
Maar wat je zegt. Afgelopen jaar hoop aan gedaan, gespot op het forum in januari 2009 en nu te koop voor best wel weinig..
Zo op de foto's ook geen kleurverschil o.i.d. te zien ...
1 van de weinige gelukjes ??
Er is vast iemand hier met een Clio RS die het wel even in het onderhoudsboekje op kan zoeken? Daar zou het dan in moeten staan.......? Anders krijgen diverse renault-dealers beste discussies als dat zo is en het is nergens voorgeschreven-jo- schreef:Volgens renault (sport) dienen de lagers en oliepomp (aandrijving) vervangen te worden op 160K.
Doe maar navraag.
CChris schreef:Heeft iemand een lijstje met aankooptips of punten waar ik op moet letten bij de Clio RS ph1? Heb met de search niet echt veel kunnen vinden....
3 maal raden waarom ik die vraag heb gesteldArco Straver schreef:Niets voor jou dan Chris ??![]()
CChris schreef:Heeft iemand een lijstje met aankooptips of punten waar ik op moet letten bij de Clio RS ph1? Heb met de search niet echt veel kunnen vinden....
Best wel-Ray- schreef:oe dat wordt billenknijpen morgen
Juist, maar dat hoeft niet te betekenen dat het niet geldt. Dat soort dingen zet je natuurlijk niet in een boekje wat de consument gewoon in kan kijken.Maarten-Jan schreef:Heb zojuist in mijn boekje gekeken, staat inderdaad niks over vermeld, 100% zeker! Zou ook wat zijn zeg.
Hier ben ik het helemaal mee eens, mijn 19 16v heeft nu 198.000 op de klok, beestje heeft altijd goed onderhoud gehad, resultaat is dat het blokje nog steeds loopt als een zonnetje en de bak nog altijd super soepel werkt.Arco Straver schreef:
M.b.t. versnellingsbak en inwendig motor zelf, is en blijft het gokken. Mee eens Jo. Maar ja, is dat niet eigenlijk met bijna elke auto met 2 top op de teller zo ??
Als je kijkt naar de Clio 16V b.v. ligt het meeste verwijt aan defecte versnellingsbakken en motoren aan het misbruik en te weinig / slecht onderhoud.
Maar ja, een versnellingsbak van een 1.2. kan je ook binnen 5k kapot hebben.... of niet ???
Mijn lagers vertoonden al slijtage bij 60K. Maar ja, ik ben niet helemaal standaard meer-jo- schreef:Volgens renault (sport) dienen de lagers en oliepomp (aandrijving) vervangen te worden op 160K.
Doe maar navraag.
begrijpelijk ookSander2 schreef:Mijn lagers vertoonden al slijtage bij 60K. Maar ja, ik ben niet helemaal standaard meer-jo- schreef:Volgens renault (sport) dienen de lagers en oliepomp (aandrijving) vervangen te worden op 160K.
Doe maar navraag.
Ik ga het zeker even naspeuren. Distr. heb ik begin van dit jaar al gedaan uit voorzorg (multi was niet bij 60k gedaan) maar dat oliepomp verhaal is ook wel interessant om even uit te zoeken-jo- schreef:begrijpelijk ookSander2 schreef:Mijn lagers vertoonden al slijtage bij 60K. Maar ja, ik ben niet helemaal standaard meer-jo- schreef:Volgens renault (sport) dienen de lagers en oliepomp (aandrijving) vervangen te worden op 160K.
Doe maar navraag.![]()
Maar zoals hierboven vermeld, das inside onderhouds info en ga je niet terugvinden in het boekje. Het is zelfs zo dat sommige renault-heren het lagerwerk/oliepomp aandrijving vervangen bij 120, samen met de distributie. J-P kent deze heren ook goed.
De RS van Tim had bij 130k ook een ratelend onderblok. Deze auto had een onbekende onderhoudshistorie.
Mijn RS heeft ook een complete dealergeschiedenis, dealer in Franeker was zo vrij om de hele Excel met historie door te sturenMaarten-Jan schreef:Zeker interessant ja. Is dat apart te vervangen van de distributie indien nodig?
Veel zal inderdaad ook staan of vallen met juist onderhoud.
(heb een 19 met 260k op de klok, bij 190k gekocht, en altijd op zijn staart getrapt (uiteraard pas wanneer die warm is). Bij 250k voor de lol op de testbank -> 95 pk aan de wielen, wat die dus opgegeven aan de krukas zou moeten hebben. Loopt nog steeds als een zonnetje, alleen de kat is in puin gevallen, rammelt lekker
(katvervanger is in de maak).
Van m'n RS is gelukkig de onderhoudshistorie bekend, dealeronderhouden en altijd netjes op tijd z'n beurten gehad
Renault Nederland en De Renault Sport Dealer VKV Rotterdam is hier niks van bekend..........Beiden beschikken dan niet over deze "inside info" blijkbaar. Maar ikzelf maak graag onderscheid tussen een advies en verplicht onderhoud. Ik kan me voorstellen dat dit dus een advies is bij 160K, maar geen verplicht onderhoud, want dan zit je juridisch weer niet goed als Renault zijnde. En wat ik zou willen weten, van wie komt dit af dan? Renault Sport is mij te vaag......Heb je iemand die dit officieel kan bevestigen?-jo- schreef:begrijpelijk ookSander2 schreef:Mijn lagers vertoonden al slijtage bij 60K. Maar ja, ik ben niet helemaal standaard meer-jo- schreef:Volgens renault (sport) dienen de lagers en oliepomp (aandrijving) vervangen te worden op 160K.
Doe maar navraag.![]()
Maar zoals hierboven vermeld, das inside onderhouds info en ga je niet terugvinden in het boekje. Het is zelfs zo dat sommige renault-heren het lagerwerk/oliepomp aandrijving vervangen bij 120, samen met de distributie. J-P kent deze heren ook goed.
De RS van Tim had bij 130k ook een ratelend onderblok. Deze auto had een onbekende onderhoudshistorie.