[Chamade16v] Jeroen's Project...einde verhaal!!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
jeroen.k

Injectoren moeten eruit omdat die niet in het revisie blok zitten en dus over gezet moeten worden (en direct schoongemaakt natuurlijk) inspuitgallerij zit al los en die borgringetjes zijn er al afgewipt! :) Alleen hij wilde niet helemaal los komen en ik wii niks stuk maken...maar moet dus gewoon even doorzetten! :)

Gezien de staat van onderhoud van deze 16v en het gekloot met de km's lijkt bakrevisie me toch wel verstandig...helemaal omdat er inene een stuk meer vermogen op komt ook nog...lijkt me niet prettig om alles netjes in te bouwen en er dan achter te komen dat de bak rot is of dat die na een aantal km's kapot gaat...beter in één keer alles goed :)

O ja, gasklephuis is er ook af...waar kan ik die het beste mee schoonmaken? En heeft het evt. nut om de binnenkant van het inlaatspruitstuk schoon te maken?
Tom
Moderator
Car: MB

voor die bak moet je maar even contact opnemen met reinier
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jeroen.k

Tom schreef:voor die bak moet je maar even contact opnemen met reinier
Ja echt waar? ;)
canonballman

je MEENT het!!!!!! :wink: :lol:
Tom
Moderator

:smoke: ok
jeroen.k

Hehe! :beer:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

spruitstuk schoonmaken doe je met een spuitbus carburator cleaner
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
jeroen.k

Ook van binnen? En het gasklephuis ook? :)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

ja
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
jeroen.k

Mooi dan dan duidelijk! ;)
jeroen.k

Volgende vragen :)

Uiteraard wil ik een olie-temp. meter in de auto hebben. Wel zo veilig met een nieuw blok! :)

Maar nu wil ik deze olietemp meter op de plek bouwen waar normaal het klokje zit (heb toch een horloge :p ). Iemand tips hoe je dat netjes inbouwd? :)

Tweede vraag hierover...de Clio 16v heeft standaard al een olie-temp. meter...ik neem dus aan dat de blokken van de R19 deze sensor ook al op/in het blok hebben zitten? Ik heb namelijk een meter met peilstok-meter van equus thuis liggen, maar zo'n peilstokmeter is natuurlijk niet helemaal mooi...dus is de meter van equus op de sensor van het blok aan te sluiten? Of zit deze sensor niet op de R19?

Bij voorbaat dank wederom! :D
Laatst gewijzigd door jeroen.k op ma 29 sep 2003 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
canonballman

jeroen.k schreef:Volgende vragen :)

Maar nu wil ik deze oliekoeler op de plek bouwen waar normaal het klokje zit (heb toch een horloge :p ). Iemand tips hoe je dat netjes inbouwd? :)

:D
Ik zou een oliekoeler eerder in de rijwind hangen......... :wink: achter de grille ofzo..... :wink:
canonballman

Effe zonder gein: Neem op de sloop een klokje mee uit een 19.
Sloop het ding uitelkaar, en gebruik alleen het frontje van het klokje, en plaats daar het metertje in.
Misschien een idee?

En die olietemp.sensor zit waarschijnlijk ook in een 19 blok, anders issie altijd over te zetten of nieuw te bestellen (origineel en misschien ook wel imitatie).

Ik wil dat met mn 11je ook nog uitzoeken, want daar werken ook nog niet alle meters van.

De belangrijkste zijn natuurlijk oliedruk en olietemperatuur.
jeroen.k

canonballman schreef:
jeroen.k schreef:Volgende vragen :)

Maar nu wil ik deze oliekoeler op de plek bouwen waar normaal het klokje zit (heb toch een horloge :p ). Iemand tips hoe je dat netjes inbouwd? :)

:D
Ik zou een oliekoeler eerder in de rijwind hangen......... :wink: achter de grille ofzo..... :wink:
:lol: denk dat het weekend nog een beetje in me bloed zat! :p
Bart V

Clio heeft een olie temp/peil combi sensor, die zit er bij een 19 niet op. Peilsensor van een clio scoren dus, en je hebt een olietemp sensor op de originele plek.
jeroen.k

canonballman schreef:Effe zonder gein: Neem op de sloop een klokje mee uit een 19.
Sloop het ding uitelkaar, en gebruik alleen het frontje van het klokje, en plaats daar het metertje in.
Misschien een idee?

En die olietemp.sensor zit waarschijnlijk ook in een 19 blok, anders issie altijd over te zetten of nieuw te bestellen (origineel en misschien ook wel imitatie).

Ik wil dat met mn 11je ook nog uitzoeken, want daar werken ook nog niet alle meters van.

