ACT: Clio Williams Deel 1

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

oke :D
SMILLIAW
Berichten: 520
Lid geworden op: do 8 mei 2003 22:00
Locatie: Jail

had vanmiddag ff nix te doen op het werk, laat me maar eens een ode aan de Williams maken dacht ik.

DE BESTE GTI ALLER TIJDEN

hij heeft gouden velgen en is blauw
een dodelijke combinatie, die zie je niet gauw
het is een superauto om erin te chillen
de dames beginnen spontaan te schudden met hun billen
de naam zou je al genoeg moeten zeggen,
maar als je het niet begrijpt wil ik je nog 1 x uitleggen
vernoemd naar de Frank Williams uit de Formule 1
als je hem ziet herken je hem meteen
naast me bij het stoplicht kijk je me aan
bij het groene sein laat ik je staan
denk je me uit te kunnen dagen
mag je gerust een poging wagen
mocht je me de baas zijn
dan heb je nog lang niet een Clio Williams
als die van mijn!!!


Williamsryder till I die!!
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

leuk verzonnen :) :p
Maarten GTT
Berichten: 854
Lid geworden op: za 20 okt 2001 0:00
Locatie: Oudenbosch ( NL )

hij is goed :lol: :lol: :lol:
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
PATRICK-CLIO
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
Locatie: amsterdam

vet man :D
SMILLIAW
Berichten: 520
Lid geworden op: do 8 mei 2003 22:00
Locatie: Jail

Willie lovers,

dit lees ik net, gepubliceerd op 22 july 2003:

This comes from the horses mouth. Big Frank himself. I wrote to him about 3 weeks ago and he has replied. Apparently Clio Williams 0001 is alive and well. Frank was given 0001 in exchange for the race winning FW14b formula one car he had at the end of the 1992 formula one season. There was a ceremony with all the Renault big men there and Frank himself. Clio Williams 0001 is in the Williams Formula one private collection with just a poxy 19 kilometres on the clock. Now this is bad from my point of view as it makes my car look sh*te. However there is a twist in the tale. 0001 is a left hand drive car. So mine is the first production of a right hand drive model. I have also been invited to go and see the car, so im hopefully going to get some pics that i can put on here. They also sent me a digital pic of the 0001 plaque, as soon as my scanner is working, ill get it posted.




is toch vet!?!?
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

zelfs als niet-willie rijder vind ik dit phat!
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

vet !!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maarten GTT
Berichten: 854
Lid geworden op: za 20 okt 2001 0:00
Locatie: Oudenbosch ( NL )

:p :p :p :p idd erg vet
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Super vet,iemand enig idee in welk land nr 0001 staat
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

ook een leuke site tom
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maarten GTT
Berichten: 854
Lid geworden op: za 20 okt 2001 0:00
Locatie: Oudenbosch ( NL )

idd leuke sites alleen wat die duitser met zijn hoeden plank heeft gedaan is eeuwig zonde :evil: ik zou dan een hoedeplank uit een 16v nemen om zoiets te doen
ik vind die hoes idiaal om kleine spullen in op te bergen :lol: :lol:
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dat is zeker zonde. Daarom licht de mijne ook in goede staat op zolder :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maarten GTT
Berichten: 854
Lid geworden op: za 20 okt 2001 0:00
Locatie: Oudenbosch ( NL )

he tom ff een vraagje hebben die ph2 ook die zelfde hoes standaard mee geleverd ???
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik d8 van wel maar weet het niet helemaal zeker. Ik denk dat Robert dat wel weet (die heeft p2) maar die is op het moment op vakantie meen ik
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maarten GTT
Berichten: 854
Lid geworden op: za 20 okt 2001 0:00
Locatie: Oudenbosch ( NL )

het is omdat mijn willie (ph1)er wel een heeft en die van gilles niet en die heeft een ph2
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

is die niet gesneuveld ofzo in zijn eerdere levensjaren ??? Die dingen zijn namelijk best zeldzaam en zeker in goede staat
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maarten GTT
Berichten: 854
Lid geworden op: za 20 okt 2001 0:00
Locatie: Oudenbosch ( NL )

dat zal best heel goed kunnen ik was al blij dat ik hem der wel in heb zitten :p
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zuinig op zijn en iig nooit in boren. Bovendien is een standaard hoedenplank zowieso veel te slap voor zware speakers
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maarten GTT
Berichten: 854
Lid geworden op: za 20 okt 2001 0:00
Locatie: Oudenbosch ( NL )

idd darom ben ik er ook heel zuinig op :wink:
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

effe een vraagje

Ik heb besloten toch een schroef setje te bestellen voor de williams inclusief achter dempers. Nu had ik de volgende vraag. Er is de keuze uit KW, FK en H&r. Welke zijn het beste? (mijn eigen voorkeur gaat eigenlijk naar KW). En dan nog de vraag ofdat ik beter in hardheid verstelbare kan nemen of niet.

alvast bedankt
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Maarten GTT
Berichten: 854
Lid geworden op: za 20 okt 2001 0:00
Locatie: Oudenbosch ( NL )

ik heb op mijn willie alleen voor H&R zitten ben er zelf wel over te spreeken er zit verstelling op maar hoe dat werkt heb ik geen idee van zater al onder toen ik hem kocht
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!

