ACT: Nürburgring

Alle zaken gerelateerd aan de Nurburgring
Plaats reactie
derbimarcel
Car: Clio 16V 2.0

Voor de gene die mee wilden rijden, ik ben heel de dag beneden in breidscheid
of anders op de baan. Daar ben ik te vinden.
Tot morgen.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
indolicious1980

Gezellig, wij vertrekken morgen om 7u dus verwacht er om 10u te zijn. Als je een nederlands trio van een blaauwe zwaar getunde 3.35i station, peugeot rcz en audi a3 sportback ziet kom dan even gedag zeggen.
Steven(stk)

Ik stuur de clio ook nog even die kant op voor een paar rondjes :)
Tim
Car: E36 M3

Steven schreef:Oeh ah ja prima... al weet ik ook iemand anders die die avond iets viert, hmm eh...

Je kan ook meerije trouwens :)
Oké, ik moet sowieso nog even kijken hoe laat ik het doe. Ik laat het je zsm wel ff weten. Dan kun je kijken in hoeverre het in je schema past.

Volgende week meerijden klinkt wel goed, hebben we het nog wel ff over van de week!
Jacob Priem

Ik was gistermiddag/avond en vandaag ook nog bij de Ring, Marcel een aantal keren voorbij zien komen op de ring en ook nog even met Leon gesproken bij het tankstation.
tutuur
Clubsponsor

Was echt een super dag mensen! Ongelovelijk getroffen met het weer!

Ik heb er weer 4 ronden bij en dit keer met de Dci, wat me overigens heel goed beviel! Komt alleen een heel stuk vermogen te kort maar in de bochten doet ie het leuk :)

Was ook een gezellige club zo bij elkaar!
Leon Cozijn
Contacteer:

yea
Laatst gewijzigd door Leon Cozijn op ma 1 okt 2012 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
derbimarcel
Car: Clio 16V 2.0

[youtube]ngwGLFEH9gc&feature=plcp[/youtube]
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
indolicious1980

Vette foto leon
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Het was weer gezellig, ja!

Helaas maar 2 rondjes kunnen maken en dus meteen een goede reden om nog een keer terug te gaan dit jaar. Helaas gooide baansluitingen en kleine technische problemen roet in het eten.

Maar de lol was er niet minder om! Iedereen bedankt voor de gezelligheid. (Y) Twan met de Ibiza Cupra is ook licht aangestoken met het virus, dus die zien jullie waarschijnlijk wel wat vaker... :D
Haas
Car: Megane RS

Ik kom deze net tegen op Youtube:

Je kunt zeggen van motorrijders op de Ring wat je wil, maar dit gaat echt hard.... tering!
Tom
Moderator
Car: MB

Lijkt of je een speld in een hooiberg gevonden hebt :smile: (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
GeniustheGzA

deze meneer lijkt me ook niet de gemiddelde mooi weer rijder die de Ring over gaat...
7.50 is ook niet zo'n schokkend snelle tijd toch..?
Haas

als ik de intro mag geloven is dit een profi coureur... maar goed, dan nog, je moet het maar durven!
En... 7.50 op de motor, ik heb er geen boeken op nageslagen, maar het lijkt mij echt enorm snel!
tutuur
Clubsponsor

Volgens mij heeft deze vent me nog na Brunnchen ingehaald op zijn achterwiel waarna hij vlak voor me plat de bocht door ging :p

@Merijn
Ik heb al die sites helemaal uitgeplozen vanochtend en alleen de foto's gevonden die in m'n topic staan, post jij er nog ff een paar bij :p
Tom
Moderator
Car: MB

Hij rijd ook een hele ronde toch? Dus geen BTG.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mark Betjes

Vet hoor!

doet een stuk sneller aan als met een auto :worship:
Steven
Car: M536

[img]http://picturepool.racetracker.de/1384/ ... 942bb8.jpg[/img]

Ah jullie komen ook aan de betere bodyroll, mooi stuurwerk dikke!
Denk dat ik toch maar eens ga kijken voor een groupbuy met iets stuggere veren voor de cupdempers.

Die Apex krengen zijn toch veels te zacht voor de dempingskarakteristiek van een stugge bilsstein cupper.
Geert
Contacteer:

bepaal je de bodyroll nou puur op basis van foto's? Of merk je het ook tijdens het rijden? Te harde veren zijn geven op andere plekken weer nadelen vrees ik.
Steven

Geert schreef:bepaal je de bodyroll nou puur op basis van foto's? Of merk je het ook tijdens het rijden? Te harde veren zijn geven op andere plekken weer nadelen vrees ik.
Nee puur op de veerkarakteristiek zoals ik 'm voel, de veer-demper combinatie lijkt superstug, maar dat komt hoofdzakelijk omdat die demper zo hard dempt. Dat matcht gewoon niet met de relatief slappe 'straat'-veer.

