Interessante meuk op marktplaats - Deel 1

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Beetje ver om ff te kijken is het niet ?? :D

Maar wat je zegt. Afgelopen jaar hoop aan gedaan, gespot op het forum in januari 2009 en nu te koop voor best wel weinig..

Zo op de foto's ook geen kleurverschil o.i.d. te zien ...

1 van de weinige gelukjes ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

idd een nette prijs. Als motor en bak goed zijn kun je er al bijna geen buil aan vallen lijkt me. Of zijn die dingen serieus zo weinig waard? Voor dat geld koop je amper een nette willi (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

km stand wel gezien ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

182.000 km. Wagen is 9 jaartjes bijna.... Mwoah....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

vind die 182k ook nog wel meevallen eigenlijk. Dat moet toch nog wel effe mee kunnen met normaal onderhoud.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

das dan jullie mening :)

ik ben eerder van oordeel, 182k op een rs, bepaalde interne delen zijn aan vervanging toe. Een rs wordt niet bepaald zachtjes behandeld, daar is ie ook voor gemaakt. Ik weet niet of iemand een idee heeft wat renault zelf voorschrijft. Arco zal het mssn wel weten gezien zijn renault dealer achtergrond.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Gewoon hetzelfde onderhoudschema als voor een 1.2 b.v. dacht ik.

120K de distr.riem
60K de brandstoffilter
20K olie en oliefilter
120K bougie

Al zou ik filter, olie en bougies wel vaker doen als het mijn auto was geweest.

M.b.t. versnellingsbak en inwendig motor zelf, is en blijft het gokken. Mee eens Jo. Maar ja, is dat niet eigenlijk met bijna elke auto met 2 top op de teller zo ??

Als je kijkt naar de Clio 16V b.v. ligt het meeste verwijt aan defecte versnellingsbakken en motoren aan het misbruik en te weinig / slecht onderhoud.
Maar ja, een versnellingsbak van een 1.2. kan je ook binnen 5k kapot hebben.... of niet ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Volgens renault (sport) dienen de lagers en oliepomp (aandrijving) vervangen te worden op 160K.

Doe maar navraag.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Daar is mij niets van bekend.... (kan het helaas ook niet op zoeken zoals je weet :smile: )

Oliepomp wordt aangedreven door een ketting dat wel, maar dat ze vervangen dient te worden ??? Je me ne sais pas. (F)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

nou, wie gaat m ophalen en afberen op de ring? :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Huelen - Ring is niet al te ver. Zaterdagochtend ophalen, overschrijven en meteen een bezoekje wagen. :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

-jo- schreef:Volgens renault (sport) dienen de lagers en oliepomp (aandrijving) vervangen te worden op 160K.

Doe maar navraag.
Er is vast iemand hier met een Clio RS die het wel even in het onderhoudsboekje op kan zoeken? Daar zou het dan in moeten staan.......? Anders krijgen diverse renault-dealers beste discussies als dat zo is en het is nergens voorgeschreven :)
R 5 Convertible Rulezz
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Niets voor jou dan Chris ?? 8)
CChris schreef:Heeft iemand een lijstje met aankooptips of punten waar ik op moet letten bij de Clio RS ph1? Heb met de search niet echt veel kunnen vinden....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Lijkt mij echt een koopje... (Y)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

dat moet je eens aan een vrouw uitleggen, dat koopjes niet bestaan...
Immer wieder die verdammte Holländer
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Arco Straver schreef:Niets voor jou dan Chris ?? 8)
CChris schreef:Heeft iemand een lijstje met aankooptips of punten waar ik op moet letten bij de Clio RS ph1? Heb met de search niet echt veel kunnen vinden....
3 maal raden waarom ik die vraag heb gesteld ;) heb al gebeld en sta zaterdagmorgen om 10u bij em op de stoep........"ff" kijken vanuit Utrecht. Dit alles wel mits ie em morgen eind van de dag nog heeft, heb geen zin om voor nop te rijden natuurlijk :)
R 5 Convertible Rulezz
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

oe dat wordt billenknijpen morgen ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

-Ray- schreef:oe dat wordt billenknijpen morgen ;)
Best wel :), maar als ie al weg is, ist jammer...........dan heb ik nog een aardig alternatief wat weliswaar geen renault is, wel frans, net wat ruimer, alleen wat minder snel. Maar t liefst rijdt ik natuurlijk zo'n mooie RS :D.
R 5 Convertible Rulezz
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Als je 'm al gebeld hebt en hebt aangegeven a.s. zaterdag te kijken.... ik duim voor je dat ie er dan nog is voor je. (Y)

Hopelijk is het ook echt wat. :foto:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Bij de advertentie:

Bijzonderheden:
Mooie Clio RS 2.0 16V 170pk complete onderhouds historie aanwezig. Afgelopen jaar voor €2500 onderdelen vervangen.(uitlaat distributie banden remmen etc.) Vaste prijs! HELAAS DEZE IS VERKOCHT!
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ik wou net zeggen, hij is al verkocht.

