Tim's Ringracer - Clio 16V - Verkoop

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Steven
Car: M536

Als het meezit zal ik morgen m'n bestuurdersstoel er eens uitvissen en eens kijken hoe ik m'n kuip erin ga prakken.

Op zich ist niet heel onlogisch als ik het zo bekijk. Ooknie moeilijk na te maken iig :p
Tim
Car: E36 M3

:~

Als ik naar het plaatje kijk dan ziet het er ook ineens erg logisch uit, probleem is alleen dat als ik de orginele stoel eruit heb het weer voor geen meter lijkt te passen.

Er gaat iets fout... Nu nog uitzoeken wat! Als er uit bent Steven, dan kom ik morgen wel langs ;) :P
Tim

Project kuipstoel is maar even wat verplaatst, volgende maand maar eens naar kijken. Hopelijk zie ik dan ineens het licht (I)

Vanaf volgende week gaat hij naar binnen, bij Ronald in de schuur is een plekkie vrij gekomen :)

Plannen met de Clio;

- Williams verbreding in verband met wegligging en negatieve wielvlucht
- Rolkooi in kleur spuiten
- Front richten
- Drijfstanglagers vervangen en keerringen vervangen
- Dorpels aanpakken indien er weer een lasapparaat is
- Nog wat extra gewicht eruit slopen

Kleurtje voor de kooi van de week gekocht:
[img]http://www.restantverf.nl/images/motip% ... %20wit.JPG[/img]
De kleur wordt wit, denk dat het wel erg gaaf gaat staan! :D
antoine
Car: Renault Clio III RS

Waarom heb je een neiuwe geleidingsrail gekocht? Je kan de orginele stoel losdraaien van de bestaande rail en daarop het frame monteren. Wanneer je een het frame in elkaar zet zie je wel hoe hij gemonteerd moet worden. Ik wil eventueel morgen wel een foto maken voor je. Voor de liefhebbers heb ik nog 1 frame tekoop. :)
Steven

Tis dus een tussenframe tussen origineel en de zijbevestiging?

Zal je es ff PM'en :)
Tim

Ik snap het hele verhaaltje niet meer precies. Het is me zo verteld dat het met orginele rail niet ging passen. Als dat wel zo is dan is dat erg jammer van het geld (N)

Maar het is dat tussenframe, die moet aan de stoel en de rail aan de vloer. De gaten lijken op die manier alleen niet overeen te komen.

PM is erg welkom :)
antoine

foto's zijn onderweg naar beide personen. (Y)
antoine

Tim_Coupe schreef:Ik snap het hele verhaaltje niet meer precies. Het is me zo verteld dat het met orginele rail niet ging passen. Als dat wel zo is dan is dat erg jammer van het geld (N)

Maar het is dat tussenframe, die moet aan de stoel en de rail aan de vloer. De gaten lijken op die manier alleen niet overeen te komen.

PM is erg welkom :)
Het frame heb je nodig omdat de ene kant van je rail lager ligt dan de andere kant.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Heb er ook 2 uur naar gekeken maar snap er ook nog steeds geen hol van (~)

Toch de kooi wit maken Tim ? High Gloss White? net als de wielen van m'n Clio ? :D
Tim

Antoine, heb je ze gemaild? Kan momenteel even niet in de mail kijken.
Mijn dank is enorm! :D

Kooi wordt wit, voor erg weinig een fatsoenlijke motip bus kunnen kopen! Kon hem niet laten staan en wit valt erg op, lijkt me erg gaaf en op foto's :) Bevalt het niet is hij ook zo weer over gespoten :)
Ronald1916V

Tim_Coupe schreef:Antoine, heb je ze gemaild? Kan momenteel even niet in de mail kijken.
Mijn dank is enorm! :D

Kooi wordt wit, voor erg weinig een fatsoenlijke motip bus kunnen kopen! Kon hem niet laten staan en wit valt erg op, lijkt me erg gaaf en op foto's :) Bevalt het niet is hij ook zo weer over gespoten :)
Waar heb je dat gekocht ? witte kooi is inderdaad wel mooi.. al houd ik 'm voorlopig nog even Mat-zwart.. al moet ie er eerdaags nog "even" uit voor de kachelradiateur :beer:
Tim

Bij de verfboer in Oldebroek :P
Was er toevallig vanwege de verf die ik nodig had voor het schilderwerk thuis.
Ronald1916V

Tim_Coupe schreef:Bij de verfboer in Oldebroek :P
Was er toevallig vanwege de verf die ik nodig had voor het schilderwerk thuis.
Ah ok, toch niet 't zelfde spul als wat op de foto staat ? Want dat is primer :beer:
Tim

Nee maar kon geen plaatje vinden van witte lak ;) Ook geschikt voor velgen trouwens :P

Zou volgens mij wel op het materiaal kunnen waarvan mijn kooi gemaakt is. En zoniet, dan weet ik dat in ieder geval :beer:
Ronald1916V

Moet eigenlijk wel iets van primer onder... maar je kunt het proberen, als het er weer af valt heb je weer iets geleerd :D
Tim

Volgens mij heb ik dat nog wel in de schuur staan ergens, anders maar is even een stukje proberen. Heeft niet zo heel veel te lijden dus zie wel even. Dat is overgens het project waar ik me het minst zorgen over maak :P

Binnenkort maar eens om tafel gaan zitten om het 1 en ander door te spreken :)
Steven

Ik zou em toch ff opschuren en op z'n minst primeren.

