ACT: Clio16V I
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:

zou heel goed kunnen hoor. was eens ff aan het kijken op het net of er iets meer was te vinden over plasma tellerplaten,le mouton noir (sandy) schreef:is volgens mij gewoon folie, die er nog eens niet uit zien ook!
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
d'r staat op 't megane forum wel
iets over losse plasma bladen, die je
dan achter witte tellerbladen moet monteren
en zo dus ook plasma krijgt, als je 't wat vind kan ik 't wel ff posten?
[img]http://foto.arcor-online.net/palb/alben ... 363861.jpg[/img]
maar 'k vind witte bladen niet zo mooi, dus als iemand
gewoon zwarte of donkere platen
weet met DOORZICHTIGE cijfers, post hier dan ff de link!
iets over losse plasma bladen, die je
dan achter witte tellerbladen moet monteren
en zo dus ook plasma krijgt, als je 't wat vind kan ik 't wel ff posten?
[img]http://foto.arcor-online.net/palb/alben ... 363861.jpg[/img]
maar 'k vind witte bladen niet zo mooi, dus als iemand
gewoon zwarte of donkere platen
weet met DOORZICHTIGE cijfers, post hier dan ff de link!
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
ow nog ff wat anders nou we 't toch over 't dash hebben
mijn benzine meter blijft hangen
wat is 't meest voorkomende bij de clio
de meter of de vlotter in de tank?
mijn benzine meter blijft hangen

wat is 't meest voorkomende bij de clio
de meter of de vlotter in de tank?
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
jiggy schreef:jah klopt vindt het er ook heel netjes uitzien. volgens mij heb je die velgen ook nog met een dikkere rand er in.Ronnie schreef:Van wie is die 16V ?jiggy schreef:weet iemand ook wat het merk is van deze velgen?
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... 603001.jpg[/img]
vind het wel netjes staan
@:Cleaned_Clio_16v ik zou als ik jou was ook voor de ph2 lampen gaan. is wel zo netjes.
Hou ze wel zoals ze zijn

1 van de betere velgen idd !
Mr TX had ze er toch ook onder zitten?
Mr TX had ze er toch ook onder zitten?

jah idd ze zijn simpel, maar gewoon heel netjes.Merijn schreef:Azev A!It's a legend.
dit zijn mijn tellerplaten, maar die zitten voor de originele platen en die cijfers schijnen wel door. zit er zelf aan te denken om maar blauwe led lichtjes in in de tellerunit te bouwen die op de platen schijnen.le mouton noir (sandy) schreef:d'r staat op 't megane forum wel
iets over losse plasma bladen, die je
dan achter witte tellerbladen moet monteren
en zo dus ook plasma krijgt, als je 't wat vind kan ik 't wel ff posten?
[img]http://foto.arcor-online.net/palb/alben ... 363861.jpg[/img]
maar 'k vind witte bladen niet zo mooi, dus als iemand
gewoon zwarte of donkere platen
weet met DOORZICHTIGE cijfers, post hier dan ff de link!
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... clio_3.jpg[/img]
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Even voor de zekerheid: de remschijven (voorkant) zijn toch gewoon hetzelfde voor de clio met en zonder ABS??
Iemand die dit even kan bevestigen?
Groeten,
Frits.
Iemand die dit even kan bevestigen?

Groeten,
Frits.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
volgens mij wel, de abs ring zit op de aandrijfassen, die zijn wel anders (de fusee is ook iets anders dacht ik) maar de schijven niet nee.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
kan ook, maar moet je wel ff de kopjes opschuren, andersjiggy schreef:dit zijn mijn tellerplaten, maar die zitten voor de originele platen en die cijfers schijnen wel door. zit er zelf aan te denken om maar blauwe led lichtjes in in de tellerunit te bouwen die op de platen schijnen.le mouton noir (sandy) schreef:d'r staat op 't megane forum wel
iets over losse plasma bladen, die je
dan achter witte tellerbladen moet monteren
en zo dus ook plasma krijgt, als je 't wat vind kan ik 't wel ff posten?
[img]http://foto.arcor-online.net/palb/alben ... 363861.jpg[/img]
maar 'k vind witte bladen niet zo mooi, dus als iemand
gewoon zwarte of donkere platen
weet met DOORZICHTIGE cijfers, post hier dan ff de link!
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... clio_3.jpg[/img]
krijg je geen
mooi egaal blauw licht

[img]http://www.steve010.nl/toepassingen/bc_ ... 000mcd.jpg[/img]
(bron) http://www.steve010.nl
jammer dat je helemaal in gruning woont, anders hadden we ff een midaagje
samen aan 't klussen gegaan

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
schijven zijn hetzelfde, fusees zijn anders. abs ring zit op de as.
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Zit er aan te denken om mijn mti's weg te doen
en daar voor in de plaats steffan's 14 inch te nemen maar klopt het als je die band waarde of hoe je dat ook noemt groter neemt dat je dan niet zoon last hebt van het afwijken van de km's? bijvoorbeeld 195/45/14 ipv 195/40/14. En zit er aan te denken om dan ook meteen een FK schroefset te halen. Heeft er hier iemand ervaring mee?

