GTT project Paz. VERKOCHT!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

idd hangt nog een wisselaar aanvast, korter pookhoesje was ik ookal vanplan, eerst nog es kijken hoe et eruit ziet als dat kader terug rond de pook zit, mah dat ligt nog bij mijn spuiter
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

wie kan er effe een foto of foto's online mikken van oliekoeler links voor onderin bumper
R5GTT. Drive it like you stole it
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

luidsprekerroosters ?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Steven schreef:Jah en die stoere casette, maar d'r zal wel een wisselaar aanhangen denk :p

Geen idee om een iets korter pookzakkie te scoren?
welke pookzakjes zijn korter dan die van de gtt, en zijn beetje fatsoenlijk in te bouwen zodat het er ook nog een beetje netjes uitziet???

iemand dit al eens gedaan??
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

paz-maniac schreef:
Steven schreef:Jah en die stoere casette, maar d'r zal wel een wisselaar aanhangen denk :p

Geen idee om een iets korter pookzakkie te scoren?
welke pookzakjes zijn korter dan die van de gtt, clio?? r19??? en zijn beetje fatsoenlijk in te bouwen zodat het er ook nog een beetje netjes uitziet???

iemand dit al eens gedaan??

:up: iemand???
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

vanavond de gtt uit de stalling gehaalt, en effe rondje wezen rijden, gelijk weer een :D :D op men gezicht. toch wel lekker om na 2,5 maand weer een rondje te gtt-en :)
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

vanavond een begin gemaakt met het verbeteren van de koeling op de gtt, dus als eerste de oliekoeler maar eens van voor de radiator gehaalt en deze verplaats naar onder waar ie veel minder voor de radiator zit.




VOOR

Afbeelding


NA

Afbeelding
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Whehe lekker bezig Pazzie :lol:

Ook met je foto's :p
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

vanmidddag pakketje met de post :) , de IC die ik van luco gekocht had


Afbeelding



en natuurlijk gelijk mah effe gemonteerd 8)

Afbeelding
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

mooie IC :D :D

bevalt die mazzelaar :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

tot nu toe wel, mah heb nog nie gereden dermee :) . strax es effe rondje knalle 8)
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

kan niet zeggen dat ik echt groot verschil merk met standaart IC, mah deze heeft ook bijna zelfde grote dus was ook niet te verwachten da thet veel verschil zou maken. Deze is net een stuk sterken dan de standaart IC. het verplaatsen van de olie koeler kan ik wel goed merken / zien op mijn temp meter hij blijft net iets koeler (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ik denk dat je het pas gaat merken als het wat kouder wordt, die van mij is nu iets dikker, en ik merk ook weinig verschil.
je schijnt wel iets druk te verliezen met grotere ic

dus opschroeven :worship: :worship:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

hoe kom je er bij dat je druk verliest?? is hij lek ofzo dan?? :lol:

Nee je verliest geen druk, hooguit kost het iets meer tijd dat hij op volle druk is, maar dat met je met zo'n twincore haast niet als het goed is
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Abel schreef:hoe kom je er bij dat je druk verliest?? is hij lek ofzo dan?? :lol:

Nee je verliest geen druk, hooguit kost het iets meer tijd dat hij op volle druk is, maar dat met je met zo'n twincore haast niet als het goed is
normaal verlies je wel wat druk hoor met een grotere ic...
als je eerst op een bar reed en een grotere IC monteert rij je misschien nog maar op 0,9 bar bijvoorbeeld

grtz Jiggy
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

heb idd wel het idee dat ie wat later op druk komt, en of minder druk geeft nu. heb net effe klein rondje gereden, strax eens kijken wat ie doet als ik 50 km gereden heb
Laatst gewijzigd door -PAZ- op zo 6 aug 2006 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
R5GTT. Drive it like you stole it
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

JiggyMF schreef:normaal verlies je wel wat druk hoor met een grotere ic...
als je eerst op een bar reed en een grotere IC monteert rij je misschien nog maar op 0,9 bar bijvoorbeeld

grtz Jiggy
nee hoor, doordat de inhoud van je IC toeneemt, neemt het volume van slangen e.d. van compressor van de turbo naar je gasklep toe en duurt het dus langer voor je turbo alles op 0.9 bar (of waar je m op afgesteld hebt) heeft weten te pompen. Vergroting van je turbogat zeg maar :)
Drukverlies betekent een lek...das hier niet aan de orde.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wat een slap theoretisch gelul weer jongens (S)

Met langere piping als een beetje serieuze FMIC-rijder heeft merk je een heel klein beetje een turbogatvergroting en misschien als je echt gemeten hebt heel misschien wel 0,1 bar drukverlies hooguit. Woehoe!

