ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I
-
Knap tegen die 206! ik had daar best respect voor....had 

nooit respect voor gehad, die 1.6 pak ik zelfs met men 19. De 2.0 is een ander paar mouwen (nog niet getest), nog geen tegengekomen die wou ook.
Ze zijn niet allemaal zo gewillig als reno rijders
Ik hoop dat jullie volgend seizoen wat tijd vinden om eens naar België te komen want momenteel worden de sprints overheerst door d'japshit (meestal Honda). Enkele 5jes wegen niet op tegen die overgrootte massa aan Nos. De heren uit de UK (5rijders) heeft Limburgio al uitgenodigd. Als je weet dat er daar heerschappen bij zijn die 11.2 op de 400 draaien...wordt lachen geblazen!! Komen is de boodschap!
btw; Robby (limburgio) had ook een puike prestatie door een 13.3 neer te zetten (op de Gtech, reaktietijd inbegrepen dus)
Ze zijn niet allemaal zo gewillig als reno rijders

Ik hoop dat jullie volgend seizoen wat tijd vinden om eens naar België te komen want momenteel worden de sprints overheerst door d'japshit (meestal Honda). Enkele 5jes wegen niet op tegen die overgrootte massa aan Nos. De heren uit de UK (5rijders) heeft Limburgio al uitgenodigd. Als je weet dat er daar heerschappen bij zijn die 11.2 op de 400 draaien...wordt lachen geblazen!! Komen is de boodschap!
btw; Robby (limburgio) had ook een puike prestatie door een 13.3 neer te zetten (op de Gtech, reaktietijd inbegrepen dus)
waar haal je dat??Madmaus schreef:Nu kan ik het verkeerd hebben, maar ik dacht altijd dat je in Begië je auto niet motorisch mag tunen?
Of is dit een fabeltje?
Hoe gaan ze dat controleren bij de technische controle? Ze hebben daar geen testbank staan. Het enige wat niet kan is, zoals in het geval van Kevin, een Turbo motor plaatsen daar er standaard een gewoon blok voorzien is. (Kevinb van 1.1 naar 1.4 turbo)
Zelfs met alle veiligheidsnormen in acht genomen wordt dit niet aanvaard.
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Is in duitsland daar mag je niets aan het blok doen zonder daar weer een keuring over heen te moeten doen.Madmaus schreef:Nu kan ik het verkeerd hebben, maar ik dacht altijd dat je in Begië je auto niet motorisch mag tunen?
Of is dit een fabeltje?
wat ze dan doen in duitsland is de originele spullen groter maken of iig het inwendige optimaliseren en het buitenkantje origineel houden.
.:: TurboPowerr ::.
-
- Car: Renault Clio III RS
Oftewel het mag niet-jo- schreef:waar haal je dat??Madmaus schreef:Nu kan ik het verkeerd hebben, maar ik dacht altijd dat je in Begië je auto niet motorisch mag tunen?
Of is dit een fabeltje?
Hoe gaan ze dat controleren bij de technische controle? Ze hebben daar geen testbank staan. Het enige wat niet kan is, zoals in het geval van Kevin, een Turbo motor plaatsen daar er standaard een gewoon blok voorzien is. (Kevinb van 1.1 naar 1.4 turbo)
Zelfs met alle veiligheidsnormen in acht genomen wordt dit niet aanvaard.

