motor ombouw van clio 1.1 naar gtt(28-07-03)laatse loodjes

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Hou ons op de hoogte, Rolf! :) Ben erg benieuwd...
rolf dunnink

nou mijn gtt blokje ligt er nu ook in naar enige aanpassingen nu alleen nog de kabelboom aansluiten iemand nog tips???????
Haas
Car: Megane RS

lees t topic eens door, staat alles in ;)

ook al gedacht aan de RDW en verzekering?
rolf dunnink

de clio loopt weer heb even paar boeken erbij gehad en alles onder de kap vernieuwd aan kabels en hij klinkt super nu nog even turbo afstellen staat nog op 1.4 bar iets teveel van het goeie
Gerard race GT

goed bezig rolf, :foto:
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Daniël W.
Car: 5TL-T

@ rolf: Wat werkt niet dan?

@ Haas: groot gelijk...dingen hebben een dikke RDW keuring nodig...kun je anders enigzins gekloot mee krijgen (bij een ongeluk bijv.) én omdat je meer dan 40% vermogenstoename krijgt...maarja iedereen moet het voor zichzelf weten... 8)

maarre idd, :foto:
antoine
Car: Renault Clio III RS

AREXSTYLE schreef:
@ Haas: groot gelijk...dingen hebben een dikke RDW keuring nodig...kun je anders enigzins gekloot mee krijgen (bij een ongeluk bijv.) én omdat je meer dan 40% vermogenstoename krijgt...maarja iedereen moet het voor zichzelf weten... 8)

maarre idd, :foto:
Moet hij iets van zeggen met zijn clio turbo :D :wink: :beer:
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

antoine schreef:Moet hij iets van zeggen met zijn clio turbo :D :wink: :beer:
Maar haas wil hem wel laten keuren :wink:

En het is deze auto trouwens ook die hij nu net gekocht heeft :p
Haas

voor alle duidelijkheid: ik ga er mee naar de RDW. Je hebt ook nog ziets als verantwoordelijkheid... Ten opzichte van jezelf en ten opzichte van een ander!!!
Iedereen moet zelf weten wat hij doet en laat, maar ik ga liever aan de veilige kant zitten....

:D
Le Mec
Contacteer:

@Haas: ben erg benieuwd hoe dat verloopt bij de RDW, heb je daar een topic over lopen?
Riël
Über-Spammer

Boh, weet je ook wat je kwijt bent ...
Sander
Contacteer:

Ben ook zeer benieuwt hoe dat gaat lopen, heb zelf een GTT PHI met een 1.8-16V die niet RDW gekeurd is. Eens kijken hoe dat loopt en wat dat gaat kosten. Nou is bij mij de toename van vermogen ook maar iets van 17% dus dat valt nog mee.

Suc6 en maak er een mooi verslag van, daar hebben een hop mensen hier nog iets aan. (Y)

gr s :D nder
Mrtn
Car: R5GTT

Ik heb een 2.0T motor in de auto liggen, maar ook niet RDW gekeurd.
Kheb nagevraagd wanneer dat nou precies nodig was, maar dat geldt vooral als je afwijkt van het aantal cilinders en brandstof. Dan is herkeuring verplicht, dus nu niet echt noodzakelijk.
Mrtn = Maarten
Haas

klopt..tis ook niet verplicht, maar aangezien een Clio GTT nooit gebouwd is door Renault en dus ook niet als officiele auto bestaat, kun je wel gerechtelijk vervolgd worden in geval van een ongeluk door jouw schuld, aangezien je in een voertuig rijd, dat nooit officieel toegelaten is door de RDW en waar dus niet van bewezen is dat dit aan de ECE richtlijnen voldoet..
Mrtn
Car: R5GTT

Je moet doen waar je je lekker bij voelt!

Moet je naar Lelystad zeker??
Mrtn = Maarten
Haas

daarom meldde ik hiervoor ook, dat IK dat wil...wat ieder ander wil, ik heb er nix mee te maken, dus boeit t me weinig :)
Het omkeuren valt als t goed is relatief mee...maar daar zijn ze bij de RDW ook nog niet uit...
paulusdecliokabouter

Kan je je auto eigenlijk wel goed verzekeren dan? of wordt ie verzekerd als 1.2 en er zit een GTT blok in ofzo. Dan ben je best wel de sjaak als je iemand bv invalide rijdt. Want officeel ben je dan niet geldig verzekerd.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

paulusdecliokabouter schreef:Kan je je auto eigenlijk wel goed verzekeren dan? of wordt ie verzekerd als 1.2 en er zit een GTT blok in ofzo. Dan ben je best wel de sjaak als je iemand bv invalide rijdt. Want officeel ben je dan niet geldig verzekerd.
O[p het moment dat ie RDW gekeurd is, En dus ook de weg op mag. Dan moet je hem als Clio 1.4 T verzekeren :wink: Met alle risico's die de verzekering voor rekend.
Haas

precies... :)
CChris

echt wel :worship: zulke projecten.....!!! vinnet echt VET als er een twingootje aan komt karren met een snelheid die je totaaaaaal niet verwacht. ben benieuwd naar het resultaat :)
R 5 Convertible Rulezz
rolf dunnink

nou jongens ik werk zelf vlak bij de rdw keuringsstation in zwolle zal er van de week eens even langsgaan kijken wat hun er van zeggen ik hou jullie op de hoogte
Haas

(Y)
Plaats reactie