ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

Luco/Alpine-racer schreef:daarom snap ik ook niet dat ze perse met een gtt op het circuit willen rossen :lol: :lol: :lol: :lol:
ik wel, er gaan de wildste verhalen rond (Y) praat maar eens met bijv. Frans Verschuur, die vond de GTT cup helemaal geweldig, leuker dan de clio 16v cup
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Riël schreef: Dan doe je in mijn ogen wat fout. Heb meer problemen met die 16 klappers gehad dan ik ook met al de turbotjes bijelkaar heb gehad. Zal vast incidenteel zijn maargoed, alles kan stuk. Wellicht gaan er meer turboblokjes stuk aangezien er ook minder 5jes voorzien zijn van een andere motor ;)
Ligt dat er ook niet meer aan dat je voorzichtiger bent omgesprongen met GTT's? Warm rijden, turbo na laten draaien etc.?

En je hebt er toch ook niet meer op het circuit gereden of wel?
Misschien dat ze bij veelvuldig op continue volle belasting toch wel sneller de geest geven...
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dat zou niet verklaren waarom 16 vertilers t op de weg al niet vol houden en op t circuit wel...

Denk dat veel zit in onderhoud en misschien zit er wel een kern van waarheid in oudere techniek, maar dat hoeft geen garantie te zijn voor problemen..
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

PatrickG schreef:
Riël schreef: Dan doe je in mijn ogen wat fout. Heb meer problemen met die 16 klappers gehad dan ik ook met al de turbotjes bijelkaar heb gehad. Zal vast incidenteel zijn maargoed, alles kan stuk. Wellicht gaan er meer turboblokjes stuk aangezien er ook minder 5jes voorzien zijn van een andere motor ;)
Ligt dat er ook niet meer aan dat je voorzichtiger bent omgesprongen met GTT's? Warm rijden, turbo na laten draaien etc.?

En je hebt er toch ook niet meer op het circuit gereden of wel?
Misschien dat ze bij veelvuldig op continue volle belasting toch wel sneller de geest geven...
dat is het ja op het circuit gaan ze gewoon eerder stuk (gemiddeld dan he)
maar als je daar voor kiest, geeft het toch niks (Y) (Y)

kijk een 16v geeft minder kick denk ik
alhoewel het uiteindelijk om de tijden draait, en niet om te zaniken of om op te scheppen, maar ik heb een getunede gtt nog geen tijden zien rijden die de tijd benaderen van erwins vijfje of het vijfje wat ik nu heb.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Projectje voor iemand misschien?
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

ssssssssttttttt............... :p
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ow sorry!! :D :lol: :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

telaat :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Maak nie uit,zoek denk toch liever een rijdende,anders moet 'k weer een aanhanger regelen enzo.......
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Kwestie van PMén en 't wordt geregeld binnen de club. :wink: :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Florus schreef:Maak nie uit,zoek denk toch liever een rijdende,anders moet 'k weer een aanhanger regelen enzo.......
nee joh heb al teveel troep :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Probleem is ook da'k die verrekte k#t corsa nog niet kwijt ben :( (N) :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

die wil die misschien wel inruilen :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

8 :p jaar stil staan ...daag dorpels
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Als dat t is ... :)
Ziet er niet echt verkeerd uit!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

je hebt voor de gtt van bijvoorbeeld forge IC met dubbele kapaciteit, is het geen optie op 2 origenele gtt IC aanelkaar te lassen met daarop ALU kappen ipv plastic of is dit te kort door de bocht geredeneert??
R5GTT. Drive it like you stole it
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Wat zou daar het voordeel van moeten zijn dan?, en bedoel je dan 2 achter elkaar,of 2 aan elkaar als een soort front mount IC?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

achter elkaar, heb tijdje terug zo een forge ic in mijn handen gehad en die was bijna 2 keer zo dik als origenele gtt ic, ding zou beter moeten koelen
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je zou eens aan Mark5t kunnen vragen hoeveel werk het is om ze aan elkaar te lassen, tis op zich een optie maar ik denk dat het snel in de kosten gaat lopen qua laswerk.

