Sasje - zoekt een GTE
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
das mooi klote sas 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
stomme opmerking misschien, maaruh..olie wel vervangen en beetje uitgespoeld na het loshalen van de kop?
-
- Contacteer:
idd stomme opmerking 

solly....SasjeSuper5 schreef:idd stomme opmerking

-
- Contacteer:
kan niemand mij aan klusruimte helpen ofzow?? 

Mooi klote dat ie het nog niet doet Sas...wat starten betreft...achter het schutbord ligt een relais (startrelais?) die verbonden zit met de ontsteking...als je die een paar klappen geeft...helpt dat? (heeft bij mij wel eens geholpen namelijk...)
Die stalen plaat die je er uit hebt gerost is er standaard zo door mr. Renault ingezet
Gezien de verdere staat van de koets heb ik die daarom ook maar lekker laten zitten toen
(straks viel ie nog uit elkaar
)
De Turbo is GEEN hybride...! Het is gewoon een gereviseerde phase1 T2. En die Revisie is een km of 50.000 en 2 eigenaren inmiddels geleden...dus dat zegt ook niks meer. De bougies die erin zaten waren nieuw (slechts 50 km mee gereden...had ik ook gezegd) dus daar had je op kunnen besparen
)
Qua afstelling. De Carb die erop zat was een goede gereviseerde carb...enkel daarvoor zat er een hele slechte op...plus dat de bdp-sensor een tijd terug stuk was...wat ook wat klappen voor het blokje oplevert natuurlijk...
Die kabelboom....dat zei ik toch
pruts-/knoeiwerk...ik zou met jouw budget zelf lekker een goede in elkaar knopen...
Koelvloeistof bij de olie is wel vreemd...helemaal met nieuwe kop en pakking(en)...hopen dat het niks "ernstigs" is...
Succes ermee...en lees graag dat ie snel weer rijdt
Die stalen plaat die je er uit hebt gerost is er standaard zo door mr. Renault ingezet

De Turbo is GEEN hybride...! Het is gewoon een gereviseerde phase1 T2. En die Revisie is een km of 50.000 en 2 eigenaren inmiddels geleden...dus dat zegt ook niks meer. De bougies die erin zaten waren nieuw (slechts 50 km mee gereden...had ik ook gezegd) dus daar had je op kunnen besparen

Qua afstelling. De Carb die erop zat was een goede gereviseerde carb...enkel daarvoor zat er een hele slechte op...plus dat de bdp-sensor een tijd terug stuk was...wat ook wat klappen voor het blokje oplevert natuurlijk...
Die kabelboom....dat zei ik toch

Koelvloeistof bij de olie is wel vreemd...helemaal met nieuwe kop en pakking(en)...hopen dat het niks "ernstigs" is...
Succes ermee...en lees graag dat ie snel weer rijdt

-
- Contacteer:
kijk luco eens lief aan
of je grote vriend erwin
of je grote vriend erwin
-
- Contacteer:
hij moet echt klaar zijn voor 1 april, vrees dat het weer nachtwerk gaat worden ofzo 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
sorry hoor maar de gtt staat er nu opSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:kijk luco eens lief aan
of je grote vriend erwin
moet nieuwe benzinepompbeugel op
heb zelf (nog) geen hulp met elbow en downpipe en xenon inbouwen (daa moet ik ook nog tijd voor vrijmaken)
en de 23e komen er een paar van de rtc, dat was al beloofd
verder moet ik de racevijf nog een keer nakijken want de 30e begint het seizoen weer
dus lukt nu even niet
-
- Contacteer:
doe maar kalm ouwe
ik weet heus wel dat jij genoeg van die hokken hebt staan, om een heel erf mee vol te zetten, die ook allemaal liefde en aandacht nodig hebben...
anders had ik het toch wel allang gevraagd

ik weet heus wel dat jij genoeg van die hokken hebt staan, om een heel erf mee vol te zetten, die ook allemaal liefde en aandacht nodig hebben...
anders had ik het toch wel allang gevraagd