goed idee van het opschuren van die led'sle mouton noir (sandy) schreef:kan ook, maar moet je wel ff de kopjes opschuren, andersjiggy schreef:dit zijn mijn tellerplaten, maar die zitten voor de originele platen en die cijfers schijnen wel door. zit er zelf aan te denken om maar blauwe led lichtjes in in de tellerunit te bouwen die op de platen schijnen.le mouton noir (sandy) schreef:d'r staat op 't megane forum wel
iets over losse plasma bladen, die je
dan achter witte tellerbladen moet monteren
en zo dus ook plasma krijgt, als je 't wat vind kan ik 't wel ff posten?
[img]http://foto.arcor-online.net/palb/alben ... 363861.jpg[/img]
maar 'k vind witte bladen niet zo mooi, dus als iemand
gewoon zwarte of donkere platen
weet met DOORZICHTIGE cijfers, post hier dan ff de link!
[img]http://priyantha.nl/rtc-upload/albums/u ... clio_3.jpg[/img]
krijg je geen
mooi egaal blauw lichtzo dus
[img]http://www.steve010.nl/toepassingen/bc_ ... 000mcd.jpg[/img]
(bron) http://www.steve010.nl
jammer dat je helemaal in gruning woont, anders hadden we ff een midaagje
samen aan 't klussen gegaan



Hmm, best wel jammer dat ze de wagen als leenwagen meegeven(leenwagen=ragwagen denk ik tochWouterW schreef:Ik heb er maandag en dinsdag in gereden. Had em als leenwagen. Ik vond het echt een superwagen!!!! Alleen jammer van het openluchtfilter.Pieter-16 schreef:In de lijst van 2dehands wagens van Veban (http://www.profinder.nl/occasion/lst_au ... 30801&ap=n ) heb ik een (op het zicht) mooie 16 klepper gevonden. Het gaat hier over de donker rode van 95 met 145 000 km. Heeft iemand van hier op het forum deze wagen al in het echt zien staan , in welke staat is deze wagen? Staat deze nog wel te koop aangezien de lijst laatst in september is aangepast?
Alvast bedankt

halloa mensen,
ik vind eigenlijk dat me clio iets naar beneden staat aan de achterkant dus die zou ik een stukje willen verhogen..de achterkant hoort toch altijd iets hoger te staan dan de voorkant
klopt het dat je die as iets omhoog kan liften en dan kan vastzetten??
wat zijn de opties..
alvast bedankt voor de info
gr,
ik vind eigenlijk dat me clio iets naar beneden staat aan de achterkant dus die zou ik een stukje willen verhogen..de achterkant hoort toch altijd iets hoger te staan dan de voorkant
klopt het dat je die as iets omhoog kan liften en dan kan vastzetten??
wat zijn de opties..
alvast bedankt voor de info
gr,
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
torsie eruit trekken, as een tandje verdraaien, torsie erin duwen:)
dus als ik jou begrijp is het vrij gemakkelijk om hem iets te verhogen aan de achterkant???J-P-S schreef:torsie eruit trekken, as een tandje verdraaien, torsie erin duwen:)
maar dan moeten de wielen eraf??
zoals je merkt weet ik zelf niet echt veel van het technische af...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf

vraagje voor de electrofreaks hiero 
probleem met Clio 16V: brandend acculampje.
dynamo zou dood zijn. Ik heb m eruit gehaald en wilde m vervangen, maar de vervanger pastte niet. Oude exemplaar teruggezet en aangesloten....wat denk je: probleem opgelost!
tijdelijk althans.... nu brandt het lampje wederom voortdurend. Ik denk zelf aan de bedrading, maar waar moet/kan ik het makkelijkste/snelste meten??
zwakke punten?
Als ik de dynamo doormeet op de accu en op de dynamo rechtstreeks met lopende motor zit het probleem in de bedrading, toch?

