[Clio 16V] Rob's project is afgelopen.....

Vertel hier alles over je project.
Marieke
Berichten: 3505
Lid geworden op: do 24 nov 2005 22:02

ff naar ome leen :P

haha
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Rob.....













Je bent gek als je hem weg doet ;)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tis wel een leuke circuitbak, alleen ff een kooi erin en je hebt alles om een paar seizoenen flink te knallen (Y)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Voor het betere circuit werk nog ff TB's erop en dan lekker toeren maken :). Trouwens is dit niet iets voor Luco :).
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Johan schreef:Voor het betere circuit werk nog ff TB's erop en dan lekker toeren maken :). Trouwens is dit niet iets voor Luco :).
das nie nodig :wink:
Gino
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 28 dec 2005 11:12
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Misschien niet nodig, maar throttle bodies klinken meestal wel erg lekker ;)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Leen van Frisia (~)

;)

Nee succes met de verkoop dan maar Rob! neem aan dat je er zelf genoeg over nagedacht hebt wat je ermee wil, dus daar ga ik niets meer over zeggen ;)
Denk dat het alleen wel moeilijk is om ervoor te krijgen wat je em waard vind..Weet dat je er heel veel geld in hebt gestoken, en vind em ook zeker een hoop waard, maar denk niet dat je snel iemand vind die dat er ook voor neerlegt..
Maar: succes! (Y)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

iid, denk dat ie in onderdelen beter verkoopt.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Dat lijkt me idd een betere optie ja...
(of gewoon houden en mee rijden natuurlijk ;) :p )

Maar goed, wie weet is er iemand die em zo overneemt..heerlijke wagen (Y)
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Of gewoon iemand van het forum/liefhebber die de waarde van die wagen weet en dat ook graag ervoor willt geven :)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Hoor ik daar een geïnterreseerde?? :D :wink:
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Ik denk dat iedereen wel geinteresseerd is, alleen zal jij dan weer niet geinteresseerd zijn in de prijs die ze ervoor willen betalen :wink:

Gr, Frits.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik heb nog van niemand een prijs gehoord. :D

Zo heel erg duur is hij nou ook weer niet. :wink:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Ook nog geen vraagprijs gehoord? ;)

denk dat haas em wel met gesloten beurs wil ruilen voor zn 5je ;) :lol:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

voor vijfhalf kom ik m morgen oplaaien :)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Hoe laat kom je morgen langs dan?? :lol: :wink:
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

robclio16V schreef:Hoor ik daar een geïnterreseerde?? :D :wink:
Ik nie,ik hou mijn eigen trage auto nog niet eens heel, laat staan zo'n racemonster :D :lol:
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Tja....

Ben eigenlijk benieuwd Rob, zomaar nieuwsgierig: wat ga je doen als ie verkocht is?
Heb je iets anders op het oog al? Of een idee?

enne, succes met de verkoop

Ps. je hebt ook nog een bakhelft op zolder liggen waar je vanaf moet......of hoef je daar niet vanaf????
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik wil weer eens wat anders, iets waar ik niet zo zuinig op hoef te zijn zou wel fijn zijn. :lol:

Die bakhelft heb ik nog liggen, maar die is al gereserveerd mocht alles los verkocht worden.

Als ik hem niet verkoop hou ik al die spullen zelf en gaan we er maar weer aan verder.......

Aan de prijs zal het niet liggen in ieder geval....
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

robclio16V schreef:Ik wil weer eens wat anders, iets waar ik niet zo zuinig op hoef te zijn zou wel fijn zijn. :lol:

....
een vriendin? :wink:
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Bijvoorbeeld. :lol: (Y)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik zal trouwens eens een beetje proberen te vermelden wat er allemaal aan gedaan is....