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
erwin geen optie sas?
ook al hd ik tijd ik heb er te weinig verstandvan om je ermee te helpen
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dus jij doet eigenlijk de hele dag nietsLuco/Alpine-racer schreef:erwin geen optie sas?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
tuurlijk

Inderdaad Sasje...hij is erg geschikt om helemaal op te knappen, maar ik zou me voorlopig eerst concentreren op de belangrijke zaken...en pas als je voldoende budget hebt aan een volledige revisie beginnen...zo is de huidige koppeling (en druklager en drukgroep) die erin zit ong. 10.000 km oud...zou je dus nog wel even mee moeten kunnen doen...De turbo`slangen zijn ook nieuw (sfs) dus waarom die dan ook vervangen? de kleine vacuumslangen heb je een aantal meter siliconenslang van bijgekregen, dus dat mag geen probleem zijnRwd-student schreef:Sas, je loopt weer veel te hard van stapel. Nieuwe lagers en turbo etc. is nog helemaal geen sprake van. Hetzelfde geld voor koppeling enzo. Eerst maar eens afwachten wat van thiel over de cilinderbus zegt. Je kunt toch niet betalen wat je nu allemaal zegtSasjeSuper5 schreef:de hartoperatie heeft gister avond tot drie uur 's nachts geduurd.
helaas is niet alleen de koppakking aangetast, maar is ook één cilinderbus aan de binnenkant (drie krassen) en bovenop beschadigd. maar de beschadigingen aan de koppakking en kop zitten bij de buitenste cilinder aan de turbokant, en de beschadigingen aan de cilinderbus zitten bij die ernaast.
is het nog te volgen??![]()
ik ga vandaag proberen gelijk met die kop naar van thiel motorenrevisie te gaan, ik neem een foto van de schade aan de cilinderbus mee. uiteindelijk meer werk dan ik had gehoopt, want ook al zou je met de schade in de cilinder kunnen rijden, ik neem liever geen risico!
als ik toch alles uit de motorruimte moet halen, is het wel dé gelegenheid om wat aan de bekabeling te doen, want de draadboom is echt een ongelovelijke puinzooi!
heeft iemand hier toevallig ervaring mee?? wat is aan te raden, een nieuwe kabelboom halen, of gewoon zelf aan de slag met nieuw draad en stekkertjes...
en tja, als alles er toch naast ligt, waarom dan niet kompleet reviseren??maar dit gaat veel meer tijd kosten (en geld
) en het is niet nodig om weer met de vijf te gaan rijden. ik heb alleen persoonlijk zo'n hekel aan half werk... eigenlijk wil ik er gelijk een langdurig project van maken en vanalles nieuw erop zetten:
-bedrading
-alle pakkingen/rubbers
-alle lagers
-nieuwe koppeling
-nieuwe turbo
-nieuwe slangen (allemaal)
-onderdelen schuren en spuiten
-en vast nog wel meer...
maardit gaat vet geld kosten, maar dan is hij wel weer 100%
post hier even een link als je een topic hebt met soortgelijk revisiewerk!
wat is jullie mening over mijn plannetjes??
![]()
Eerst maar eens rijden met die bak, voor je het weet moet er een volvo komen ivm de betrouwbaarheidAnders heb ik nog wel een fuego voor je
![]()
LAter!

En....bedenk wel voordat je alle technische zaken gaat aanpakken dat de koets ook echt wel wat werk verwacht dan

Je klinkt nu iig al een stuk minder enthousiast als toen je hem ophaalde

Wat bedoel je hiermee? Dat ik dat ding afgeragd hebt...??? Welke foto's doel je op? Enige foto's die hier zijn is juist van een kleine opknapbeurt...?Merijn schreef:Hoe is de carrosserie er aan toe? Gezien de foto's van zijn leven bij de vorige eigenaar, heb ik een beetje mijn twijfels... En als je straks je blok op orde hebt, zou het zonde zijn als je ook nog eens minstens zoveel geld in de cas moet steken. Zeker als je het geld niet op je rug hebt groeien...
Succes ermee verder.
En nee, de koets is ook niet zo goed...roest op lijst rond vooruit, dorpel, achterschermen, binnenkant deuren, deukjes in dak, barst in voorruit en wat lelijke lak plekjes zo uit mijn hoofd.
Maar dat is uiteraard ook allemaal netjes aan Sas verteld..! En daar was de prijs ook naar (had geinteresseerden in de rij staan voor dat ding...) wat de interne motorschade betreft, tjah dat is de gok...ook daarin ben ik volledig eerlijk geweest in de verkoop...dat de kop aangetast was en dergelijke had ik ook niet kunnen weten...

