleem is.haan schreef:ff een vraagje/voorstel;
kun je je remvermogen goed verbeteren door goede koeling?
Maar dan nog begin je met hardere blokken en goede (competitie)remvloeistof.
Steven
Om de remklauwen te koelen.
Zeg vraagje, ik kan nu aan een setje remschijven en klauwen komen van een 19-16v voor op de GT.
Alleen had deze 19 ABS erop zitten, is de klauw en schijf dan anders als normaal? En gaat het dus op een GT passen?
Kijk die klauw is niet zo'n ramp, ik kan ook de klauw overzetten op dat remzadel. Maar gaat die ABS-schijf zonder problemen op een GT naaf passen?
Kweenie wat de verschillen zijn in wel of geen ABS, wie wel?
Alleen had deze 19 ABS erop zitten, is de klauw en schijf dan anders als normaal? En gaat het dus op een GT passen?
Kijk die klauw is niet zo'n ramp, ik kan ook de klauw overzetten op dat remzadel. Maar gaat die ABS-schijf zonder problemen op een GT naaf passen?
Kweenie wat de verschillen zijn in wel of geen ABS, wie wel?

klauw is geen probleem, dat staat totaal los van wel of niet ABS, de opnemer van het ABS systeem zit op je fusee dus daar heb je ook nix mee te maken, en de ring die zorgt dat de sensor een sinus spanning kan opnemen voor de wielsnelheid zit op je naaf/wiellager
kortom volgens mij maakt het dus helemaal nix uit of je de remmen neemt van een 16v met ABS of een zonder.
kortom volgens mij maakt het dus helemaal nix uit of je de remmen neemt van een 16v met ABS of een zonder.
R5GTT. Drive it like you stole it
je moet et niet geloven wor
maar het is idd beter om het zeker te weten dan om met spullen te zitten die je toch niet kan gebruiken
als je voor de 16v remmen gaat neem dan gelijk een paar sport schijven en stalen remslangen, heb ik ook gedaan en da remt echt super goed

maar het is idd beter om het zeker te weten dan om met spullen te zitten die je toch niet kan gebruiken
als je voor de 16v remmen gaat neem dan gelijk een paar sport schijven en stalen remslangen, heb ik ook gedaan en da remt echt super goed
R5GTT. Drive it like you stole it
En bij een golf 4 wordt het interieur zelfs verwarmd door de remkoelingGTI1-G60 schreef:Sommige rally auto's hebben zelfs een Koelwatersysteem op de remmen!StevenK schreef:Alleen wanneer temperatuur een probleem is: voor de rallyauto geldt dat dit eigenlijk alleen op lange industrieterreinproeven (zoals Son in de ELE, of de lange proef van Amsterdam) een beetje een probleem is.haan schreef:ff een vraagje/voorstel;
kun je je remvermogen goed verbeteren door goede koeling?
Maar dan nog begin je met hardere blokken en goede (competitie)remvloeistof.
Steven
Om de remklauwen te koelen.

Overigens rijden alle WRC's met vloeistofgekoelde remklauwen; ook voor de meeste kitcars is het gehomologeerd.
pazzie legt het wel ff uit hoor steve 
van wie zou hij die wijsheid allemaal hebben en de tip van de 16V remmen??

van wie zou hij die wijsheid allemaal hebben en de tip van de 16V remmen??
Immer wieder die verdammte Holländer
kzou et ook nie weten-Ray- schreef:pazzie legt het wel ff uit hoor steve
van wie zou hij die wijsheid allemaal hebben en de tip van de 16V remmen??



mah werken doet het in elk geval wel, moet nu wel een gordel dragen anders lig ik met men smoel in het dashboard als ik rem. met andere woorden de remvertraging is wel in orde

R5GTT. Drive it like you stole it
zo is het
Immer wieder die verdammte Holländer
Eeuhm...Steven...laat die sandtler schijven maar zitten
Heb ik nu ook. Niet echt tevreden ofzo. DS 2500 daarentegen is super! 
Anders neem je die klauwen en schijven gewoon en niet goed...geld terug
Heb inderdaad wel gezien dat het opname spul in de naaf en fusee zit. EN die ga ik weer overzetten op een niet abs auto
Maaar moet kunnen volgens de kenners 


Anders neem je die klauwen en schijven gewoon en niet goed...geld terug

Heb inderdaad wel gezien dat het opname spul in de naaf en fusee zit. EN die ga ik weer overzetten op een niet abs auto


Ey paz heb jij ook 16V klauwen? en 16V hoofdremcilinder? Ik meende dat een upgrade (van std. GTT gezien dan) dmv 16V zadels+schijven en gewapende slangen zeker resultaat moet boeken, alleen nog niemand gesproken die het verschil heeft gevoeld.
Ik heb zelf nog niks ingebouwd, maar het is wel zo fijn om voor de tijd andermans ervaringen te horen...
Ik heb zelf nog niks ingebouwd, maar het is wel zo fijn om voor de tijd andermans ervaringen te horen...

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Poets je bril es op man, Ray rijd er al tijden mee, Michel S. rijd ermee en nog ene handvol mensen.
En jah tuurlijk zit er groot verschil in en nee die hoofdremcilinder hoeft niet van een clio de klauwen zijn exact hetzelfde
En jah tuurlijk zit er groot verschil in en nee die hoofdremcilinder hoeft niet van een clio de klauwen zijn exact hetzelfde

Ey! dis de bril niet man 
Hier in t verre noorden kom ik die lui niet zo vaak tegen! jammer maar helaas...hier houdt de gay-ti club huis
(jaja back ontopic
)

Hier in t verre noorden kom ik die lui niet zo vaak tegen! jammer maar helaas...hier houdt de gay-ti club huis

(jaja back ontopic

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
mijn remsysteem bestaat uit:AREXSTYLE schreef:Ey paz heb jij ook 16V klauwen? en 16V hoofdremcilinder? Ik meende dat een upgrade (van std. GTT gezien dan) dmv 16V zadels+schijven en gewapende slangen zeker resultaat moet boeken, alleen nog niemand gesproken die het verschil heeft gevoeld.
Ik heb zelf nog niks ingebouwd, maar het is wel zo fijn om voor de tijd andermans ervaringen te horen...
hoofdremcilinder en remdrukbekrachtiger van 16v, zadels van 16v, klauwen van gt turbo, ferodo ds 2500 remblokken, schijven van ATE, de powerdisc en omp staal omvlochten remslangen met ferodo remvloeistof
dit remt echt super, kmoet echt weinig kracht op men pedaal zetten om toch al een behoorlijke vertraging te krijgen, komt ook mede door de stalen remslangen, je hebt nu bijna nergens een druk verlies door uitzetten van de slangen, verschil weet ik alleen nie want ik heb nooit gereden met origenele remmen op deze gtt
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Hebben jullie er geen last van dat de remleidingen de binnenkant van de schermen raakt of te strak staat dat je niet voluit uit kunt sturen??
Dus cup-klauwen van maarten hendrix + zadels (16v) en clio schijven.
Fototje?
alvast bedankt
Dus cup-klauwen van maarten hendrix + zadels (16v) en clio schijven.
Fototje?
alvast bedankt