ondertussen zijn ze ook hier met de eeuwen mee aan het gaan Antoine...gelukkig maar. Het neemt niet weg dat de technische controle nog steeds iets is om NIET naar uit te kijken (en wij moeten jaarlijks).
Momenteel zijn ze de wetten op de verlaging weer wat aan het versoepelen. We zijn begonnen op 14 cm, dan naar 11 en nu zijn ze 9 aan het invoeren. En met die afmeting bedoel ik de afstand van de carrosserie (bumps inbegrepen) tenopzichte van de rijweg.
Ze hebben daar een balk van 11 cm hoogte en die gooien (lees:gooien) ze onder de hele wagen door. Vanaf het ogenblik dat ie ook maar ergens iets raakt...doei, verander het maar.
Het heeft zelfs zo erg geweest dat mensen die met een verstelbare vering (schroefset) naar de controle kwamen een merkpunt kregen op de schroefdraad. In sommige gevallen werd met een metalen voorwerp de schroefdraad beschadigd (zogezegd om te borgen). Dus doei aan de verstelling.
Onlangs was er iemand van RCB naar de keuring gegaan en daar waren ze met een schroevendraaier in de onderkant van de wagen aan het steken. Ok,ze mogen controleren maar ga nou niet overdrijven aub. Het bik hammertje is ook nog een favorietje van die heerschappen.
In ieder geval, ze zijn op de goeie weg. En voor tuningstukken maakt het eigenlijk geen hol uit, zoals je zegt, als het er maar orgineel uitziet. Ook de uitstoot moet de juiste waarde hebben. En tegenwoordig zijn de decibels ook weer een aandachtspunt.
ps: een bikhamer is zoiets als een berghamer. De ene zijde is plat en rond, de andere heeft een scherpe pen (punt)
Momenteel zijn ze de wetten op de verlaging weer wat aan het versoepelen. We zijn begonnen op 14 cm, dan naar 11 en nu zijn ze 9 aan het invoeren. En met die afmeting bedoel ik de afstand van de carrosserie (bumps inbegrepen) tenopzichte van de rijweg.
Ze hebben daar een balk van 11 cm hoogte en die gooien (lees:gooien) ze onder de hele wagen door. Vanaf het ogenblik dat ie ook maar ergens iets raakt...doei, verander het maar.
Het heeft zelfs zo erg geweest dat mensen die met een verstelbare vering (schroefset) naar de controle kwamen een merkpunt kregen op de schroefdraad. In sommige gevallen werd met een metalen voorwerp de schroefdraad beschadigd (zogezegd om te borgen). Dus doei aan de verstelling.
Onlangs was er iemand van RCB naar de keuring gegaan en daar waren ze met een schroevendraaier in de onderkant van de wagen aan het steken. Ok,ze mogen controleren maar ga nou niet overdrijven aub. Het bik hammertje is ook nog een favorietje van die heerschappen.
In ieder geval, ze zijn op de goeie weg. En voor tuningstukken maakt het eigenlijk geen hol uit, zoals je zegt, als het er maar orgineel uitziet. Ook de uitstoot moet de juiste waarde hebben. En tegenwoordig zijn de decibels ook weer een aandachtspunt.
ps: een bikhamer is zoiets als een berghamer. De ene zijde is plat en rond, de andere heeft een scherpe pen (punt)
Yep, was bij de wagen van die van ons. En zeg mor gerust da ze die er vanonder wouden doorslaan. Het is niet gelukt, maar kerel heeft toch chance dak dor zelf ni bij was.-jo- schreef: Onlangs was er iemand van RCB naar de keuring gegaan en daar waren ze met een schroevendraaier in de onderkant van de wagen aan het steken.
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Vanmiddag op de A15 richting spijkenisse. Op de harmsebrug zat er op eens een ferrari achter me 
Dus ik denk tja waarom niet, is leuk.
Maar vergeet het maar, bij de 210 liep hij nog steeds. Kreeg nog een duimpie van de bestuurder had er wel schik in dat we ff met z'n tweeetjes aan het sporten waren

Dus ik denk tja waarom niet, is leuk.
Maar vergeet het maar, bij de 210 liep hij nog steeds. Kreeg nog een duimpie van de bestuurder had er wel schik in dat we ff met z'n tweeetjes aan het sporten waren

.:: TurboPowerr ::.
-
- Contacteer:
vanmiddag ff "gesport" op de rondweg in dordt (n3)met een vette amerikaan
een ss nogwat ik kon er niet naast komen
(gek he' 1.8 tegen 4.5 hahaha)
ik haakte bij 160 af
maar het was wel ff lache
een ss nogwat ik kon er niet naast komen
(gek he' 1.8 tegen 4.5 hahaha)
ik haakte bij 160 af
maar het was wel ff lache