En over die prijs...een GTT, waar vorig jaar ong 1500 euro met de apk in is gepompt (nieuwe remschijven (rvs geboord), blokken (OMP) en lagers rondom, nieuwe(!!!) aandrijfassen (lins en rechts dus), nieuwe stalen remleidingen (voor, achter nog niet gemonteerd, wel bijgeleverd?nagestuurd) en nog wat normale onderhoudszaken). Verder met een Alu veerpootbrug, magnecor 85mm bougiekabels, nieuwe bobine en bdp-sensor, OMP vervangingsfilter, group N voll. RVS uitlaat vanaf downpipe en last but not least gloednieuwe velgjes met nieuwe bandjes...heeft Sas een hele mooie prijs betaald...voor mij gezien...heb ik het geld voor de velgen net terug en heb ik de GTT er kado bij gedaan...insteek was ook om hem alleen te verkopen aan iemand die er wat leuks mee ging doen...
-
- Contacteer:
het was zeker een goeie koop inderdaad
en ik heb er nog geen spijt van hoor, maar ik moet nu echt snel gaan uitzoeken wat ik precies nog moet doen voor 1 april...

en ik heb er nog geen spijt van hoor, maar ik moet nu echt snel gaan uitzoeken wat ik precies nog moet doen voor 1 april...

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Zo te horen nog best een hoop ....
Maar het gaat vast lukken
Maar het gaat vast lukken
-
- Contacteer:
Jou valt niks te verwijten hoor! Je hebt een hele nette verkoop gedaan.jeroen.k schreef:Wat bedoel je hiermee? Dat ik dat ding afgeragd hebt...??? Welke foto's doel je op? Enige foto's die hier zijn is juist van een kleine opknapbeurt...?Merijn schreef:Hoe is de carrosserie er aan toe? Gezien de foto's van zijn leven bij de vorige eigenaar, heb ik een beetje mijn twijfels... En als je straks je blok op orde hebt, zou het zonde zijn als je ook nog eens minstens zoveel geld in de cas moet steken. Zeker als je het geld niet op je rug hebt groeien...
Succes ermee verder.
En nee, de koets is ook niet zo goed...roest op lijst rond vooruit, dorpel, achterschermen, binnenkant deuren, deukjes in dak, barst in voorruit en wat lelijke lak plekjes zo uit mijn hoofd.
Maar dat is uiteraard ook allemaal netjes aan Sas verteld..! En daar was de prijs ook naar (had geinteresseerden in de rij staan voor dat ding...) wat de interne motorschade betreft, tjah dat is de gok...ook daarin ben ik volledig eerlijk geweest in de verkoop...dat de kop aangetast was en dergelijke had ik ook niet kunnen weten...
En over die prijs...een GTT, waar vorig jaar ong 1500 euro met de apk in is gepompt (nieuwe remschijven (rvs geboord), blokken (OMP) en lagers rondom, nieuwe(!!!) aandrijfassen (lins en rechts dus), nieuwe stalen remleidingen (voor, achter nog niet gemonteerd, wel bijgeleverd?nagestuurd) en nog wat normale onderhoudszaken). Verder met een Alu veerpootbrug, magnecor 85mm bougiekabels, nieuwe bobine en bdp-sensor, OMP vervangingsfilter, group N voll. RVS uitlaat vanaf downpipe en last but not least gloednieuwe velgjes met nieuwe bandjes...heeft Sas een hele mooie prijs betaald...voor mij gezien...heb ik het geld voor de velgen net terug en heb ik de GTT er kado bij gedaan...insteek was ook om hem alleen te verkopen aan iemand die er wat leuks mee ging doen...
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
@sas,
hoeveel tijd denk je nodig te hebben om het ding aan het lopen te krijgen?
Als je een werkplaats incl brug tot je beschikking hebt? Mag ook een antwoord via de PM zijn
hoeveel tijd denk je nodig te hebben om het ding aan het lopen te krijgen?
Als je een werkplaats incl brug tot je beschikking hebt? Mag ook een antwoord via de PM zijn

