
ACT: Nürburgring
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Deze al gezien
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Zo kanonne die civic.. beste klap!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Leuk he, je auto verlagen zonder dempers aan te passen
[img]http://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/h ... 0293_n.jpg[/img]

[img]http://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/h ... 0293_n.jpg[/img]
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luchoofd, waar haal je nu die wijsheid vandaan dat 't een verlaging is met lange dempers? Een veer rijd je er namelijk echt niet zomaar onderuit, watvoor dempers je ook hebt.
Zou een afgezaagde veer kunnen zijn, al ziet deze in het plaatje eruit als 1 met getopte windingen, die dus eigenlijk niet af te zagen zijn.
Denk zelf eerder aan een afgebroken veerschotel, sommige autos zijn daar echt bekend om, zoals Kadetjes en Astra's
Zou een afgezaagde veer kunnen zijn, al ziet deze in het plaatje eruit als 1 met getopte windingen, die dus eigenlijk niet af te zagen zijn.
Denk zelf eerder aan een afgebroken veerschotel, sommige autos zijn daar echt bekend om, zoals Kadetjes en Astra's
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Steven schreef:Luchoofd, waar haal je nu die wijsheid vandaan dat 't een verlaging is met lange dempers? Een veer rijd je er namelijk echt niet zomaar onderuit, watvoor dempers je ook hebt.
Zou een afgezaagde veer kunnen zijn, al ziet deze in het plaatje eruit als 1 met getopte windingen, die dus eigenlijk niet af te zagen zijn.
Denk zelf eerder aan een afgebroken veerschotel, sommige autos zijn daar echt bekend om, zoals Kadetjes
en Astra's
Nope, verlagingsveer zonder kortere dempers van een clio, stond in het hele verhaal erbij.
http://bridgetogantry.com/2/index.php/h ... in-the-air
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
zoals ik al eerder heb gezegd, no way dat ik in zo'n rijdende cigaar ga zitten!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
+1Tom schreef:nee, zo'n veer met een gangetje midden op je voorruit komt er niet doorheen zeker.........
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Tot op zekere hoogte. Zo'n sigaar met een goede kooi en een helm op is denk ik veliger dan een dichte auto zonder kooi en helmTim schreef:Feit blijft dat je meer bescherming hebt in een dichte auto dan in een open...

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Zijn grootste geluk is de rechtsgestuurde auto in dit geval in een open of dichte (linksgestuurde) auto had de veer op ongeveer keelhoogte naar binnen gekomen, voorruit of niet dan had je waarschijnlijk zwaar gewond zo niet dood geweest (de evt bijrijder dan).
Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op ma 17 jun 2013 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
wat een zwets.... die veer komt op het stuur, dus waarom zou dat anders zijn bij n auto met voorruit??
@tom, beetje scheve vergelijking he?
een dichte auto geeft per definitie meer bescherming dan n open auto. Of dat voldoende is, is deel twee...
@tom, beetje scheve vergelijking he?
een dichte auto geeft per definitie meer bescherming dan n open auto. Of dat voldoende is, is deel twee...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Lezen haas, iets met links en rechts, engelsman enzo.Haas schreef:wat een zwets.... die veer komt op het stuur, dus waarom zou dat anders zijn bij n auto met voorruit??

