ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

CChris schreef:heeft er iemand een fotootje van die rubber strippen voor mij misschien??
Here you go... U vraagt, wij draaien. ;) Dit zijn de enige rubber strips die er bij mij onder zaten.



[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSC02014_small.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSC02013_small.jpg[/img]
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

inwendig 5 mm , uitwendig uitwendig 8 mm als ik mij niet vergis.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Giovanni
Berichten: 387
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Is er iemand die ma kan vertellen of aan de oliepomp van een gtt ook een "overdrukventiel" staat?
Ik dacht mij te herinneren dat ik daar ergens onderaan een klep zag?
Want ik rij nu al een paar weken rond met een oliedruk die maar niet zakt.
Volgens mij stond de wijzer bij stationair toerental tot net onder de 1 bar bij mooi warme olie.
Tuurlijk, bij koude start klom het wijzertje helemaal bovenaan maar na 10km rijden zag je al aardig wat beweging in het standaard oliedrukmetertje.
Sinds ik de motor heropgebouwd heb dus niet meer.
Ik krijg de teller niet onder de 3 bar.
En bij het minste tikje op het gaspedaal springt de wijzer terug helemaal verticaal.
Na het monteren van een mocal oliekoeler met ingebouwde thermostaat nog steeds zelfde probleem.
5w30 competition elf erin, nog altijd het zelfde...
Andere tellerbak, want misschien was de teller zelf stuk, nope, terug 3 bar.
De zender is ondertussen ook al vernieuwd dus volgens mij steekt de pomp ergens teveel.

Iemand?
Want zolang ik die olie niet op temperatuur krijg, of toch aan een normale druk durf ik de turbo niet echt te gebruikten, want continu zo een hoge oliedruk kan toch niet goed zijn voor de keerringen?

Thanks!
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Merijn schreef:
CChris schreef:heeft er iemand een fotootje van die rubber strippen voor mij misschien??
Here you go... U vraagt, wij draaien. ;) Dit zijn de enige rubber strips die er bij mij onder zaten.



[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSC02014_small.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSC02013_small.jpg[/img]
die dingen zitten dr dus eigenlijk voor niks......? of tenminste, zo denk ik er over :)
R 5 Convertible Rulezz
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

top merijn (Y) bedankt

die ga ik dus niet weer monteren heeft volgens mij weinig zin idd.

heb je ook nog een foto van wat er achter tussenin zit?
probleem is dat ik de mijne al zeker 4 jaar geleden er af gesloopt heb en nu alles in kratten en dozen zit weet ik dus niet mee wat er eigenlijk tussen de achterskirts hoort.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die rubberstrips hebben voor wel zin hoor, die sluiten netjes aan op je plastic wielkastbekleding.
En achter zorgen ze ervoor dat die rand niet als een gek gaat roesten.
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Steven schreef:Die rubberstrips hebben voor wel zin hoor, die sluiten netjes aan op je plastic wielkastbekleding.
En achter zorgen ze ervoor dat die rand niet als een gek gaat roesten.
hmmm daar zit op zich wel wat in, het klinkt iig logisch. maar ik denk dat aangezien ze bij mij goed in de tectyl gaan het niet nodig is.......
R 5 Convertible Rulezz
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik zou het wel doen... Als je alleen al ziet wat er tussen het voorscherm en de A-stijl (is dat de A-stijl?) aan zand tevoorschijn komt, kun je wel raden waar er nog allemaal meer zand en andere vochtige troep komt te zitten. Bij mij gaan ze er in ieder geval wel weer gewoon netjes op. :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

zal misschien ook wel wat aan rammel schelen?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat zit er ook dik in, ja... Die plastic kappen in de wielkuip zullen misschien wel tegen het metaal aan gaan trillen.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

welk persoon wil mijn gtt achter verlagen
als het kan zo snel mogelyk .
Luc GT Turbo
Berichten: 106
Lid geworden op: za 18 sep 2004 8:46

is eigenlijk niet zo heel moeilijk, ik heb het andersom gedaan , mijne cabrio moest terug hoger liggen ! :D

kijk hier maar voor de uitleg, met een beetje handigheid lukt dat wel !

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=8780

succes
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

iemand enig idee of er ook angel eye koplampen leverbaar zijn voor R5, zo jah waar. of heeft er iemand foto van R5 met angel eye koplampen??
R5GTT. Drive it like you stole it
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Zijn er niet....., je moet gaan hakken en breken met een setje Polo 6n lampen om zoiets passend in een GT te krijgen....

