ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Arno17 schreef:Waren die Buzzing Hornets niet om het tabaksverbod op de wagens gekomen.

Trouwens, die F1 karren met grondeffect waren ook niet voor de poes om te rijden, ging het fout dan was het ook echt fout.
Ze reden idd met buzzing hornets op de cirtcuits waar niet met tabaks reclame gereden mocht worden. normaal stond er reclame op van bendson en hedges.

@ riël heb ik ook wel eens gehad met mijn vorige gtt toen de ontsteking niet helemaal lekker stond, kort daarna turbo geploft :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

Hier de foto van de 4-cilinder in lijn BMW Formule 1 motor. :worship:
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... rige/1.jpg[/img]

En de beschrijving die erbij staat.
[img]http://i77.photobucket.com/albums/j53/M ... ge/1-1.jpg[/img]
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Kijk, dat zijn nog eens getalletjes over pk enzo... :p
Gast

-PAZ- schreef:zit wel een redelijk formaat fuhn op zo een f1 blokje :)

[img]http://www.atspeedimages.com/donington_ ... e_side.jpg[/img]
hmz, 4 cilinder...waar is dat 4e been dan naartoe ? Achtergelaten omdat ie toch voldoende vermogen had ?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

das foto van ander ford F1 blokje, foto is van een v6 turbo :wink: :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

-jo- schreef:
-PAZ- schreef:zit wel een redelijk formaat fuhn op zo een f1 blokje :)

[img]http://www.atspeedimages.com/donington_ ... e_side.jpg[/img]
hmz, 4 cilinder...waar is dat 4e been dan naartoe ? Achtergelaten omdat ie toch voldoende vermogen had ?

Het ging dan ook om de turbo opzich, niet om het aantal cilinders.

Maar inderdaad, Ford had een V6 Turbo
Jolanda van Luco
Berichten: 168
Lid geworden op: di 7 nov 2006 16:19

die turbo in die renaultjes was toch echt een heel stuk groter :D
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

valt wel mee toch, kijk maar eens op foto op de vorige pagina
R5GTT. Drive it like you stole it
Jolanda van Luco
Berichten: 168
Lid geworden op: di 7 nov 2006 16:19

-PAZ- schreef:valt wel mee toch, kijk maar eens op foto op de vorige pagina
ik heb het niet over de v6 paz :lol: (Y)
kan geen foto vinden van het blok
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

deze toevallig???

[img]http://www.jonny.web.szm.szm.sk/auta/pi ... 1_15_T.jpg[/img]

of deze???

[img]http://jfsportsauto.sport24.com/images/ ... 776302.jpg[/img]


Wel stoer, met die bladblazers :bang: :bang: :bang:
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Jolanda van Luco
Berichten: 168
Lid geworden op: di 7 nov 2006 16:19

@duupke hij stond in zolder toen
turbo was echt groter dan het blok zelf :D :D
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Deze is van Zolder

[img]http://www.superkitcar.net/zolder/wsr20 ... C_3625.jpg[/img]


"geleend" van Antoine, uit het Worldseries topic. (Y)
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

stond vandaag ook een stukje over in de krant hier, wel erg gaaf dat ie nog eens de kans heeft gekregen om weer in een F1 te rijden. zijn tijden waren helemaal zo slecht nog niet ook (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

Ik ben benieuwd. :)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

- F1-wereldkampioen Renault presenteert op 24 januari 2007 de R27, de auto voor 2007. De launch heeft plaats in Amsterdam, waar titelsponsor ING gevestigd is.
Afkomstig van pistop.tv
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
MikeVV
Berichten: 960
Lid geworden op: do 10 aug 2006 10:41
Locatie: Maarssen-broek
Contacteer:

www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

http://www.nu.nl/news/907510/47/Ra%EFkk ... ijder.html

Een miljoen dollar per week :S damn..verkeerde beroep gekoze :lol: :p
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

Dat wil ik ook wel. :)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

ach over die 35 miljoen per jaar zou ik ook niet klagen hoor :p
R5GTT. Drive it like you stole it
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Ben al tevreden met 1 miljoen voor een jaar :D :D
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Max Mosley en zijn favoriete bezigheid. Reglementswijzigingen. Vandaag maakte de FIA World Motor Sport Council haar plannen en voorstellen tot aan 2012 bekend. Gisteren nog sprak Max Mosley lang en uitvoerig over ideeën over de toekomst van de Formule 1. Vandaag maakte de FIA de eerste ‘dienstregeling’ omtrent de toekomst en de reglementen voor de koningsklasse bekend waarvan in 2012 de laatste voorstellen gerealiseerd moeten zijn.