Wie checkt het kenteken even op https://www.rdw.nl/Ovi/ ?


Over het onderhoud.

Het onderhoudsboekje zegt bij mijn RS: (uit m'n hoofd)

Multiriem: 60.000
distri: 120.000 of 5 jaar
bougies: 120.000
olie: 20.000 of elk jaar


Vanmiddag in de pauze wandel ik wel ff naar de auto om het boekie eruit te pakken. Over oliepomp etc.. staat 100% zeker niks vermeld.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Heb zojuist in mijn boekje gekeken, staat inderdaad niks over vermeld, 100% zeker! Zou ook wat zijn zeg.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Maarten-Jan schreef:Heb zojuist in mijn boekje gekeken, staat inderdaad niks over vermeld, 100% zeker! Zou ook wat zijn zeg.
Juist, maar dat hoeft niet te betekenen dat het niet geldt. Dat soort dingen zet je natuurlijk niet in een boekje wat de consument gewoon in kan kijken.

Een dealer kan dit misschien wel inzien en de klant adviseren dit te doen.
Toch maar eens achteraan neuzen binnenkort :)

Heb nu 106k op de RS staan in bijna 5 jaar tijd (over 3 weken is ie 5;) )
En was van plan er nog wel wat bij op te gaan zetten :p
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ken wel een gele RS met inmiddels meer dan 2 ton op de teller, daar is dat in elk geval niet bij gebeurd. Maar zeker waard om het even uit te zoeken (Y)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Arco Straver schreef:
M.b.t. versnellingsbak en inwendig motor zelf, is en blijft het gokken. Mee eens Jo. Maar ja, is dat niet eigenlijk met bijna elke auto met 2 top op de teller zo ??

Als je kijkt naar de Clio 16V b.v. ligt het meeste verwijt aan defecte versnellingsbakken en motoren aan het misbruik en te weinig / slecht onderhoud.
Maar ja, een versnellingsbak van een 1.2. kan je ook binnen 5k kapot hebben.... of niet ???
Hier ben ik het helemaal mee eens, mijn 19 16v heeft nu 198.000 op de klok, beestje heeft altijd goed onderhoud gehad, resultaat is dat het blokje nog steeds loopt als een zonnetje en de bak nog altijd super soepel werkt.
Alleen de drijfstanglagers een keer preventief vervangen dan rij ik dit blok zo naar de 3 ton toe.
Het komt echt aan op netjes behandelen en goed onderhoud.
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Vond deze RS anders ook best goedkoop voor een phase2! http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... ault+sport
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

-jo- schreef:Volgens renault (sport) dienen de lagers en oliepomp (aandrijving) vervangen te worden op 160K.

Doe maar navraag.
Mijn lagers vertoonden al slijtage bij 60K. Maar ja, ik ben niet helemaal standaard meer :lol:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Sander2 schreef:
-jo- schreef:Volgens renault (sport) dienen de lagers en oliepomp (aandrijving) vervangen te worden op 160K.

Doe maar navraag.
Mijn lagers vertoonden al slijtage bij 60K. Maar ja, ik ben niet helemaal standaard meer :lol:
begrijpelijk ook :lol:

Maar zoals hierboven vermeld, das inside onderhouds info en ga je niet terugvinden in het boekje. Het is zelfs zo dat sommige renault-heren het lagerwerk/oliepomp aandrijving vervangen bij 120, samen met de distributie. J-P kent deze heren ook goed.

De RS van Tim had bij 130k ook een ratelend onderblok. Deze auto had een onbekende onderhoudshistorie.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

-jo- schreef:
Sander2 schreef:
-jo- schreef:Volgens renault (sport) dienen de lagers en oliepomp (aandrijving) vervangen te worden op 160K.

Doe maar navraag.
Mijn lagers vertoonden al slijtage bij 60K. Maar ja, ik ben niet helemaal standaard meer :lol:
begrijpelijk ook :lol:

Maar zoals hierboven vermeld, das inside onderhouds info en ga je niet terugvinden in het boekje. Het is zelfs zo dat sommige renault-heren het lagerwerk/oliepomp aandrijving vervangen bij 120, samen met de distributie. J-P kent deze heren ook goed.

