GTT project Paz. VERKOCHT!!
idd hangt nog een wisselaar aanvast, korter pookhoesje was ik ookal vanplan, eerst nog es kijken hoe et eruit ziet als dat kader terug rond de pook zit, mah dat ligt nog bij mijn spuiter
R5GTT. Drive it like you stole it
welke pookzakjes zijn korter dan die van de gtt, en zijn beetje fatsoenlijk in te bouwen zodat het er ook nog een beetje netjes uitziet???Steven schreef:Jah en die stoere casette, maar d'r zal wel een wisselaar aanhangen denk
Geen idee om een iets korter pookzakkie te scoren?
iemand dit al eens gedaan??
paz-maniac schreef:welke pookzakjes zijn korter dan die van de gtt, clio?? r19??? en zijn beetje fatsoenlijk in te bouwen zodat het er ook nog een beetje netjes uitziet???Steven schreef:Jah en die stoere casette, maar d'r zal wel een wisselaar aanhangen denk
Geen idee om een iets korter pookzakkie te scoren?
iemand dit al eens gedaan??

vanavond een begin gemaakt met het verbeteren van de koeling op de gtt, dus als eerste de oliekoeler maar eens van voor de radiator gehaalt en deze verplaats naar onder waar ie veel minder voor de radiator zit.
VOOR
![Afbeelding]()
NA
![Afbeelding]()
VOOR
NA
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
mooie IC
bevalt die mazzelaar

bevalt die mazzelaar

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
kan niet zeggen dat ik echt groot verschil merk met standaart IC, mah deze heeft ook bijna zelfde grote dus was ook niet te verwachten da thet veel verschil zou maken. Deze is net een stuk sterken dan de standaart IC. het verplaatsen van de olie koeler kan ik wel goed merken / zien op mijn temp meter hij blijft net iets koeler 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ik denk dat je het pas gaat merken als het wat kouder wordt, die van mij is nu iets dikker, en ik merk ook weinig verschil.
je schijnt wel iets druk te verliezen met grotere ic
dus opschroeven

je schijnt wel iets druk te verliezen met grotere ic
dus opschroeven

hoe kom je er bij dat je druk verliest?? is hij lek ofzo dan??
Nee je verliest geen druk, hooguit kost het iets meer tijd dat hij op volle druk is, maar dat met je met zo'n twincore haast niet als het goed is

Nee je verliest geen druk, hooguit kost het iets meer tijd dat hij op volle druk is, maar dat met je met zo'n twincore haast niet als het goed is
normaal verlies je wel wat druk hoor met een grotere ic...Abel schreef:hoe kom je er bij dat je druk verliest?? is hij lek ofzo dan??![]()
als je eerst op een bar reed en een grotere IC monteert rij je misschien nog maar op 0,9 bar bijvoorbeeld
grtz Jiggy
nee hoor, doordat de inhoud van je IC toeneemt, neemt het volume van slangen e.d. van compressor van de turbo naar je gasklep toe en duurt het dus langer voor je turbo alles op 0.9 bar (of waar je m op afgesteld hebt) heeft weten te pompen. Vergroting van je turbogat zeg maarJiggyMF schreef:normaal verlies je wel wat druk hoor met een grotere ic...
als je eerst op een bar reed en een grotere IC monteert rij je misschien nog maar op 0,9 bar bijvoorbeeld
grtz Jiggy

Drukverlies betekent een lek...das hier niet aan de orde.
Wat een slap theoretisch gelul weer jongens
Met langere piping als een beetje serieuze FMIC-rijder heeft merk je een heel klein beetje een turbogatvergroting en misschien als je echt gemeten hebt heel misschien wel 0,1 bar drukverlies hooguit. Woehoe!
Maar dat ga je niet merken door een org IC met alu kappen (wat mijn inziens zonde van de moeite is).
Of een dubbele van org IC, die grotere core heeft:
Theoretisch = lagere stromingssnelheid in de core = minder weerstand = minder drukverlies. Praktijk, je zult er geen zak van merken qua drukverlies
Tis weer ammal gelul in de marge.