En gezien die IC gewoon op een rotplek zit kun je beter die IC achter de bumper of grille trappen over een groot oppervlak, dan heb je er tenminste echt nut van.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Denk niet dat ie dan nog past :s ,en denk qua kosten je net zo goed een forge kan kopen,alu kappen maken en lassen is ook best een aardig karwei en zal ook niet zo goedkoop zijn :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Michel S. is hier ooit mee bezig geweest en kwam toen tot de conclusie dat het niet echt lekker werkte... Geloof ik. :)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

ah oke was eens benieuwd of er iemand was die der al ervaring mee had. leeg me opzich een aardige optie, maar als het niet werkt is het zonde van de tijd en geld
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

biesheuvel heeft ook zon vette liggen, maar inderdaad erg pittig
als ik deze alu ic kwijt kan komt die er zeker op :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

dagje sloperij langs, zoek je je een mooi slank lang intressant exemplaar uit, en slangen trekken maar (Y).

75 euro betaald voor een intercooler van een mercedes E220 cdi. Verbleekt die van forge bij :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

mah da was bij je 19 T toch??, bij gtt is de ruimte / koeling weer zo een klote punt, front mount ic neemt nogal wat rij wind uit de radiator
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

[img]http://www.forgemotorsport.com/images/p ... INT100.jpg[/img]

dit is het dikke model van forge, is toch wel aanzienlijk groter dan de origenele 5 ic
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

yep heb er hier 1 liggen :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

verkoop die eens aan mij dan voor een heel zacht prijsje :) :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

150 euro (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

paz-maniac schreef:mah da was bij je 19 T toch??, bij gtt is de ruimte / koeling weer zo een k*%$e punt, front mount ic neemt nogal wat rij wind uit de radiator
Onzin, hangt ie eronder. IN de bumper is prachtig plek daarvoor!

Ask steven (Y)

Die forges ja hoeveel beter zijn die dan origineel? Alleen het materiaal is beter en ze ploppen niet. Maar het overdraagbaar oppervlak is nauwelijks groter zover ik kan zien.

Bovendien hou je het nadeel dat de lucht eerst omlaaaaaag en dan 180 moet draaien en weer omhoooooog :)

Schiet niet op :p midden van de intercooler wordt zo niet gebruikt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... G_0598.jpg[/img]

Past perfect in de originel bumpert (Y)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

@ gerry. das wel mooie setup zo (Y) (Y) . welke radiator gebruik je daar voor koelsysteem. Ic is gewoon standaart model van forge zo te zien??
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Riël schreef:
paz-maniac schreef:mah da was bij je 19 T toch??, bij gtt is de ruimte / koeling weer zo een k*%$e punt, front mount ic neemt nogal wat rij wind uit de radiator
Onzin, hangt ie eronder. IN de bumper is prachtig plek daarvoor!

Ask steven (Y)

Die forges ja hoeveel beter zijn die dan origineel? Alleen het materiaal is beter en ze ploppen niet. Maar het overdraagbaar oppervlak is nauwelijks groter zover ik kan zien.

Bovendien hou je het nadeel dat de lucht eerst omlaaaaaag en dan 180 moet draaien en weer omhoooooog :)

Schiet niet op :p midden van de intercooler wordt zo niet gebruikt.
ja ze ontwikkelen het voor niks (S)
ding heeft een twee keer zo groot koeloppervlakte als de standaard intercooler
natuurlijk koelt een fmic beter
maar zon dikke forge is stukken beter dan standaard
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

paz-maniac schreef:@ gerry. das wel mooie setup zo (Y) (Y) . welke radiator gebruik je daar voor koelsysteem. Ic is gewoon standaart model van forge zo te zien??
Is de "oude" rad van Steven. En idd, een standaart Forge, net voor Stevens neus weggekaapt :beer:
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Riël schreef:
paz-maniac schreef:mah da was bij je 19 T toch??, bij gtt is de ruimte / koeling weer zo een k*%$e punt, front mount ic neemt nogal wat rij wind uit de radiator
Onzin, hangt ie eronder. IN de bumper is prachtig plek daarvoor!

Ask steven (Y)

B.S. :p

Als je 'm onderin de bumper doet,hangt ie dus gewoon pal voor de rad.,en heeft dus wel degelijk invloed op de koeling.

Ask Steven.......... :wink:

En heb er zelf ook ervaring mee :p
Gesloten