front-mount intercooler

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

steef die auto's waar je ic van afkomt hebben hele mooie afgeplatte buizen voor de luchtstroom
en die loopt volgens mij pesies zo als jij het moet hebben
ik vandaag even onder de kap gekeken
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Steven
Car: M536

Nou regel er eens een voor me ;)
peter5GTTurbo
Contacteer:

Ja en welke auto is het nu ??
limburgio

Abel schreef:
limburgio schreef:hoeveel druk kan je op zo'n chargecooler zetten? en is die dan nog echt efficiënt? kheb ergens horen vallen dat ze niet graag hoge druk hebben?
en weet al iemand de temperatuurdaling van de lucht bij een chargecooler of front mounted intercooler?
ben vanzin om minstens 1.7bar te rijden voor de sprint met een T3 turbo dus ik wil graag zeker spelen :-) of kan dat berekend worden of zo?
iemand?
Die t3 kun je wel vergeten voor de sprint. Die spint veeelste laat op.

Vraag job-turbo maar.

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... hlight=t28

ik denk dat je voor sprint beter een charge cooler kunt gaan gebruiken om dat een charge cooler ook koelt als je stilstaat. Als je een goede fan bij de radiator gebruikt dan weet je zeker dat hij de inlaat lucht blijft koelen
T3 te laat???? hoe komt dan dat ms motorsport met een T3 12secs rijd? zo traag toch niet he :-D
chargecooler ok maar geef mij maar front mounted, stel je voor dat die chargecooler eens lekt geraakt of gewoonweg "scheurt"? dan wil ik je blok niet zien :lol:
-PAZ-
Über-Spammer

limburgio schreef:
Abel schreef:
limburgio schreef:hoeveel druk kan je op zo'n chargecooler zetten? en is die dan nog echt efficiënt? kheb ergens horen vallen dat ze niet graag hoge druk hebben?
en weet al iemand de temperatuurdaling van de lucht bij een chargecooler of front mounted intercooler?
ben vanzin om minstens 1.7bar te rijden voor de sprint met een T3 turbo dus ik wil graag zeker spelen :-) of kan dat berekend worden of zo?
iemand?
Die t3 kun je wel vergeten voor de sprint. Die spint veeelste laat op.

Vraag job-turbo maar.

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... hlight=t28

ik denk dat je voor sprint beter een charge cooler kunt gaan gebruiken om dat een charge cooler ook koelt als je stilstaat. Als je een goede fan bij de radiator gebruikt dan weet je zeker dat hij de inlaat lucht blijft koelen
T3 te laat???? hoe komt dan dat ms motorsport met een T3 12secs rijd? zo traag toch niet he :-D
chargecooler ok maar geef mij maar front mounted, stel je voor dat die chargecooler eens lekt geraakt of gewoonweg "scheurt"? dan wil ik je blok niet zien :lol:

cilinders vol met water, waterslot en een enorme motor schade, ik denk dat je bij een charge cooler zeker moet oppassen met extreem hoge drukken
R5GTT. Drive it like you stole it
limburgio

hey steven knap werk man!
je ziet het moet niet altijd duur zijn om goed te zijn! ff een vraagje wat is de maximumbreedte van de intercooler? van kap tot kap? en van welke auto is dat ? mercedes? en 2bar kan die aan??? zonder de kappen vast te lijmen?
misschien ook handig om ins te weten hoeveel bochten van 90 en 120 graden er zijn gebruikt :-)

alvast bedankt
and keep up the good work
slash

chargecooler kan geloof ik makkelijk 1,5 bar aan, en je hebt nog een variant, die 2 bar aan kan
Sander
Contacteer:

slash schreef:chargecooler kan geloof ik makkelijk 1,5 bar aan, en je hebt nog een variant, die 2 bar aan kan
Dat is een kwestie van zorgen dat de (koel)water druk hoog genoeg.

gr s :D nder
slash

ik bedoel turbodruk

hoihoi
(vrijdag nog iemand naar leiden)
Sander
Contacteer:

slash schreef:ik bedoel turbodruk

hoihoi
(vrijdag nog iemand naar leiden)
Ja dat snap ik ook wel maar als je je water druk net zo hoog maakt als je turbo druk is er geen druk verschil onder vollast. Dus minder/geen kans op inwendige lekkages.

gr s :D nder
Steven

limburgio schreef:hey steven knap werk man!
je ziet het moet niet altijd duur zijn om goed te zijn! ff een vraagje wat is de maximumbreedte van de intercooler? van kap tot kap? en van welke auto is dat ? mercedes? en 2bar kan die aan??? zonder de kappen vast te lijmen?
misschien ook handig om ins te weten hoeveel bochten van 90 en 120 graden er zijn gebruikt :-)

alvast bedankt
Ik heb 1 kap dichtgelijmd omdat ie lekte als een zeef, de andere zat nog perfect dicht dus heb ik lekker zo gelaten.

