[Grotere Remmen]

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer

Heeft die megane dan 285mm klauwen? Dan kun je ook zijn schijven pakken toch?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer

PtrGte schreef:
Riël schreef:
Bart V schreef:1916V remmen paste bij mij probleemloos op mn express, dus lijkt me dat het ook prima moet gaan passen op een gtt. Of je het kwijt kan in 13 inch velgen moet je alleen even bekijken, ik heb 15 inch op de express.
minimaal 14" en dan nog moet je hier en daar wat plaats maken bij bepaalde typen velgen als je pech hebt.
clio 16v remmen op renault 5 met 13 inch Mattig velgen met 25 mm spoorverbreders gaat prima...

stuurt alleen wat zwaarder, maar 13 inch is wel oke! :)
? Heb je daar een foto van? raar, op je originele 13" wielen past de klauw maar nét...
Robke
Car: Lexus IS250

Riël schreef:Heeft die megane dan 285mm klauwen? Dan kun je ook zijn schijven pakken toch?
De megane schijven zijn 280 mm. De K-tec schijven zijn 284 mm en de 21 turbo schijven zijn 285 mm.

De schijven van de 21 turbo hebben vrijwel axact dezelfde afmetingen als die van K-tec, dus je zal de remtang ook iets naar voren moeten halen, of het moet zijn dat de remtangen van een Megane al ietsjes verder naar voren staan...
RO 16v

robclio16V schreef:
Riël schreef:Heeft die megane dan 285mm klauwen? Dan kun je ook zijn schijven pakken toch?
De megane schijven zijn 280 mm. De K-tec schijven zijn 284 mm en de 21 turbo schijven zijn 285 mm.

De schijven van de 21 turbo hebben vrijwel axact dezelfde afmetingen als die van K-tec, dus je zal de remtang ook iets naar voren moeten halen, of het moet zijn dat de remtangen van een Megane al ietsjes verder naar voren staan...
Megane schijven zijn 265 mm, in de cup gebruikten ze 285mm, dit zouden speciale cup schijven moeten zijn maar komen gewoon van een 21 af.

Omdat de remklauwen van de Megane een andere afmeting hebben qua afstand, komt het heel mooi uit op een Clio.

Het voordeel met deze setup is dat je meer rem oppelvlak hebt omdat de remblokken groter zijn dan die van de Clio.

Dus voor die prijs van K-tec heb je nu 285 mm schijven, Megane remklauwen, rvs slangen, grotere hoofdremcillinder en Feredo blokken, hier kan K-tec niet tegenop remmen.

@Melvin, ben het vergeten op te meten, morgen is weer een dag. :wink:
-PAZ-
Über-Spammer

nog even over de upgrade van turbo naar 16v remmen voor de 5, ik vervang men zadels door die van een 16, schijven van een clio of 19 16v derop, ik blijf rijden met men origenele klauwen van de 5. nu was mijn vraag bestel ik dan blokken voor turbo of voor 16v.ook zou ik ook even willen weten wat de origenele diameter is van de clio/19 16v schijven
Donleben
Contacteer:

Originele 16v schijven: Geventileerd 260x21x41x4
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
iwi

pazmaniac schreef:nog even over de upgrade van turbo naar 16v remmen voor de 5, ik vervang men zadels door die van een 16, schijven van een clio of 19 16v derop, ik blijf rijden met men origenele klauwen van de 5. nu was mijn vraag bestel ik dan blokken voor turbo of voor 16v.ook zou ik ook even willen weten wat de origenele diameter is van de clio/19 16v schijven
Heeft het wel zin als je dat doe? Volgens mij wil je het oppervlak blok/schijf vergroten. Dat doe je toch door een grotere schijf en ook grotere blokken te monteren? Dan moet je toch ook andere klauwen?
Riël
Über-Spammer

Ik wil de arm vergroten waarmee ik kan remmen! Als ik dichter bij het midden van het wiel rem, kost het me meer moeite, als verder af. Dan hoef ik minder kracht op de rem te zetten voor hetzelfde koppel!
speedline

Heerlijk deze spraakverwarring... :lol:
Riël
Über-Spammer

Oh, volgens mij klopt het wel :p F=kracht maar arm ...
speedline

Riël schreef:Oh, volgens mij klopt het wel :p F=kracht maar arm ...
Ik heb het niet over jouw uitspraak maar over de bovenstaande heren die toch nu wel alles door elkaar halen... :D
Donleben
Contacteer:

