Net even bij vdFeer sloperij lelystad geweest...witte mistlampen besteld, knipperlicht gehaald en meteen maar een koppelings-set meegenomen...Sachs, complete set 110 euro!
Had wel een redelijke klap gemaakt...maar niet echt krom ofzo...goed te repareren en eigenlijk alleen de strip krom...beetje teruggetikt...staat nu alleen nog iets omhoog...
Volgende stap is om dit even te plamuren...dat komt wel goed...alleen waar kan ik een goede spuitbus krijgen..we willen namelijk die strip zelf even overspuiten...maar ik wil dan wel een goede spuitbus kleurnr: 449 hebben...iemand een goed idee?
De achterklep is ook simpel probleem...de gasveren zijn gewoon op waardoor hij te hard dicht-klapt en de stootrubbers dus verdwenen waren in de klep...niet zo gek dat hij dan niet lekker sluit...wat is beter..nieuwe erop? Of gewoon lekker van de sloop halen?
Hehe... Mag je op de volgende Maxx wel ff een stukkie meerijden als we moeten pinnen!
Edit: O ja, er ligt ook een 15 inch reserve-wiel onder...een vrij diepe velg, lijkt een beetje op die stalen dingen van een Clio...is dat nu een cup-velg die er standaard onder ligt?
jeroen.k schreef:Hehe... Mag je op de volgende Maxx wel ff een stukkie meerijden als we moeten pinnen!
Edit: O ja, er ligt ook een 15 inch reserve-wiel onder...een vrij diepe velg, lijkt een beetje op die stalen dingen van een Clio...is dat nu een cup-velg die er standaard onder ligt?
Ja, denk het wel, die 16V waar ik om waqs wezen kijken , had ook een stalen cup velg als reserve wiel.
jeroen.k schreef:Hehe... Mag je op de volgende Maxx wel ff een stukkie meerijden als we moeten pinnen!
Ja, denk het wel, die 16V waar ik om waqs wezen kijken , had ook een stalen cup velg als reserve wiel.
is die cup velg het zelfde als de velgen die er dan onder zitten,of is die weer anders?
Dat van automaxx hou ik je aan jeroen
Renault Megane Coupé 2.0 16v Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Aangezien het koelsysteem dat op het huidige blok zit behoorlijk vies is enzo...en ik het zonde vindt om dan al dat vieze water door dat mooie schone blok te geen pompen wil ik er eigenlijk een Samco-slangenset op doen...is wel teringduur, maar ja...als je iets doet kun je het beter in 1 keer goed doen
Maar nu zijn er alleen Samco slangen voor de Clio 1.8 16v...nu weet ik dat er tussen de Cio en de 19 wat kleine verschillen in het blok zitten...maar zijn de slangen wel exact hetzelfde? Dan zou ik die set kunnen aanschaffen...en wie verkoopt die zooi allemaal in NL? JL, Biesheuvel....wil even een beetje de prijzen vergelijken...kost allemaal al genoeg namelijk
jeroen.k schreef:Aangezien het koelsysteem dat op het huidige blok zit behoorlijk vies is enzo...en ik het zonde vindt om dan al dat vieze water door dat mooie schone blok te geen pompen wil ik er eigenlijk een Samco-slangenset op doen...is wel teringduur, maar ja...als je iets doet kun je het beter in 1 keer goed doen
Maar nu zijn er alleen Samco slangen voor de Clio 1.8 16v...nu weet ik dat er tussen de Cio en de 19 wat kleine verschillen in het blok zitten...maar zijn de slangen wel exact hetzelfde? Dan zou ik die set kunnen aanschaffen...en wie verkoopt die zooi allemaal in NL? JL, Biesheuvel....wil even een beetje de prijzen vergelijken...kost allemaal al genoeg namelijk
Ben ook wel benieuwd naar die prijzen...er zijn tegenwoordig toch ook andere merken op de markt ?
Idd ff hogedrukspuit erdoor, buitkant ff ontvetten en in de plastic shine zetten, en reken uit je winst Ze zijn dan weer als nieuw.
Samco is echt duur, op een gt is het nog enigzins zinvol voor de luchtslangen, maar op een 16V zou ik het niet doen. Kan je beter je geld in datgene stoppen wat echt nodig is, en geloof mij, het gaat je meer kosten dan je denkt
Idd ff hogedrukspuit erdoor, buitkant ff ontvetten en in de plastic shine zetten, en reken uit je winst Ze zijn dan weer als nieuw.
Samco is echt duur, op een gt is het nog enigzins zinvol voor de luchtslangen, maar op een 16V zou ik het niet doen. Kan je beter je geld in datgene stoppen wat echt nodig is, en geloof mij, het gaat je meer kosten dan je denkt
Gr Bart
Daar ben ik al achter
Gezien de niet kloppende km-stand wil ik de bak ook gereviseerd hebben namelijk en dan nog een hoop klein spul erbij...
Ben even een beetje aant kutten...maaruh...hoe krijg ik de injectoren los? injectorrail zit los...stekkers van de injectoren zijn eruit, maar nu die 2 eraf krijgen....lukt niet helemaal...iemand tips?
Jeroen, het heeft geen zin dingen te vervangen die wellicht niet eens nodig zijn!!! Heb je geld teveel ok..... waarom de bak reviseren als je niet eens weet of dat wel nodig is???
helemaal niet als je weet wat dat grapje kost...
Laatst gewijzigd door Mrtn op vr 19 sep 2003 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeroen, als je je injectoren wilt demonteren moet je dat als volgt doen: Eerst je inspuitgallerij eraf trekken, dat lukt het beste als je met een schroevendraaier wrikt, kan je het beste tussen kleppendeksel en de inspuitgallerij zetten. Er zitten 4 borgringetjes op de injectoren, die moet je r wel ff eerst afwippen. Als de inspuitgallerij eraf is zitten alleen de injectoren nog los in de kop, beste kan je ze ff inspuiten met beetje kruipolie, en daarna 1 voor 1 voorzichtig met een waterpomptang eruit trekken. Dat laatste moet met beleid, anders help je de neuskappen naar de klote, en ze zijn redelijk duur.