JP'S Marlboro Clio, Cliogane, Clio trophy, Espace, MegIII RS

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer

weer eens een update :p

de motor is inmiddels in opbouwfase, hier nog wat plaatjes van het lakwerk vooraf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de reden waarom de motor is stukgelopen is dit:

Afbeelding

Afbeelding

verder nog de drukgroep op de motor van pap gezet :)

Afbeelding

en morgen gaat de bak op de motor:

Afbeelding
Maarten-Jan
Car: R19.R

Wat voor type motor ligt daarin eigenlijk, is dat al een C motor?

In die gele dus, een A110 denk ik, of een A108?
DennisT
Moderator

Hee wat is er bij jou precies aan het blok gebeurd bij Achterberg? Mijn blok komt daar ook vandaan maar of ze nog dingen geflowed of geblueprint hebben is voor mij niet echt duidelijk...
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Maarten-Jan schreef:Wat voor type motor ligt daarin eigenlijk, is dat al een C motor?

het is een a110. het blok is niet meer helemaal origineel. het enige originele is het onderblok wat afkomstig is van een 16 tx. de rest heeft benny raepers gebouwd.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

DennisT schreef:Hee wat is er bij jou precies aan het blok gebeurd bij Achterberg? Mijn blok komt daar ook vandaan maar of ze nog dingen geflowed of geblueprint hebben is voor mij niet echt duidelijk...
wat voor motor heb jij? Edit: williams, ik snap het al :)

heb je een factuur?

ik heb hier een motor van de clio cup liggen. dat is dus:

volledig bleuprint, andere ecu en wellicht geflowd. dat laatste kan ik nu niet bevestigen.

de 2.0 is heel anders. daar is het volgende aan gebeurd:

andere zuigers, andere nokkenassen, andere compressie, andere kleppen, geflowd, bleuprint, ecu. dat was het zo'n beetje denk ik.

soms heeft achterberg een typeplaatje in de auto gezet, dan kan je hem altijd vragen wat er toen aan gebeurd is. ben wel eens benieuwd wat jij dan hebt :) ?
Bart V

Heb je ook de specs van de zuigers, nokkenassen, compressieverhouding en de kleppen? En wat zou dat motortje moeten leveren aan de krukas?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

achterberg had er geen specs van, over de scherpte van de assen etc. kleppen zijn ook niet megane, is ook weer anders. zuigers waren niet standaard, maar ik heb geen merk genoteerd.

voor wat betreft de assen, ik kan toch ook de lift meten? je weet dan alleen geen openingstijd of wel?

voor de pk's, laat dat de testbank maar zeggen :)
cyberdanny
Car: Renault 5 GT Turbo

Mooi blauw kleurtje!!
Maarten-Jan

J-P-S schreef:
Maarten-Jan schreef:Wat voor type motor ligt daarin eigenlijk, is dat al een C motor?

het is een a110. het blok is niet meer helemaal origineel. het enige originele is het onderblok wat afkomstig is van een 16 tx. de rest heeft benny raepers gebouwd.
Aha, interessant :D Heb je ook een foto van de hele auto?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

heb ik wel maar dat maakt mijn topic onoverzichtelijker :p heb je ook een a110?
DennisT
Moderator

Ik heb een rekening uit 2001 van dik 4000 euro van de vorige eigenaar. Er zijn cilinderbussen in gekomen omdat er een hele diepe kras in een cilinderwand zou hebben gezeten. Nokkenassen zaten er al in volgens de vorige eigenaar, die zullen er ook wel in zitten, want stationair schokt hij wel een beetje en vanaf de 5000 toeren voel je nog echt een versnelling. Zo te zien ook grotere uitlaat kleppen en er zal ook wel een andere ECU in zitten ofzo, want hij is op 7400 begrenst.