Motorisch
- Motor geheel gereviseerd bij 218.500 km.
- Tegelijkertijd opgeboord naar 1998cc.
- Viegwiel afgedraaid.
- 21 turbo injectoren.
- R-tuner ECU.
- Bij 230.000 km nieuwe kop gemonteerd met grotere inlaatkleppen, scherpe nokkenassen (Catcams 286 graden), strakkere klepveren, distributiriem ook gelijk nogmaals vervangen, drijfstanglagers vernieuwd, sparingen in zuigers vanwege de grotere kleppen, ARP drijfstangbouten.
- JC5 Williams versnellingsbak met kortere 5.
- Mocal 13-rijen oliekoeler.
- Cup motorsteun onder de accu en onder bij de bak.
- Extra baksteun (19 16V)
- Omp sintermetalen koppelingsplaat.
- Sachs drukgroep.
- Devil RVS uitlaatspruitstuk van de Williams.
- Devil middendemper vervanger.
- Devil 102 mm einddemper.
- Katvervanger.

Ophanging
- Apex 60 mm verlaging d.m.v schokdempers en veren.
- Achter GAZ schokdempers, extra kort en in hardheid verstelbaar.
- Williams subframe.
- Polyurethaan draagarmbussen.

Remmen
- Laguna hoofdremcilinder. (nieuw)
- Renault Sport remklauwen.
- Ferodo DS2500 remblokken voor. (5.000 km oud)
- Standaard remmerij achter incl nieuwe lagers. (1.000 km oud)
- RVS omvlochten remslangen rondom.

Carrosserie
- Zijstrips in kleur meegespoten.
- Achterschermen uitgeklopt.
- Gecleande achterklep.

Interieur
- Sparco Corsa kuipstoelen.
- 3-punts gordels.
- Achterbank verwijderd.
- Wideband lambdasonde in de standaard klokunit gemonteerd.
- MB performance shortshifter, compleet.
- Radio op de plaats van het kachelpaneel gemonteerd i.v.m overslaan.
- Pioneer DEH-P9300R + DLS 964 ovalen in de deur + DLS RC1 tweeters in het dashbord evt. over te nemen.

Wielen
- Compomotive MO 8x15, ET 25 voor en ET 0 achter.
- Toyo Proxes T1-S vrijwel nieuw 195/45/15.
- Borbet BS 8x15 ET15 met gepolijste velgrand.
- Renault stalen velgen verbreed naar 7J en 7,5J met 195/40/14 en 215/40/14 Continental Contisport banden.

Wat ik er onlangs aan gedaan heb:
- Dynamo vervangen.
- Nieuwe remmerij achter gemonteerd.
- Olie en oliefilter iedere 5.000 km ververst.
- Bougies elke 10.000 km ververst.
- Luchtfilter elke 10.000 km schoongemaakt.

Ik heb de auto altijd netjes behandeld, vooral motorisch is hij niets tekort gekomen.
Warmrijden is iets wat ik tot in den treure doe met deze auto.

Het enige wat een aandachtspuntje is, is dat er her en der wat krasjes op de auto zitten en de achterschermen weer licht beginnen te roesten.

Ik heb ook nog een aantal onderdelen liggen die ook in de verkoop gaan/ erbij verkocht worden.
- Polyester motorkap met booskijkers.
- Polyester achterklep gecleand.
- Wilwood 4 pot remklauwen met 3 sets gebruikte DS3000 blokken, 1 set nieuwe DS2500 blokken en een set gegroefde remschijven. Montageklaar op de Clio.


Ik zal vast wel het een en ander vergeten in deze waslijst, maar zo hebben jullie een idee. :)

Effe de lijst lichtjes geupdate. :)

:up:
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Wat is de huidige km-stand, want dat staat er niet in :wink:

Gr, Frits.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik doe het even uit m'n hoofd, geen zin om naar buiten te lopen met dit weer. ;)

Km stand 245.700.
APK tot half september 2006.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

tis bijna een Benz!!! :beer:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

nog geen vraagprijs?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik doe niet aan vraagprijzen dan begint iedereen af te dingen en te zeuren (ook een reden waarom ik hem niet op marktplaats zet trouwens), doe maar een goed bod zou ik zeggen.
Als het een beetje in de buurt zit, kunnen we wat onderhandelen.
Shorty 16v
Berichten: 210
Lid geworden op: wo 10 jul 2002 16:27
Locatie: Druten

He Rob, verkoop je die motorkap en achterklep ook los??
Heb je er een foto van??
En wat moet dita dan kosten??
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Heb je ook nog foto's van de auto in z'n geheel???
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Jammer Rob, Ik lees het net pas. Wil je weer een leuke auto of ga je voorlopig bij het Charade streetracing team :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Even kijkje nemen op zijn eigen site, daar staan volgens mij foto's :)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/AFS18.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/AFS42.JPG[/img]

