ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3
Transporter huren op ophalen.
Schade wordt idd afgetrokken.
Schade wordt idd afgetrokken.
Het invoeren van een auto vanuit Duitsland is echt een eitje tegenwoordig... Vriend van me heeft er laatst een Golf GTI opgehaald in mint condition. Ik kan effe navragen wat hij er 'allemaal' voor heeft moeten doen.
-
het is heel simpel en kan op 2 manieren
met aanhanger of met kurzzeitkennzeichen.
met die laatste mag je niet in NL rijden, dus eigenlijk blijft er maar 1 optie open. met kurzzeitkennzeichen ben je wel verzekerd in NL maar als de politie je aanhoudt heb je een flinke boete en kun je terplekke de BPM afbetalen omadt ze het op belastingontduiking gooien.
zodra je thuis hebt bel je naar rdw om afspraak te maken
vervolgens haal je voor die tijd een dagkenteken op daar, dan amg je papieren kentekenplaten maken en rij je rechtsstreeks naar rdw. invoeren, bpm gegevens invullen en lappen
vervolgens kun je daar direct apk doen, maar je mag het ook elders doen, maar pas NADAT je het kenteken zelf hebt.
thats it.
overigens, auto's met gunstige belastingregeling(lupo 3l en die hybridetroep) moet je een zogenaamd CVO hebben van de fabrikant. bij vw kun je die online aanvragen naar ik weet, anders geld de gunstige mrb niet.
edit-
wat dus korting kan opleveren is wat schadeplaatwerk fixxen, die erop schroeven incl een kapotte airbag en dan invoeren, na invoeren originele onderdelen er weer op en tralalala. mja, daar moet je maar net ff zin in hebben
met aanhanger of met kurzzeitkennzeichen.
met die laatste mag je niet in NL rijden, dus eigenlijk blijft er maar 1 optie open. met kurzzeitkennzeichen ben je wel verzekerd in NL maar als de politie je aanhoudt heb je een flinke boete en kun je terplekke de BPM afbetalen omadt ze het op belastingontduiking gooien.
zodra je thuis hebt bel je naar rdw om afspraak te maken
vervolgens haal je voor die tijd een dagkenteken op daar, dan amg je papieren kentekenplaten maken en rij je rechtsstreeks naar rdw. invoeren, bpm gegevens invullen en lappen
vervolgens kun je daar direct apk doen, maar je mag het ook elders doen, maar pas NADAT je het kenteken zelf hebt.
thats it.
overigens, auto's met gunstige belastingregeling(lupo 3l en die hybridetroep) moet je een zogenaamd CVO hebben van de fabrikant. bij vw kun je die online aanvragen naar ik weet, anders geld de gunstige mrb niet.
edit-
wat dus korting kan opleveren is wat schadeplaatwerk fixxen, die erop schroeven incl een kapotte airbag en dan invoeren, na invoeren originele onderdelen er weer op en tralalala. mja, daar moet je maar net ff zin in hebben

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
ik rij er ook wel mee
maar het mag niet.
bron:
http://www.ajv.de/de/dateien/deutsche_k ... _in_nl.pdf
maar het mag niet.
bron:
http://www.ajv.de/de/dateien/deutsche_k ... _in_nl.pdf
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Riel geef nou eens normaal antwoord op de vragen, het was toch zo zimpel volgens jouw, dan snap ik niet waarom een antwoord wordt ontweken.Riël schreef:Ze gaan ook echt met de bosjes bij de apk.Dieselmotor na dieselmotor, allemaal rijp voor de sloop.
Tegenwoordig verkopen ze ze ook bij de sloperijen als zijnde 'nooit op APK geweest'. En ja, zelfs dieseleigenaren groeten elkaar met het aantal opgestoken vingers met hoeveel APK's ze al hebben doorstaan, zoals in vroeger tijden de RX7 rijders deden!
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jij zou toch wel beter moeten weten?Florus schreef:Hoeveel auto's had jij ook alweer kort gereden de laatste jaren?
Tim schreef:Moah, hij kan het blijkbaar hebben. Heb erg veel geluk gehad, een engeltje op m'n schouder
Snelheid viel wel mee, het is alleen op een wat rotte manier gegaan maargoed, een ongelukje zit in een klein hoekje. Dat is wel weer gebleken...
We zijn allemaal even heilig hier,tot we zelf een keer de sjaak zijn....
Ik ga niet met 150? waar je 50 mag rijden. Zeker niet met een bijrijder.
Klein detail, groot verschil. Geen kromme vergelijkingen over mij maken. Beetje domme en kansloze reactie.
Tim... Kijk effe uit met wat je zegt. Iemand voor moordenaar uitmaken is nogal wat. Dat zou erop wijzen dat deze kerel moedwillig zijn bijrijder dood heeft willen rijden en ik denk dat ie, achteraf gezien, het ook anders had gedaan.
Natuurlijk heeft ie fouten gemaakt en onverantwoorde risico's genomen, maar ik denk dat bijna iedereen in zijn jonge jaren wel dingen heeft gedaan waarbij het anders had af kunnen lopen. Ook jij hebt dat waarschijnlijk gedaan...
Natuurlijk heeft ie fouten gemaakt en onverantwoorde risico's genomen, maar ik denk dat bijna iedereen in zijn jonge jaren wel dingen heeft gedaan waarbij het anders had af kunnen lopen. Ook jij hebt dat waarschijnlijk gedaan...
Nee hoor Tim, jij bent lekker heilig, schij toch uit man!
Wie zegt er dat ie 150 reed? allemaal speculeren terwijl je er niks vanaf weet!
De enigste kansloze en domme reactie,......da's die van jou!
Maarja sommige mensen mogen hier alles zeggen en als iemand anders daar op inhaakt is ie dom en kansloos

