Hmm, een andere Aziaat, Toyota, was volgens mij de eerste die ALS toepastte, zij noemden het Toyota Combustion Control System ofzo... Maar goed, leuk spul...
Oh, Gille, 99% zeker van dat Toyota verhaal? Ben nog benieuwd, wil wel een gokje wagen, ik zeg dat McRae alleen terugkeert als privateer, als hij tenminste de sponsoring rond krijgt. Waarschijnlijk wil hij dan een leuke wagen en kiest hij voor de Focus, mijn twee cent...
Derby schreef:WAT?! Is dat net zo'n verhaal als met mercedes en illmore. Dus renault sport is dus eigenlijk alleen maar een papieren b.v. Dat valt me tegen van ze.
Derby
Dat valt best wel mee, Renault Sport organiseert en laat alles produceren; ze ontwikkelen de onderdelen en auto's wel zelf, ze bouwen ook de competitieauto's en bepaalde straatmodellen.
Allen worden bepaalde specialistische dingen niet door Renault Sport gedaan: transmissie komt gebruikelijk van Sadev, motoren levert Renault Sport in de meeste auto's in de standaard uitvoering.
Dit geldt trouwens voor de meeste merken; VW, Audi en Skoda laten bijvoorbeeld alle motoren door Lehmann (Liechtenstein) bouwen.
ant1 schreef:Ik las net dat de clio van marcel te koop staat,hij gaat toch geen fo.. of mi.. rijden
Gezien zijn werkkring zou die eerste optie een heel logische zijn. Aangezien zijn werkgever zelf ook enigszins met het virus besmet is, kan ik me goed voorstellen dat die een duit in het zakje doet als Marcel met het 'zijn' merk gaat rijden.
Ik wist dat Richard Burns ziek was, maar dat ie een hersen tumor had wist ik niet . Erg jammer dat hij zo het rally wereldje moet verlaten. Ik voor Richard dat alles goed komt !
ant1 schreef:ja had hem vorige week toch al kapot gereden in hoei
nie kompleet he,was iets met de ophanging stuk dacht ik.
komt nu testen met oog op volgend seizoen,word tijd dat renault eens wat WRC uit de grond stampt,kan Princen zich direkt bewijzen(nogmaals remember peugeot 206 wrc )
ant1 schreef:ja had hem vorige week toch al kapot gereden in hoei
nie kompleet he,was iets met de ophanging stuk dacht ik.
komt nu testen met oog op volgend seizoen,word tijd dat renault eens wat WRC uit de grond stampt,kan Princen zich direkt bewijzen(nogmaals remember peugeot 206 wrc )
LOL, wie gaat dat betalen ? Renault België heeft niet eens het geld om Princen in de Clio Maxi van MI te laten rijden.
Daarnaast bewijst Princen zich ook heel erg met een Clio; hij rijdt daarmee dezelfde tijden als de dikke Kitcars.
(Ben ik overigens met een identieke auto best wel jalours op !)
ant1 schreef:zondag wintercup op circuit zolder met div gt-turbo's en clio's waaronder een clio ragnotti!
Dit is aanstaande zondag?????
Ja; ik ga er ook heen. (kijken ,helaas niet rijden.)
ga je wel een keer meedoen?? Lijkt me wel grappig ,lekker tussen de hekken rijden Als ik het goed gezien heb rijden er zondag ook (een paar) nederlanders mee
ant1 schreef:zondag wintercup op circuit zolder met div gt-turbo's en clio's waaronder een clio ragnotti!
Dit is aanstaande zondag?????
Ja; ik ga er ook heen. (kijken ,helaas niet rijden.)
ga je wel een keer meedoen?? Lijkt me wel grappig ,lekker tussen de hekken rijden Als ik het goed gezien heb rijden er zondag ook (een paar) nederlanders mee
Jeroen de Jong staat wel op de lijst, maar volgens betrouwbare info rijdt 'ie niet.
Ik zou daar best wel een keer willen rijden; misschien dat ik volgende week demo's rij op S&D...
hier staan een paar foto's van de zolder rallysprint van diverse auto's.Maar ook van clio rs , clio16v en gtt's.Niet alle foto's zijn even duidelijk maar dat kan gebeuren he
Rallysprint was de moeite.
Wel spijtig da die zeveraars van Circuit Zolder Kris Princen hebben gedisqualificeed (of hoe schrijft ge da?) om da den auto volgens hun te veel lawaai maakte. Vreemd want ze reden met 1 middenpot , 1 katalysator en nog een achterste pot. klopt iets niet.
KennyGTT schreef:Rallysprint was de moeite.
Wel spijtig da die zeveraars van Circuit Zolder Kris Princen hebben gedisqualificeed (of hoe schrijft ge da?) om da den auto volgens hun te veel lawaai maakte. Vreemd want ze reden met 1 middenpot , 1 katalysator en nog een achterste pot. klopt iets niet.
vanaf de tweede proef reed princen pas met 3 dempers.1ste proef reed hij met een of twee dempers.
Waar heb jij gestaan?Ik heb stevenk ook nog gespot
KennyGTT schreef:Rallysprint was de moeite.
Wel spijtig da die zeveraars van Circuit Zolder Kris Princen hebben gedisqualificeed (of hoe schrijft ge da?) om da den auto volgens hun te veel lawaai maakte. Vreemd want ze reden met 1 middenpot , 1 katalysator en nog een achterste pot. klopt iets niet.
Klopt wel; ook ik heb behoorlijke problemen met de decibellen en de regels op Zolder zijn veel strenger dan de reguliere rally-regels.
Heeft niets met 'zeveraars' te maken, maar alles met de milieuvergunning.
Als de deelnemers zich daar niet aan houden, heeft dat tot gevolg dat het hele evenement niet meer gereden mag worden.
Laatst gewijzigd door StevenK op zo 23 nov 2003 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
KennyGTT schreef:Rallysprint was de moeite.
Wel spijtig da die zeveraars van Circuit Zolder Kris Princen hebben gedisqualificeed (of hoe schrijft ge da?) om da den auto volgens hun te veel lawaai maakte. Vreemd want ze reden met 1 middenpot , 1 katalysator en nog een achterste pot. klopt iets niet.
vanaf de tweede proef reed princen pas met 3 dempers.1ste proef reed hij met een of twee dempers.
Waar heb jij gestaan?Ik heb stevenk ook nog gespot
gr antoine
Klopt: ze reden eerst met de gpN uitlaat, later met de standaard uitlaat.