ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

730, 736.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

PatrickG schreef:Weet iemand de motorcode van de Clio RS phase 1?

Dus dat je in dialogys onderdelen zou kunnen zoeken... Nu geert dat zo mooi host is het wel eens leuk om te spitten.
ff je kenteken invullen op hbase.nl en je motorcode staat bovenin vermeld :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

en renaultsport.net
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Dat hbase is makkelijk :)

cb0m

Die had ik nodig, carosserienummer dan.
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

En weet iemand of het binnenwerk van de achterlichten phase 1 en phase 2 hetzelfde zijn? Dus het plastic met de stekkers?

Waar gaat het om: kun je de achterlichten vervangen als je alleen de buitenkant/schaal hebt?
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

moest je niet iets van pinnetjes opsteken om fase2 achterlichten op een fase1 te kunnen zetten?
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Afbreken staat hier. En je hebt de lamphoudertjes wel nodig, plus voor het mooie nog wat draden verwisselen.
http://www.cliosport.net/forum/showthre ... se-2-light
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Renault test met opvolger Clio RS

[img]http://media.autoweek.nl/m/m1gy2dkbmvxl_800.jpg[/img]
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1gy2dkbjdxn_800.jpg[/img]
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1gy2dkbebxi_800.jpg[/img]

Met de Clio RS heeft Renault momenteel een absolute topper in huis. De compacte hot hatch wint de laatste tijd alle tests in z’n segment en heeft een grote schare fans. Toch staat ook voor deze RS de tijd niet stil: Renault werkt aan een nieuwe generatie.

Het eerste bewijs hiervan zien we op deze spyshots. Want nee, dit is niet een Clio RS van de huidige generatie. Deze mule (een auto die techniek van de volgende generatie vermomt als een model van de huidige generatie) verraadt z’n identiteit door een afwijkende voor- en achterbumper.

Dat Renault inmiddels met de nieuwe generatie RS test, is niet vreemd. Het merk presenteert de volgende Clio in september zeer waarschijnlijk namelijk al op de IAA in Frankfurt. Rond de jaarwisseling komt de auto dan in Europa op de markt. Met een beetje geluk kunnen we deze RS dan ook in 2012 verwelkomen.

Renault wil het nog niet officieel zeggen, maar de atmosferische tweeliter benzinemotor verdwijnt uit de Clio RS. In plaats daarvan kiest Renault voor een viercilinder turbomotor. Renault Sport beperkt hiermee de CO2-uitstoot en mobiliseert ook nog eens flink meer koppel, maar het betekent wel dat de toerenmotor nu ook uit de B-segment hot hatches is verdwenen.

Bron en meer foto's: http://www.autoweek.nl/autonieuws/16371 ... er-Clio-RS
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

sja het is onvermijdelijk dat ze moeten downsizen. Dus die 1.6 turbo motor zal er vast wel komen.

Misschien word dat nog best wel leuk :D
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Allemaal leuk en aardig, zal op straat vast wel goed komen maar zo out-of-the-box valt zo'n ding toch wel tegen op 't circuit denk ik tegenover de II en de III RS.

Er hoort gewoon een lekker toerendraaiende atmosferische 2.0 in zo'n ding. :)
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Iemand hier die mij kan helpen?

Maat van mij heeft een Clio RS phase 1, deze heeft een kapotte slang van filter naar gasklephuis. Ik heb voor nu de slang afgetapet, maar hij zou graag een nieuwe of een vervangingsslang willen hebben.

Hebben jullie enig idee waar ik deze kan vinden en welke ik het beste kan kiezen?

Alvast bedankt namens mij en mijn maat zijn auto ;)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dealer (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Maten opnemen en kijken of Samco wat in z'n gamma heeft? Misschien zijn die dingen al voorgemaakt ook.
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Oke bedankt, zal eens wat research gaan plegen.
Petertje5
Berichten: 683
Lid geworden op: di 23 mei 2006 12:15
Locatie: Arnhem