Donleben schreef:Voor een clio 16v is het ook mogelijk om een 285mm te bouwen van de volgende onderdelen;

Renault Megane 2.0 16v remklauwen
Ferodo remblokken DS2500
Remschijven 285 mm van een 21

Vandaag mijn bestelde Megane klauwen binnengekregen! 8)
Als ik alles ga monteren zal ik wel wat foto's plaatsen.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Anonymous

Kan iemand nu eens stellig uitleggen waarom EBC troep zou zijn ? Je moet het iig niet in combinatie met Ferrodo blokken gebruiken.
-PAZ-
Über-Spammer

heb hier ook al een aantal keer zeer slechte reacties gelezen over de ebc schijven, maar nooit echt waarom et niet goed zou zijn, ik heb nu schijven van ate, met ferodo blokken, denk dat wel goed zal remmen
R5GTT. Drive it like you stole it
Anonymous

vast en zeker dat dat goed zal remmen. Maar ik zou graag eens wat onderbouwde redenen willen horen. Ik denk dat EBC nog steeds goed verkoopt andershad het niet meer bestaan. Er zijn hier ook mensen die met Brembo rijden en dat is prijstechnisch bijna hetzelfde.

Nu is er volgens mij van Brembo alleen nog maar gegroefd voor voor leverbaar ?
Riël
Über-Spammer

Neu hoor, krijg hier bij de heuts gewone brembo schijfjes voor voor.
Anonymous

Mhhhhhh strange.... dat is dus NIET de max-serie..... typenummer ?
Riël
Über-Spammer

RS 8556 REMSCHIJF BREMBO 59.90 VOORZIJDE GEVENTILEERD 238X41X20.0 4 GATEN

RS 8556 MAX REMSCHIJF BREMBO 76.70 VOORZIJDE GEVENTILEERD 238X41X20.0 4 GATEN

Maar, hij vraagt idd voor een alternatief. Ik ga eens langs, dan zal het wel kloppen wat je zegt. Ben er morgen toch denk ik.
Anonymous

Riël schreef:RS 8556 REMSCHIJF BREMBO 59.90 VOORZIJDE GEVENTILEERD 238X41X20.0 4 GATEN

RS 8556 MAX REMSCHIJF BREMBO 76.70 VOORZIJDE GEVENTILEERD 238X41X20.0 4 GATEN

Maar, hij vraagt idd voor een alternatief. Ik ga eens langs, dan zal het wel kloppen wat je zegt. Ben er morgen toch denk ik.
De max-serie is dus alleen gegroefd.

Maar ik wil achter ook groefjes :p dus sja...... kom weer op andere merken :)

Ik heb nog wel een setje Tarox voor voor maar die gaan ergens anders op :D
antoine
Car: Renault Clio III RS

Riël schreef:Neu hoor, krijg hier bij de heuts gewone brembo schijfjes voor voor.
Als je bij renault remschrijven besteld krijg je toch ook brembo's?
Iig een maat van mij kreeg gewoon standaard brembo's op zijn clio 16v met de reden dat renault voortaan standaard de brembo's monteerd.
Anonymous

ant1 schreef:
Riël schreef:Neu hoor, krijg hier bij de heuts gewone brembo schijfjes voor voor.
Als je bij renault remschrijven besteld krijg je toch ook brembo's?
Iig een maat van mij kreeg gewoon standaard brembo's op zijn clio 16v met de reden dat renault voortaan standaard de brembo's monteerd.
Ik heb nu standaard brembo's maar ik wil groefjes en gaatjes :)
antoine

