ACT: Clio III

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Paul1916v schreef:Waar lees jij V6? :S
Dat was die tekening waarschijnlijk in de autoweek van een paar weken terug. Staat ook wel in deze topic een paar pagina's terug. Maar het is nu nog onwaarschijnlijk dat we een V6 zullen krijgen binnenkort.

Groeten,

Rik
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

het zal mij eens benieuwen hoeveel pk het uiteindelijk wordt.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Die V6 was een impressie van autoweek zelf..zie t zo snel nog niet gebeuren.
Maar die RS ziet er goed uit hoor! geen probleem als die op de stoep staat hier later :)
jiggy
Contacteer:

Paul1916v schreef:Waar lees jij V6? :S
ben ik weer domme taal aant praten ik bedoel dat race monster wat ook ergens op de site stond. ook een clio niet de oude v6 in iedergaval.

@erik i don't do drugs mannnnnn...... i'm just a alcoholic :lol:

greetzzzzzzzzzzzzz marcel
jiggy
Contacteer:

deze bedoel ik

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/298366.jpg[/img]

greetzzzzzzz marcel
Maus

Erik Olijnsma schreef:bij Renault?
Ja hoor, volgens mij zowieso al vanaf de Clio II.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

clio II ph 1 ( en volgens mij ook 2 )zowieso niet

MEgane ook niet, de megane II weet ik niet, de scenic is digi
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Clio 2 Ph2 sowieso wel, Ph1 weet ik niet meer. Ik dacht alleen bij 50. Mégane 2 heeft het ook.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ph1 was gewoon europees
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Maus

Ik kan me m'n V6 nog een beetje voor de geest halen, maar volgens mij had die toch echt wel van die gekleurde stippen. :)
Maar goed, lekker boeiend of dat 't wel of niet zo is. Het brengt in ieder geval een beetje kleur in 't interieur. :wink:
Gabri van der Veen
Über-Spammer

laguna II ook :) , en de megane CC ook
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Maus schreef:Ik kan me m'n V6 nog een beetje voor de geest halen, maar volgens mij had die toch echt wel van die gekleurde stippen. :)
Maar goed, lekker boeiend of dat 't wel of niet zo is. Het brengt in ieder geval een beetje kleur in 't interieur. :wink:

het gaat niet om die kleurtjes

maar 110 wordt op de schaal gezet en 130 maar geen 80, 100 en 120
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:
Maus schreef:Ik kan me m'n V6 nog een beetje voor de geest halen, maar volgens mij had die toch echt wel van die gekleurde stippen. :)

lekker belangrijk, het is ook een franse auto he :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Foeke

Erik Olijnsma schreef:

Het zit je wel hoog niet Erik :p
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Maus

Volgens mij staat de schaalverdeling toch gewoon per 10km/h?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Foeke schreef:
Erik Olijnsma schreef:

ik vind het bijzonder irritant, bij de 307 valt t nog wel mee, maar als je de 407 pakt bijvoorbeeld...

dan kun je op de snelweg niet ff gauw zien of je nu 115, 120 of 125 rijdt, er zitten geen 10km streepjes op.

ze moeten niet zo eigenwijs doen die fransen, gewoon tellerplaten met de europese norm erop :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:
Foeke schreef:
Erik Olijnsma schreef:

ik vind het bijzonder irritant, bij de 307 valt t nog wel mee, maar als je de 407 pakt bijvoorbeeld...

dan kun je op de snelweg niet ff gauw zien of je nu 115, 120 of 125 rijdt, er zitten geen 10km streepjes op.

ze moeten niet zo eigenwijs doen die fransen, gewoon tellerplaten met de europese norm erop :p
koop dan een spijker :beer:
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

of een DAF
antoine
Car: Renault Clio III RS

Of een auto waar ze in het geboorte land niet harder mogen dan 120 op de autosnelwegen. :p
Maus

waarom geen brommobiel?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

of ga lopen :D
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Mooie spy-pics. Zeer benieuwd wat het nou gaat worden met die pk's! (Al vrezen ze het ergste.)
O, en die V6 komt er niet. Zeker ook omdat er geen Clio 3 V6 race serie komt.

Eigenlijk hoop ik dt er een versie komt die er net zo uit ziet maar helemaal uitgekleed is (geen airco enzo) ala (de Britse) Cup. Dan kan ie waarschijnlijk WEL de concurentie aan gaan met de 'grote jongens' en verdient Renault genoeg aan de lease RS-en. :-)
MarcoG
Contacteer:

Ik vind de vorige RSŽen meer "karakter" hebben. Set dikke wielen, goed laag hangen en dat ding ziet er echt sporty uit.