Deze foto's zijn op de afsluitmeeting gemaakt, toen nog met de Compomotive wielen eronder.
Hij is nu aan de voorkant trouwens ietsjes lager dan op de foto.[/img]
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Tom schreef:Jammer Rob, Ik lees het net pas. Wil je weer een leuke auto of ga je voorlopig bij het Charade streetracing team :lol:
Als hij verkocht is blijf ik wel een tijdje met de Charade kachelen, weinig zinvol om er weer wat anders bij te kopen als ik al zo gruwelijk weinig in de Clio rij......
Misschien dat het wel weer gaat kriebelen na een tijdje, maar dat zien we tegen die tijd wel weer.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

speedline schreef:Oh god, gaan we weer.

Die verliezen kan ik niet 123 onderbouwen. Jullie zitten waarschijnlijk niet te wachten op een post van meerdere A4-tjes lang.

Maar laat ik het zo zeggen. Een paar kennissen (automotive ingenieurs) die meting doen auto's en motoren bij 2 fabrikanten komen met verlieswaarden in de aandrijflijn van tussen de 4 en 12%. Dus dat zijn mannen die en aan de motoren meten, deze later inbouwen in een voertuig en daar nogmaals aan meten. En dan precies weten hoeveel verlies een bepaalde aandrijflijn oplevert. En dat betreft voor, achter en vierwielaandrijvers met de motor in lengte en dwars. Vierwielaandrijvers zijn een apart verhaal omdat het verlies hier duidelijk boven de 10% ligt.

Maar veel is het dus niet in de praktijk. Dit is dus de enige zuivere benadering. No bullshit asessment zonder omrekeningen of benaderingen. Maar gewoon gemeten voor en na inbouw van de motor in een bepaalde aandrijflijn.

Wat die banken betreft. Mijn voorkeur voor de dynojet ligt besloten in het meetprincipe. Een rol per wiel bootst de situatie op de weg redelijk na. Je wiel wordt dan ook maar op een punt ingedrukt. Dan kan er binnen bepaalde bandbreedtes een redelijk nauwkeurige schatting van wielkoppel en daarmee vermogen plaatsvinden.

Je kunt dan zelf een schatting maken van het krukasvermogen door er een 10% bij op te tellen. Of meer of minder natuurlijk. I don't give a shit. Maar de praktijk is simpel. Heeft auto A meer wielvermogen dan auto B dan is auto A sterker. Daar hoef je niet voor om te rekenen. De auto met de meeste power aan de wielen zal sneller zijn. (Mits redelijk vergelijkbaar.)

Wat andere banken betreft met 2 rollen per wiel. Dat is een niet natuurlijke situatie waarbij de band snel opwarmt en daarbij vermogen opneemt. Dit werkt onnauwkeurigheid in de hand. En je kunt dan wel ontkoppeld redelijk nauwkeurig meten wat er aan verlies optreedt. Het is en blijft een onnatuurlijke situatie en is de meting daarom een verkeerde en onnauwkeurig imho.

Doe mij maar een dynojet. Gewoon wielvermogen meten voor en na motorische werkzaamheden. Voldoet voor mij... :)
VET!!! Robbie: een ouwe koe uit de sloot gehaald!!! :D

ik denk ik lees ff heel je topic door...kom ik dit tegen...

wat blijkt nu?!?!??!

IK ben dus nu ook AUTOMOTIVE INGENIEUR (zoals dat zo mooi heet!)

maar ik durf van mezelf best te zeggen:

WHAT THE FUCK! IK WEET ER GEEN ZAK VAN!!!

dus hoe betrouwbaar is dan de info van al die andere AUTOMOTIVE INGENIEURS??? :lol: :lol: :lol:

(PS: sorry Rob, dit ging nog over vermogens - wiel-krukas - onzin - gezever :D )

succes met de verkoop :beer:
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

Jij meet niet aan die kraam Patrick. Jij knutselt het alleen maar bijelkaar hehe! :lol:
Plaats reactie