JP'S Marlboro Clio, Cliogane, Clio trophy, Espace, MegIII RS
-
- Über-Spammer
ik heb ze nu al anders lopen, het geluid is minder maar niet weg. ze liepen in de kofferbak gelijk aan de plus. nu nog wat verder verbeteren 

-
- Über-Spammer
een gto 4000? maakt dat veel uit nog?
Als je een goedkope knaken versterkers zou hebben wel ja.
Heb je de signaalkabels al omgewisseld, misschien is er een niet goed.
Het kan ook aan de versterker zelf liggen, dat daar een slecht contact in zit.
Heb je de signaalkabels al omgewisseld, misschien is er een niet goed.
Het kan ook aan de versterker zelf liggen, dat daar een slecht contact in zit.
-
- Über-Spammer
ik heb het nu helemaal opgelost. de rca helemaal weggelegd achterin. ze lagen in de buurt van de +.
ik heb wel een ander euvel en weet niet exact wat de oorzaak is.
wanneer ik rem maken de achterste remmen flink lawaai. bij gewoon rijden en remmen niets aan de hand, echter bij van 10kmh naar 0 bij een stoplicht waar je niet doorremt als het ware geeft het een flink geluid.
er zitten sandtler standaard schijven op en ds performance remblokken van ferodo.
weet iemand wat het kan zijn? remblokken die niet op temp komen? of is het normaal dat deze blokken dat geluid maken?
ik heb wel een ander euvel en weet niet exact wat de oorzaak is.
wanneer ik rem maken de achterste remmen flink lawaai. bij gewoon rijden en remmen niets aan de hand, echter bij van 10kmh naar 0 bij een stoplicht waar je niet doorremt als het ware geeft het een flink geluid.
er zitten sandtler standaard schijven op en ds performance remblokken van ferodo.
weet iemand wat het kan zijn? remblokken die niet op temp komen? of is het normaal dat deze blokken dat geluid maken?
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
ik weet dat de ds2500 remmen altijd piepen, bij zacht remmen.. dit komt doro de samenstelling.. zit minder koper in verwerkt, wat voor een betere remkracht zorgt, maar voor minder 'smering' en dus meer piepen..
of is het een ander geluid?
of is het een ander geluid?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Vuil of wrijving. Blokken demonteren en ff schuine kantjes aanslijpen.
DS-blokken van Ferodo kunnnen zowiezo bij lage snelheden een bijgeluid maken ivm harder materiaal.
DS-blokken van Ferodo kunnnen zowiezo bij lage snelheden een bijgeluid maken ivm harder materiaal.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
nou het is een geluid dat klinkt alsof ze echt vuil zijn. maar het gehele zaakje is gewoon schoon. kan ik ze met een gasbrander even wat warm maken of is dat overdone om te controleren of ze daadwerkelijk schoon zijn?
ze doen het alleen achter naar mijn mening. ik zal er eens een kantje aanvijlen binnenkort. helpt ook bij die oude fietstrommelremmen
bedankt voor de tips
ze doen het alleen achter naar mijn mening. ik zal er eens een kantje aanvijlen binnenkort. helpt ook bij die oude fietstrommelremmen

bedankt voor de tips

-
remklauwen zijn wel goed? lijkt wel alsof ze niet goed in/uit komen
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
-
- Über-Spammer
bij een gereviseerde remklauw is dat geen optie
ik ga eens die randjes eraf halen

ik ga eens die randjes eraf halen

-
- Über-Spammer
ik heb het eens geprobeerd. werkt niet echt.
als ik de straat uit rijd doen ze het niet. als ik echter een tijdje gereden heb begint het. dit zal aan de temperatuur liggen?
vanmorgen eens originele blokken besteld, als het dan verholpen is laat ik die wel zitten.
als ik de straat uit rijd doen ze het niet. als ik echter een tijdje gereden heb begint het. dit zal aan de temperatuur liggen?
vanmorgen eens originele blokken besteld, als het dan verholpen is laat ik die wel zitten.
-
- Über-Spammer
afgelopen weekend waren we een dag naar spa geweest. hier was de 12h race met diverse auto's zoals megane trophy v6, cup clio's, bmw m3, peugeot 407 v6?? en nog veel meer.
Robert de Hoen was ook daar met zijn raceteam, en was er de mogelijkheid om dat eens van dichtbij mee te maken.
ik mocht zelfs even helpen tijdens een pitstop en aan de pitmuur met de rondetijden. ook even een filmpje gemaakt natuurlijk
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 5858&hl=nl
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
zal straks de rest posten, heb dalijk examens
Robert de Hoen was ook daar met zijn raceteam, en was er de mogelijkheid om dat eens van dichtbij mee te maken.
ik mocht zelfs even helpen tijdens een pitstop en aan de pitmuur met de rondetijden. ook even een filmpje gemaakt natuurlijk