Nieuwe clio lijkt van de fotos afgaande toch een beetje heel veel te veel op een daihatsu ofzoiets. Kijk er niet naar uit, maar ben benieuwd hoe die in het echt uit ziet. 'k Rij er in elk geval niet voor naar de dealer.
frank_williams

"Inmiddels heeft Renault bevestigd dat de ongeblazen 2,0 liter zestienklepper 200 pk levert."

aldus autoweek
Laatst gewijzigd door frank_williams op vr 14 okt 2005 9:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Droes

Mijn jongere broer (die van de schaalmodellen) mag dit weekend gaan werken bij het Technisch Centrum Renault Drogenbos (testcentrum) voor de nieuwe clio, die gaat zich kostelijk amuseren (Y)
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

In rood blijft hij toch mooier en over de vorm kan je een aardige boom opzetten, smaken verschillen.

Kijk goed naar alle auto's en ze lijken allemaal op elkaar.

Maar over die PK's denk ik dat het 200 pk is, zeker gezien het gewicht en zeker denk ik omdat je anders ziek wordt gereden door de "oude" Clio.

Ik gok anders wel op nog meer en denk aan 225, dit om de Megane verder op de vijzelen en die te laten concureren met de Astra en Golf....etc,etc...

En ik ga op zeker voor de Sport naar de dealer, anders is er nog de keuze voor de 150 pk sterke uitvoering.

edit
Renault zet in het voorjaar van 2006 hoog in met de nieuwe Clio. Op zŽn vroegst in mei arriveert de spectaculaire RS met 200 pk en er komt ook een bravere 2.0 met sequentiële versnellingsbak.

Goed nieuws voor de fans van de Renault Clio RS Concept: de Fransen nemen Žm nagenoeg ongewijzigd in productie. De definitieve versie is al gesignaleerd tijdens testwerk op de Nürburgring. In AutoWeek 43, die vanaf woensdag 19 oktober in de winkel ligt, presenteren we u de beelden van de RS. De wielen zijn niet zo spectaculair als de 18 inch wielen van de concept car. Maar met 17 inch exemplaren komt de RS nog altijd sportief voor de dag. Ook de diffusor achter blijft. Inmiddels heeft Renault bevestigd dat de ongeblazen 2,0 liter zestienklepper 200 pk levert. Voor wie dat te heftig is, biedt Renault een tammere Clio met 2.0 motor aan. Deze levert rond de 140 pk en komt in april of mei. Renault gaat de op één-na-snelste Clio aanbieden met een gerobotiseerde transmissie met schakelflippers op het stuur.
En dan in het rood, ik wil er wel eentje. :D

http://www.autweek.nl
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Nou de kogel is door de kerk. Hopelijk 200 echte pk's. Nu is alleen nog de vraag: hoe rijd hij. 8)
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

elmotheelk (Eric) schreef:Nou de kogel is door de kerk. Hopelijk 200 echte pk's. Nu is alleen nog de vraag: hoe rijd hij. 8)
Dat is natuurlijk altijd maar een vraag, je hebt met veel dingen te maken als je de daadwerkelijke pk's wilt weten die aan het asfalt worden doorgegeven, daarna heb je ook nog eens te maken met een grip op het wegdek....maar voor de meesten hier is dit allang en breed bekend.

Top van de huidige volgens fabriek 220, de nieuwe zal daar iets bovenop doen, dus ik denk iets in de 235 ofzo en misschien werkt de diffuser wel heel erg goed en kom je nog hoger uit, zeker net zo belangijk is de 0-100 tijd, met die flippers zal dat lekker snel zijn.
frank_williams

Arno17 schreef: je hebt met veel dingen te maken als je de daadwerkelijke pk's wilt weten die aan het asfalt worden doorgegeven, daarna heb je ook nog eens te maken met een grip op het wegdek....
pk's zijn pk's, wat heeft dit te maken met grip op het wegdek? of interpreteer ik nu iets verkeerd?
Haas
Car: Megane RS

pks aan de motor zijn pk's aan de motor...

Wat betreft die flippers.. (N) :@
frank_williams

maar die flippers zijn voor de op-één-na snelste clio, niet de 200pk versie dus?
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Er staat nergens dat die flippers wel of niet op de snelste Clio komen. Als ze leverbaar worden, dan als optie mag ik hopen (en dat zal dan ook wel).

Met '200 echte pk's' doel ik op de beloftes die Renault nogal eens maakt. De RS ph 1 en 2 hebben volgens specificatie 172pk maar wat ik lees komen ze op de rollerbank meestal niet verder dan 166. (Gedeeltelijk veroorzaakt door de 'foute' omrekening van 172PS naar 172PK i.p.v. 169PK.) Vandaar...
Haas
Car: Megane RS

de pk' s zijn ook altijd wel bepaald onder ideale omstandigheden he..net als sprinttijden
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Frank M schreef:maar die flippers zijn voor de op-één-na snelste clio, niet de 200pk versie dus?
Heb ergens gelezen dat de RS 'gewoon' een handgeschakelde 6bak krijgt (Y)
Plaats reactie