Afgelopen nacht van 00:00 tot 01:00 paar keer gesport:
GTT vs MR2
ik zat er achter en liet merken dat ik wel wou sporten maar er gebeurde niks dus ik er voor bij. Toen ik er voor reed ging die opeens gassen en kleven ik terug schakelen naar z'n 2 en gas hij....weg liet ik hem weer inlopen weer gassen maar gast had geen kans
GTT vs Peugeot 206 (type unknown) gast liep flink te blazen dus wij erachteraan maar toen die naar +/- 500 meter merkte dat die niet van mijn bumper afkwam stopte die en sloeg die af.
GTT vs VW corrado VR6 ik dacht eerst dat het wel een leuke competitie zou zijn. Maar dat kwam meer omdat elke keer als hij een bocht uit kwam en ik hem in ging hij gelijk ging gassen waardoor hij een stukje uitliep maar toen ik zijn spelletje door had kwam hij niet van me weg en kon ik hem zelfs al sissend opdrukken
na 2 blokken hield die het voor gezien duimpje toeter en hij sloeg af
maar moet wel zeggen die was wel snel alleen niet snel genoeg 
GTT vs MR2

GTT vs Peugeot 206 (type unknown) gast liep flink te blazen dus wij erachteraan maar toen die naar +/- 500 meter merkte dat die niet van mijn bumper afkwam stopte die en sloeg die af.
GTT vs VW corrado VR6 ik dacht eerst dat het wel een leuke competitie zou zijn. Maar dat kwam meer omdat elke keer als hij een bocht uit kwam en ik hem in ging hij gelijk ging gassen waardoor hij een stukje uitliep maar toen ik zijn spelletje door had kwam hij niet van me weg en kon ik hem zelfs al sissend opdrukken

Of de vr6 was wel snel maar de bestuurder nietDouwe schreef:
GTT vs VW corrado VR6 ik dacht eerst dat het wel een leuke competitie zou zijn. Maar dat kwam meer omdat elke keer als hij een bocht uit kwam en ik hem in ging hij gelijk ging gassen waardoor hij een stukje uitliep maar toen ik zijn spelletje door had kwam hij niet van me weg en kon ik hem zelfs al sissend opdrukkenna 2 blokken hield die het voor gezien duimpje toeter en hij sloeg af
maar moet wel zeggen die was wel snel alleen niet snel genoeg

Wel oppassen tegen zo'n corrado; mag dan wel 'maar een vw zijn' maar met 190pk/245Nm zijn ze (op het rechte stuk iig) zeker sneller dan een standaard gtt...maar zoals florus al aangeeft wss gewoon iemand die er niet mee om kan gaan
zien we te vaak 

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Moderator
- Car: MB
die gewone 1.4 loopt anders ook knap goed in de lupo. Regelmatig in zo'n ding gereden maar gaat best lekkerIvo8hoven schreef:Modus dCi 80 vs Lupo 1.4 16V
tja.....ik kon het niet echt bijhouden....![]()
(best gainahg zo'n Lupo 16 kleppert...)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Vanmiddag op de A50 effe wat gesport met een Golf 4 TDI (rode D en I).
Ik reed voorop en telkens vanaf zo'n 120 km/h totdat er weer een ander in de weg reed.
Hij kon het net niet bijbenen tot de 170 km/h en daarna begon ik het gat een stuk groter te maken, dus misschien zat hij telkens in z'n 4 ofzo. Ik reed overigens constant in z'n 5.
Toen ik effe de 235km/h aantikte had hij al een flinke achterstand opgelopen.
Toen ging ik maar weer wat rustiger rijden en hij reed langs me en stak z'n duim op, ik gaf een duimpie terug en we waren allebei weer vrolijk.
Ik reed voorop en telkens vanaf zo'n 120 km/h totdat er weer een ander in de weg reed.
Hij kon het net niet bijbenen tot de 170 km/h en daarna begon ik het gat een stuk groter te maken, dus misschien zat hij telkens in z'n 4 ofzo. Ik reed overigens constant in z'n 5.
Toen ik effe de 235km/h aantikte had hij al een flinke achterstand opgelopen.

Toen ging ik maar weer wat rustiger rijden en hij reed langs me en stak z'n duim op, ik gaf een duimpie terug en we waren allebei weer vrolijk.

-
Vandaag even de Williams volgooien en een broodje eten in Belgie. Bij het verkeerslicht een motor voor me . Een Suzuki 650cc uit het jaar blok
. DaŽs altijd leuk want die pakken we even
.
Groen, motor weg, ik erachteraan. Motorrijder merkt dat ik hem opduw, geeft volgas, denkt weg te rijden maar ik haak aan, erbij, erop, erover
. De goede man zal toch even raar opgekeken toen hij de vlammen uit mijn uitlaat zag! Heb hem geen duimpje kunnen geven omdat hij te ver achter lag en blijkbaar ergens links was gegaan. Altijd leuk.