Max breedte van de IC is ongeveer 1 meter, als je er 1 zoekt moet je 1 met rechte kappen hebben. en tussen de aansluitingen ongeveer 85 cm (1 cm minder kan dus ook, maar dan moet je ff wat uit je subframe halen)

En het hangt er nogal vanaf hoe je de piping laat lopen. Kep 3x90 graden en 4x120 graden gebruikt.
Waarvan alles van een Nissan en 2x originele slang van IC-Carb
Hoe precies in detail kun je op de Meernmeeting bekijken :p
limburgio

Steven schreef:
limburgio schreef:hey steven knap werk man!

alvast bedankt
Ik heb 1 kap dichtgelijmd omdat ie lekte als een zeef, de andere zat nog perfect dicht dus heb ik lekker zo gelaten.

Max breedte van de IC is ongeveer 1 meter, als je er 1 zoekt moet je 1 met rechte kappen hebben. en tussen de aansluitingen ongeveer 85 cm (1 cm minder kan dus ook, maar dan moet je ff wat uit je subframe halen)

En het hangt er nogal vanaf hoe je de piping laat lopen. Kep 3x90 graden en 4x120 graden gebruikt.
Waarvan alles van een Nissan en 2x originele slang van IC-Carb
Hoe precies in detail kun je op de Meernmeeting bekijken :p
hoe bedoel je met rechtekappen? van welke wagen is jouw intercooler? en wat zijn de afmetingen?kwil zo eentje kopen van de nieuwe bmw 320 e46 turbodiesel die koeloppervlakte is 55x12x6 en totale breedte 75cm
die kappen ervan staan naar de motor toegericht dan

greetz
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

slash schreef:chargecooler kan geloof ik makkelijk 1,5 bar aan, en je hebt nog een variant, die 2 bar aan kan
Euhmmmm

De intercoolers die JL-tuning,K-tec Racing,Force, GTTuning of wie dan ook uitgeven zullen ook wel getest worden op 4bar of meer, maar zo hoog gaat jou turbodruk niet. denk ik ;) :D

Chargecooler leuk, maar weer ontopic ;)
Steven

limburgio schreef: hoe bedoel je met rechtekappen? van welke wagen is jouw intercooler? en wat zijn de afmetingen?kwil zo eentje kopen van de nieuwe bmw 320 e46 turbodiesel die koeloppervlakte is 55x12x6 en totale breedte 75cm
die kappen ervan staan naar de motor toegericht dan

greetz
Mecedes IC.

Rechte kappen bedoel ik dat de aansluitingen niet boven het koelblok uit mogen komen, liefst in het midden van het koelblok.

Totale breedte van 75 cm is waardeloos, krijg je niet weg achter de bumper. Minimale breedte tussen de aansluitingen moet 85 zijn om om je subframe heen te kunnen en als je em met 1 poot door je subframe en de ander erlangs wilt hebben moet je een totale breedte hebben van iets van minder de 70 cm.
Anders steekt 1 kant teveel uit en krijg je het allemaal niet mooi weg.

De ruimte achter de bumper lijkt veel, maar dat Subframe zit ongelofelijk in de weg.

Ik zie trouwens dat ik telkens 120 graden bochtjes zeg, maar dat zijn dus 135 graden (of 45, net hoe je het bekijkt) bochtjes. Foutje :p
Riël
Über-Spammer

Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-Ray-
Contacteer:

Immer wieder die verdammte Holländer
Steven

Nu nog ene auto kopen waar ie inpast Ray ;)
-Ray-
Contacteer:

gaat makkelijk in een mitsebussie ;)
Steven

Jah in zo'n L300 bussie heb je ruimte genoeg achterin :lol:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ik heb nu een IC van een Opel Movano, en naar wat ik lees zijn dit aardige maten

Lengte: 85 cm
Lengte tussen kern openingen 79 cm
breedte: 19 cm
Diepte: 6 cm

Koelend Gedeelte

Lengte: 68 cm
Breedte en diepte bijna idem

De aansluitingen zitten precies haaks op de IC in het midden.

Deze zou dus theoretisch moeten passen.

