Chris: Nieuw Renaultje zoeken... (Pug verkocht)
U???Chris@R5 schreef:U wacht maar lekker af. Niks is zeker, dus daarom zeg ik niks

Het project is van de baan, daarom maar eerst niks gezegd vanwege de reacties. Het ging om angeleyes in de Twingo. Maar in combinatie met deze kleur is het niet zo'n succes.
Een motorkap met ingelastte booskijkers is voor mij net zo duur, dus dat zal het waarschijnlijk worden.
De opplak booskijkers zijn er af. Die begonnen toch te vervelen en opgeplakte vond ik wat af doen aan het geheel.
Dus als iemand ze voor een prikje wil hebben, zondag kan ik ze zo even mee nemen.
Een motorkap met ingelastte booskijkers is voor mij net zo duur, dus dat zal het waarschijnlijk worden.
De opplak booskijkers zijn er af. Die begonnen toch te vervelen en opgeplakte vond ik wat af doen aan het geheel.
Dus als iemand ze voor een prikje wil hebben, zondag kan ik ze zo even mee nemen.
Hoeveel spuitbussen heb je leeggespoten in je interieur ? En heb je er ook nog blanke lak overheen gespoten ?Chris@R5 schreef:Nou het eindresultaat dan maar van een dagje verf spuiten![]()
Wil ook een nieuw dash en dat spuiten !
Thnx alvast

Interieur spuiten kost nog geen 5 a 6 bussen verf. Je koopt wel bij als je te weinig hebt. Er zit geen blanke lak over. Dat houd de glans er ook wat af. Je kan het ook met matte blanke lak afwerken, maar dan is het weer zo mat...
Het houd in ieder geval erg goed en kan best veel hebben.
En hoe heb je je deuropenmaakunits (?) gespoten, laat dat niet los ?Chris@R5 schreef:Interieur spuiten kost nog geen 5 a 6 bussen verf. Je koopt wel bij als je te weinig hebt. Er zit geen blanke lak over. Dat houd de glans er ook wat af. Je kan het ook met matte blanke lak afwerken, maar dan is het weer zo mat...
En heb je alle panelen in de hele wagen gedaan of alleen voorin ?
Thnx
even een vraagje, je velgen zijn 7j, 13", en welke ET? vallen ze nog netjes binnen de wielkassen?
Alles is gespoten. Dus ook de panelen achterin, deuren, etc. En de deurgrepen en dergelijke raken noet beschadigd. Ik geef oe dat het niet bijzonder duudrzaam zal zijn en er 2 jaar op blijft zitten als je er steeds aan zit met je handen. Dan moet er toch en blank lakje op. Maar tegen die tijd spuit ik alles toch weer in een andere kleurNickster schreef:En hoe heb je je deuropenmaakunits (?) gespoten, laat dat niet los ?Chris@R5 schreef:Interieur spuiten kost nog geen 5 a 6 bussen verf. Je koopt wel bij als je te weinig hebt. Er zit geen blanke lak over. Dat houd de glans er ook wat af. Je kan het ook met matte blanke lak afwerken, maar dan is het weer zo mat...
En heb je alle panelen in de hele wagen gedaan of alleen voorin ?
Thnx

@ Ronnie:
Das heel mooi ja, maar zoooo irritant als de zon erop schijnt. Net als dat paars wat ik had. Je ziet geen ruk door de voorruit als het weerkaatst.
Sinds een paar daagjes drupt de Twingo bakolie, dus daar moet ik maandag even mee aan de slag.
Ik heb nog niet gekeken (geen tijd), maar zal heel waarschijnlijk een keerring zijn van de linker aandrijfas.
Weet iemand wat die ongeveer kost?
Ik heb nog niet gekeken (geen tijd), maar zal heel waarschijnlijk een keerring zijn van de linker aandrijfas.
Weet iemand wat die ongeveer kost?
Ja iets in die richting. Kan ook best 20 zijn.Ronnie schreef:ET 23 of zoiets meen ik dat ze hebben, toch Chris?Glekke schreef:even een vraagje, je velgen zijn 7j, 13", en welke ET? vallen ze nog netjes binnen de wielkassen?
Ik lees net over het vervangen ervan dat de hele bak er onder weg moet???paz-maniac schreef:als je em zelf vervangt zal het je niet veel kosten, zo een keering heb je voor een paar euri's
Wat ik van anderen heb gehoord is dat de aandrijfas uit de bak gaat, O-ring eruit en nieuwe erin. Dat is wel kort door de bocht, maar daar hoeft de gehele bak er toch niet voor onder weg?
volgens mij kan je die zo vervangen. As eruit keeringkje wisselen, as er terug in, bak vullen en klaar is kees, euh chris 
moet wel zeggen dat ik het bij een twingo nog nooit gedaan heb, dus ik zou het ook verkeerd kunnen hebben.