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 5858&hl=nl
zal straks de rest posten, heb dalijk examens

-
- Über-Spammer
danku,
over een uur heb ik schriftelijk engels en presentatie ondernemersplan engels, erna een examen filliaalbeleid, en daarna examen engels mondeling over een franchiseonderneming naar keuze. er stond een leuke op internet over velgen opknappen etc. dan krijg ik de 15 minuten wel vol verteld
over een uur heb ik schriftelijk engels en presentatie ondernemersplan engels, erna een examen filliaalbeleid, en daarna examen engels mondeling over een franchiseonderneming naar keuze. er stond een leuke op internet over velgen opknappen etc. dan krijg ik de 15 minuten wel vol verteld

-
- Über-Spammer
deze examens waren al goed gegaan volgens mij. zometeen heb ik er nog 2, en that's it.
als ook daar een goed gevoel bij zit begin ik vanmiddag met de clio. althans een standaard 16v frame opknappen voor eronder.
als ook daar een goed gevoel bij zit begin ik vanmiddag met de clio. althans een standaard 16v frame opknappen voor eronder.
-
- Über-Spammer
zo ben weer terug van de examens....
ging wel goed gelukkig, dus lekker aan de auto knutselen
alleen nog even de cijferlijst afwachten
ging wel goed gelukkig, dus lekker aan de auto knutselen

alleen nog even de cijferlijst afwachten

-
- Über-Spammer
dankjewel
ik ga even wat werken en kijken wat de toekomst kan bieden. en jij?

ik ga even wat werken en kijken wat de toekomst kan bieden. en jij?
-
- Über-Spammer
na lange tijd weer eens een update.
maandag komt het onderblok en kleppendeksel terug naar huis om gespoten te worden. het zou ongeveer nog 3 weken duren tot de 2.0 klaar is vanaf dan
wie weet welke kleppen peter achterberg gebruikte (grote kleppen) in de williams cilinderkoppen? williams past niet omdat ze niet groot genoeg zijn. achterberg kan het alleen zeggen als ik naar hem toega (dat schiet dus niet op). ik dacht zelf aan megane, maar wellicht heeft iemand nog andere ideen
maandag komt het onderblok en kleppendeksel terug naar huis om gespoten te worden. het zou ongeveer nog 3 weken duren tot de 2.0 klaar is vanaf dan

wie weet welke kleppen peter achterberg gebruikte (grote kleppen) in de williams cilinderkoppen? williams past niet omdat ze niet groot genoeg zijn. achterberg kan het alleen zeggen als ik naar hem toega (dat schiet dus niet op). ik dacht zelf aan megane, maar wellicht heeft iemand nog andere ideen

-
F7P uitlaatklep = F7R uitlaatklep
Megane F7R inlaatklep = Willy F7R inlaatklep
F7P inlaatklep is kleiner als F7R inlaatkleppen.
Ik heb de grotere Megane/williams inlaatkleppen in mn F7P cilinderkop, zonder dat er andere zittingen in hoefden. Bestaande F7P zittingen waren net zo groot als die van een Willy kop.
En geloof me: ik heb tegelijkertijd een Willy kop en een F7P kop naast elkaar gehad, dus ik baseer dit niet op 'horen zeggen'.
Ik heb de grotere Megane/williams inlaatkleppen in mn F7P cilinderkop, zonder dat er andere zittingen in hoefden. Bestaande F7P zittingen waren net zo groot als die van een Willy kop.
En geloof me: ik heb tegelijkertijd een Willy kop en een F7P kop naast elkaar gehad, dus ik baseer dit niet op 'horen zeggen'.
-
Niks noemenswaardigs, misschien 1 of 2 tiende mm.
Maar dat verschil kan ook al in een klep van het ene of andere merk zitten.
Maar dat verschil kan ook al in een klep van het ene of andere merk zitten.
-
- Über-Spammer
bedankt voor de infocanonballman schreef:F7P uitlaatklep = F7R uitlaatklep

als ik jullie de maten geef, kunnen jullie dan zeggen welke het zijn?
-
- Über-Spammer
had ik gister al gedaan
dat viel me in nadat ik het postte.

