ACT: 5 Alpine/ 5 Alpine Turbo
-
- Car: R5 Alpine Turbo
Dat zijn dan 175'rs?
5 Alpine Turbo
-
Ook ik heb er Yokohama's onder zitten, maar dan 175 / 60
-
Iemand een idee hoeveel cone (ik dacht 60) de wielbouten moeten zijn voor een 5AT?
Ik vond ook nog dit:
http://www.motexperformance-shop.nl/c-1 ... ielbouten/
Ik vond ook nog dit:
http://www.motexperformance-shop.nl/c-1 ... ielbouten/
5 Alpine Turbo
-
- Contacteer:
Je hebt moeren nodig , in combi met een originele velg is die heel apart
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
ok thx!
5 Alpine Turbo
Ik kwam dit plaatje tegen op Facebook:
[img]https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-x ... e=578E8738[/img]
08-YD-43, vrij verse import. Iemand enig idee van wie dit mooie 5je is?!
[img]https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-x ... e=578E8738[/img]
08-YD-43, vrij verse import. Iemand enig idee van wie dit mooie 5je is?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Car: Clio III RS Lux 2008
Ik heb vandaag een setje originele zwarte bumpers gekocht voor mijn alpine turbo.
Nu zitten er gele mistlampen in. Maar ik zag dat er ook witte zijn. Nu is de vraag, wat is origineel? Mijn auto komt uit 1983. Iemand die dit weet?
Nu zitten er gele mistlampen in. Maar ik zag dat er ook witte zijn. Nu is de vraag, wat is origineel? Mijn auto komt uit 1983. Iemand die dit weet?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Lastig...denk dat t beide kan.
Ik zou voor wit gaan in jou geval
Ik zou voor wit gaan in jou geval
-
Ja dat leek mij ook wel het mooist. Maar was wel eens benieuwd wat het hoort te zijn. 

-
- Car: Megane 3RS & 5AT
Hey Niels, volgensmij heeft die van ons witte. Misschien kunnen we ruilen als vaders het ermee eens is.Niels V Dijk schreef:Ja dat leek mij ook wel het mooist. Maar was wel eens benieuwd wat het hoort te zijn.

Renault Megane 225
-
- Car: R19.R
In de meeste folders hebben ze altijd gele mist lampen, zie ook http://renault5alpineturbo.com/index.ph ... downloadat
-
Weet iemand toevallig wat de klepspeling hoort te zijn van een 5 Alpine Turbo? Ik krijg het nergens gevonden. En heb helaas maar weinig documentatie.
-
Zo uit mijn hoofd inlaat 0,30 en uitlaat 0,40 mm, er is een wpb van de 5 AT (wij hebben hem), zal wel even kijken om het zeker te weten.
-
Bedankt alvast Maarten-Jan!
Ik ben wel geinteresseerd Antoine. Heb nog wel wat oude boeken van het werk. Maar daar staat helaas maar weinig info over de turbo in. De gewone alpine staat er wel in.
Ik ben wel geinteresseerd Antoine. Heb nog wel wat oude boeken van het werk. Maar daar staat helaas maar weinig info over de turbo in. De gewone alpine staat er wel in.

-
- Car: Renault Rodeo Turbo
De normale R5 Alpine Turbo in 0.25 uit 0.30Niels V Dijk schreef:Weet iemand toevallig wat de klepspeling hoort te zijn van een 5 Alpine Turbo? Ik krijg het nergens gevonden. En heb helaas maar weinig documentatie.
De R5 Turbo middenmotor in 0.30 uit 0.40
Bron: Manual de reparation moteur Cleon.
-
@Niels, Er is inderdaad weinig te vinden en dan gaat het meeste inderdaad ook nog over de gewone 5 Alpine en niet de Turbo. De waarden die okido aan geeft zijn de goeie trouwens!
Dit is ook een handig PDFje ook al gaat het over de coupe:
https://r1223.adelex.fr/pdf/mr_122b_coupe.pdf
Dit is ook een handig PDFje ook al gaat het over de coupe:
https://r1223.adelex.fr/pdf/mr_122b_coupe.pdf
-
- Bestuurslid
- Car: 5AT,12TS
Heb nog een origineel boekje bij de auto en wat werkplaatshandboeken Niels. Ook een Haynes in het Engels en Frans. Die Franse mag je zo van me hebben, de rest zou ik op kunnen sturen zodat je 1 en ander kan kopieren.
-
Super bedankt allemaal! Ik heb ze afgelopen zaterdag gesteld
Opzich kom ik er meestal wel uit met wat ik heb.. Hopelijk loopt ie goed voor de openingsmeeting, ben hem weer aan het opbouwen
Misschien is die franstalige daarom al wel voldoende voor mij Gaatze, mocht je die willen missen
MJ, zeker handig die pdf!