Wie zegt er dat ie 150 reed? allemaal speculeren terwijl je er niks vanaf weet!
De enigste kansloze en domme reactie,......da's die van jou!
Maarja sommige mensen mogen hier alles zeggen en als iemand anders daar op inhaakt is ie dom en kansloos

-
- Car: R19.R
En dan moet er gelijk met modder gegooid worden? Kom op jongens, ga je eens gedragen zeg
Dit is hooguit dood door schuld maar zeker geen moord. Met welke snelheid het gebeurd is kun je alleen maar over speculeren, maar wat je wel zeker weet is dat als je met 30 een zo'n paal pakt, dan ligt je motorblok niet 20 meter verderop!
Even voor het idee, als je een laguna II met 90 in een boom parkeert kun je de deuren nog open doen:
http://www.youtube.com/watch?v=2fLg8eQaPyE
Allicht zal een clio 3 er wat meer moeite mee hebben, maar dan nog...

Dit is hooguit dood door schuld maar zeker geen moord. Met welke snelheid het gebeurd is kun je alleen maar over speculeren, maar wat je wel zeker weet is dat als je met 30 een zo'n paal pakt, dan ligt je motorblok niet 20 meter verderop!
Even voor het idee, als je een laguna II met 90 in een boom parkeert kun je de deuren nog open doen:
http://www.youtube.com/watch?v=2fLg8eQaPyE
Allicht zal een clio 3 er wat meer moeite mee hebben, maar dan nog...
Laatst gewijzigd door Maarten-Jan op ma 13 dec 2010 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Tuurlijk heeft ie te hard gereden,da's duidelijk!
Maar wat ik al eerder zei, we maken ons er allemaal wel eens schuldig aan! Voor je weet ben je zelf ook de sjaak, in duitsland mag je op veel stukken wel hard rijden, en dan rijden we ook rustig 200 met iemand naast ons op de stoel, en wat als je dan een klapband o.i.d. krijgt met je clio'tje? dan zul je toch ook heel veel geluk moeten hebben......en gaat 't dan fout dan ben ik dus een moordenaar?
Die gast zal echt niet met opzet hebben gedacht, "kom, laat ik m'n maatje is ff lekker de dood in jagen...." en dus vind ik ff snel moordenaar roepen best ver gaan ,helemaal als je totaal niet weet wat er is gebeurd!
Maar wat ik al eerder zei, we maken ons er allemaal wel eens schuldig aan! Voor je weet ben je zelf ook de sjaak, in duitsland mag je op veel stukken wel hard rijden, en dan rijden we ook rustig 200 met iemand naast ons op de stoel, en wat als je dan een klapband o.i.d. krijgt met je clio'tje? dan zul je toch ook heel veel geluk moeten hebben......en gaat 't dan fout dan ben ik dus een moordenaar?

Die gast zal echt niet met opzet hebben gedacht, "kom, laat ik m'n maatje is ff lekker de dood in jagen...." en dus vind ik ff snel moordenaar roepen best ver gaan ,helemaal als je totaal niet weet wat er is gebeurd!
Eens. Vooral die link naar hyves gaat te ver, vind ik ook. We zijn toch geen eigen rechter of wel?
Die gast zal er vast niet blij mee zijn.
Die gast zal er vast niet blij mee zijn.
-
Ik denk dat hij het al moeilijk genoeg heeft, we hoeven niet verder zwart te maken nee.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nou als je sommige uitspraken op hyves ziet daan kan ik me sommige reacties wel voorstellen, moordenaar gaat wat ver.
Maar kom op zeg, laten we eerlijk zijn dit moet echt veel en veel te hard zijn gegaan en heel erg onverantwoord als je net je rijbewijs hebt.
Naar mijn mening gewoon een gevalletje van "kijk mij eens ik ben 18, heb net mijn rijbewijs en ben beter dan schumacher"
Maar kom op zeg, laten we eerlijk zijn dit moet echt veel en veel te hard zijn gegaan en heel erg onverantwoord als je net je rijbewijs hebt.
Naar mijn mening gewoon een gevalletje van "kijk mij eens ik ben 18, heb net mijn rijbewijs en ben beter dan schumacher"
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Ik wou 't niet zeggen Jo.-jo- schreef:dies wel heel dubbelzinnigMaarten-Jan schreef:we hoeven niet verder zwart te maken nee.