En een ruitje beschermt je 0,0 bij een stuk staal wat met zon 150km/h erdoorheen komt.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja een bal van 4 meter is hetzelfde als een veer die met 150km ertegen komt.
Schijnveiligheid zon ruit, zeker bij zulke snelheden.
Genoeg fotos op internet te vinden waar bv een vogel of ander klein dier er gewoon dwars doorheen gaat
Dan is een polycarbonaat ruit die in de seat zat stukken veiliger, die ketst met diezelfde test de bal terug zonder enige beschadiging in het materiaal.
Maar het is maar net waar zoiets terecht komt, deze knul heeft heel veel mazzel gehad dat het stuur ervoor zat en dat de veer net niet op de plek is gekomen waar die het stuur vast had..
Schijnveiligheid zon ruit, zeker bij zulke snelheden.
Genoeg fotos op internet te vinden waar bv een vogel of ander klein dier er gewoon dwars doorheen gaat
Dan is een polycarbonaat ruit die in de seat zat stukken veiliger, die ketst met diezelfde test de bal terug zonder enige beschadiging in het materiaal.
Maar het is maar net waar zoiets terecht komt, deze knul heeft heel veel mazzel gehad dat het stuur ervoor zat en dat de veer net niet op de plek is gekomen waar die het stuur vast had..
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Eigenlijk bijna wel ...Luco/Alpine-racer schreef:Ja een bal van 4 meter is hetzelfde als een veer die met 150km ertegen komt
De bal ondergaat een valversnelling van 9.8m/s (zwaartekracht) voor 4 seconden wat hem in een ideaal scenario (vacuum) 39.2meter / sec eindsnelheid oplevert.
Dit is dan 2352 meter per minuut of 141120 meter per uur, oftewel 141km/uur op het moment van impact.
Dus ... je zou kunnen zeggen dat de impact nagenoeg gelijk is qua kracht.
Naja ... genoeg gemierenneukt ... conclusie van het verhaal is zoals je aangeeft luco: veel geluk gehad die kerel !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
De 39,2 is de energie, de valsnelheid is 8,86m/s na 4 meter.
hoogte energie snelheid bij
neerkomen valtijd hoogte energie snelheid bij
neerkomen valtijd
m J/kg m/s s
0,0500 0,491 0,990 0,101
0,500 4,91 3,13 0,319
1,00 9,81 4,43 0,451
2,00 19,6 6,26 0,639
3,00 29,4 7,67 0,782
4,00 39,2 8,86 0,903
5,00 49,1 9,90 1,01
6,00 58,9 10,8 1,11
7,00 68,7 11,7 1,19
8,00 78,5 12,5 1,28
9,00 88,3 13,3 1,35
hoogte energie snelheid bij
neerkomen valtijd hoogte energie snelheid bij
neerkomen valtijd
m J/kg m/s s
0,0500 0,491 0,990 0,101
0,500 4,91 3,13 0,319
1,00 9,81 4,43 0,451
2,00 19,6 6,26 0,639
3,00 29,4 7,67 0,782
4,00 39,2 8,86 0,903
5,00 49,1 9,90 1,01
6,00 58,9 10,8 1,11
7,00 68,7 11,7 1,19
8,00 78,5 12,5 1,28
9,00 88,3 13,3 1,35
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Wellicht wel. Maar het gaat er mij om dat zo'n ding indien met kooi en bereden met helm helemaal niet onveilig is. Veiliger zelfs denk ik dan veel ander spul op de weg/ring.Haas schreef:@tom, beetje scheve vergelijking he?
Moraal van het verhaal is denk ik dat je zowel met als zonder ruit geen vliegende veer tegen je toko wil krijgen

(rondvliegend glas kan ook nog wel een leuke verwonding geven overigens).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
gaan er nog meer mensen aankomend weekend? Ik ben er zondag met een groepje.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Ik ben er zaterdag en zondag met de 16v.
Overnacht op V.S.
Overnacht op V.S.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ik ga binnenkort eens kijken bij de ring (ga niet de ring op omdat ik niet met mijn eigen auto ga). Ik wil eigenlijk in de omgeving daar een beetje touren.
Heeft iemand nog suggesties qua routes met wat leuke bochten??
Heeft iemand nog suggesties qua routes met wat leuke bochten??
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Uh Staat deze online? Zo ja dan heb ik wel intresse. Ik krijg een leuke auto mee dus mag best een stoere route zijnWouter schreef:route van het Nurburgringweekend???

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Gevonden hoor. Ik denk dat ik hem wel ga gebruiken 

Pak de A61 en sla bij Kreuz meckenheim rechtsaf richting Altenahr. Je komt dan op de 257. Een leuke weg om te rijden, wel soms wat druk. Dan bij Altenahr linksaf richting Bad Neuenahr. Bij Bad neuenahr rijd je even door het centrum heen, over het water en dan moet je even de L83 zoeken richting Mayen. Dan kom je terecht in stuurmansparadijs. Bij mayen kun je daarna via de borden wel weer terug richting Nurburgring.
Overigens is dit niet de snelste route naar Bad Neuenahr. Als je op de 61 een afslag later neemt sta je al bijna in de stad. Maar de route ernaartoe over de 257 is qua natuurschoon zeker de moeite waard. En als je geluk hebt ook qua rijden (maar het zijn wel drukkere routes). De L83 is een verlaten paradijs. geweldig!
Overigens is dit niet de snelste route naar Bad Neuenahr. Als je op de 61 een afslag later neemt sta je al bijna in de stad. Maar de route ernaartoe over de 257 is qua natuurschoon zeker de moeite waard. En als je geluk hebt ook qua rijden (maar het zijn wel drukkere routes). De L83 is een verlaten paradijs. geweldig!
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Oke nu moet ik nog gaan kiezen ook
Klinkt goed die route van je chris

Klinkt goed die route van je chris

-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Ik was er weer een weekendje. ondanks de sluiting toch nog 21,5 ronde kunnen rijdenAnthonyR schreef:Vandaag tussen de baanslutiingen door de NG-JR-28 zien staan voor het toegangspoortje. Ook de R26.R op RSB kenteken. Was erg goed weer en daarom erg druk en veel baansluitingen.

[img]http://img689.imageshack.us/img689/7298/2lvc.jpg[/img]
Overigens was ik er 3 weken terug ook en toen was het weer nog beter en was er bijna niemand. werd zelf gewoon saai zonder al die idioten

Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)