Ronald's Race-19 2.0 16V - Update 25-04-2014
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Vanmiddag nog even de Renault Sport stickers op de zijruiten geplakt, die moeten er dus alleen nog even in
![Afbeelding]()

Ik denk dat die met de iets tammere nokkenassen iets te rijk zal lopen.Ronald1916V schreef: Iemand enig idee of het veel verschil uitmaakt om even proef te rijden met een mapping voor 286's nokkenassen als er nu 278's in zitten ? gaat me nog niet zozeer om volgas rijden, meer om even proef te rijden en/of eventueel naar Menno rijden ?
Althans zo ben ik het bij motorfietsen gewend. Een wildere nokkenas dan ook weer een of twee maatje grotere hoofdsproeier.
Overigens: Hele gave ruit stickers!!!
-
Ik ben inderdaad langzaam aan weer aan het knutselen, maandag eens kijken of ik de weg naar m'n werk nog weet, dan meteen savonds weer verder sleutelen anders haal ik 't ringweekend niet..Tim_Coupe schreef:Kijk, er wordt weer gewerkt![]()
We moeten weer wat dagen plannen, schiet niet op anders
-
Aangezien ik de auto voor de RTC Openingsmeeting (5 APRIL) klaar wil hebben ben ik vanavond maar eens weer de schuur in gedoken.
De versnellingsbak afgebouwd, daar moesten de laatste dingen nog even aan gebeuren, staat er in ieder geval weer een frisse JB3 met nieuwe synchromeshringen en schakelas van de 3e/4e versnelling klaar.
![Afbeelding]()
Aangezien de kachelradiateur al een tijdje wat lekte ben ik daar ook maar eens aan begonnen, het voorste deel van de kooi er uit geschroefd anders kon het dashboard natuurlijk niet los :E
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
Kachelhuis is inmiddels al los, dashboard hangt ook al los, morgen even de slangen loshalen en proberen om het kachelhuis te draaien en de kachelradiateur te wisselen
De versnellingsbak afgebouwd, daar moesten de laatste dingen nog even aan gebeuren, staat er in ieder geval weer een frisse JB3 met nieuwe synchromeshringen en schakelas van de 3e/4e versnelling klaar.
Aangezien de kachelradiateur al een tijdje wat lekte ben ik daar ook maar eens aan begonnen, het voorste deel van de kooi er uit geschroefd anders kon het dashboard natuurlijk niet los :E
Kachelhuis is inmiddels al los, dashboard hangt ook al los, morgen even de slangen loshalen en proberen om het kachelhuis te draaien en de kachelradiateur te wisselen

-
goed bezig 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Ronald, ga je het diff nog borgen om los springen van de borgveer te voorkomen? Of is dat eigenlijk niet nodig?
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... iot008.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... iot008.jpg[/img]
-
nee, er komt alleen een nieuwe veer in, eerder ging dat ook goed met de 2.0
tip: trek een plastic zak om je kachelhuis, dan loopt er ook geen roestig koelwater op je mooie tapijtje 

-
Daar zat ik ook al aan te denken inderdaad, morgen maar eens verder met de 16V, koelwater komt al wel binnen als het motortje goed warm is, het druppelde op Zandvoort al op m'n schoenHaas schreef:tip: trek een plastic zak om je kachelhuis, dan loopt er ook geen roestig koelwater op je mooie tapijtje

bij mij was het van dat gore dikke roestwater, dat wil je niet in je tapijtje hebben. Ik heb een vuilniszak gepakt, om het ventilatorhuis getrokken en toen de boel pas losgeschroefd en eruit gehaald. Toch blij, anders had ik nu een bruin tapijt... 

-
Haas schreef:bij mij was het van dat gore dikke roestwater, dat wil je niet in je tapijtje hebben. Ik heb een vuilniszak gepakt, om het ventilatorhuis getrokken en toen de boel pas losgeschroefd en eruit gehaald. Toch blij, anders had ik nu een bacarra tapijt...

-
Enkel die kachelradiateur is er niet zo'n haast mee inderdaad voor 5 April, alleen zo jammer dat er nog een motorwissel, brandstofpomp wissel en Rs remmen upgrade incl. Nieuwe leidingen bij komt, meeting zonder 19 overleef ik nog wel maar met het Ringweekend moet ie meeTom schreef:![]()
Waar is overigens de Spoedklus? Zoveel spoed zie ik hier niet

-
Zo, de nieuwe kachelradiateur zit er in, ik doe dat NOOIT meer met een iets losgehaald dashboard, diverse dingen zijn afgebroken en het was gewoon een werk van niks..
Heb het spul nu een beetje snel in elkaar geschroefd.. de rest gaat waarschijnlijk net zo.. eerst maar eens kijken hoe de techniek het dit seizoen uithoud.. volgende winter sowieso de electronica eens nakijken..
Heb het spul nu een beetje snel in elkaar geschroefd.. de rest gaat waarschijnlijk net zo.. eerst maar eens kijken hoe de techniek het dit seizoen uithoud.. volgende winter sowieso de electronica eens nakijken..
wat wilde er niet lukken dan? ik had het in een uur of 4 voor mekaar, in en uitbouw..
hoezo? ff je dash loshalen en eruitdraaien dat ding 
wel ff je zkeringkast loshalen en je dash op de bestuurdersstoel leggen

