ACT: Clio RS
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
730, 736.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ff je kenteken invullen op hbase.nl en je motorcode staat bovenin vermeldPatrickG schreef:Weet iemand de motorcode van de Clio RS phase 1?
Dus dat je in dialogys onderdelen zou kunnen zoeken... Nu geert dat zo mooi host is het wel eens leuk om te spitten.

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
moest je niet iets van pinnetjes opsteken om fase2 achterlichten op een fase1 te kunnen zetten?
Afbreken staat hier. En je hebt de lamphoudertjes wel nodig, plus voor het mooie nog wat draden verwisselen.
http://www.cliosport.net/forum/showthre ... se-2-light
http://www.cliosport.net/forum/showthre ... se-2-light
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Renault test met opvolger Clio RS
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1gy2dkbmvxl_800.jpg[/img]
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1gy2dkbjdxn_800.jpg[/img]
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1gy2dkbebxi_800.jpg[/img]
Met de Clio RS heeft Renault momenteel een absolute topper in huis. De compacte hot hatch wint de laatste tijd alle tests in z’n segment en heeft een grote schare fans. Toch staat ook voor deze RS de tijd niet stil: Renault werkt aan een nieuwe generatie.
Het eerste bewijs hiervan zien we op deze spyshots. Want nee, dit is niet een Clio RS van de huidige generatie. Deze mule (een auto die techniek van de volgende generatie vermomt als een model van de huidige generatie) verraadt z’n identiteit door een afwijkende voor- en achterbumper.
Dat Renault inmiddels met de nieuwe generatie RS test, is niet vreemd. Het merk presenteert de volgende Clio in september zeer waarschijnlijk namelijk al op de IAA in Frankfurt. Rond de jaarwisseling komt de auto dan in Europa op de markt. Met een beetje geluk kunnen we deze RS dan ook in 2012 verwelkomen.
Renault wil het nog niet officieel zeggen, maar de atmosferische tweeliter benzinemotor verdwijnt uit de Clio RS. In plaats daarvan kiest Renault voor een viercilinder turbomotor. Renault Sport beperkt hiermee de CO2-uitstoot en mobiliseert ook nog eens flink meer koppel, maar het betekent wel dat de toerenmotor nu ook uit de B-segment hot hatches is verdwenen.
Bron en meer foto's: http://www.autoweek.nl/autonieuws/16371 ... er-Clio-RS
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1gy2dkbmvxl_800.jpg[/img]
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1gy2dkbjdxn_800.jpg[/img]
[img]http://media.autoweek.nl/m/m1gy2dkbebxi_800.jpg[/img]
Met de Clio RS heeft Renault momenteel een absolute topper in huis. De compacte hot hatch wint de laatste tijd alle tests in z’n segment en heeft een grote schare fans. Toch staat ook voor deze RS de tijd niet stil: Renault werkt aan een nieuwe generatie.
Het eerste bewijs hiervan zien we op deze spyshots. Want nee, dit is niet een Clio RS van de huidige generatie. Deze mule (een auto die techniek van de volgende generatie vermomt als een model van de huidige generatie) verraadt z’n identiteit door een afwijkende voor- en achterbumper.
Dat Renault inmiddels met de nieuwe generatie RS test, is niet vreemd. Het merk presenteert de volgende Clio in september zeer waarschijnlijk namelijk al op de IAA in Frankfurt. Rond de jaarwisseling komt de auto dan in Europa op de markt. Met een beetje geluk kunnen we deze RS dan ook in 2012 verwelkomen.
Renault wil het nog niet officieel zeggen, maar de atmosferische tweeliter benzinemotor verdwijnt uit de Clio RS. In plaats daarvan kiest Renault voor een viercilinder turbomotor. Renault Sport beperkt hiermee de CO2-uitstoot en mobiliseert ook nog eens flink meer koppel, maar het betekent wel dat de toerenmotor nu ook uit de B-segment hot hatches is verdwenen.
Bron en meer foto's: http://www.autoweek.nl/autonieuws/16371 ... er-Clio-RS
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
sja het is onvermijdelijk dat ze moeten downsizen. Dus die 1.6 turbo motor zal er vast wel komen.
Misschien word dat nog best wel leuk
Misschien word dat nog best wel leuk

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Allemaal leuk en aardig, zal op straat vast wel goed komen maar zo out-of-the-box valt zo'n ding toch wel tegen op 't circuit denk ik tegenover de II en de III RS.
Er hoort gewoon een lekker toerendraaiende atmosferische 2.0 in zo'n ding.
Er hoort gewoon een lekker toerendraaiende atmosferische 2.0 in zo'n ding.

Iemand hier die mij kan helpen?
Maat van mij heeft een Clio RS phase 1, deze heeft een kapotte slang van filter naar gasklephuis. Ik heb voor nu de slang afgetapet, maar hij zou graag een nieuwe of een vervangingsslang willen hebben.
Hebben jullie enig idee waar ik deze kan vinden en welke ik het beste kan kiezen?
Alvast bedankt namens mij en mijn maat zijn auto
Maat van mij heeft een Clio RS phase 1, deze heeft een kapotte slang van filter naar gasklephuis. Ik heb voor nu de slang afgetapet, maar hij zou graag een nieuwe of een vervangingsslang willen hebben.
Hebben jullie enig idee waar ik deze kan vinden en welke ik het beste kan kiezen?
Alvast bedankt namens mij en mijn maat zijn auto

