[Chamade16v] Jeroen's Project...einde verhaal!!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
jeroen.k

-Ray- schreef:me broertje heeft nog perfecte banden te koop man! 195-50-15 is de maat toch?
Jep...quanta costa? en wat voor banden? :)
jeroen.k

Ik stuur je wel een pm :)
-Ray-
Contacteer:

en weer zuruck :)
Immer wieder die verdammte Holländer
canonballman

En mocht je TOCH van je velgen afwillen dan heb ik misschien wel interesse.

Verder een mooie auto, heb r eerder zo-een gezien, alleen dan met ander kenteken :wink:
jeroen.k

Uiteindelijk gaan ze er wel onder vandaan ja...wil 16 inch! :)
jeroen.k

Net even bij vdFeer sloperij lelystad geweest...witte mistlampen besteld, knipperlicht gehaald en meteen maar een koppelings-set meegenomen...Sachs, complete set 110 euro! :D

Lijkt me niet verkeerd :)
Tom
Moderator
Car: MB

en, zit de asbak al vol :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jeroen.k

Tom schreef:en, zit de asbak al vol :lol:
Nee, dat komt nog als hij weer rijdt...of ik moet binnen een maand stoppen met roken ;)

Maar de ab van de startonderbreking ligt er nu in...telt dat ook? :p :lol:
Tom
Moderator
Car: MB

:lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tazzman

Hmm zo'n phase II is toch ook wel erg leuk. 8)
Mrtn
Car: R5GTT

Ik vind die velgen er echt mooi onder staan, kvind 't zowiezo mooie velgen :)
Mrtn = Maarten
Rick D.

Nou, wij hebben ook nog een paar foto's van de bolide, althans Elise heeft ze gemaakt vanuit de auto :D

Hier goed te zien, het kleurverschil... :(
[img]http://www.renaultclio16v.com/joenie/DSCF0517.JPG[/img]

Ja we hebben lekker de gang erin zitten met de trailer :D
[img]http://www.renaultclio16v.com/joenie/DSCF0518.JPG[/img]

Is toch best een leuke combinatie om mee te rijden..
[img]http://www.renaultclio16v.com/joenie/DSCF0519.JPG[/img]
-Ray-
Contacteer:

Mrtn schreef:Ik vind die velgen er echt mooi onder staan, kvind 't zowiezo mooie velgen :)
in engelang rijd er 1 zoals "ons" rond met die velgen, ken je die?
Immer wieder die verdammte Holländer
jeroen.k

Vandaag maar even aan de auto begonnen...

Even de Achterbumper erafgehaald om de schade te bekijken...

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Untitled-1.jpg[/img]

Had wel een redelijke klap gemaakt...maar niet echt krom ofzo...goed te repareren en eigenlijk alleen de strip krom...beetje teruggetikt...staat nu alleen nog iets omhoog...

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Untitled-2.jpg[/img]

Volgende stap is om dit even te plamuren...dat komt wel goed...alleen waar kan ik een goede spuitbus krijgen..we willen namelijk die strip zelf even overspuiten...maar ik wil dan wel een goede spuitbus kleurnr: 449 hebben...iemand een goed idee?

De achterklep is ook simpel probleem...de gasveren zijn gewoon op waardoor hij te hard dicht-klapt en de stootrubbers dus verdwenen waren in de klep...niet zo gek dat hij dan niet lekker sluit...wat is beter..nieuwe erop? Of gewoon lekker van de sloop halen?

Ennuh...dit is toch een aluminium carter?

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/Untitled-5.jpg[/img]

Meer volgt :D (vrijdag waarschijnlijk...)
Robert Turbo

Je bent al goed bezig Jeroen.

Ga zo door. (Y)
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Bart V

Idd een alu carter, dat hebben alle phase 2's, en ook veel phase 1's. Alleen de eerste types phase 1 zijn met staal geleverd.
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

ziet er inderdaar goed uit,veel sleutel plezier (Y)

Ben benieuwt hoe ver het er mee staat op 3okt.
Ik ben niet de enige die benieuwt is :)
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
jeroen.k

Op 3 oktober....?

Ver hoop ik ;)

Denk nog niet rijdend...maar wel een heel eind op weg! :D
chris-mc
Contacteer:

Ben al blij dat we hem dan even mogen aanschouwen :D
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
jeroen.k

Hehe...:D Mag je op de volgende Maxx wel ff een stukkie meerijden als we moeten pinnen! ;) >-)

Edit: O ja, er ligt ook een 15 inch reserve-wiel onder...een vrij diepe velg, lijkt een beetje op die stalen dingen van een Clio...is dat nu een cup-velg die er standaard onder ligt? :)
Robert Turbo

jeroen.k schreef:Hehe...:D Mag je op de volgende Maxx wel ff een stukkie meerijden als we moeten pinnen! ;) >-)

Edit: O ja, er ligt ook een 15 inch reserve-wiel onder...een vrij diepe velg, lijkt een beetje op die stalen dingen van een Clio...is dat nu een cup-velg die er standaard onder ligt? :)
Ja, denk het wel, die 16V waar ik om waqs wezen kijken , had ook een stalen cup velg als reserve wiel.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
chris-mc
Contacteer:

RobertR19 schreef:
jeroen.k schreef:Hehe...:D Mag je op de volgende Maxx wel ff een stukkie meerijden als we moeten pinnen! ;) >-)

Ja, denk het wel, die 16V waar ik om waqs wezen kijken , had ook een stalen cup velg als reserve wiel.
is die cup velg het zelfde als de velgen die er dan onder zitten,of is die weer anders?