moet wel zeggen dat ik het bij een twingo nog nooit gedaan heb, dus ik zou het ook verkeerd kunnen hebben.
R5GTT. Drive it like you stole it
Lekt ie bestuurderskant?
Linkerkant is als je in de auto zit?
Dan lekt toch de keerring van de stofhoes? Dan moet je de hele binnenste stofhoes verwisselen. De andere kant heb ik nog nooit zien lekken namelijk
Linkerkant is als je in de auto zit?
Dan lekt toch de keerring van de stofhoes? Dan moet je de hele binnenste stofhoes verwisselen. De andere kant heb ik nog nooit zien lekken namelijk

REchts? Denk het niet.
De ashoes bestuurderskant staat namelijk stil, de aandrijfas draait in een lager in de stofhoes. Dit lager wil wel eens lekken.
Je kan een complete stofhoes met nieuw lager ervoor halen.
Het is alleen een vervelend karwei om de binnenste homokineet los te krijgen (met een poulietrekker gaat het wel goed trouwens).
De ashoes bestuurderskant staat namelijk stil, de aandrijfas draait in een lager in de stofhoes. Dit lager wil wel eens lekken.
Je kan een complete stofhoes met nieuw lager ervoor halen.
Het is alleen een vervelend karwei om de binnenste homokineet los te krijgen (met een poulietrekker gaat het wel goed trouwens).
Nee, de bakolie staat ín die stofhoes. ALs je die ervanaf haalt dan loopt de olie ook uit de bak. Het lager dicht de hoes weer af, da's een beetje 'lager en keerring in één'.Chris@R5 schreef:Ok, ik heb nu vandaag gezien dat de ashoes bij lager nat is aan de bestuurderskant, ik snap niet dat die een afdichtende werking moet hebben. Het is toch de O-ring/ keering die dat erachter doen?
Oh kijk aan. Weet ik dat ook weer. Nouja dan maar even vervangen binnenkort. Ik haal de as er wel uit en ik laat er wel een nieuw lager omheen persen binnenkort.Riël schreef:Nee, de bakolie staat ín die stofhoes. ALs je die ervanaf haalt dan loopt de olie ook uit de bak. Het lager dicht de hoes weer af, da's een beetje 'lager en keerring in één'.Chris@R5 schreef:Ok, ik heb nu vandaag gezien dat de ashoes bij lager nat is aan de bestuurderskant, ik snap niet dat die een afdichtende werking moet hebben. Het is toch de O-ring/ keering die dat erachter doen?
Eerst de uitlaat maar weer recht hangen morgen.
@Robbert: Nee die zijn al weg
Net gelijk maar de olie vervangen. Was ook wel nodig zeg...
Dacht ik even zo'n hoes met lager te bestellen, maar daar blijken ineens veel verschillende maten voor te bestaan voor bouwjaar 93-96. Vreemd, want het zijn allemaal JB1 bakken en de aandrijfassen zijn ook hetzelfde. De maten van de assen verschillen volgens de database en de diameter van de hoes aan de bak verschilt. Even meten dus
Dacht ik even zo'n hoes met lager te bestellen, maar daar blijken ineens veel verschillende maten voor te bestaan voor bouwjaar 93-96. Vreemd, want het zijn allemaal JB1 bakken en de aandrijfassen zijn ook hetzelfde. De maten van de assen verschillen volgens de database en de diameter van de hoes aan de bak verschilt. Even meten dus

Nou, maar even besteld. Hele setje voor 38 euro. Niet te gek dacht ik zo.
Lagertje wordt er ook even bij op gedrukt voor me. Das nog een keer handig als je al sinds jaar en dag ergens komt voor je spulletjes

Lagertje wordt er ook even bij op gedrukt voor me. Das nog een keer handig als je al sinds jaar en dag ergens komt voor je spulletjes

heej ken jij ene Peter uit Beilen ? partyflock naam ( hardcore 4-life 4-ever ) en ( Hardcore-Hooligan_Beilen)
Ik ken die hele jongen niet hij had mij een berichtje gestuur op mijn party flock daar had ik een paar foto's op staan van de twingo meeting.
Hij stuurde:
gadver bij die auto club zit zoon klootzak bij he uit beile.
die paarse die van cristiaan de groot ik heb zoon hekel aan die vader grooste klootzak politie man van beilen.
nou ik word durr gek van ze denken dat ze alles zijn in deze buurt word durr scheit ziek van ik zeg niks meer tege hun meer dan de helft van beile is zoiezo al tege die pa zoon klote politie vent is
heel vaag ik ken die hele jongen niet...
Volgens mij is dat een dikke aso ofnie als je die naam enzo leest
Ik ken die hele jongen niet hij had mij een berichtje gestuur op mijn party flock daar had ik een paar foto's op staan van de twingo meeting.
Hij stuurde:
gadver bij die auto club zit zoon klootzak bij he uit beile.
die paarse die van cristiaan de groot ik heb zoon hekel aan die vader grooste klootzak politie man van beilen.
nou ik word durr gek van ze denken dat ze alles zijn in deze buurt word durr scheit ziek van ik zeg niks meer tege hun meer dan de helft van beile is zoiezo al tege die pa zoon klote politie vent is
heel vaag ik ken die hele jongen niet...

Volgens mij is dat een dikke aso ofnie als je die naam enzo leest