Mannen ik heb een vraagje,

Ik heb gelezen dat Sander hier ooit met zijn Phase 1 een airbox van een espace v6 op zijn motor had gemonteerd. Aangezien ik een paar plannen heb met mijn auto, wil ik deze airbox ook. Nou had ik een bedrijf gebeld die een espace v6 had staan, maar die wist mij te vertellen dat het luchtfilter een grote vierkante bak was? Ik was altijd in de veronderstelling dat het ook een groot rond filter was (zoals de originele phase 1) alleen dan met een grotere inlaat. Kijk ik dan naar het verkeerde bouwjaar espace of moet die vierkante bak ook passen?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Waarschijnlijk zit er in die 4kanten bak een rond luchtfilterhuis...
Dat zit namelijk ook zo in mijn 21
Petertje5
Berichten: 683
Lid geworden op: di 23 mei 2006 12:15
Locatie: Arnhem

aha! bedankt daar ga ik daar ff naar kijken:)
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Voor de kenners een vraag:


Iemand wees me erop dat de uitlaatsystemen van een RS 172 phase 1 en phase 2 verschillen.

Nu weet ik dat de katalysatoren verschillen, de phase 1 heeft er twee en de phase 2 heeft een enkele.

Het gaat echter om de middenpijp en de einddemper. Hij wees me erop dat de middendemper en einddemper verschillen, maar K-Tec maakt er geen onderscheid in. En volgens mij hebben de uitlaten van K-Tec geen draaibare flens o.i.d.

http://www.k-tecracing.com/show_product ... 37&appid=2



Gezien ik op zoek ben naar een originele uitlaatdemper is het dus wel handig om te weten welke ik nodig heb of dat ze beiden passen :)
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

dit is een ph2 middendemper En die paste toch niet helemaal lekker onder de ph1:
[img]http://img218.imageshack.us/img218/3518 ... kicevp.jpg[/img]
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

een uitlaat past nooit lekker 8)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Martijn Kool schreef:een uitlaat past nooit lekker 8)
Hé joh!
Ontopic blijven :wink:
Ik wil antwoord op mijn vraag :smile:
Martijn_B
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 25 okt 2010 10:23
Locatie: Delft
Contacteer:

Zoals Patrick zegt: OEM is lastig en past niet. K-Tec heeft misschien een universele manier gevonden?

Mijn BTB is voor een Ph1 met twin barrel cat en 2 sensoren, de cat met 1 sensor schijnt iets korter (of was het nou langer?) te zijn waardoor eea niet lekker past.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Heeft elke Clio 2 RS een benzinefilter? Ik wilde gister de mijne vervangen, maar kon dat ding echt nergens vinden!
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

:p Die ga je niet vinden.

Zit in de tank en mag je 240.000km laten zitten ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gewoon waar hij meestal zit? Leidingfilter wat ter hoogte van de achteras zit.

Edit, in de tank? Wat een domme plek zeg :@
Laatst gewijzigd door Tom op di 19 apr 2011 7:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Adinsx schreef::p Die ga je niet vinden.

Zit in de tank en mag je 240.000km laten zitten ;)
Ik dacht om de 60.000km, dat staat ik het boekje maar dat is algemeen natuurlijk :P
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Nou laat ik het zo zeggen, bij mijn RS is het om de 240.000km en zit het ding bij de pomp in de tank.

@Tom
Waarom zou je ruimte inruimen onder de auto als het ding een lange intervalstermijn heeft?

Ja, het kost je wel wat werk om hem te vervangen dat is waar :p

@Dennis
Wat is het kenteken van je Clio?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Hm.. zit even in Autotools te kijken staat er dit:

Clio II RS phase2
Brandstoffilter Interval
60000 KM >12-2001

140000 KM 1-2002>

Clio II RS phase3:
Brandstoffilter Interval 150000 KM

Die van mij klopt sowieso niet, dat is 100% zeker 240.000km.
Dus hoe betrouwbaar die andere info is?

Iemand met Dialogys toegang hier? :~
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Waarom zou je moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Er is plek zat voor zo'n klein filter onder de auto. Plaatsen zoals in de tank zorgen er alleen maar voor dat hij nooit vervangen wordt. En of dat nou goed is?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

76-JG-ZZ
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

DennisT schreef:76-JG-ZZ
Daarvoor zegt Autotools:
Brandstoffilter Interval 140000 KM 1-2002>

Maargoed, daar twijfel ik dus een beetje aan, omdat het voor mijn RS ook niet klopt.

We hebben dus even iemand nodig met een actuele Dialogys o.i.d. :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

anthony toch?
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

uh? Ik niet hoor :)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Geert had het vorige week online staan. :wink:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Al ff contact gehad met de dealert, zit in de tank en hoeft niet vervangen te worden (althans voorlopig nog niet) :)
Plaats reactie