Dat van automaxx hou ik je aan jeroen :foto: :D :D
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

zeer goed bezig (Y)
jeroen.k

Aangezien het koelsysteem dat op het huidige blok zit behoorlijk vies is enzo...en ik het zonde vindt om dan al dat vieze water door dat mooie schone blok te geen pompen wil ik er eigenlijk een Samco-slangenset op doen...is wel teringduur, maar ja...als je iets doet kun je het beter in 1 keer goed doen :p

Maar nu zijn er alleen Samco slangen voor de Clio 1.8 16v...nu weet ik dat er tussen de Cio en de 19 wat kleine verschillen in het blok zitten...maar zijn de slangen wel exact hetzelfde? Dan zou ik die set kunnen aanschaffen...en wie verkoopt die zooi allemaal in NL? JL, Biesheuvel....wil even een beetje de prijzen vergelijken...kost allemaal al genoeg namelijk :(
Mrtn

Maak je de slangen toch even schoon 8)
Mrtn = Maarten
Jasper16v

jeroen.k schreef:Aangezien het koelsysteem dat op het huidige blok zit behoorlijk vies is enzo...en ik het zonde vindt om dan al dat vieze water door dat mooie schone blok te geen pompen wil ik er eigenlijk een Samco-slangenset op doen...is wel teringduur, maar ja...als je iets doet kun je het beter in 1 keer goed doen :p

Maar nu zijn er alleen Samco slangen voor de Clio 1.8 16v...nu weet ik dat er tussen de Cio en de 19 wat kleine verschillen in het blok zitten...maar zijn de slangen wel exact hetzelfde? Dan zou ik die set kunnen aanschaffen...en wie verkoopt die zooi allemaal in NL? JL, Biesheuvel....wil even een beetje de prijzen vergelijken...kost allemaal al genoeg namelijk :(
Ben ook wel benieuwd naar die prijzen...er zijn tegenwoordig toch ook andere merken op de markt ?
Bart V

Mrtn schreef:Maak je de slangen toch even schoon 8)
Idd ff hogedrukspuit erdoor, buitkant ff ontvetten en in de plastic shine zetten, en reken uit je winst :) Ze zijn dan weer als nieuw.

Samco is echt duur, op een gt is het nog enigzins zinvol voor de luchtslangen, maar op een 16V zou ik het niet doen. Kan je beter je geld in datgene stoppen wat echt nodig is, en geloof mij, het gaat je meer kosten dan je denkt :)

Gr Bart
jeroen.k

Bart V schreef:
Mrtn schreef:Maak je de slangen toch even schoon 8)
Idd ff hogedrukspuit erdoor, buitkant ff ontvetten en in de plastic shine zetten, en reken uit je winst :) Ze zijn dan weer als nieuw.

Samco is echt duur, op een gt is het nog enigzins zinvol voor de luchtslangen, maar op een 16V zou ik het niet doen. Kan je beter je geld in datgene stoppen wat echt nodig is, en geloof mij, het gaat je meer kosten dan je denkt :)

Gr Bart
Daar ben ik al achter ;)

Gezien de niet kloppende km-stand wil ik de bak ook gereviseerd hebben namelijk :) en dan nog een hoop klein spul erbij...
jeroen.k

Ben even een beetje aant kutten...maaruh...hoe krijg ik de injectoren los? injectorrail zit los...stekkers van de injectoren zijn eruit, maar nu die 2 eraf krijgen....lukt niet helemaal...iemand tips? :)
Mrtn

Jeroen, het heeft geen zin dingen te vervangen die wellicht niet eens nodig zijn!!! Heb je geld teveel ok..... waarom de bak reviseren als je niet eens weet of dat wel nodig is???

helemaal niet als je weet wat dat grapje kost...
Laatst gewijzigd door Mrtn op vr 19 sep 2003 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrtn = Maarten
Anonymous

Als die jongen dat nodig vind moet ie dat vooral doen.
Ieder zn eigen niet?
Mrtn

jeroen.k schreef: maar nu die 2 eraf krijgen....lukt niet helemaal...iemand tips? :)
Hoe bedoel je? de injectoren eruit halen?
Mrtn = Maarten
Mrtn

CycoMiko schreef:Als die jongen dat nodig vind moet ie dat vooral doen.
Ieder zn eigen niet?
Iedereen laten aanmodderen is niet moeilijk, advies (proberen) geven kan in mijn ogen geen kwaad en is ook niet gemeen/slecht bedoeld :wink:
Mrtn = Maarten
Rob_16V_Zwolle
Contacteer:

we hebben lijkt mij toch het beste voor met iedereen.

Want ja zoals jullie zeggen ook advies kan geen kwaad.

want we willen toch allemaal zo goedkoop mogelijk een goede auto rijden?

want we zijn en blijven hollanders die op de centen zitten :)

enhelemaal met deze PIEP economie :@
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Bart V

Jeroen, als je je injectoren wilt demonteren moet je dat als volgt doen: Eerst je inspuitgallerij eraf trekken, dat lukt het beste als je met een schroevendraaier wrikt, kan je het beste tussen kleppendeksel en de inspuitgallerij zetten. Er zitten 4 borgringetjes op de injectoren, die moet je r wel ff eerst afwippen. Als de inspuitgallerij eraf is zitten alleen de injectoren nog los in de kop, beste kan je ze ff inspuiten met beetje kruipolie, en daarna 1 voor 1 voorzichtig met een waterpomptang eruit trekken. Dat laatste moet met beleid, anders help je de neuskappen naar de klote, en ze zijn redelijk duur.

Succes
Plaats reactie