[img]http://img256.imageshack.us/img256/4835/afbeeldingob3.jpg[/img]
Shot with W800i at 2007-07-10

Kan jij hier wat uit halen?
Maarten-Jan

J-P-S schreef:heb ik wel maar dat maakt mijn topic onoverzichtelijker :p heb je ook een a110?
nee, ik rij rond in een R19 (student he :D) , staat nog wel op het lijstje :) Maar vind het wel hele mooie auto's, toen ik klein was en we een keer bij dirk jan hofmans (in overschild) op bezoek waren, kwam er toevallig iemand aan rijden met zo'n auto, prachtig geluid er in, heeft wel indruk gemaakt toendertijd! Kun je de foto PM'en / mailen anders?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

DennisT schreef:Ik heb een rekening uit 2001 van dik 4000 euro van de vorige eigenaar. Er zijn cilinderbussen in gekomen omdat er een hele diepe kras in een cilinderwand zou hebben gezeten. Nokkenassen zaten er al in volgens de vorige eigenaar, die zullen er ook wel in zitten, want stationair schokt hij wel een beetje en vanaf de 5000 toeren voel je nog echt een versnelling. Zo te zien ook grotere uitlaat kleppen en er zal ook wel een andere ECU in zitten ofzo, want hij is op 7400 begrenst.

[img]http://img256.imageshack.us/img256/4835/afbeeldingob3.jpg[/img]
Shot with W800i at 2007-07-10

Kan jij hier wat uit halen?
ik pm je wel ff vanavond. mijne is in elk geval anders.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Maarten-Jan schreef:
J-P-S schreef:heb ik wel maar dat maakt mijn topic onoverzichtelijker :p heb je ook een a110?
nee, ik rij rond in een R19 (student he :D) , staat nog wel op het lijstje :) Maar vind het wel hele mooie auto's, toen ik klein was en we een keer bij dirk jan hofmans (in overschild) op bezoek waren, kwam er toevallig iemand aan rijden met zo'n auto, prachtig geluid er in, heeft wel indruk gemaakt toendertijd! Kun je de foto PM'en / mailen anders?
ik zet wel wat op de mail. echter hij word gerestaureerd dus staat er nog niet compleet op :wink: :)
Maarten-Jan

J-P-S schreef:
Maarten-Jan schreef:
ik zet wel wat op de mail. echter hij word gerestaureerd dus staat er nog niet compleet op :wink: :)
dank je (Y)
DennisT
Moderator

Alleen Achterberg had tegen de vorige eigenaar gezegd dat het blok ongeveer 200 pk zou hebben. Is € 1900 niet wat veel voor een rivisie?
Martijn Kool

DennisT schreef:Alleen Achterberg had tegen de vorige eigenaar gezegd dat het blok ongeveer 200 pk zou hebben. Is € 1900 niet wat veel voor een rivisie?
verkooppraatjes? 200pk zie je nauwelijks namelijk, als het kon voor 1900 euri deed ik t ook
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tim
Car: E36 M3

kool schreef:
DennisT schreef:Alleen Achterberg had tegen de vorige eigenaar gezegd dat het blok ongeveer 200 pk zou hebben. Is € 1900 niet wat veel voor een rivisie?
verkooppraatjes? 200pk zie je nauwelijks namelijk, als het kon voor 1900 euri deed ik t ook
Daar heb je helemaal geen geld voor kool :P Duur he zo'n huis :P
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik laat je wel weten wat de huidige revisie gekost heeft binnenkort. zit eigenlijk alles nieuw in qua delen. enkel de zuigers, kleppen, drijfstangen en krukas zijn hergebruikt.

200 pk? met de onderdelen die op jou factuur staan lijkt me dat moeilijk. we zullen zien wat de mijne op de bank doet over een tijd :) als ik 180-190 zou halen ben ik gelukkig :p
DennisT
Moderator

Ronald had met andere nokkenassen en een andere chip anders al 182pk op de bank gehaald.

Nokkenassen zouden er al in hebben gezeten voor de revisie, denk dat de chip ergens anders vandaan komt. Er zit ook nog een Devil 4-2-1 op trouwens :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Tim_Coupe schreef:
kool schreef:
Daar heb je helemaal geen geld voor kool :P Duur he zo'n huis :P
het is inderdaad het geluk dat ik thuis woon, anders kon dit ook niet voor mij :) :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

DennisT schreef:Ronald had met andere nokkenassen en een andere chip anders al 182pk op de bank gehaald.