probleem met Clio 16V: brandend acculampje.
dynamo zou dood zijn. Ik heb m eruit gehaald en wilde m vervangen, maar de vervanger pastte niet. Oude exemplaar teruggezet en aangesloten....wat denk je: probleem opgelost!
tijdelijk althans.... nu brandt het lampje wederom voortdurend. Ik denk zelf aan de bedrading, maar waar moet/kan ik het makkelijkste/snelste meten??
zwakke punten?
Als ik de dynamo doormeet op de accu en op de dynamo rechtstreeks met lopende motor zit het probleem in de bedrading, toch?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Ja ach, ik heb er niet mee geragt. Netjes warmgereden zoals het hoort.Pieter-16 schreef:Hmm, best wel jammer dat ze de wagen als leenwagen meegeven(leenwagen=ragwagen denk ik tochWouterW schreef:Ik heb er maandag en dinsdag in gereden. Had em als leenwagen. Ik vond het echt een superwagen!!!! Alleen jammer van het openluchtfilter.Pieter-16 schreef:In de lijst van 2dehands wagens van Veban (http://www.profinder.nl/occasion/lst_au ... 30801&ap=n ) heb ik een (op het zicht) mooie 16 klepper gevonden. Het gaat hier over de donker rode van 95 met 145 000 km. Heeft iemand van hier op het forum deze wagen al in het echt zien staan , in welke staat is deze wagen? Staat deze nog wel te koop aangezien de lijst laatst in september is aangepast?
Alvast bedankt). Maar voor de rest gaf de wagen je een positieve indruk? Is er buiten het openluchtfilter nog iets aan veranderd?
Zit wel een heel relaxt schuifdakje in (electrisch). Volgens mij verder helemaal standaard, ook niet gechipt (begrenser kwam erin op 6500 toeren).
lakwerk heeft beetje aandacht nodig, geen roest maar "gebruikersschade" (krasjes en vale lak op de achterspoiler).
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
- wellicht de kabels in de stekker die je op de dynamo drukt.probleem met Clio 16V: brandend acculampje.
dynamo zou dood zijn. Ik heb m eruit gehaald en wilde m vervangen, maar de vervanger pastte niet. Oude exemplaar teruggezet en aangesloten....wat denk je: probleem opgelost!
tijdelijk althans.... nu brandt het lampje wederom voortdurend. Ik denk zelf aan de bedrading, maar waar moet/kan ik het makkelijkste/snelste meten??
zwakke punten?
Als ik de dynamo doormeet op de accu en op de dynamo rechtstreeks met lopende motor zit het probleem in de bedrading, toch?
- als je de dynamo doormeet met lopende motor moet die iets van 14 volt geven(?)
dit staat mij tenminste bij.
omdat hij het heel even gedaan heeft zal het niet aan de accu of accupolen liggen. zal echt bedrading of toch je dynamo zijn.
Op de dynamo zit een bruine stekker met 2 aansluitingen.
Een van deze 2 zorgt voor de bekrachtiging van het magnetisch veld, en de ander zorgt voor de aansturing van het dynamolampje (en daarbij ook de spanningsregelaar).
Kijk of deze stekker nog goed contact maakt.
Om na te meten, laat de auto op 2000 toeren draaien en meet de spanning over de accupolen. Deze moet wel meer dan 13,5 volt zijn. Zo ja, dan doet je dynamo het.
Zo nee, dan is er wat mis mee. De dynamo kan toch stuk zijn.
Een van deze 2 zorgt voor de bekrachtiging van het magnetisch veld, en de ander zorgt voor de aansturing van het dynamolampje (en daarbij ook de spanningsregelaar).
Kijk of deze stekker nog goed contact maakt.
Om na te meten, laat de auto op 2000 toeren draaien en meet de spanning over de accupolen. Deze moet wel meer dan 13,5 volt zijn. Zo ja, dan doet je dynamo het.
Zo nee, dan is er wat mis mee. De dynamo kan toch stuk zijn.
klopt, alleen als ik m op de accu meet weet ik nog niet of t ligt an de bekabeling of de dynamo zelf. Aangezien het na het erugzetten 2 maanden goed is gegaan, staat het kruis voor mij bij de bedrading. Ach, we zien zaterdag wel ff....



-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
laat maar wat weten, ben er wel benieuwt naar wat er nu mee scheelde 

Wat en waar meet je dan?Haas schreef:klopt, alleen als ik m op de accu meet weet ik nog niet of t ligt an de bekabeling of de dynamo zelf. Aangezien het na het erugzetten 2 maanden goed is gegaan, staat het kruis voor mij bij de bedrading. Ach, we zien zaterdag wel ff....![]()
dat is raar...of ni..begrenser komt er toch in bij 7200 toeren??WouterW schreef:Ja ach, ik heb er niet mee geragt. Netjes warmgereden zoals het hoort.Pieter-16 schreef:Hmm, best wel jammer dat ze de wagen als leenwagen meegeven(leenwagen=ragwagen denk ik tochWouterW schreef:Ik heb er maandag en dinsdag in gereden. Had em als leenwagen. Ik vond het echt een superwagen!!!! Alleen jammer van het openluchtfilter.Pieter-16 schreef:In de lijst van 2dehands wagens van Veban (http://www.profinder.nl/occasion/lst_au ... 30801&ap=n ) heb ik een (op het zicht) mooie 16 klepper gevonden. Het gaat hier over de donker rode van 95 met 145 000 km. Heeft iemand van hier op het forum deze wagen al in het echt zien staan , in welke staat is deze wagen? Staat deze nog wel te koop aangezien de lijst laatst in september is aangepast?
Alvast bedankt). Maar voor de rest gaf de wagen je een positieve indruk? Is er buiten het openluchtfilter nog iets aan veranderd?
Zit wel een heel relaxt schuifdakje in (electrisch). Volgens mij verder helemaal standaard, ook niet gechipt (begrenser kwam erin op 6500 toeren).
lakwerk heeft beetje aandacht nodig, geen roest maar "gebruikersschade" (krasjes en vale lak op de achterspoiler).