Met langere piping als een beetje serieuze FMIC-rijder heeft merk je een heel klein beetje een turbogatvergroting en misschien als je echt gemeten hebt heel misschien wel 0,1 bar drukverlies hooguit. Woehoe!
Maar dat ga je niet merken door een org IC met alu kappen (wat mijn inziens zonde van de moeite is).
Of een dubbele van org IC, die grotere core heeft:
Theoretisch = lagere stromingssnelheid in de core = minder weerstand = minder drukverlies. Praktijk, je zult er geen zak van merken qua drukverlies

Tis weer ammal gelul in de marge.
zit met een vraag:
er word / is in verschillende topic's al gesproken over een clio bak in de gtt, nu heb ik hier nog een bak liggen van een 19 16v. deze past toch ook gewoon op het blok van de gtt. maar zijn deze bak verhoudigen een beetje gunstig of juist helemaal niet
er word / is in verschillende topic's al gesproken over een clio bak in de gtt, nu heb ik hier nog een bak liggen van een 19 16v. deze past toch ook gewoon op het blok van de gtt. maar zijn deze bak verhoudigen een beetje gunstig of juist helemaal niet
volgens mij zijn ze van een 1916v langer dan van een gtt, maar dat zeg ik zo ff uit me hoofd. Das voor je acceleratie dus niet gunstig..
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
uit mn haynes: 19 16v:
1e -> 3.1:1
2e -> 1.8:1
3e -> 1.3:1
4e -> 1.0:1
5e -> 0.8:1
reverse: 3.6:1
eind -> 3.6:1 to 4.2:1, depending on application
gewoon even overgetypt, de ballen verstand van
.edit: volgens haynes zijn alleen 1 en 2 anders bij een 16v in vergelijking met een non-16v
1e -> 3.1:1
2e -> 1.8:1
3e -> 1.3:1
4e -> 1.0:1
5e -> 0.8:1
reverse: 3.6:1
eind -> 3.6:1 to 4.2:1, depending on application
gewoon even overgetypt, de ballen verstand van

.edit: volgens haynes zijn alleen 1 en 2 anders bij een 16v in vergelijking met een non-16v
Laatst gewijzigd door paulvanrooij op zo 13 aug 2006 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
kortom, sommige 1916v bakken zijn tzelfde als een gtt 

toch maar opzoek naar een clio 16v bak dan, zat nog met iets in me hoofd, maar moet nog eens kijken of dat beetje haalbaar is, namelijk een langere 5 zodat ie bij 100, 120 wat minder toeren maakt. kwam dit al tegen bij reichard motorsport, maar dik 200 euro voor een tandwiel is toch beetje te veel van het goede vind ik
http://reichhard-motorsport.com/catalog ... 548a8c80e3
http://reichhard-motorsport.com/catalog ... 548a8c80e3
omdat de regen hier voor de verandering maar weer eens met bakken uit de lucht kwam
,was ik maar eens beetje aan het opruimen in de garage, kwam ik in eens nog mijn clutch-pin
tegen die bij de short-shifter van MB hoort, pook zelf zat er al lang in. dus mah effe naar men werk gereden auto op de brug en de clutch pin effe gemonteerd
![Afbeelding]()
schakelstang los gegooit, oude clutch-pin deruit, en op schakelstang en gaffel op de bak wat materiaal weg geslepen omdat et anders niet past.
![Afbeelding]()
verschil in lengte tussen oude en nieuwe is toch duidelijk te zien
daarna alles terug vast gezet, schakelstang nog klein beetje bijgestelt en kmoet zeggen schakelt lekker kort nu

schakelstang los gegooit, oude clutch-pin deruit, en op schakelstang en gaffel op de bak wat materiaal weg geslepen omdat et anders niet past.
verschil in lengte tussen oude en nieuwe is toch duidelijk te zien
daarna alles terug vast gezet, schakelstang nog klein beetje bijgestelt en kmoet zeggen schakelt lekker kort nu

sommige wel hoorFlorus schreef:Op de eindvertraging na wel,zo te zien

Paul1916v schreef: eind -> 3.6:1 to 4.2:1, depending on application
veerpootbrug aan de onderkant???
alleen ff geen idee hoe dat vast moet zitten..
alleen ff geen idee hoe dat vast moet zitten..
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nog stijver