2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

van boven kun je met een sleuteltje de hardheid instellen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik kreeg net nog een mailtje terug van improve en ik denk idd dat KW de betere optie is (KW en KONI werken bovendie ook nauw samen). De dempers van KW zijn namelijk een van de weinige in hun soort van het materiaal INOX. Deze gaan dus absoluut niet roesten en blijven ook na een aantal jaar nog moeiteloos instelbaar.

Verder raadde hij het mij min of meer af om in hardheid verstelbare te nemen. Je kunt namelijk alleen de hardheid van de demper regelen en wil je het echt goed doen dan moet je ook je veren aanpassen aan je dempers. Bij niet instelbare varianten is dat dus het geval maar wanneer je zelf (ondeskundig en wel) gaat kloten aan die instelling klopt dat dus niet meer.

Ik denk dus dat ik moet gaan voor de niet in hardheid verstelbare schroefset van KW met achter dempers (696 euro)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
SMILLIAW
Berichten: 520
Lid geworden op: do 8 mei 2003 22:00
Locatie: Jail

Maarten GTT schreef:he tom ff een vraagje hebben die ph2 ook die zelfde hoes standaard mee geleverd ???
bij mij zit ie er ook in, was volgens mij gewoon standaart.
die van mij ligt ook veilig opgeborgen, zal ik ook niet weg doen.
jean-paul
Berichten: 852
Lid geworden op: wo 16 jan 2002 0:00
Locatie: HAARLEM

bij mij niet,misschien was het een optie?
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Tom schreef:ik kreeg net nog een mailtje terug van improve en ik denk idd dat KW de betere optie is (KW en KONI werken bovendie ook nauw samen). De dempers van KW zijn namelijk een van de weinige in hun soort van het materiaal INOX. Deze gaan dus absoluut niet roesten en blijven ook na een aantal jaar nog moeiteloos instelbaar.

Verder raadde hij het mij min of meer af om in hardheid verstelbare te nemen. Je kunt namelijk alleen de hardheid van de demper regelen en wil je het echt goed doen dan moet je ook je veren aanpassen aan je dempers. Bij niet instelbare varianten is dat dus het geval maar wanneer je zelf (ondeskundig en wel) gaat kloten aan die instelling klopt dat dus niet meer.

Ik denk dus dat ik moet gaan voor de niet in hardheid verstelbare schroefset van KW met achter dempers (696 euro)
Zo maar een vraag maar heb je hier al eens overnagedacht: [img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... er_set.jpg[/img]

Volledig instelbaar,en alleen nog maar tevreden klanten.Vraag gerust na op het forum.
Is zeer goede kwaliteit,en door het gegalvaniseerde metaal blijft hij ook verstelbaar,en dus niet de eigenschap heeft zoals aluminium dat de verstelbare ring nog wel eens vast oxideerd.
kosten: €635 inc btw en 75 euro montage,zelfde als de gtt :wink:
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Onderstaande stukkie komt van de site van K-tec. Hoezo 4 springs ???? en hoeze geven de achterse veren 30mm verlaging?? Weten die knakkers wel hoe een clio eruit ziet




The kit contains 4 shock absorbers and 4 springs. The front shocks are fully adjustable for damping (16 settings) and for ride height while the rears are adjustable for damping (42 settings) with the rear springs giving a 30mm ride height drop. All the shocks can be easily adjusted on the car so you can set your car up for superb handling and looks in minutes. This kit is idealy suited for fast road and track use due to the huge range of adjustments available and is a very worthwhile upgrade on any 172. The shocks are also zinc plated to protect them from the elements which also means the ride height is always easily adjusted as the threads on the front shocks will not rust as on some kits.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Tom schreef:Onderstaande stukkie komt van de site van K-tec. Hoezo 4 springs ???? en hoeze geven de achterse veren 30mm verlaging?? Weten die knakkers wel hoe een clio eruit ziet




The kit contains 4 shock absorbers and 2 springs. The front shocks are fully adjustable for damping (16 settings) and for ride height while the rears are adjustable for damping (42 settings) All the shocks can be easily adjusted on the car so you can set your car up for superb handling and looks in minutes. This kit is idealy suited for fast road and track use due to the huge range of adjustments available.The shocks are also zinc plated to protect them from the elements which also means the ride height is always easily adjusted as the threads on the front shocks will not rust as on some kits.
verbeterde uitvoering. :D
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

das al beter Jeroen. Maar KW levert ze nu van inox en dat materiaal staat me eigenlijk net effe wat meer aan
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Inox of te wel rvs variant.....

Is ook goed,alleen ben ik bang dat dit net zoals de andere uitvoeringen met alu en rvs stelringen dat ze door oxidatie vast blijven zitten.Ik heb al eens eerder gehad met een set van h&r (aluminium)
en met een set van spax (rvs).

Maar goed das mijn mening,kw is zeker geen rommel dus ook een goeie keus.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

http://www.kwsuspension.de/e_version/sa ... /info.html

check die test eens. dan lijkt mij gegalvaniseerd staal ineens minder leuk
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gesloten