Nokkenassen zouden er al in hebben gezeten voor de revisie, denk dat de chip ergens anders vandaan komt. Er zit ook nog een Devil 4-2-1 op trouwens :)
dan ben ik zeker benieuwt naar de mijne :p hangt denk ik ook een beetje van de bank af. achjeh, als het maar leuk is, of het nou 180 of 200pk heeft maakt dan geen drol uit :) (Y)
DennisT
Moderator

Dat is waar :) Hard gaat het zeker, wil nog steeds een keer dat ding op de bank zetten maar komt er nooit van :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

de revisie van de 2.0 is eindelijk af. en ja het kostte meer dan 1900 euro. alles is nieuw behalve de zuigers, drijfstangen en krukas.

de cilinderkop is nu nog beter geflowd dan voorheen. achterberg had er wel wat mee geknoeid maar het kon beter :D van de klepgeleiders zijn we maar afgebleven, inkorten zal eerder tot slijtage.

Afbeelding

de clio ligt nu aan de voorkant ook weer uitelkaar. hij is zo goed als kaal en de cup motor kan eruit. verder komen alle originele 16v onderdelen er weer onderin, evenals het interieur in leer.

de cup motor en williams spul krijgt tzt wellicht een andere bestemming :~ :wink:

buiten de clio zijn we ook hard bezig aan de a110 van pap. door vele problemen met de voortrein hebben we besloten om de auto totaal te strippen zodat we makkelijker overal bij komen. de carrosorie word uitbesteed. op enkele plaatsen is het polyster gebarsten dus dat heeft enige aandacht nodig. het chassis word gestraald en gepoedercoat de komende weken.

om toch thuis aan de carrosorie te kunnen werken maken we een bok op wielen, die eveneens gebruikt word door de spuiter later.

nog even wat plaatjes van de sx (I)

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 000757.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 000758.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 000754.JPG[/img]

ik ben nu even aan het kachelen met een 21 gts, ook leuk qua vaste lasten:p verder zit ik in het dubio wat ik nu verder ga doen met de hobby (0)
Maarten-Jan

Goede aanpak van de A110, wordt zo te zien een mooi monstertje (Y)
Danny van Duren
Car: GTT

cyberdanny
Car: Renault 5 GT Turbo

Ziet er goed uit JP!!! Binnenkort weer eens komen kijken. :wink:
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

He Shampoo volgende keer bij jou.

Eens kijken bij dat wagenpark van je (Y)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Danny van Duren schreef:ik las ergens dat je deze zocht :wink: :

http://reichhard-motorsport.com/catalog ... 3f6368d68e
zoiets ja, ik houd het even in gedachten voor als het nieuwe project een afslankkuur ondergaat :) bedankt (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

cyberdanny schreef:Ziet er goed uit JP!!! Binnenkort weer eens komen kijken. :wink:
tuurlijk (Y) ik hoor het wel :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

WouterW schreef:He Shampoo volgende keer bij jou.

Eens kijken bij dat wagenpark van je (Y)
jow :D laat het me even weten, dan doen we eens een zondag ofzo :wink: en in een keer 19 euro erachteraan in epen :D
RoyH

Gewoon de volgende TNM bij JP :D
Reno-loos
Jean-Paul-S
Über-Spammer

goed idee :D wie neemt de bbq mee? (0)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

FF stof afblazen hier (0)

Vorige week zijn we de cup clio van Rob gaan halen. omdat ik even niet verder kan aan de clio 16v is hier maar eens het mes ingegaan. na enig kijk en demonteer werk komt tot uiting dat de carrosorie nogal wat heeft meegemaakt. De voorkant is wat ontzet en zit niet overal meer aanelkaar vast. verder kun je tussen het binnen en buitenscherm achter naar buiten kijken :p al met al voor mij de vraag of ik deze kas nog ga opknappen of ergens een andere carrosorie ophaal?!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hoe zit dat als ik iets koop met een kenteken: kan ik dat gewoon inleveren en het chassisnr eruit laten slijpen? of komt daar veel bij kijken?
DennisT
Moderator

Pff die heeft best een zwaar leven gehad zeg :beer:
Plaats reactie