Anders veeg je het er straks met je vinger weer vanaf en dan krijg je snel dus na wat stoten met in- en uitstappen zo'n halfgekleurde kooi.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Juist, haal tegelijk met de primer ook een matteringsmatje. Kun je die lagen net even mee breken voor betere hechting.
Ronald1916V

Tim_Coupe schreef:Volgens mij heb ik dat nog wel in de schuur staan ergens, anders maar is even een stukje proberen. Heeft niet zo heel veel te lijden dus zie wel even. Dat is overgens het project waar ik me het minst zorgen over maak :P

Binnenkort maar eens om tafel gaan zitten om het 1 en ander door te spreken :)
Dat komt vast wel goed, ik ga vanmiddag proberen om de schuur warm te krijgen, even kijken of ik die oude kachel nog aan de praat krijg.. je plek is bijna vrij in de toko.. de vorige knutselaar moet alleen nog 2 motorblokken en een werkbank meenemen.. dan heeft ie alles er uit (Y)

Zelfs de Cabrio staat al binnen en de oude R19 16V carosserie wordt van de week opgehaald..
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Je kunt ook een verstripper op afstand gebruiken om de kooi wat warmte te geven, is het geheel ook snel droog (Y)
Tim

Nou ik ben bezig met de zoektocht naar Williams aandrijfassen maar dat is nog niet zo makkelijk als de bedoeling was.

Van Luco een adres gekregen maar dat gaat niet lukken, Brezan geprobeerd maar die kunnen alleen homo's leveren net als een andere automaterialenhandel hier in Zwolle...

Iemand nog spannende tips?
Lengte van een Williams as zou 618mm en 717 mm moeten zijn.
Geert
Contacteer:

Geert schreef:kheb nog wel een willie
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Wat lukt er niet met Luco's adresje? Die jongens leveren voor hem toch assen op maat.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
mark 5t
Contacteer:

dealer?
Tom
Moderator
Car: MB

Voor een leuk bedrag mag je de mijne hebben. Krijg je de rest erbij :p :p
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven

Geert schreef:kheb nog wel een willie
Ja mag ik toch wel hopen voor je, anders had je ws. Geertruida geheten :p

Tim, probeer de onderdelenlijn eens? Ws. krijg je een dure bekende aan de lijn zoals Tol. Als je dat nu onthoud en over 2 weken nog eens belt zijn ze vaak goedkoper.
Of je belt ze eerst alvorens die ad te zetten.
Tim

Een complete Willy heb ik weinig aan, of ik moet hem voor 1000 euro over mogen nemen Geert ;) :D

Die assen op maat waren revisieassen en hij zou het zelf niet doen op een Clio in combinatie met circuitgebruik. Luco rijdt er alleen wel mee op de racevijf dus das vreemd...

De dealer is me te duur, ergens had iemand gepost 300 euro of 350 per stuk omdat het geen ruilassen zijn :(

Tom, make me an offer i can't refuse :lol:

Ik kan inderdaad Tol of die in Friesland eens proberen :)
Tom
Moderator
Car: MB

:p Denk niet dat jij hapt voor dergelijke prijzen :p
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Wordt hier nu gehandeld in willies, voor lage prijzen? :X :~
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Tim

Vermoedelijk niet Tom :D
@ Martijn, Willy kopen? ;)
Ronald1916V

Wat is er mis met die revisieassen.. ook voor circuitgebruik moet dat prima kunnen... kan me niet voorstellen dat die minder goed zijn dan nieuwe assen (S)
Tim

Geen idee, dat was alleen het verhaal... Maar kan wel zeggen dat ie liegt maarja :P
Steven

Wie, Luco? Dan is het antwoord: ja :D

Nee zeker zolang je geen sper hebt, is er nix mis met revisieassen, Luco rijd met slicks, kortere bochtige circuits, flink meer pit en een sperdiff, dus dan zijn de krachten op die as ongeveer kwadratisch zo hoog.
Tim

Nee Luco niet :P Nee die man van dat adres.

Maar dat zou dus in principe wel goed moeten gaan lijkt jou?
Martijn Kool

hier liggen nog wel 2 assen, los op de grond.. :beer:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie