ACT: Banden
-
- Car: R19.R
Michelin Pilot Exalto PE2 

-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
en in de regen,moet je dan granny style rijden,of kan je normaal door rijden?Tim_Coupe schreef:Onder mijn coupe heb ik 195-45-16 Pirelli Pzero Nero's liggen en ben er erg te spreken over. Zelfs de slijtage wat je nog wel eens hoort vind ik erg meevallen
En ja, ik hou wel van het betere bochtenwerk
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Onder de gte uniroyal rainsport
215 nog wat
bij 80 op de afrit bijna een pirouetje gedraaid vandaag

215 nog wat
bij 80 op de afrit bijna een pirouetje gedraaid vandaag

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
yeps 215 rij op 16"
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
johpierre schreef:kies smaller dan draai je ook geen pirouetjes meer, rainsport geeft alleen grip bij een bepaald gewicht per wiel.
gte is veel te licht voor 215 breed.

dat wist ik niet

-
Luco hoe breed zijn je velgen dan 7 of 8 j?
Granny style rijden doe ik niet aanchris-mc schreef:en in de regen,moet je dan granny style rijden,of kan je normaal door rijden?Tim_Coupe schreef:Onder mijn coupe heb ik 195-45-16 Pirelli Pzero Nero's liggen en ben er erg te spreken over. Zelfs de slijtage wat je nog wel eens hoort vind ik erg meevallen
En ja, ik hou wel van het betere bochtenwerk

Nee maar zonder gekheid, in de regen kan ik prima door een bocht, ook nog wel met wat snelheid

Maar feit blijft dat je met regen gewoon op moet letten. Simpel zat

-
- Contacteer:
jaa oke,das wel duidelijkTim_Coupe schreef:Granny style rijden doe ik niet aanchris-mc schreef:en in de regen,moet je dan granny style rijden,of kan je normaal door rijden?Tim_Coupe schreef:Onder mijn coupe heb ik 195-45-16 Pirelli Pzero Nero's liggen en ben er erg te spreken over. Zelfs de slijtage wat je nog wel eens hoort vind ik erg meevallen
En ja, ik hou wel van het betere bochtenwerk![]()
Nee maar zonder gekheid, in de regen kan ik prima door een bocht, ook nog wel met wat snelheid
Maar feit blijft dat je met regen gewoon op moet letten. Simpel zat

nu is het gewoon niet te doen,dus wil niet WEER de fout maken dat ik de verkeerde banden ga aanschaffen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
weet ik nietindolicious1980 schreef:Luco hoe breed zijn je velgen dan 7 of 8 j?
zaten er al onder

Zeker begrijpelijkchris-mc schreef:jaa oke,das wel duidelijkTim_Coupe schreef:Granny style rijden doe ik niet aanchris-mc schreef:en in de regen,moet je dan granny style rijden,of kan je normaal door rijden?Tim_Coupe schreef:Onder mijn coupe heb ik 195-45-16 Pirelli Pzero Nero's liggen en ben er erg te spreken over. Zelfs de slijtage wat je nog wel eens hoort vind ik erg meevallen
Maar feit blijft dat je met regen gewoon op moet letten. Simpel zatje kan in de regen minder hard rijden
nu is het gewoon niet te doen,dus wil niet WEER de fout maken dat ik de verkeerde banden ga aanschaffen.

-
- Contacteer:
Ik ben wat gaat rond neuzen op de pirelli site,en moet zeggen dat die band er best goed uitkomt.Tim_Coupe schreef:Zeker begrijpelijkchris-mc schreef:jaa oke,das wel duidelijkTim_Coupe schreef:Granny style rijden doe ik niet aanchris-mc schreef:en in de regen,moet je dan granny style rijden,of kan je normaal door rijden?Tim_Coupe schreef:Onder mijn coupe heb ik 195-45-16 Pirelli Pzero Nero's liggen en ben er erg te spreken over. Zelfs de slijtage wat je nog wel eens hoort vind ik erg meevallen
Maar feit blijft dat je met regen gewoon op moet letten. Simpel zatje kan in de regen minder hard rijden
nu is het gewoon niet te doen,dus wil niet WEER de fout maken dat ik de verkeerde banden ga aanschaffen.Maar als je het mij vraagt doe je met die Pirelli's geen miskoop!
Ray's Rimshop adviseert Dunlop SP 9000 

Immer wieder die verdammte Holländer
Rims-hop 

Immer wieder die verdammte Holländer
Jo's beunshop raad deze ten stelligste af-Ray- schreef:Ray's Rimshop adviseert Dunlop SP 9000

-
- Contacteer:
Van de week heb ik de pirelli zero nero's besteld,meteen ook 4 stuks
ben benieuwt..
ben benieuwt..