Op basis van afspraken tussen de GPMA en de FIA zullen de regels en voorschriften de komende vijf jaar, maar ook de jaren daarna, aan drastische wijzigingen onderhevig zijn. Doelstelling van de wijzigingen is om relevante technologieën voor de auto-industrie te bewerkstelligen en, uiteraard, kosten te besparen. Gelijktijdig moet echter ook het imago en de spanning van de Formule 1 verbeterd worden. De volgende punten zullen tijdens een bespreking met de GPMA op tafel komen en worden bediscussieerd.

2008. Daar waar de reglementen voor het seizoen 2007 reeds zijn vastgesteld, is het voorstel om voor 2008 de volgende reglementswijzigingen vast te leggen. Een uitbreiding omtrent het gebruik van aërodynamische hulpmiddelen (Bargeboards, winglets en de zogenaamde ‘schoorstenen’) moet aan banden worden gelegd. Mogelijk wordt in 2008 de CDG achtervleugel ingevoerd. Bovendien, zo luidt het voorstel, moet het gebruik van windtunnels beperkt worden. De motoren blijven ‘bevroren’, dus mogen niet worden aangepast.

2009. Het invoeren van hybride technologie door het terugwinnen van energie ontstaan door het remmen en 50% minder downforce op de auto’s. Wijzigingen aan de aërodynamica om meer inhaalacties mogelijk te maken. Ook in 2009 blijven de motoren ‘bevroren’. Tevens bestaat de mogelijkheid dat er toekomstig motoren moeten worden gebouwd die vier races moeten kunnen meegaan. Het reglement voor 2009 moet vòòr 31 december 2006 worden geaccordeerd.

2010. Invoering van het terugwinnen van energie uit het koel en uitlaatsysteem van de Formule 1 bolide. Ook standaard aërodynamica, of nieuwe voorschriften die relevante ontwikkelingen betreffende de aërodynamische eigenschappen van een ‘straat auto’ benaderen, maken deel uit van de wijzigingen.

2011. Mogelijk worden in dit jaar de longlife motoren, die het vier races moeten uithouden, ingevoerd. Ook de terugkeer van de turbo kan in dit jaar plaatsvinden. Op brandstof gebied staan enkele wijzigingen op stapel. Een begrenzing op het brandstof gebruik en directe brandstofinspuiting horen tot de mogelijkheden. Het motorvermogen moet worden teruggebracht naar ongeveer 15000 rpm. Bovendien moet er een chassis komen dat nog minder downforce genereert en wil men de aandacht verleggen naar meer bochten performance. Aanpassingen aan het chassis, ophanging, remmen en het vrij gebruik van elektronica moeten de bolides ‘energie efficiënter’ maken. Ook het gebruik van vrije ‘coureurshulpjes’ moet mogelijk zijn.

2012. Boven de genomen maatregelen betreffende de motoren kunnen mogelijk nieuwe, belangrijke technologieën worden ingevoerd waaraan tot heden nog niet aan is gedacht. Alle technologieën moeten voor de teams tegen een betaalbare prijs ter beschikking staan.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

hybride technologie??? straks moeten ze ook nog op bio-brandstof kunnen rijden zeker :lol: :lol: :lol:

Minder downforce zie ik staan... maar aan het eind staat dat ze meer bochten performance willen, kan aan mij liggen hoor... maar dat spreekt elkaar een beetje tegen (0)
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

Alonso, maak je borst maar nat... :wink:

Jerez

:bang: :bang: :bang:
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Fisichella zegt echter geen twijfels te kennen: ,,Ik heb alle vertrouwen. ,,Ik zal er alles aan doen om Alonso te imiteren en de derde opeenvolgende wereldtitel in de wacht te slepen. Voor coureurs en constructeurs!’’


hahahahaha zal die toch moeten zorgen dat die sneller is dan zijn teammaat :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
MikeVV
Berichten: 960
Lid geworden op: do 10 aug 2006 10:41
Locatie: Maarssen-broek
Contacteer:

Kon wel een een heel leuk nieuw seizoen gaan worden, veel verandering van coureurs, schumacher die niet meer mee doet (U) en ze zullen wel weer wat nieuwe regels uit de mouw gaan schudden!
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

weet niet, vind t toch een rare 'winter'...voor t eerst in jaren, vind ik het niet echt interessant om de F1 te volgen. Wel leuk, maar anders...heb geen idee op wie ik moet letten, nu MS ermee gestopt is (U)
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

ga je toch op zn broer letten :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Gabri van der Veen schreef:ga je toch op zn broer letten :p
:lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

:lol: :lol: :lol:
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik ga niet zomaar van hero to zero... :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Haas schreef:ik ga niet zomaar van zero to other zero... :lol:
:p :biertjuh:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gesloten