wel ff je zkeringkast loshalen en je dash op de bestuurdersstoel leggen

-
Qua tijd maakte het ook niet uit.. Zit nog binnen de 4 uur, alleen de kooi moet er nog weer in. Het probleem was dat het dashboard niet echt ver los wou. Kreeg daardoor het kachelhuis niet gedraait, volgende keer gewoon weer het dash er helemaal uit.
-
Vanmorgen even wat onderdelen besteld:
Koppelingskabel 16V (de huidige kraakt wat)
Nokkenaskeerring (1tje gesloopt.. moest nog een nieuwe hebben)
Distributieriem
Aandrijfaskeering JB3
Differentieelring JB3 (2x, 1tje voor Tim)
en drijfstanglagerkapbouten voor de Williams van Tim
Verder ben ik vanmiddag nog even met de 16V bezig geweest, de rolkooi zit er inmiddels weer in dus dat is weer klaar.
![Afbeelding]()
Daarna nog even wat verzonnen op het uitbouwen van de motor onderlangs met een 4-koloms hefbrug, eerder had ik een 2-koloms brug en ging dat dus wat makkelijker, bovenlangs vind ik gewoon niets bij een R19 16V dus het moest gewoon weer onderlangs gebeuren
De buurman had nog wat pallets liggen, daar had ik wel belang bij.. hij moest even de brug op met de auto, dus een half uurtje bruggebruik geruild met 4 pallets
![Afbeelding]()
De planning was dan om de voorkant op bokjes te zetten, draagarmen er af te schroeven, motor losschroeven en subframe losschroeven en dan de brug omhoog.. volgens mij komt dat op hetzelfde neer
Dus daar ben ik vanmiddag maar even mee begonnen, alleen de stuurkolom moet nog los en het borgpennetje van de rechter aandrijfas, de centrale moeren kreeg ik echter niet los.. de luchtsleutel op 12 bar wou ook niet dus dat doe ik van de week op het werk wel even ofzo..
Oprijplaten wat breder gezet en de 19 16V er op
![Afbeelding]()
Het laatste beetje koelvloeistof er uit laten lopen
![Afbeelding]()
Uurtje later
![Afbeelding]()
Aankomende week komen de onderdelen binnen, dan kan ik de 2.0 afbouwen en het nieuwe subframe opbouwen met de 2.0 er op, nog even een mooi plekje verzinnen voor de Mocal oliekoeler en als er nog wat tijd overblijft de motorruimte even opnieuw spuiten.
Heb nu volgens mij alweer meer gesleuteld aan m'n eigen auto dan heel 2008..
Koppelingskabel 16V (de huidige kraakt wat)
Nokkenaskeerring (1tje gesloopt.. moest nog een nieuwe hebben)
Distributieriem
Aandrijfaskeering JB3
Differentieelring JB3 (2x, 1tje voor Tim)
en drijfstanglagerkapbouten voor de Williams van Tim
Verder ben ik vanmiddag nog even met de 16V bezig geweest, de rolkooi zit er inmiddels weer in dus dat is weer klaar.
Daarna nog even wat verzonnen op het uitbouwen van de motor onderlangs met een 4-koloms hefbrug, eerder had ik een 2-koloms brug en ging dat dus wat makkelijker, bovenlangs vind ik gewoon niets bij een R19 16V dus het moest gewoon weer onderlangs gebeuren

De buurman had nog wat pallets liggen, daar had ik wel belang bij.. hij moest even de brug op met de auto, dus een half uurtje bruggebruik geruild met 4 pallets

De planning was dan om de voorkant op bokjes te zetten, draagarmen er af te schroeven, motor losschroeven en subframe losschroeven en dan de brug omhoog.. volgens mij komt dat op hetzelfde neer

Dus daar ben ik vanmiddag maar even mee begonnen, alleen de stuurkolom moet nog los en het borgpennetje van de rechter aandrijfas, de centrale moeren kreeg ik echter niet los.. de luchtsleutel op 12 bar wou ook niet dus dat doe ik van de week op het werk wel even ofzo..
Oprijplaten wat breder gezet en de 19 16V er op
Het laatste beetje koelvloeistof er uit laten lopen
Uurtje later
Aankomende week komen de onderdelen binnen, dan kan ik de 2.0 afbouwen en het nieuwe subframe opbouwen met de 2.0 er op, nog even een mooi plekje verzinnen voor de Mocal oliekoeler en als er nog wat tijd overblijft de motorruimte even opnieuw spuiten.
Heb nu volgens mij alweer meer gesleuteld aan m'n eigen auto dan heel 2008..

-
Vanmiddag nog heel even bezig geweest met de 16V, in ieder geval de motor er even uit gehaald, dat ging wel weer mooi zo met de pallets er onder 
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()

-
ghehe, eindelijk 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
En? Ga je het redden voor 5 April?? 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Contacteer:
Daar ligt het trouwe blokkie, klaar om de cabrio te gaan haha!
Is de 2 liter al afgebouwd en de bak al klaar? Of had je er nog werk aan?
Maar goed, lekker bezig en veel succes met sleutelen, ben erg benieuwd of je het voor de 5e red.

Is de 2 liter al afgebouwd en de bak al klaar? Of had je er nog werk aan?
Maar goed, lekker bezig en veel succes met sleutelen, ben erg benieuwd of je het voor de 5e red.

-
Ik hoop het ook te gaan redden, vanavond de motortakel even opgehaald bij Martijn Kool, paste ook weer prima in de Clio 1.4
Morgen het blok van het subframe tillen en de randapparatuur overbouwen op de 2.0, van de week zullen de onderdelen wel binnenkomen en even wat nieuwe remleidingen laten maken voor de RS remmen.
Dan alleen nog een Laguna hoofdremcilinder bestellen en een setje remschijven.. dan heb ik alles (denk ik)

Morgen het blok van het subframe tillen en de randapparatuur overbouwen op de 2.0, van de week zullen de onderdelen wel binnenkomen en even wat nieuwe remleidingen laten maken voor de RS remmen.
Dan alleen nog een Laguna hoofdremcilinder bestellen en een setje remschijven.. dan heb ik alles (denk ik)