-
- Contacteer:
ik ga het afwachtenTim_Coupe schreef:Goeie keuschris-mc schreef:Van de week heb ik de pirelli zero nero's besteld,meteen ook 4 stuks
ben benieuwt..![]()
Maar ben erg benieuwd wat jou ervaring ermee is en of je er nou straks tevreden mee bent!
ben benieuwt hoe het met de slijtage zit,ik ben nu gewent mn banden er binnen een jaar doorheen te jagen.in alle gevallen waren ze alle 4 versleten ook,zonder te wisselen.
Op m'n zomer wielen liggen 195/40-16 Toyo proxes T1-R... heb ze nog nooit voelen schuiven... heb nog nooit een beter bandje gehad
...
En ze zijn nog niet eens zo duur.
Op m'n winter wielen liggen 195/50-15 Uniroyal Rainsport... geef mij maar toyo's

En ze zijn nog niet eens zo duur.
Op m'n winter wielen liggen 195/50-15 Uniroyal Rainsport... geef mij maar toyo's

-
- Contacteer:
Ik heb 1x toyo gehad,die waren wel goed toen ze nieuw waren,op het moment dat ze beetje begonnen te slijten,en ook gingen glijen,heb ik ze meteen laten vervangen,mijn ervaring is dan ook geen toyo meer.
maar ik werk wel,dat ieders mening en ervaring weer anders is,zei het positief of negatief.
maar ik werk wel,dat ieders mening en ervaring weer anders is,zei het positief of negatief.
Nuja mijn zijn nog steeds nieuw... amper 2000 km gebold, maar heb eigenlijk nog maar weinig banden merken geprobeerd... dus tot nu toe vind ik die toyo's nog het beste, veranderd misschien wel na wat meer km's. 

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
hier weinig klachten over Toyo's.. nouja de wang vind ik wat zacht...
-
Ik had Michelins Pilot Exalto's onder mn PH2 in de maat 205/45/16
Afgelopen vrijdag heb ik ze laten vervangen door Goodyears in de maat 215/40/16 en ik moet zeggen na 700 km dat ze me best bevallen. Ik slip minder dan de bijna versleten Michelins en ze voelen ook iets comfortabeler aan. Hoop dat ze bij nat weer ook een beetje rijden.
Trouwens ze zijn een stuk goedkoper (ik kon ze net van mn wekelijkse zakgeld betalen
) en 215 past dus blijkbaar gewoon op een 7J velg. Ziet er wel leuk uit zo breed.
Afgelopen vrijdag heb ik ze laten vervangen door Goodyears in de maat 215/40/16 en ik moet zeggen na 700 km dat ze me best bevallen. Ik slip minder dan de bijna versleten Michelins en ze voelen ook iets comfortabeler aan. Hoop dat ze bij nat weer ook een beetje rijden.
Trouwens ze zijn een stuk goedkoper (ik kon ze net van mn wekelijkse zakgeld betalen

-
- Contacteer:
de exalto heb ik ook gehad,kwa grip in regen en met droog weer bevielen ze me wel,maar wilde toch iets beters hebben.
als de pirelli's er onder liggen wil ik de achterkant asap een tandje oplaag gooien,en de voorkant ook ietsje,daarnaast wielkastjes uit laten rollen,voor de spoorverbreders (rij er niet hele dagen mee)
dan kan die er voorlopig ook tegenaan.

als de pirelli's er onder liggen wil ik de achterkant asap een tandje oplaag gooien,en de voorkant ook ietsje,daarnaast wielkastjes uit laten rollen,voor de spoorverbreders (rij er niet hele dagen mee)
dan kan die er voorlopig ook tegenaan.

-
Chris wat bedoel je met wielkastjes laten uitrollen??
-
- Contacteer:
als ik nu mn spoorverbrederd monteer,dan lopen ze aan als ik een heuvel pak,als die lager gaat,weet ik zeker dat die continu aanloopt.
-
Maar waar kan je dat uitrollen dan laten doen?
Ik heb net een beetje door de regen gereden en nu is het trouwens wel te merken dat Pilot Exalto's toch wel betere grip op nat wegdek hebben dan Goodyears...
Ik heb net een beetje door de regen gereden en nu is het trouwens wel te merken dat Pilot Exalto's toch wel betere grip op nat wegdek hebben dan Goodyears...
-
- Contacteer:
Zover ik weet zit er hier een bedrijfje die dat doet,die zit in vrouwenpolder
MCC sport doet het ook,voor een leuk bedragje als het goed is,ik weet
alleen niet of die nog steeds sponsor zijn van de rmc
meeste schade herstelbrijven doen het ook,maar daar mag je flink voor betalen.
als ik me niet vergis...dwalen we af
MCC sport doet het ook,voor een leuk bedragje als het goed is,ik weet
alleen niet of die nog steeds sponsor zijn van de rmc
meeste schade herstelbrijven doen het ook,maar daar mag je flink voor betalen.
als ik me niet vergis...dwalen we af