ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Merijn schreef:Heb ik nou niet op zitten letten of zijn jullie scheel? ;)

Fizzy heeft Schumacher's achterband helemaal niet geraakt! :S
Volgens mij ook niet :~ ,
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Bekijk de herhaling (evt. in slow motion) en je ziet dat er nog een flinke ruimte tussen de voorvleugel en het achterwiel van Schumacher zat...

Ik heb geen enkel oneerlijk gevecht gezien op de baan, met als klap op de vuurpijl de inhaalactie van Schumacher op Raikkonen. (Y) Zo moet het!
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

oeps verkeerde emoticon...ben het met je eens hoor!! :lol:
Merijn
Über-Spammer

Dat had ik toch wel goed geinterpreteerd, dus. :)

Jammer dat de beelden nog niet op YouTube te vinden zijn.
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

had ik ook al op gezocht, kom ze nergens tegen :(
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Arno17 schreef:Dat is wel M Schumacher ten top, Fisico dwingen zo laat te laten remmen dat hij rechtdoor knalt, gelukkig voor hem geen verdere schade.
Het leed was niet te overzien geweest voor Renault en Fisico, de CT hadden ze dan kunnen vergeten.

MS heeft dan niet gewonnen of wat dan ook deze race, feit is dat hij weer eens heeft laten zien wie de beste is getuige zijn race en acties.
Ook op je top afscheid kunnen en durven nemen is maar voor weinigen weggelegd, want zeg nou zelf, ik denk dat hij volgend seizoen zo had mee kunnen doen voor de titel.

Eind goed al goed!
als je de beste bent wordt je toch wk??
en wie is er wk????

toch niet ms he :p :p :lol:

maar hij reed een mooie wedstrijd der ms
maar de beste van het seizoen is toch echt alonso en renault (L)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Haas
Car: Megane RS

blij dat MS een mooie wedstrijd heeft gereden en nog heeft laten zien dat hij magistraal hard kan autorijden! Jammer, had m t podium echt gegund als afscheid, maar ja...

Wel grappig btw, die reacties hier tussen fizi en MS. Denk dat t als de situatie compleet omgedraaid was, de reacties heel anders waren geweest..... :lol:

Er is maar 1 koning der F1 en dat is MS :)

Moet FA nog kampioen zien worden in de toekomst............
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

ik ben van mening dat fisi ms wel raakte

ik denk dat als de mercedes heel blijft alonso best nog meer titeltjes kan pakken
maar om nou te zeggen dat alonso mij aanspreekt? niet echt
sinds mansell is er voor mij niet echt een favoriet geweest
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer

een podium was mooi geweest in zijn laatste race, maar hij heeft idd wel weer even laten zien dat ie nog steeds de beste is. Denk dat het voor alonso moeilijk gaat worden om volgend jaar weer in de top mee te doen met de Benz. Komende seizoen kan wel eens heel close worden omdat ze voglens mij nu veel dichter bij elkaar gaan zitten. Hulde aan schumacher als je gaat terug kijken wat hij allemaal gepresteerd heeft, bijna alle F1 records staan op zijn naam :worship: :worship: zal nog wel heel lang duren voor er weer iemand van zijn klasse opstaat. Heb hem zelf een aantal keer in de regen zien rijden in Spa Francorchamps, die vent kan echt wel heel hard auto rijden :worship: :worship: (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Haas

Luco/Alpine-racer schreef:ik ben van mening dat fisi ms wel raakte
geen idee. Ik denk ook datie m raakte, maar goed......wil de beelden eerst nog ff zien, voor ik weer bruut afgebrand wordt hier ;)
Luco/Alpine-racer schreef:ik denk dat als de mercedes heel blijft alonso best nog meer titeltjes kan pakken
\

dat zeg ik......... ik zie FA niet zomaar kampioen worden. Hoe lang ploffen die benzblokken nu al...een jaar of 3? Dat ze dat nog niet opgelost hebben, maar wel tijd en moeite besteden aan wat verf.... tsja :nee:
Merijn
Über-Spammer

Niemand kan een mening hebben bij dit incident... Fizzy heeft 'm geraakt of niet... Klaar. Effe wachten op de beelden. Ze hebben het gisteren in slow-motion in beeld laten zien en er was (volgens mij) duidelijk te zien dat er flink wat ruimte tussen MS' achterband en GF's voorvleugel was. Maar laten we wachten tot de beelden op internet verschijnen...
Haas

raak of niet, ieder heeft zijn mening over een schuldige, das altijd zo........ :)
Marcel B.

schuldig, schuldig, wie praat er over schuld? Als het al zo was dat ze elkaar raakten (ik heb het idee dat ze gewoon geen goed videomateriaal hebben) dan was et gewoon een racing accident... shit happens...
Merijn
Über-Spammer