Mannen ik heb een vraagje,
Ik heb gelezen dat Sander hier ooit met zijn Phase 1 een airbox van een espace v6 op zijn motor had gemonteerd. Aangezien ik een paar plannen heb met mijn auto, wil ik deze airbox ook. Nou had ik een bedrijf gebeld die een espace v6 had staan, maar die wist mij te vertellen dat het luchtfilter een grote vierkante bak was? Ik was altijd in de veronderstelling dat het ook een groot rond filter was (zoals de originele phase 1) alleen dan met een grotere inlaat. Kijk ik dan naar het verkeerde bouwjaar espace of moet die vierkante bak ook passen?
Ik heb gelezen dat Sander hier ooit met zijn Phase 1 een airbox van een espace v6 op zijn motor had gemonteerd. Aangezien ik een paar plannen heb met mijn auto, wil ik deze airbox ook. Nou had ik een bedrijf gebeld die een espace v6 had staan, maar die wist mij te vertellen dat het luchtfilter een grote vierkante bak was? Ik was altijd in de veronderstelling dat het ook een groot rond filter was (zoals de originele phase 1) alleen dan met een grotere inlaat. Kijk ik dan naar het verkeerde bouwjaar espace of moet die vierkante bak ook passen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Waarschijnlijk zit er in die 4kanten bak een rond luchtfilterhuis...
Dat zit namelijk ook zo in mijn 21
Dat zit namelijk ook zo in mijn 21
Voor de kenners een vraag:
Iemand wees me erop dat de uitlaatsystemen van een RS 172 phase 1 en phase 2 verschillen.
Nu weet ik dat de katalysatoren verschillen, de phase 1 heeft er twee en de phase 2 heeft een enkele.
Het gaat echter om de middenpijp en de einddemper. Hij wees me erop dat de middendemper en einddemper verschillen, maar K-Tec maakt er geen onderscheid in. En volgens mij hebben de uitlaten van K-Tec geen draaibare flens o.i.d.
http://www.k-tecracing.com/show_product ... 37&appid=2
Gezien ik op zoek ben naar een originele uitlaatdemper is het dus wel handig om te weten welke ik nodig heb of dat ze beiden passen
Iemand wees me erop dat de uitlaatsystemen van een RS 172 phase 1 en phase 2 verschillen.
Nu weet ik dat de katalysatoren verschillen, de phase 1 heeft er twee en de phase 2 heeft een enkele.
Het gaat echter om de middenpijp en de einddemper. Hij wees me erop dat de middendemper en einddemper verschillen, maar K-Tec maakt er geen onderscheid in. En volgens mij hebben de uitlaten van K-Tec geen draaibare flens o.i.d.
http://www.k-tecracing.com/show_product ... 37&appid=2
Gezien ik op zoek ben naar een originele uitlaatdemper is het dus wel handig om te weten welke ik nodig heb of dat ze beiden passen

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
dit is een ph2 middendemper En die paste toch niet helemaal lekker onder de ph1:
[img]http://img218.imageshack.us/img218/3518 ... kicevp.jpg[/img]
[img]http://img218.imageshack.us/img218/3518 ... kicevp.jpg[/img]
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
een uitlaat past nooit lekker 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Zoals Patrick zegt: OEM is lastig en past niet. K-Tec heeft misschien een universele manier gevonden?
Mijn BTB is voor een Ph1 met twin barrel cat en 2 sensoren, de cat met 1 sensor schijnt iets korter (of was het nou langer?) te zijn waardoor eea niet lekker past.
Mijn BTB is voor een Ph1 met twin barrel cat en 2 sensoren, de cat met 1 sensor schijnt iets korter (of was het nou langer?) te zijn waardoor eea niet lekker past.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Gewoon waar hij meestal zit? Leidingfilter wat ter hoogte van de achteras zit.
Edit, in de tank? Wat een domme plek zeg
Edit, in de tank? Wat een domme plek zeg

Laatst gewijzigd door Tom op di 19 apr 2011 7:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Nou laat ik het zo zeggen, bij mijn RS is het om de 240.000km en zit het ding bij de pomp in de tank.
@Tom
Waarom zou je ruimte inruimen onder de auto als het ding een lange intervalstermijn heeft?
Ja, het kost je wel wat werk om hem te vervangen dat is waar
@Dennis
Wat is het kenteken van je Clio?
@Tom
Waarom zou je ruimte inruimen onder de auto als het ding een lange intervalstermijn heeft?
Ja, het kost je wel wat werk om hem te vervangen dat is waar

@Dennis
Wat is het kenteken van je Clio?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Hm.. zit even in Autotools te kijken staat er dit:
Clio II RS phase2
Brandstoffilter Interval
60000 KM >12-2001
140000 KM 1-2002>
Clio II RS phase3:
Brandstoffilter Interval 150000 KM
Die van mij klopt sowieso niet, dat is 100% zeker 240.000km.
Dus hoe betrouwbaar die andere info is?
Iemand met Dialogys toegang hier?
Clio II RS phase2
Brandstoffilter Interval
60000 KM >12-2001
140000 KM 1-2002>
Clio II RS phase3:
Brandstoffilter Interval 150000 KM
Die van mij klopt sowieso niet, dat is 100% zeker 240.000km.
Dus hoe betrouwbaar die andere info is?
Iemand met Dialogys toegang hier?

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Waarom zou je moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Er is plek zat voor zo'n klein filter onder de auto. Plaatsen zoals in de tank zorgen er alleen maar voor dat hij nooit vervangen wordt. En of dat nou goed is?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Daarvoor zegt Autotools:DennisT schreef:76-JG-ZZ
Brandstoffilter Interval 140000 KM 1-2002>
Maargoed, daar twijfel ik dus een beetje aan, omdat het voor mijn RS ook niet klopt.
We hebben dus even iemand nodig met een actuele Dialogys o.i.d.

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
anthony toch?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Geert had het vorige week online staan. 
Project: GTT Blue Sport