De belangrijkste zijn natuurlijk oliedruk en olietemperatuur.
oliedruk zit al standaard op een R19 16v toch? Maar kan ik dan eventueel mn equus meter op de sensor van het blok aansluiten? Of is het makkelijker om het klokje van een clio 16v compleet te gebruiken?
jeroen.k

Bart V schreef:Clio heeft een olie temp/peil combi sensor, die zit er bij een 19 niet op. Peilsensor van een clio scoren dus, en je hebt een olietemp sensor op de originele plek.
Oke, en waar zit deze sensor? In het Carter neem ik aan? Maar is er makkelijk uit te halen? En dan sensor van een Clio scoren en dan moet dat zo op de equus meter aan te sluiten zijn? Of kan ik dan beter ook de meter van een clio pakken en deze in het klokhuisje knutselen? :)
Bart V

Sensor zit voor op het blok onder oliefilter, schroef je er met dop 19 zo uit. Of het op een equus meter gaat werken geen idee, ff weerstand meten van renault sensor, en van de equus sensor onder dezelfde temperatuur omstandigheden, dan weet je het.
jeroen.k

Weerstand is Ohm's toch? Lijkt me idd de beste oplossing :) Heb ik weer wat te doen (alsofik dat niet al had :p )

Offtopic...balen van je 19 trouwens! :(
Bart V

idd, voorlopig ben ik weer van de straat.
jeroen.k

Weet iemand of de radiateur van een 1.8 (F3P) hetzelfde is als van een 1.8 16v? (F7P)...ik wil namelijk een nwe radiateur erin hebben (ivm met de troep van vorige blok...), maar bij intercarparts.nl verkopen ze alleen maar de radiateur van een 1.8 8v...kan me haast niet voorstellen dat deze anders is, maar toch maar even vragen voordat ik bestel! :)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

jeroen.k schreef:Weet iemand of de radiateur van een 1.8 (F3P) hetzelfde is als van een 1.8 16v? (F7P)...ik wil namelijk een nwe radiateur erin hebben (ivm met de troep van vorige blok...), maar bij intercarparts.nl verkopen ze alleen maar de radiateur van een 1.8 8v...kan me haast niet voorstellen dat deze anders is, maar toch maar even vragen voordat ik bestel! :)
ik dacht dat de radiator groter was van een 16v en een willie nog een klein slagje groter. probeer tom of rob eens een PM te sturen die weten het zeker.

GR.Frits
marcel16v

De radiateur van een 16v is kleiner als die van andere motoren in de 19 :p .
jeroen.k

Dat meen je niet? :s

Ik zal het ding eens opmeten dan...volgens mij issie groeter namelijk...die van de 1.8 RN (die opde site van intercarparts staat) is wel groter iig...
marcel16v

De radiateur van de 1.7rn van m'n broertje is de helft breder.
jeroen.k

Hmzz....weer wat om uit te zoeken dus! :p

Wel vaag...als er een grotere past plaats ik gewoon een grotere... :)
Tom
Moderator

ik de clio zijn de radiateuren van de 1.8 16v en de williams even groot. Verschil zit wel in de fan, die van de willi is groter in diameter dan van de gewone 16v.

ik denk dat je op een bedrag van rond de 150 euro moet rekenen voor een nieuwe
jeroen.k

Nog even een vraagje...heb tijdje terug de kabelboomstekkers losgehaald en daar viel me iets vreemds op...

Er zit 1 grijze stekker waar wel een hoop draadjes ingaan vanaf het blok, maar er komt maar 1 lullig wit draadje uit naar de auto! :s Hebben meer 19 16v's dit? :s Of heb ik een verknipte/verneukte kabelboom aan mn 19 hangen? :(

Er zitten dus 3 stekkers, waarvan er 1 naar mijn idee niet klopt...dat is de lichtgrijze, daar gaan een aantal draden in (o.a. 1 dikke gele) en er komt alleen een lullig (dun) wit draadje uit). Weet niet met 100% zekerheid welke kant op...
Jasper16v

waar bevind die kabel zich ? ter hoogte van wat ?

ik kan me wel 1 wit/grijs draadje herinneren
Ivo
Über-Spammer

Heee jeroen kunnen we weer is wat leuke plaatjes verwachten binnekort...?
En wanneer ga je rijden met die 16V, en is je rooie 19 al weg.... :wink:
jeroen.k

In de box waarin de kabelboomstekkers zitten (weet niet of de clio die ook heeft?) zitten 3 kabelboom-stekkers en de lichtgrijze heeft dus aan 1 kant maar 1 draadje...maar weet dus niet of dat bij een Clio hetzelfde zit...?
jeroen.k

Ivo8hoven schreef:Heee jeroen kunnen we weer is wat leuke plaatjes verwachten binnekort...?
En wanneer ga je rijden met die 16V, en is je rooie 19 al weg.... :wink:
Volgende week vakantie, dus dan komen er weer plaatjes! :) Als alles meezit moet hij na volgende week weer rijden...en anders niet kort erna...en de rode is nog niet weg ;) Eerst de blauwe afmaken, want heb wel vervoer nodig :P

Ga bij de rode ook nog wat dingetjes fixxen (zoals startmotor).
Ivo
Über-Spammer

Aha, klinkt intressant..... >-)
jeroen.k

Ivo8hoven schreef:Aha, klinkt intressant..... >-)
Hehe, heb laatst de schijven en blokken voor moeten vervangen...dus dan de rest ook maar meteen he! ;)
Jasper16v

box zegt me nix, laat maar hange dan :)
Plaats reactie