De RS van Tim had bij 130k ook een ratelend onderblok. Deze auto had een onbekende onderhoudshistorie.
Ik ga het zeker even naspeuren. Distr. heb ik begin van dit jaar al gedaan uit voorzorg (multi was niet bij 60k gedaan) maar dat oliepomp verhaal is ook wel interessant om even uit te zoeken ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Zeker interessant ja. Is dat apart te vervangen van de distributie indien nodig?

Veel zal inderdaad ook staan of vallen met juist onderhoud.
(heb een 19 met 260k op de klok, bij 190k gekocht, en altijd op zijn staart getrapt (uiteraard pas wanneer die warm is). Bij 250k voor de lol op de testbank -> 95 pk aan de wielen, wat die dus opgegeven aan de krukas zou moeten hebben :). Loopt nog steeds als een zonnetje, alleen de kat is in puin gevallen, rammelt lekker :p (katvervanger is in de maak).

Van m'n RS is gelukkig de onderhoudshistorie bekend, dealeronderhouden en altijd netjes op tijd z'n beurten gehad (Y)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Maarten-Jan schreef:Zeker interessant ja. Is dat apart te vervangen van de distributie indien nodig?

Veel zal inderdaad ook staan of vallen met juist onderhoud.
(heb een 19 met 260k op de klok, bij 190k gekocht, en altijd op zijn staart getrapt (uiteraard pas wanneer die warm is). Bij 250k voor de lol op de testbank -> 95 pk aan de wielen, wat die dus opgegeven aan de krukas zou moeten hebben :). Loopt nog steeds als een zonnetje, alleen de kat is in puin gevallen, rammelt lekker :p (katvervanger is in de maak).

Van m'n RS is gelukkig de onderhoudshistorie bekend, dealeronderhouden en altijd netjes op tijd z'n beurten gehad (Y)
Mijn RS heeft ook een complete dealergeschiedenis, dealer in Franeker was zo vrij om de hele Excel met historie door te sturen :p

Maar die hebben bij 60k dus niet de multiriem gedaan+rollen.
En hoewel m'n pa uit ervaring zegt, dat maakt niet heel veel uit, dat kan wel samen met de distri. hebben we bij 90.000 toch zowel de distri, als multi + alle rollen maar vervangen. (hels karwei, dat wel :p)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Wel verstandig, als zo'n rol vast slaat en je multiriem zich opvreet en er op magische wijze een stukje multiriem bij je distributie komt.... auw :lol:
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

-jo- schreef:
Sander2 schreef:
-jo- schreef:Volgens renault (sport) dienen de lagers en oliepomp (aandrijving) vervangen te worden op 160K.

Doe maar navraag.
Mijn lagers vertoonden al slijtage bij 60K. Maar ja, ik ben niet helemaal standaard meer :lol:
begrijpelijk ook :lol:

Maar zoals hierboven vermeld, das inside onderhouds info en ga je niet terugvinden in het boekje. Het is zelfs zo dat sommige renault-heren het lagerwerk/oliepomp aandrijving vervangen bij 120, samen met de distributie. J-P kent deze heren ook goed.

De RS van Tim had bij 130k ook een ratelend onderblok. Deze auto had een onbekende onderhoudshistorie.
Renault Nederland en De Renault Sport Dealer VKV Rotterdam is hier niks van bekend..........Beiden beschikken dan niet over deze "inside info" blijkbaar. Maar ikzelf maak graag onderscheid tussen een advies en verplicht onderhoud. Ik kan me voorstellen dat dit dus een advies is bij 160K, maar geen verplicht onderhoud, want dan zit je juridisch weer niet goed als Renault zijnde. En wat ik zou willen weten, van wie komt dit af dan? Renault Sport is mij te vaag......Heb je iemand die dit officieel kan bevestigen?

Even voor de duidelijkheid, het is mij niet om eigenwijs te doen, het zal ongetwijfeld ook uit een stukje ervaring voortkomen. Maar het gaat mij meer om het feit dat het in Nederland niet bekend is bij de mensen die dit wel zouden moeten weten of dat het in wat voor boekje dan ook staat. :)
R 5 Convertible Rulezz
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zonde da ie al verkocht is Chris... (N)

Maar wat je zegt, ik ben ook wel benieuwd hoe of de wat omtrent de oliepomp en lagers.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

bij 160k de lagers vervangen :~ Toch gewoon belachelijk als dat echt voorschrijven voor dergelijk nieuwe auto's (N)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gesloten