Verder zeg ik er niets over, ik heb ook gek genoeg gedaan.

-
haha, wel een beetje dubbelzinnig ja
Maar inderdaad, we zijn toch allemaal jong (geweest)

Maar inderdaad, we zijn toch allemaal jong (geweest)
Das waar. We hebben alleen niet allemaal een 3 rs in de prak gereden...
-
Omdat de meeste 18 jarige jochie's zo'n ding niet kunnen betalen.tutuur schreef:Das waar. We hebben alleen niet allemaal een 3 rs in de prak gereden...

-
- Moderator
- Car: MB
das ook een beetje onzin. Ik had een paar dagen na mijn rijbewijs gehaald te hebben een GTturbo op naam staan en dat ging prima. Ook een panda kun je prima om een boom vouwen met 100 km per uur in een woonwijk..........
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dan moet je wel een rechte weg hebben van minimaal 6km lang, anders haal je de 100 nietTom schreef:das ook een beetje onzin. Ik had een paar dagen na mijn rijbewijs gehaald te hebben een GTturbo op naam staan en dat ging prima. Ook een panda kun je prima om een boom vouwen met 100 km per uur in een woonwijk..........

-
Kwam dit project topic (net gestart) tegen op Tuned Belgium, toch leuk die "kroeg-pk's" die de Gtt nu al heeft...
Het aantal pk's waar hij op uit hoopt te komen is ook "best aan de hoge kant"
http://www.tuned-belgium.com/phpBB3/vie ... =99&t=7982

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
*proest*Jacob Priem schreef:Kwam dit project topic (net gestart) tegen op Tuned Belgium, toch leuk die "kroeg-pk's" die de Gtt nu al heeft...![]()
![]()
Staat wel een hele vette r5 turbo in dat topic gepost!!!
Het is niet voor niets een project en deze meneer verteld NERGENS dat hij 180 PK heeft... Dat zou hij volgens de eigenaar moeten hebben, maar er is geen informatie over verder. Verder zou hij graag 250+ PK's hebben, maar zegt nergens dat 'm dat ook gaat lukken.
Ik vind dat er weer lekker kinderachtig gereageerd wordt...
Ik denk dat het een leuk topic is om te volgend!

-
Naja, da's ook maar net hoe je zelf in elkaar zit Tom, voor mij is zulke onzin niet weggelegd schijnbaar.. Ik had overigens 3 maand voordat ik m'n rijbewijs had m'n eerste 19 16V waarmee ik het gepresteerd heb om na 6 dagen rijbewijs dat ding al in de sloot te parkeren. kwam er toen al achter dat zo'n ding best tailhappy is. als zo'n schip je ineens uitbreekt bij 80km/h hou je er niets meer aan hoor als je net je rijbewijs hebt.Tom schreef:das ook een beetje onzin. Ik had een paar dagen na mijn rijbewijs gehaald te hebben een GTturbo op naam staan en dat ging prima. Ook een panda kun je prima om een boom vouwen met 100 km per uur in een woonwijk..........

-
Gelukkig niet, moet toch wat over blijven op de 2e hands markttutuur schreef:Das waar. We hebben alleen niet allemaal een 3 rs in de prak gereden...

\Merijn schreef:Het is niet voor niets een project en deze meneer verteld NERGENS dat hij 180 PK heeft... Dat zou hij volgens de eigenaar moeten hebben, maar er is geen informatie over verder. Verder zou hij graag 250+ PK's hebben, maar zegt nergens dat 'm dat ook gaat lukken.
Voor de 10sec die ik ook ff aan dit topic heb besteed, kwam ik tot dezelfde conlusie idd.
250pk is best mogelijk als je stevig investeerd zonder de lotto te moeten winnen. Dus ach, die gast ook prima hier op het forum aanschuiven

-
- Car: Renault Clio III RS
Die laatste reaktie kan wel eens van de zoon van Luc komen..Jacob Priem schreef:Kwam dit project topic (net gestart) tegen op Tuned Belgium, toch leuk die "kroeg-pk's" die de Gtt nu al heeft...![]()
![]()