[Chamade16v] Jeroen's Project...einde verhaal!!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
jeroen.k

jeroen.k schreef:Nog even een vraagje...heb tijdje terug de kabelboomstekkers losgehaald en daar viel me iets vreemds op...

Er zit 1 grijze stekker waar wel een hoop draadjes ingaan vanaf het blok, maar er komt maar 1 lullig wit draadje uit naar de auto! :s Hebben meer 19 16v's dit? :s Of heb ik een verknipte/verneukte kabelboom aan mn 19 hangen? :(

Er zitten dus 3 stekkers, waarvan er 1 naar mijn idee niet klopt...dat is de lichtgrijze, daar gaan een aantal draden in (o.a. 1 dikke gele) en er komt alleen een lullig (dun) wit draadje uit). Weet niet met 100% zekerheid welke kant op...
Geen R19 16v rijder die dit even kan beantwoorden? :)
Mrtn
Car: R5GTT

een witte draad wil nog wel eens een + gestuurde draad zijn, komt er spanning op?
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Geen idee, accu ligt eraf, maar nog niet gemeten ofzo...vond het sowieso al raar dat bij een auto met "alle" opties er draden onbenut blijven, maar dan ook nog eens zoveel
Mrtn

Ze willen weleens stekkerblokken maken waar elk type motor op aangesloten wordt, dus ook de diesels etc. Deze draden zijn dan bij de 16V onbenut, maar bv bij een diesel weer wel bezet en zijn andere stekkerbezettingen weer leeg.

Dat maakt het voor ons makkelijk, je hangt er een ander blok in, gaat naar de sloop voor de contrastekker die 100% vol is met draden en kan aansluiten wat nodig is :)

Renault steunt 'ons' tuners :lol:
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Ja ok, maar de volle kabel komt volgens mij van het blok....zal ik nog eens nakijken....
jeroen.k

De volle kabel komt van de auto en de kabel met maar 1 wit draadje komt van het blok. Een van de mede R19 16v rijders hier een mening over? (Bart V? :p )

Vandaag weer even lekker bezig geweest...eerst in de ochtendkou de thermostaat van mn oude vervangen...5 minuten werk...hehehe....toen de oude naar de schade-expert en vervolgens aan de nwe beginnen...

Nou in je eentje klussen is zwaar klote dat heb ik al wel door...zit nu op het punt dat het borgpennetje uit de linker-aandrijfas moet...iemand tips? Ding zit daar namelijk wel lekker volgens mij :p
jeroen.k

Niemand een handigheidje voor het eruit tikken van de borgpen in de aandrijfas? Ding zwemt al in de WD40, maar komt gewoon geen beweging in...stomme renault-zooi! :p
Mrtn

je moet een dreveltje hebben die precies even breed is als de borgpen. en hard rammen met een hamer die flinke massa heeft :)
Mrtn = Maarten
Jasper16v

Mrtn schreef:je moet een dreveltje hebben die precies even breed is als de borgpen. en hard rammen met een hamer die flinke massa heeft :)
ja idd, zon pennetje (heet dat drevel?)

bij mij was ie met een paar slagen los..
jeroen.k

Zou ik die kunnen lenen van renault? :) Of zijn die dingen niet zo duur? Heb nu met een kruiskopschroevendraaier geprobeerd namelijk, maar geen beweging in te krijgen! :(

Maar verder is op de achterste baksteun na alles los! :) Dus hoop morgen of vrijdagavond te kunnen tillen! :)

O ja...de katalysator is erg broos zeg maar...zitten gaatjes in (roest) en denk dat je zo door de behuizing heenprikt met een schroevendraaier. Dan moet er toch wel een nwe op denk ik he :) Iemand enig idee wat zo'n ding kost? Kan ik me alvast een beetje mentaal voorbereiden! :p
Jasper16v

Die krenge kosten meen ik nieuw wel rond de 2 a 300 euro.
Steven
Car: M536

Drevels kun je makkelijk zelf maken met spijkers door de kop er even af te zagen.

Werkt prima :)
jeroen.k

Steven schreef:Drevels kun je makkelijk zelf maken met spijkers door de kop er even af te zagen.

Geprobeerd...sloeg alleen de spijker krom! :(
jeroen.k

Jasper16v schreef:Die krenge kosten meen ik nieuw wel rond de 2 a 300 euro.
Hmm...das een boel! :(

Ff kijken dan maar :)
Jasper16v

jeroen.k schreef:
Steven schreef:Drevels kun je makkelijk zelf maken met spijkers door de kop er even af te zagen.

Een drevel stelt opzich niks voor, zal wel niet zo duur zijn. Misschien dat een priem o.i.d. uitkomst bied ?
Steven
Car: M536

jeroen.k schreef:

Korter afzagen en als ie eenmaal los is een langere nemen.
Haas
Car: Megane RS

jeroen heb je je temperatuurmetertje al ingebouwd?
Mrtn

Je MOET een dreveltje hebben oid, iets met een vlakke kop!! een punt zal de borgpen namelijk splijten of uit elkaar doen zetten. en dat is juist wat je niet wilt :wink:
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Ik zal es kijken of ik hier iets kan lenen van mn werk! :)

Ennuh haas...temperatuurmeter is ondergeschikt zeg maar...eerst het blok dan de olie.temp.meter :) Lijkt me wel een beter volgorde ;)
canonballman

jeroen.k schreef:
O ja...de katalysator is erg broos zeg maar...zitten gaatjes in (roest) en denk dat je zo door de behuizing heenprikt met een schroevendraaier. Dan moet er toch wel een nwe op denk ik he :) Iemand enig idee wat zo'n ding kost? Kan ik me alvast een beetje mentaal voorbereiden! :p

Ik denk niet dat jouw katalysator bijna door is.
Dat is je hitteschild, wat om de kat heen zit. Kijk dat maar eens na!