Haas, wil jij zeggen dat het Fizzy's schuld is dat MS een puncture had, ondanks dat hij 'm NIET geraakt heeft?? :)
Haas

dat zeg ik dus niet....

maar bij elk ongeluk heeft iedereen zijn mening klaar.. PUNT.

rijder A is schuldig, rijder B is schuldig, racing incident of Schumacher heeft t gedaan. Dat zijn voor de meesten de opties die er bestaan bij een incident...
Merijn
Über-Spammer

Er is geen ongeluk geweest... Dus de schuldvraag is nutteloos. :) Hoogstens Rosberg die een hoop rommel op de baan gegooid heeft met zijn domme actie. Maar Fisico is hier in ieder geval niet de schuldige.
Haas

en waarom niet? Omdat hij m volgens jou niet raakte...maar als dat wel zo was?

Wat ik wil zeggen is dat als het omgedraaid was, en MS door fizy ingehaald werd en dit was gebeurd, de pleuris weer uitgebroken was......
Merijn
Über-Spammer

Nou... Kijk even op de verschillende fora en zie dat Schumacher fans schande spreken over Fizzy's actie. :) Dus de pleuris is ook nu uitgebroken.

Maar laten we maar gewoon wachten op de beelden... Die helderen alles op, hoop ik.

Overigens... Zowel Schumacher, Ferrari, Renault als Fizzy reppen geen woord over een eventuele touché. Dus ga er maar vanuit dat het niet gebeurd is. Als Ferrari de kans krijgt het constructeurskampioenschap binnen te slepen, doen ze dat zeker!
Haas

die fora kijk ik niet naar....tijdsverspilling.

snap al die ophef niet, alonso is 2e geworden, dat incident heeft MS echt de titel niet gekost. Typisch weer gejank achteraf. Snap het ook niet, het was al bij voorbaat een schier onmogelijke taak, dus datie nog zo'n race heeft gereden, daar meot je van genieten, niet over gaan janken...... ook nogal kortzichtig.......

Ik vind t prima zo, hij heeft een mooooooie carriere neergezet waar hij trots op kan zijn. Dat hij geen afscheid neemt met een titel maakt hem niet minder of wat dan ook. Dat hij zelfs in zijn afscheidsseizoen de spanning nog zo terug heeft kunnen brengen in t kampioenschap pleit alleen maar voor hem! :worship:

Ik zal m missen...... (L)
Merijn
Über-Spammer

Stiekem zal ik 'm ook wel missen, ja.

Er valt een zwart gat. Ik heb niemand meer om op te miepen! :( En ik heb al jaren geen echte voorkeur meer voor een bepaalde rijden, wat het kijken juist zo interessant maakt. Volgend jaar kan het best wel eens heel saai worden. :(
Gabri van der Veen
Über-Spammer

MS kwam toch binnendoor de eerste keer toch?, dan kan fizzy toch al helemaal niet zn linkerachterband raken
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Merijn
Über-Spammer

Jij hebt de race niet gezien? ;-)
Gabri van der Veen
Über-Spammer

jawel, maar het moment van gebeuren is me niet helemaal helder meer
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Haas schreef:snap al die ophef niet, alonso is 2e geworden, dat incident heeft MS echt de titel niet gekost.
De rijderstitel niet nee, maar wel de constructeurstitel voor Ferrari. :wink:
Steven
Car: M536

Merijn schreef:Stiekem zal ik 'm ook wel missen, ja.

Er valt een zwart gat. Ik heb niemand meer om op te miepen! :( En ik heb al jaren geen echte voorkeur meer voor een bepaalde rijden, wat het kijken juist zo interessant maakt. Volgend jaar kan het best wel eens heel saai worden. :(
Hehe mee eens...

alleen vind ik F1 de laatste jaren aan zulke slappe regeltjes hangen dat het al een stuk minder boeiend is. Vind ik A1 veel leuker, daar gebeurt veel meer.
Haas

ja, maa rin de A1 rijden ook een bak klootviolen zonder talent rond.. Toen Inoue, Moreno, Barbazza enz dat soort droeftoeters nog meereden, was dat ook gegarandeerde lol.

ben t wel met je eens dat regeltjes op dit moment de F1 vernaaien. Gezeur over meerdere races met motoren enz... (S) Elke race moet op zichzelf staan en niet van invloed zijnop een volgende, want dan neemt men minder risico en gaat dus ten koste van de spanning.
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Haas schreef:die fora kijk ik niet naar....tijdsverspilling.

snap al die ophef niet, alonso is 2e geworden, dat incident heeft MS echt de titel niet gekost. Typisch weer gejank achteraf. Snap het ook niet, het was al bij voorbaat een schier onmogelijke taak, dus datie nog zo'n race heeft gereden, daar meot je van genieten, niet over gaan janken...... ook nogal kortzichtig.......