Project: GTT Blue Sport
Tjah, koelvloeistof in je olie zou ik zeggen dat er toch iets verkeerd is gegaan met het monteren van de kop? Of zijn er nog andere kanalen waardoor deze 2 bij elkaar kunnen komen? Dat weet ik zo ook niet...SasjeSuper5 schreef:het was zeker een goeie koop inderdaad![]()
Wat starten betreft zou ik proberen om A. de startmotor een paar klappen te verkopen of B. dat relais achter het schutbord een paar *zachtere* klappen te geven...A. is vooral als de startmotor niet rond draaid...B. is vooral als hij niet aanslaat...volgens mij zat er in het bakje onderdelen ook nog een tweede ontsteking, ff de bobine overzetten en die proberen zou ook nog iets kunnen doen misschien...?
Weet ook niet of je de kabelboom *hoofdstekker* los gehad hebt in de motorriumte, maar daar zit 1 draadje doorverbonden he...check ff of die er wel goed op zit anders...als je dichter in de buurt woonde kwam ik je zeker helpen haha...arme 5....

Een O-rind lek onder de cilinderbus is ook nog een goede mogelijkheid idd, die kan heel goed kapot gegaan zijn toen je de kop losgehaalt hebt. De bus net effe verdraait of stukje mee omhoog gekomen toen de kop eraf gehaalt is.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nounou pierre ze durft er iig aan te beginnen
respect daarvoor
en er zijn best forumleden (en anderen) die haar willen helpen denk ik
alleen moet ze dan wat geduld hebben

en er zijn best forumleden (en anderen) die haar willen helpen denk ik
alleen moet ze dan wat geduld hebben

-
- Contacteer:
Net als jou auto?pierre schreef:ik heb sterk de indruk dat je met dingen bezig bent die je totaal over het hoofd groeien.
er is sprake van een opeenstapeling van fouten.
conclusie :
1. je auto is waarschijnlijk sloopklaar

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
niet een 0 te veel getypt.. ding is niet zo veel waard als je km-stand hoorpierre schreef:denk niet dat de sloop 4500-5000 euro betaald voor mijn 5gt, het zou mooi zijn als andere forumleden met spoed willen helpen, ze redt het niet alleen.
b.t.w. laten we verder een reactie van sas afwachten voor we verder beginnen af te dwalen.

auto staat naar mijn weten in arnhem, en ze heeft een sleutelplek in de buurt aangeboden gekregen.
Geloof ik ook best, kmstand heeft er weinig nog mee van doen.
Maar pierre, voor deze adviezen hebben we dit forum niet
Maar pierre, voor deze adviezen hebben we dit forum niet

met een werkplaats handboek en een beetje gezond verstand kom je een heel end hoor pierre en motievatie is ook al heel wat als je alles laat maken is er ook geen lol meer aan toch
-
- Contacteer:
pier wat ben je toch weer een botte domme lul
kom eens naar een meeting met al je wijsheden
kunnen we ook je gtt ff afkraken
je geeft op alles negatief commentaar maar laat jezelf verders nergens zien
kom eens naar een meeting met al je wijsheden
kunnen we ook je gtt ff afkraken
je geeft op alles negatief commentaar maar laat jezelf verders nergens zien
Ach sommige mensen hebben weinig met meetings, zeker als ze jou kop gezien hebben is dat best voor te stellen Sfen 
Moet trouwens eerlijk zeggen dat op Pierre's GT weinig af te kraken valt afgezien van de wielen en de terreinhoogte.

Moet trouwens eerlijk zeggen dat op Pierre's GT weinig af te kraken valt afgezien van de wielen en de terreinhoogte.