Als ik er naast zit hoor ik het graag, zou ook wel een setje willen :wink:
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Hier nog 1!! 8)

Deze NL GT heeft Polo koplampen, ook wel erg stoer:

[img]http://www.5gt.nl/images/8582f4b476a51b ... d9-544.jpg[/img]
[img]http://www.5gt.nl/images/29e4837877b5e1 ... 5b-543.jpg[/img]

Geen idee van wie hij is, stond ooit eens te koop op Marktplaats.nl.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
jerom
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 12 mei 2003 15:19
Locatie: heiloo

Die pool heeft zelf gemaakte angel eyes, moet je effe bij projecten kijken.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

die gtt met die polo lampen had ik ook al eens voorbij zien komen hier of daar dat ziet er opzich ook wel mooi uit (Y) . welke pool en of welke auto bedoel je met zelf gemaakte angel eye's???
R5GTT. Drive it like you stole it
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Eej joh! Blijf eens effe met je takken van het karakter van de 5! ;) Gele H4'tjes moeten erin, meer niet! :P
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

gele H4 ????, echt niet, als je hier in de buurt rond rijd met gele lampen ben je net zo een drugs toerist. hier in de buurt zit een coffee shop waar int weekend veel fransen komen en die rijden 9 van de 10 met gele lampen in een of ander oud hok :) 8)
R5GTT. Drive it like you stole it
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Op een oude franse auto horen gewoon gele koplampen... vind ik dan. :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Een franse auto zou ook moeten rijden Merijn :wink: 8) :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Merijn schreef:Op een oude franse auto horen gewoon gele koplampen... vind ik dan. :)

das wel waar mischien, en het heeft opzich ook wel wat. maar ik vind het geen gezicht :)
R5GTT. Drive it like you stole it
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Tom schreef:Een franse auto zou ook moeten rijden Merijn :wink: 8) :lol:
Das gemeen :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Heheh... Tommie, een franse auto is ook om te rijden, niet om alleen maar te poetsen. :P
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

De mijne rijdt iig :wink: :beer:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Oh?! Dat wist ik niet... Je kunt er in principe ook gewoon het blok uithalen. Kun je er nog iemand anders blij mee maken. Nu staan de zuigers alleen maar vast te roesten. :P
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

gele lampen roelen :D
je ziet alleen in het donker geen flikker, maar LEKKER BELANGRIJK :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
koorenkip
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 4 aug 2004 16:21
Locatie: Deventer

alpine+ gele lampjes erin werkt erg goed voor een vrije linker baan!!! :worship:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

blauwe zwaailichten in een grille ook :D :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Giovanni schreef:Is er iemand die ma kan vertellen of aan de oliepomp van een gtt ook een "overdrukventiel" staat?
Ik dacht mij te herinneren dat ik daar ergens onderaan een klep zag?
Want ik rij nu al een paar weken rond met een oliedruk die maar niet zakt.
Volgens mij stond de wijzer bij stationair toerental tot net onder de 1 bar bij mooi warme olie.
Tuurlijk, bij koude start klom het wijzertje helemaal bovenaan maar na 10km rijden zag je al aardig wat beweging in het standaard oliedrukmetertje.
Sinds ik de motor heropgebouwd heb dus niet meer.
Ik krijg de teller niet onder de 3 bar.
En bij het minste tikje op het gaspedaal springt de wijzer terug helemaal verticaal.
Na het monteren van een mocal oliekoeler met ingebouwde thermostaat nog steeds zelfde probleem.
5w30 competition elf erin, nog altijd het zelfde...
Andere tellerbak, want misschien was de teller zelf stuk, nope, terug 3 bar.
De zender is ondertussen ook al vernieuwd dus volgens mij steekt de pomp ergens teveel.

Iemand?
Want zolang ik die olie niet op temperatuur krijg, of toch aan een normale druk durf ik de turbo niet echt te gebruikten, want continu zo een hoge oliedruk kan toch niet goed zijn voor de keerringen?

Thanks!
Klopt wat je zegt. Of je het metertje moet vertrouwen is ook al zoiets, maar op je oliepomp zit een plunjer die de druk regelt. Als die vastzit loopt ie inderdaad erg hoog met de gevolgen vandien.

Of je meet eerst eens hoe hoog je druk exact is met een goede drukmeter (6 bar bij koude motor kán nog wel hoor) of je controleert meteen of die plunjer gangbaar en onbeschadigd is aan de pomp.

Mijn motor is ook eens in de soep gelopen door een defecte plunjer.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

DoubleJ schreef:Weet iemand wat het gewicht is van een gestripte carrosserie?

Thnx in advance...DJ
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Gerry misschien?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jah wat is gestript, alleen het lege kas, zonder interieur, exterieur onderstel etc.?
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

DoubleJ schreef:Weet iemand wat het gewicht is van een gestripte carrosserie?

Thnx in advance...DJ
Denk tussen de 150-200kg. Was met twee man net op te tillen.
DoubleJ
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 4 aug 2004 8:11
Locatie: Best
Contacteer:

Ik wil misschien ff ergens een carrosserie oppikken met een aanhangertje(zonder E-rijbewijs). Carrosserie is leeg, met alleen nog portieren kofferkleppie erop. Aanhangertje weegt ook 200kg, dus het zou moeten kunnen zonder daarbij risico te lopen, lijkt me....

Thnx.
Gesloten