Groen, motor weg, ik erachteraan. Motorrijder merkt dat ik hem opduw, geeft volgas, denkt weg te rijden maar ik haak aan, erbij, erop, erover

-
Vandaag heeft Marcel16v gesprint op Automaxx
19 16v VS Honda CRX 1.6 16v(opgekielteld en gechipt)
Marcel won.
19 16v VS Opel calibra 2.5 V6.
Die man met de microphoon zei al 135pk tegen de calibra met 200PK.
Marcel won
Die Calibra kon hem niet eens bijbenen.
Renaultje Powerrrrrr
19 16v VS Honda CRX 1.6 16v(opgekielteld en gechipt)
Marcel won.

19 16v VS Opel calibra 2.5 V6.
Die man met de microphoon zei al 135pk tegen de calibra met 200PK.
Marcel won

Die Calibra kon hem niet eens bijbenen.

Renaultje Powerrrrrr

Renault 5 GT Turbo "EVO"
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Gisteren middag, rijdt vanuit Utrecht Nieuwegein in zie ik bij het stoplicht een Dikke Seat Cordoba (Alfa blauw, 17inch en L+R EPS uitlaat) voor aan staan, en met een noodgang wegsprinten. Dat wordt leuk, ik wat zig-zaggend door het verkeer richting de Cordoba. Bij het volgende stoplicht de Cordoba vooraan, daarachter een Peugeot 106 (sportvelgen en sportuitlaatje) en daar achter stond ik, Cordoba sprint weer weg, de 106 er achter aan, deze ging naar de rechter rijbaan, toen ging het gas van de 19 compleet tot de vloer en ging voor bij de 106 en de Cordoba. Ik kreeg een duimpje van de hem 

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Gisteren effe gesport met een Citroen Saxo VTS. Ik reed in een Seat Leon TDi (110PK). Tot 60 was ik 'm goed voor, maar daarna kwam 'ie er kei hard voorbij.
Had ik wel verwacht, maar toch. Effe geseind met mijn mistlampen toen ik uit moest voegen. Seintje terug. 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nahnahnahnanah
Nou ja het ging gelijk op , ik moet zeggen het viel mij alles mee , ik denk ik ga ruim het onderspit delven, maar .......ach het beestje doet het nog best .
Wel lache we hebben een stukkie weg en als we daar rijden dan weten we gewoon en nu het gas erop!
Dus nooit van: ja maar ik wist het niet, nee gewoon gas geven!
Nou ja het ging gelijk op , ik moet zeggen het viel mij alles mee , ik denk ik ga ruim het onderspit delven, maar .......ach het beestje doet het nog best .
Wel lache we hebben een stukkie weg en als we daar rijden dan weten we gewoon en nu het gas erop!
Dus nooit van: ja maar ik wist het niet, nee gewoon gas geven!
Qua imago zijn ze gelijk aan elkaar...., rolator leeftijd publiek 85+Lex schreef:MMM, zo'n Modus is dus ook geen vervangen voor de 19. Als ze die ouwe "rondje om de kerk" R9 niet een kenne bijhouden

(nu weer on-topic
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Oke, zondag op de terugweg uit Apeldoorn op de a27 een blonde chick in een dikke vette zwarte Polo. Ze zat op de A27 naar de A12 op mijn bumper te drukken.
bij de afrit bij de stoplichten kwam ze rechts naast me staan en begon ze een beetje te flirten
, met ene schuin oog toch het stoplichtje in de gaten gehouden en er effe finaal weggeplankt.
Bij het volgende stoplicht gaat haar raampje naar beneden en verteld ze dat ze een Clio RS heeft gekocht en hem vrijdag afgeleverd krijgt. Toen maar effe een stickertje gegeven. Als het goed is komt ze naar de eindejaars meeting
bij de afrit bij de stoplichten kwam ze rechts naast me staan en begon ze een beetje te flirten

Bij het volgende stoplicht gaat haar raampje naar beneden en verteld ze dat ze een Clio RS heeft gekocht en hem vrijdag afgeleverd krijgt. Toen maar effe een stickertje gegeven. Als het goed is komt ze naar de eindejaars meeting

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Renault 5 GT turbo Bleu Sport