Misschien is de demper algeheel ook wel te stug om met stuggere veer nog te kunnen rijden op de ring, maar dat wil ik wel eens onderzoeken met een veer die qua veerstijfheid tussen een straatveer en een originele cupveer inzit bijv.
Entity_Razer
Contacteer:

[img]http://picturepool.racetracker.de/1385/ ... 027a8e.jpg[/img]

[img]http://picturepool.racetracker.de/1385/ ... 027a8e.jpg[/img]

yaaayyyy toch één keer op de foto gegaan dit weekeind :D

Veel baansluitingen dit weekeind spijtig genoeg, maandag vlak achter me een moto bij het klein stukje omhoog vlak voor adenau forst (vlak voor je naar links moet) echt gewoon overkop gegaan. Motor kwam tuimelend langs de vangrail in, motorijder wandelde gelukkig gewoon weg met veel gebaren & wat ik vermoed gevloek was.

Al bij al goed weekeindje, enkel op de weg naar huis gemerkt dat de clio begint te roken als ik'm laat teruglopen van over de 4000 naar 4000, en dan op het gas ga. M.a.w. Klep seals beginnen te verslijten. Op zich geen probleem gewoon in het oog houden & op tijd & stond wat olie toevoegen.

Op zich was alles goed dit weekeind, enkel de kont MOET zakken (hij is te licht nu naar mijn gevoel) en ik moet echt nog leren hoe ik de banden op temp krijg / houd.
Merijn
Über-Spammer

Steven schreef:[img]http://picturepool.racetracker.de/1384/ ... 942bb8.jpg[/img]

Ah jullie komen ook aan de betere bodyroll, mooi stuurwerk dikke!
Denk dat ik toch maar eens ga kijken voor een groupbuy met iets stuggere veren voor de cupdempers.

Die Apex krengen zijn toch veels te zacht voor de dempingskarakteristiek van een stugge bilsstein cupper.
Wij hebben -50's van Eibach eronder. Als ik me niet vergis is het de SportLine of zoiets. Voor je gevoel lig je als een huis op de weg, maar op de foto is het toch echt anders!
tutuur
Clubsponsor

alle ronden wel op kunnen krijgen Koen?

http://ross219uk.zenfolio.com/p842781832/e452f7112
Laatst gewijzigd door tutuur op di 2 okt 2012 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Haas

Steven schreef:Ah jullie komen ook aan de betere bodyroll, mooi stuurwerk dikke!

Dit is wel een fikse inderdaad, maar dat is dan ook wel met de kartstijl van Merijn (no offense (F) )
Ik rij denk ik wat vloeiender en dus wat minder hoekerig. Dat kun je goed aan de voorbanden merken qua temperatuur en als je de foto's vergelijkt heeft dat ook wel wat invloed op de hoeveelheid bodyroll denk ik?

Wij rijden btw niet met bilsteins, maar met cupdempers. (of zijn die hetzelfde?)
Merijn schreef:Wij hebben -50's van Eibach eronder. Als ik me niet vergis is het de SportLine of zoiets. Voor je gevoel lig je als een huis op de weg, maar op de foto is het toch echt anders!
Mwah, als je achter het stuur zit voelt dat altijd anders vind ik. Als ik op de bijrijdersstoel zit, voel je veel meer dat je helt... Das ook logisch, want je hebt geen stuur om je aan vast te houden.
Entity_Razer
Contacteer:

tutuur schreef:alle ronden wel op kunnen krijgen Koen?

nope !

Maandag 1e rondje gedaan om 12.15 ofzo, gelijk baansluiting van een uur ...

Dan maar ingepakt en zhu hause gefahrt (ofzoiets)

dus nog 2 ronden over... Geen idee wat'k er mee ga doen ... ofwel moet'k nog's terug (niet echt realistisch denk ik maar ... who knows) ofwel ... ja ofwel heb'k een heel dure mooie foto op een badge sized plastic kaartje :lol:
Geert
Contacteer:

gewoon setje wrc spec reiger (of proflex) dempers scoren. Deze hebben systeempje wat de buitenste dempers in de bochten harder maakt. Soort van palletje dat verplaatst op basis van zijwaartse krachten de demper setting aanpast. Setje zit rond de 50 ruggen.
tutuur
Clubsponsor

Entity_Razer schreef:
tutuur schreef:alle ronden wel op kunnen krijgen Koen?

nope !

Maandag 1e rondje gedaan om 12.15 ofzo, gelijk baansluiting van een uur ...

Dan maar ingepakt en zhu hause gefahrt (ofzoiets)

dus nog 2 ronden over... Geen idee wat'k er mee ga doen ... ofwel moet'k nog's terug (niet echt realistisch denk ik maar ... who knows) ofwel ... ja ofwel heb'k een heel dure mooie foto op een badge sized plastic kaartje :lol:
Miss aan 1 van de gasten doorverkopen die 13-14-15 gaan?
Entity_Razer
Contacteer:

ja kans bestaat ... weet het nog niet.

misschien dat ik 13/14 of 15 met de leasebak naar de ring rijd en me 2 rondjes laat rondrijden door iemand :beer:
Merijn
Über-Spammer

Ik heb er ook nog 6... |:

Toch nog maar eens terug, denk ik.
Haas

:grin:
Merijn
Über-Spammer

Trek jij de agenda vast even?
Steven

Ik ben ook druk bezig om de mijne in elkaar te trappen en heb nog 9 rondes...

Anders trap ik de Pimpreza er wel overheen, misschien nog n beetje lol van het wrx onderstel.
Merijn
Über-Spammer

Wanneer ben je van plan te gaan? Dan kan ik 'm vast in de agenda zetten. :)
Plaats reactie