Al bij http://www.sandtler.de gekeken? daar staan diverse remschrijven op de site.
Anonymous

ant1 schreef:Al bij http://www.sandtler.de gekeken? daar staan diverse remschrijven op de site.
Yeps....... DPT was alleen niet bereikbaar vandaag.
antoine

oldskool

jullie zyn goed bezig maar zyn er nog een vergeten biesheuvel
mathijs die maken ook alles op maat
voor en achter remmen net wat je wilt
voor 300mm compleet 1200 euro met 4 pots wilwood.
gewooon effe rond bellen en je weet wat ze hebben. zou daar eens naar toe gaan voor de achterremmen
prys stuur maar door dan want zou achter ook wel groter willen hebben
marcel
Anonymous

oldskool schreef:
jullie zyn goed bezig maar zyn er nog een vergeten biesheuvel
mathijs die maken ook alles op maat
voor en achter remmen net wat je wilt
voor 300mm compleet 1200 euro met 4 pots wilwood.
gewooon effe rond bellen en je weet wat ze hebben. zou daar eens naar toe gaan voor de achterremmen
prys stuur maar door dan want zou achter ook wel groter willen hebben
marcel
Biesheuvel ken ik wel. Die hebben qua goed spul alleen Tarox/Omni en die set heb ik al bij ze gehaald. Beetje zonde voor een straatauto.
Anonymous

Maar niemand heeft dus echt goede informatie ? Ik ben nu even met sandtler schijven en ferodo ds2500 blokken bezig.
catrinus

Dat remt goed. Ik heb zelf ook sandtler schijven met ferodo blokken. Remt prima alleen piept wat als ik bij een stoplicht rustig rem. Maar das niet belangrijk. Ik heb de sandtler rs schijven (met gaatjes en groeven)
There will be plenty of time to rest when your dead
Anonymous

catrinus schreef:Dat remt goed. Ik heb zelf ook sandtler schijven met ferodo blokken. Remt prima alleen piept wat als ik bij een stoplicht rustig rem. Maar das niet belangrijk. Ik heb de sandtler rs schijven (met gaatjes en groeven)
Hehe, ik zat even op jou te wachten :)

Ik had ook het type RS op het oog, goede optie leek me zo.

Dus om het piepen tegen te gaan altijd hard in de ankers ? :)
catrinus

Als ik het anker uit gooi piepen ze niet. Het is bij mij alleen als ik erg rustig rem. Zoals een oud wijf of zo. Als ik van de snelweg kom en rem op het laatste moment is er niets loos. Ik vind ze persoonlijk erg goed remmen.
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/in ... schijf.jpg[/img]

Mijn remsysteem bestaat uit: Ferodo ds 2500 blokken voor, Ferodo ds2000 blokken achter, achter de originele remschijven en voor die sandtler rs schijven. Verder heb ik nog staal omvlochten remslangen. Ben er wel tevreden over
There will be plenty of time to rest when your dead
Anonymous

Ik denk dat ik voor deze schijven ga :) Roesten doen ze allemaal dus dat is het probleem niet :D

Achter ook maar 2000 pakken ? Dacht eigenlijk aan 2500 rondom. 2000 achter is wellicht iets voor te zeggen !

Slangen enzz zijn bij mij al aangepast.
Christian

Donleben schreef:
Donleben schreef:Voor een clio 16v is het ook mogelijk om een 285mm te bouwen van de volgende onderdelen;

Renault Megane 2.0 16v remklauwen
Ferodo remblokken DS2500
Remschijven 285 mm van een 21

Vandaag mijn bestelde Megane klauwen binnengekregen! 8)
Als ik alles ga monteren zal ik wel wat foto's plaatsen.
kun je deze dan zo monteren zonder aan pasingen?
Maus

Matthijs schreef:Maar niemand heeft dus echt goede informatie ? Ik ben nu even met sandtler schijven en ferodo ds2500 blokken bezig.
Neus anders s ff rond op Extreme Machines. Daar staat wel het 1 en ander aan mogelijkheden, c.q. sites met leuk speelgoed. :)
Allartino

die sandtler schijven (ik heb ze ook) komen gewoon uit de OMP fabriek. Bij autosportcompany.nl hebben ze dezelfde van OMP, maar dan flink goedkoper :p
ik moet ze nog rustig inremmen, dus of het echt hard vertraagd weet ik niet, maar 't voelt al 'n stuk "bijteriger"
5GTT & clio II 1.6 16v
-PAZ-
Über-Spammer

bij mij zitter er nu schijven op van ATE, power disc 260mm ferodo ds 2500 blokken, 16v remzadels en omvlochten remslangen van OMP. dit remt echt super :D :D en et past allemaal net binnen mijn 15 inch velgen, voor fotoŽs zie mijn project topic
R5GTT. Drive it like you stole it
Plaats reactie