Waar ik zelf nog over zit te dubben, zijn de slangen. Ik heb foto's gezien waar de slangen onder de rechterkoplamp doorlopen. Is dit mogelijk?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Steven

Kijk eens op de vorige pagina's van dit topic, kom je vanzelf wat voorbeelden tegen. Ik heb em gewoon langs/over de dynamo lopen.

Dat onder de koplamp gaat je alleen lukken als je de dubbele morette koplampen hebt, anders krijg je nooit een slang onder je koplamp door zonder je hele auto zwaar te verminken.

Verder ben ik nog stees van mening dat het nix is omdat je het niet om je subframe krijgt en ie te breed is om met 1 voet binnen en 1 voet buiten het subframe te laten lopen.

Trek je bumper er maar eens af en kijk eens goed naar het subframe!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ik zie het, ik las het net verkeerd,

las de afstand van 85cm, maar dat is dus tussen de aanslutingen :p

Ff beter opletten dus.

Dan gaan we gewoon rustig doorzoeken.

En de slangen zullen bij mij erg moeilijk via dat gat bij de radiateur gaan, omdat hier wat elektronica zit,.

En op de foto's is het niet echt superduidelijk te zien.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Turbo-Peer

Ik heb ook een leuke intercooler op het oog. Is zo'n 73 cm breed in totaal.
Ik moet alleen nog de breedte weten tussen de uitersten van de twee aansluitbuizen. Ben erg benieuwd of ie past: Aan de ene kant tussen het subframe en aan de andere kant buiten het subframe.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Steven

Nou dan komt ie ws. wel erg ver buiten het subframe hoor.

Mensen pak eens een rolmaat en tjop die bumper er eens af dan zie je dat de ruimte niet echt optimaal is.
Turbo-Peer

Steven schreef:Nou dan komt ie ws. wel erg ver buiten het subframe hoor.

Mensen pak eens een rolmaat en tjop die bumper er eens af dan zie je dat de ruimte niet echt optimaal is.
Bumper, grille...alles ligt eraf. Meten??? Nah, toch maar niet. Doe ik morgen wel.
Het bier hier binnen smaakt veel te goed :beer:
Audi 80 met GTI motor
Riël
Über-Spammer

Steven the "one eye front mount intercooler-subrame fit checker"
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Turbo-Peer

Wat is nou een mooi prijsje voor een "diesel-intercooler"??

Ik kan er één kopen (afmetingen 73 bij 20 en ongeveer 6 cm dik) voor 60 euro. Lijkt wel een leuk prijsje toch.

Ik denk dat ie bovendien goed gaat passen. Alleen lastig dat de motor eruit ligt. Ik moet het nu aan de hand van foto's een beetje inschatten.
Ik ben dan bovendien van plan om de voorbumper te bewerken en wat naar voren te trekken. Een beetje zoals de k-tec bumper. Dat vind ik er persoonlijk erg goed uitzien.
Audi 80 met GTI motor
Corniels
Contacteer:

hier word de bumper ook aangepast:

KLIK
Steven

20 cm krijg je niet tussen de lip en de voorbalk.
Ik ben blij dat me bumper nagenoeg onaangepast kan blijven. Moet alleen nog ff met de mistlichten vogelen.
Vind standaard mooier dan al die andere shit :p (alleen die van Tijn/Roy is wel redelijk).
Maargoed das smaak.
-PAZ-
Über-Spammer

wanneer je de intercooler verplaats naar de voorbumper komen ook de slangen anders te lopen, maar wat is de meest ideaale plaats voor de dumpvalve, moet deze dicht bij de gasklep/carb staan of juist meer richting turbo?? of is het meer een kwestie van kijken waar je em kwijt kan in de extreem ruime motor ruimte van de gtt 8)
R5GTT. Drive it like you stole it
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

zo dicht mogelijk bij de gas klep (niet er direckt naast maar wel dicht in de buurt)
Steven

Je hebt zat ruimte voor die dumpvalve, ik heb em express achter de grille gezet om fietsers te pesten >-)
Mrtn
Car: R5GTT

Steven schreef:Je hebt zat ruimte voor die dumpvalve, ik heb em express achter de grille gezet om fietsers te pesten >-)
:lol: :lol:

Had ik op de camping in ZFrance, vet druk altijd met voetgangers die nooit opzij gingen, dus even gas in zŽn 1, voetje dŽraf, PSSST ...... en de weg was vrij :D
Mrtn = Maarten
Roy
Moderator

5 GT Turbo '88 GT5
-Ray-
Contacteer:

mooi hè poedercoaten ;)
Plaats reactie