Dat hitteschildje is redelijk dun, en roest inderdaad wel eens door. Een kat BEHUIZING gaat heel lang mee (redelijk dik staal). De binnenkant helaas niet HEEL lang.

Dat hitteschild zorgt ervoor dat de kat eerder is opgewarmd, meer niet.
Kun je eventueel eraf slopen als ie slecht is.
Duurt het alleen 10 min. langer eer dat je motor 'schone' lucht blaast.

Maar heb zon idee dat jij daar niet wakker van zult liggen......... :wink:
Haas

jeroen.k schreef:Ik zal es kijken of ik hier iets kan lenen van mn werk! :)

Ennuh haas...temperatuurmeter is ondergeschikt zeg maar...eerst het blok dan de olie.temp.meter :) Lijkt me wel een beter volgorde ;)
klopt, snap ik.

Mocht je nog foto's willen hebben van een metertje in een klokkie....:D
jeroen.k

canonballman schreef:
jeroen.k schreef:

Ik denk niet dat jouw katalysator bijna door is.
Dat is je hitteschild, wat om de kat heen zit. Kijk dat maar eens na!

Dat hitteschildje is redelijk dun, en roest inderdaad wel eens door. Een kat BEHUIZING gaat heel lang mee (redelijk dik staal). De binnenkant helaas niet HEEL lang.

Dat hitteschild zorgt ervoor dat de kat eerder is opgewarmd, meer niet.
Kun je eventueel eraf slopen als ie slecht is.
Duurt het alleen 10 min. langer eer dat je motor 'schone' lucht blaast.

Maar heb zon idee dat jij daar niet wakker van zult liggen......... :wink:
Het is idd een heel dun laagje. Als dat het hitteschild is laten we hem lekker zitten! :) En idd...die schone lucht...hehe.. :)

@Haas...heb jij foto's daarvan dan? :) STUREN AAN MIJ! :D ;)
Haas

ja van mijn clio...Maar ik heb geen digicam...ff regelen, misschien zaterdag, goed?
jeroen.k

Zou leuk zijn! :)

O ja...kreeg net een pakketje binnen van Dutch Power Trading! :)

Geboorde en gegroefde RVS Remschijven voor, Ferrodo DS2500 remblokken (voor) en DOT 5.1 remvloeistof! :D

Remmen zal die straks wel redelijk doen lijkt me! :)
marcel16v

Jeroen, heb je ook de andere remleidingen erbij besteld?

(Wil zelf het setje ook nog gaan bestellen, dus ben benieuwd hoe het bevalt)
Robert dB.

marcel16v schreef:Jeroen, heb je ook de andere remleidingen erbij besteld?

(Wil zelf het setje ook nog gaan bestellen, dus ben benieuwd hoe het bevalt)
indeed, vergeet rvs remleidingen niet om het 'fading' effect tegen te gaan.
Hoeveel is de diameter van de schijven eigenlijk?
succes met monteren!
Tom
Moderator
Car: MB

kan iig zeker geen kwaad. Op de normale weg was ik altijd wel redelijk tevreden over mijn remmen (niets overdreven, maar net genoeg). Op de ring vond ik het echter wat minder, daar kun je een setje goede stoppers zeker gebruiken!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jasper16v

Zijn die leidingen een beetje easy te monteren ? Hoe lopen ze eigenlijk vanaf het wiel naar voren ? Heb er nog nooit zo op gelet eigenlijk...
Haas

Tom schreef:kan iig zeker geen kwaad. Op de normale weg was ik altijd wel redelijk tevreden over mijn remmen (niets overdreven, maar net genoeg). Op de ring vond ik het echter wat minder, daar kun je een setje goede stoppers zeker gebruiken!!
Ken dat gevoel wel van de circuitdag...Worden ze ook wel wat warmer dan bij straatgebruik, dat scheelt ook...
Haas

Jasper16v schreef:Zijn die leidingen een beetje easy te monteren ? Hoe lopen ze eigenlijk vanaf het wiel naar voren ? Heb er nog nooit zo op gelet eigenlijk...
Alleen t laatste stuk toch, de stalen remleidingen kun je toch gewoon laten zitten?
Robert dB.

jeps, alleen het laatste stukje, wat zal het zijn....een cm of 25-30.
Jasper16v

owww :)
jeroen.k

Stalen leidingen moet ik nog bestellen. Evenals de schijven achter met blokken...maar die komen nog wel...stalen leidingen komen wel direct...kost ook de kop niet :)

Hoeveel mm de schijven zijn weet ik niet zeker eigenlijk...het zijn iig deze...worden gemaakt in italie

[img]http://www.dutchpowertrading.nl/Remschi ... ven/RS.jpg[/img]
marcel16v

Remschijven zijn toch ook van Ferodo?

En de afmeting van de schijf is 259x20,7
jeroen.k

Staat Sandtler merk op, maar ze komen uit Italie, dus zouden heel goed Ferrodo's kunnen zijn :) Ze zijn er iig vet uit! :p Hopelijk remmen ze ook zo! :D
Plaats reactie