-
Die Megane kleppen stonden gewoon in het boek. Weet alleen het merk niet meer. Dacht TRW. Patrick weet het waarsch. zo uit zn hoofd.J-P-S schreef:bedankt voor de infocanonballman schreef:F7P uitlaatklep = F7R uitlaatklep
En geloof me: ik heb tegelijkertijd een Willy kop en een F7P kop naast elkaar gehad, dus ik baseer dit niet op 'horen zeggen'.wel vreemd dat het revisiebedrijf de kleppen niet kan vinden voor de f7r, omdat de maten niet overeenkwamen met de praktijk.
als ik jullie de maten geef, kunnen jullie dan zeggen welke het zijn?
-
- Über-Spammer
ik heb vanmorgen het onderblok opgehaald om opnieuw blauw te spuiten. eveneens heb ik de kleppen bij me om nieuwe te zoeken.
de maten zijn als volgt:
inlaatklepdiameter: 32.6mm
inlaatklephoogte: 107.3mm
uitlaatklepdiameter: 28.7mm
uitlaatklephoogte: 109.2mm
het is geen f7r volgens alle boeken.
edit: het trw nummer van de uitlaatlaatklep is trouwens: trwt32475
de maten zijn als volgt:
inlaatklepdiameter: 32.6mm
inlaatklephoogte: 107.3mm
uitlaatklepdiameter: 28.7mm
uitlaatklephoogte: 109.2mm
het is geen f7r volgens alle boeken.
edit: het trw nummer van de uitlaatlaatklep is trouwens: trwt32475
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op ma 18 jun 2007 12:39, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Car: Renault 5 GT Turbo
JP kun jij eens nakijken wat bij kerres een originele gtt claxon kost! Of heb je misschien ergens nog een in je magazijn liggen...dan neem ik hem van je over! 

-
- Über-Spammer
word nagezocht 
edit:
danny PM

edit:
danny PM

Megane inlaatkleppen:
33.00x7.00x107.20
EDIT: Als ik Megane inlaatkleppen monteer, dan ALTIJD met grotere klepzetels, omdat je het anders NAAR MIJN MENING nooit optimaal krijgt...
De williams kleppen liggen echt al heel ver naar de buitenste rand van de zetel, dus grotere kleppen dan dat op een standaard zetel zou ik NOOIT doen...
maar goed...
33.00x7.00x107.20
EDIT: Als ik Megane inlaatkleppen monteer, dan ALTIJD met grotere klepzetels, omdat je het anders NAAR MIJN MENING nooit optimaal krijgt...
De williams kleppen liggen echt al heel ver naar de buitenste rand van de zetel, dus grotere kleppen dan dat op een standaard zetel zou ik NOOIT doen...
maar goed...
-
- Über-Spammer
met andere woorden:
ik kan het beste megane inlaatkleppen (en uitlaatkleppen??) bestellen, en megane zittingen erin laten zetten
ik kan het beste megane inlaatkleppen (en uitlaatkleppen??) bestellen, en megane zittingen erin laten zetten

-
Heb toen gemeten, en de zittingen van een F7R waren niks groter als van een F7P. En ik dacht: "Als het voor een Willy groot genoeg is......"PtrGte schreef:Megane inlaatkleppen:
33.00x7.00x107.20
maar goed...
We zien wel. Hoop over een maand ofzo meer te kunnen vertellen

-
- Über-Spammer
ja ik ook,
volgende week moet mijn onderblok terug naar het revisiebedrijf. dus moet deze week nog de kleppen uithalen.
inlaat is me nu wel duidelijk. dat moet van een megane 2.0 zijn. komen de uitlaatkleppen wat ik gemeten heb nagenoeg overeen met de uitlaatkleppen van een megane 2.0?
volgende week moet mijn onderblok terug naar het revisiebedrijf. dus moet deze week nog de kleppen uithalen.
inlaat is me nu wel duidelijk. dat moet van een megane 2.0 zijn. komen de uitlaatkleppen wat ik gemeten heb nagenoeg overeen met de uitlaatkleppen van een megane 2.0?
-
- Über-Spammer
heb je nog nieuws over de kleppen? bij mij gaan ze toch maar gewoon terug erin. er zou iets zijn met de hydraulische stoters in combinatie met de nokkenassen waardoor de megane's niet goed zouden zijn.canonballman schreef:Heb toen gemeten, en de zittingen van een F7R waren niks groter als van een F7P. En ik dacht: "Als het voor een Willy groot genoeg is......"PtrGte schreef:Megane inlaatkleppen:
33.00x7.00x107.20
maar goed...
We zien wel. Hoop over een maand ofzo meer te kunnen vertellen