Opzich kom ik er meestal wel uit met wat ik heb.. Hopelijk loopt ie goed voor de openingsmeeting, ben hem weer aan het opbouwen

Misschien is die franstalige daarom al wel voldoende voor mij Gaatze, mocht je die willen missen

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Je zorgt maar dat ie klaar is Mafkees...Niels V Dijk schreef:Super bedankt allemaal! Ik heb ze afgelopen zaterdag gesteld![]()
Opzich kom ik er meestal wel uit met wat ik heb.. Hopelijk loopt ie goed voor de openingsmeeting, ben hem weer aan het opbouwen![]()
Poetsen hoeft niet....

Vieze auto's hebben gewerktJochem de Haas schreef:Je zorgt maar dat ie klaar is Mafkees...Niels V Dijk schreef:Super bedankt allemaal! Ik heb ze afgelopen zaterdag gesteld![]()
Opzich kom ik er meestal wel uit met wat ik heb.. Hopelijk loopt ie goed voor de openingsmeeting, ben hem weer aan het opbouwen![]()
Poetsen hoeft niet....

-
Ben benieuwd! Het blijft zulk mooi spul die oer vijfjes, deze is van mijn vader:Niels V Dijk schreef:Super bedankt allemaal! Ik heb ze afgelopen zaterdag gesteld![]()
[img]https://lh3.googleusercontent.com/FRpsh ... 08-h959-no[/img]
Erg leuk om in te rijden en de techniek is heel mooi door z'n eenvoud

-
Jochem is AAN hoorJe zorgt maar dat ie klaar is Mafkees...
Poetsen hoeft niet....

Erg gaaf Maarten-Jan! Het zou mooi zijn als we er een paar bij elkaar kunnen zetten

-
Deze is er met de openingsmeeting btw, dus nog een reden om hem op tijd klaar te hebben
Ze rijden inderdaad heel leuk, vooral gebruik maken van de kont die heel makkelijk om komt (het is stiekem een midden motor, motor ligt achter de voorwielen
)

Ze rijden inderdaad heel leuk, vooral gebruik maken van de kont die heel makkelijk om komt (het is stiekem een midden motor, motor ligt achter de voorwielen

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Poetsen ? Liever niet
Ik heb net t 4tje gedaan...
Daar ben ik nog verzadigd van.
Wel opgeknapt...al zeg ik t zelf.
Ik heb net t 4tje gedaan...
Daar ben ik nog verzadigd van.
Wel opgeknapt...al zeg ik t zelf.
-
Oke, ik heb misschien toch wel wat documentatie nodig

Weet iemand toevallig waarvoor het relais is die aangestuurd wordt door de carburateur? En waar die naar toe loopt? Het lijkt toch wat anders te zijn dan valse lucht. De bedrading en het relais wil ik sowieso gaan vervangen, want die zijn niet heel fris meer.
Edit: het blijkt de throttle butterfly switch te zijn. Nu nog ff uitzoeken wat ie precies doet

Weet iemand toevallig waarvoor het relais is die aangestuurd wordt door de carburateur? En waar die naar toe loopt? Het lijkt toch wat anders te zijn dan valse lucht. De bedrading en het relais wil ik sowieso gaan vervangen, want die zijn niet heel fris meer.
Edit: het blijkt de throttle butterfly switch te zijn. Nu nog ff uitzoeken wat ie precies doet
Laatst gewijzigd door Niels V Dijk op zo 18 mar 2018 20:47, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Car: Renault Clio III RS
Ooit eens een pagina gemaakt die je vraag kon beantwoorden. Ik zal eens kijken of ik hem nog kan vinden. Misschien staat die nog op www.renault5alpineturbo.com