Ik vind t prima zo, hij heeft een mooooooie carriere neergezet waar hij trots op kan zijn. Dat hij geen afscheid neemt met een titel maakt hem niet minder of wat dan ook. Dat hij zelfs in zijn afscheidsseizoen de spanning nog zo terug heeft kunnen brengen in t kampioenschap pleit alleen maar voor hem! :worship:

Ik zal m missen...... (L)
Ik kan je heel goed volgen....... (Y)

Hoop op de titel had hij dus al in Japan verloren en in het begin van het seizoen, waar de achterstand op FA is opgelopen.
Deze race kon alleen maar spannend worden door de zogenaamde kans die hij nog had en de wel aanwezige kans om de CT te pakken.

Dat de CT titel niet is gepakt ligt deels aan de lekke band en het wel op de juiste plekken rijden van Fisi en FA.

In eerste instantie had ik ook het idee dat GF MS raakte, maar doet eigenlijk niet ter zake of het wel of niet is gebeurd.

Massa was niet te stoppen, FA reed op een goede plek, GF was ook geod bezig en MS zou dus misschien hebben gewonnen, maar zou niet genoeg zijn geweest voor alles.

Als rechtgeaarde Ferrarifan en liefhebber van de soort coureur zoals MS, kan ik alleen maar PETJE AF nemen voor Renault en FA.
Diepe buiging voor MS en Ferrari als team.
Beide constucteurs die alles in eigen beheer hebben, ook daarvoor petje! af.

Ja over die oude F1 tijd, met nog 26 auto's die vochten voor een plekje met pre kwalifcatie enzo op de vrijdag.
-jacco-
Über-Spammer

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Je zou zeggen dat ze elkaar geraakt hebben, zeker omdat MS eigenlijk gelijk begint te slingeren en te zwabberen. Toch hou ik het op een race-incident, het ligt niet in Fisi's aard om er iemand af te rossen. :wink:

Deze wil ik jullie eigenlijk niet onthouden, en hier staan er nog meer: http://www.renaultf1.com

[img]http://www.renaultf1.com/en/binaries/da ... -51701.jpg[/img]
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

raceincident..klaar, niet meer over zeuren, nagenieten van de race :D
Merijn
Über-Spammer

Jacco Osté schreef:Fisichella sneaky puncturing Schumacher's tyre

Filmpje :)

Zeg het maar...
Hmm... Ik geloof dat ik mijn 'mening' toch wat bij moet stellen. Er zijn ook nog beelden in slow-motion vanuit een andere hoek overigens. Op deze beelden lijkt het er heel sterk op dat ze elkaar geraakt hebben.
Haas

tsja, het moest haast wel dat ze elkaar geraakt hebben, maar goed, tis een raceincident denk ik. MS snijdt redelijk naar binnen, maar das logisch om fizy geen kans meer te geven en Fizy had wat meer kunnen back-off'en omdat MS er al voorbij was.

Ach...waar er twee vechten, hebben er twee schuld, laten we het daar op houden :)
Merijn
Über-Spammer

Da's misschien wel zo... Maar zoals je zelf al aangeeft, zou het een compleet ander verhaal zijn als Schumacher het gedaan had.
Haas

precies...dan waren de rapen gaar voor MS, dan was hij weer overal uitgekafferd.... :lol:
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

dat krijg ik nou niet als ik wegga bij mn werk... :p
Schumacher krijgt eiland cadeau

Uitgegeven: 24 oktober 2006 11:55
DUBAI - Michael Schumacher krijgt na zijn afscheid als autocoureur in de formule 1 een eiland voor de kust van Dubai cadeau. Het is een van de 300 kunstmatig aangelegde atollen die vanuit de lucht de wereldkaart vormen. De zevenvoudige wereldkampioen krijgt het eiland van Sheik Mohammed bin Rashi al Maktoum. Het vertegenwoordigt een waarde van 4,5 miljoen euro.

Het eiland van tien hectare in Dubai zal over twee jaar volledig afgebouwd zijn. Wat Schumacher met zijn nieuwe bezit zal doen, is nog onduidelijk. Waarschijnlijk laat hij er een kartcircuit construeren. Van zijn werkgever Ferrari kreeg de Duitser eveneens een lucratief cadeau: zijn laatste dienstauto, een Ferrari 248.

Komend weekeinde neemt de 37-jarige Michael Schumacher bij de zogenaamde 'Ferrari Dagen' in Monza afscheid van zijn talloze Italiaanse fans.
Gesloten