Maar dat ga je niet merken door een org IC met alu kappen (wat mijn inziens zonde van de moeite is).
Of een dubbele van org IC, die grotere core heeft:
Theoretisch = lagere stromingssnelheid in de core = minder weerstand = minder drukverlies. Praktijk, je zult er geen zak van merken qua drukverlies :p

Tis weer ammal gelul in de marge.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

zit met een vraag:

er word / is in verschillende topic's al gesproken over een clio bak in de gtt, nu heb ik hier nog een bak liggen van een 19 16v. deze past toch ook gewoon op het blok van de gtt. maar zijn deze bak verhoudigen een beetje gunstig of juist helemaal niet
R5GTT. Drive it like you stole it
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

volgens mij zijn ze van een 1916v langer dan van een gtt, maar dat zeg ik zo ff uit me hoofd. Das voor je acceleratie dus niet gunstig..
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

dan toch eens moeten kijken voor een clio bak, 19 16v bak had ik toevallig nog liggen dus had mooi geweest als het met deze ook kon
R5GTT. Drive it like you stole it
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

van een clio16V
1 1:3.090
2 1:1.842
3 1:1.320
4 1:0.967
5 1:0.795
eindoverbrenging 1:4.214

die van een gtt weet ik niet, maar ff zoeken en vergelijk :)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

iemand die de bakverhoudingen weet van 19 16v en of gtt, heb al effe zitten klooien met de search maar kom et zo snel niet tegen
R5GTT. Drive it like you stole it
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

uit mn haynes: 19 16v:
1e -> 3.1:1
2e -> 1.8:1
3e -> 1.3:1
4e -> 1.0:1
5e -> 0.8:1
reverse: 3.6:1
eind -> 3.6:1 to 4.2:1, depending on application


gewoon even overgetypt, de ballen verstand van :p

.edit: volgens haynes zijn alleen 1 en 2 anders bij een 16v in vergelijking met een non-16v
Laatst gewijzigd door paulvanrooij op zo 13 aug 2006 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Ratios JB3 bak: R5 GTT

1st: 3.091 : 1
2nd: 1.842 : 1
3rd: 1.320 : 1
4th: 0.967 : 1
5th: 0.758 : 1
Reverse: 3.545 : 1

Final drive: Turbo models: 3.563 : 1 (57/16)


Staat in de Haynes :wink:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

kortom, sommige 1916v bakken zijn tzelfde als een gtt ;)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Op de eindvertraging na wel,zo te zien :)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

toch maar opzoek naar een clio 16v bak dan, zat nog met iets in me hoofd, maar moet nog eens kijken of dat beetje haalbaar is, namelijk een langere 5 zodat ie bij 100, 120 wat minder toeren maakt. kwam dit al tegen bij reichard motorsport, maar dik 200 euro voor een tandwiel is toch beetje te veel van het goede vind ik

http://reichhard-motorsport.com/catalog ... 548a8c80e3
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

omdat de regen hier voor de verandering maar weer eens met bakken uit de lucht kwam (N) ,was ik maar eens beetje aan het opruimen in de garage, kwam ik in eens nog mijn clutch-pin (I) tegen die bij de short-shifter van MB hoort, pook zelf zat er al lang in. dus mah effe naar men werk gereden auto op de brug en de clutch pin effe gemonteerd

Afbeelding

schakelstang los gegooit, oude clutch-pin deruit, en op schakelstang en gaffel op de bak wat materiaal weg geslepen omdat et anders niet past.


Afbeelding

verschil in lengte tussen oude en nieuwe is toch duidelijk te zien

daarna alles terug vast gezet, schakelstang nog klein beetje bijgestelt en kmoet zeggen schakelt lekker kort nu (Y) (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Florus schreef:Op de eindvertraging na wel,zo te zien :)
sommige wel hoor :)
Paul1916v schreef: eind -> 3.6:1 to 4.2:1, depending on application
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

wat heb je voor een sparco geval onder je auto?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

veerpootbrug aan de onderkant???

alleen ff geen idee hoe dat vast moet zitten..
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Abel schreef:wat heb je voor een sparco geval onder je auto?

is idd een veerpootbrug aan de onderzijde van de auto, zit vast tussen het subframe
R5GTT. Drive it like you stole it
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

nog stijver :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie