ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

:lol: Niemand die dat ziet....
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Maus schreef:Heb je die dan ook al voor die prijs?
2e handsje moet lukken
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Voor een comfortabele reiswagen is 't zeker niet verkeerd, maar ik zoek 't persoonlijker toch in de sportievere hoek. :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

ja ik ook, maar tis zeker een leuk alternatief, net als de M5.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

't Schijnt dat een Speedster ook waanzinnig rijdt en dat is een stuk goedkoper.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

ja zeker die turbo,

maar in een speedster zit totaal geen comfort en praktische zaken.

die is echt voor zondags rijden zeg maar.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Turbo hoeft nog niet eens. Schijnt dat je met de 2.2 meer mogelijkheden hebt.
Speedster is een echte rijdersauto, maar goed, voor 't geld dat je bespaart met de aanschaf er van, kan je een leuke doordeweekse auto mee betalen. Ben je nog goedkoper uit ook. :wink:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

das waar, maar ik zie liever een evo of zo.

ik vond die 2.2 niet echt denderend, er zat meer levendigheid in de Elise,

maar die turbo speedster was veel en veel gaver
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Ik ken iemand die voor de Speedster een EVO 6 had, maar nu toch zweert bij de Speedster. Het rijplezier en alle aanverwante zaken zijn vele malen groter. Wil niet zeggen dat een EVO niet fijn rijdt, zeker niet.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

een Evo combineert veel aspecten.

De Speedster stuurt enorm goed, dat hoor je me zeker niet ontkennen.

Maar met een evo heb een goed sturende auto, veel tractie in grenssituaties, en plek voor een klein gezin, ten alle tijden beschikbaar.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Plek voor een klein gezin? Met 4 personen is 't toch goed toeven? :)
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Feit blijft dat een nieuwe RS toch niet is te vergelijken met een 2de hands S4/6. Of maken jullie echt zo beslissingen (ik heb 30.000 euro: ik koop een auto die daar bij past)? Ik ga eerst een type auto bepalen, dan een budget en vervolgens maak ik een keuze!
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Ik bepaal toch eerst wat 't budget wordt en aan de hand daarvan ga ik rondkijken wat voor leuks er allemaal te koop is. :)
Ik ben niet gebonden aan 1 en hetzelfde merk cq type. (Vroeger wel, maar nu niet meer....)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Maus schreef:Plek voor een klein gezin? Met 4 personen is 't toch goed toeven? :)
je vergeet hoe groot die kinderzitjes zijn :wink:


maar moet eerlijk zeggen dat ik zelf niet zo snel een 4 deurs koop, ik zit altijd tegen die B-stijl aan te kijken, en als het erg meezit, dan kijk ik door het achterraampje
(vandaag weer een BMW 1-serie gereden, maar dat ding is een echt drama)
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

http://www.autobedrijf-moree.nl/occasio ... ml?id=6699

Ga je toch niet redden voor tussen de 30000 en 35000 Euro....
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Ja, een Lancer Evo wel, maar dan is het wel 'maar' een Evo VI, uit 1999 of 2000. Das wel even wat anders dan een nieuwe auto uit 2006...
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Een 7 heb ik ook al voorbij zien komen voor 35000 euro.
Tuurlijk je rijd dan in een tweedehands auto van enkele jaren oud, maar de meeste afschrijving heeft ie al gehad. Dat heb je bij een nieuwe Clio nog niet.
En ach, ik vind het geen straf om met een tweedehandsje, of een wagen uit begin 2000 te rijden, als het een EVO betrof. :D
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Totaal geen probleem zelfs :D
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Same here. 8)
Mocht ik toch een leaseauto 'moeten' nemen van mijn baas dan wordt het wel waarschijnlijk de Clio. :)
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Olijnsma schreef:(vandaag weer een BMW 1-serie gereden, maar dat ding is een echt drama)
Hoezo een drama?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Omdat iedereen je uitlacht in je veel te dure lelijke hok??? :lol: :klop:
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

<-------So you know don't mess with a Reno------->
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Blijft leuk om dat ding op 3 wielen door de bocht te zien gaan :worship:
mikko
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 14:21
Locatie: Deventer
Contacteer:

Net een hondje die zijn poot optilt :)
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Vanavond hoorde ik van iemand dat men verwacht dat de nieuwe RS zo'n 32000 euro zal gaan kosten....
Vind dat wel errug veel erbij, plus dat een Megane RS ook zoveel kost, lijkt me eigenlijk onwaarschijnlijk....
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Maus schreef:Vanavond hoorde ik van iemand dat men verwacht dat de nieuwe RS zo'n 32000 euro zal gaan kosten....
Vind dat wel errug veel erbij, plus dat een Megane RS ook zoveel kost, lijkt me eigenlijk onwaarschijnlijk....
Niet als hij idd 200 pk of meer gaat krijgen :smoke: en met zijn formaat en afwerking( lees speciale bodemplaat) zind ik het vrij normaal.

De Megane moet op gaan boksen tegen de Golf en Astra etc,etc dus die zal ook nog wel een klap sneller worden, dus duurder.

Nog even een stukje over de Golf R32 wat mij opviel, het blijft dus altijd wel wat met de SuperGolf, reteduur en niks beter dan een GTI.
Onder de kap vinden we weinig nieuws. Want de motor van de oude R32 is gewoon ook in deze gelepeld. Het is de 3,2-liter V6 met 250 pk die we ook in de Phaeton en Touareg terugvinden.
En dan nu: rijden. Wie een compacte auto zoekt die écht snel is, is beter af met een GTI dan met de R32. Want de R32 is absoluut de snelste op het rechte stuk, maar als het op bochten aankomt dan is de GTI echt de baas. De R32 voelt veel zwaarder aan en dat is hij ook: het scheelt met een GTI gewoon 200 kg. Geef plankgas op de autobahn en de R32 gaat doelbewust op z’n doel af.
Prijzen vanaf 46.000 tot 50.000 euro is de verwachting
En dan die uitlaten, hmmmm, waar ken ik dat toch van :wink:
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/13469.jpg[/img]
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Ik heb nog ergens een PDF bestandje met de test tegen een Peugeot 206 RC van Autoweek.
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Ook een leuke (Britse) review van de '182 Cup', die wij helaas nooit hebben gehad.
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Arno17 schreef:
Maus schreef:Vanavond hoorde ik van iemand dat men verwacht dat de nieuwe RS zo'n 32000 euro zal gaan kosten....
Vind dat wel errug veel erbij, plus dat een Megane RS ook zoveel kost, lijkt me eigenlijk onwaarschijnlijk....
Niet als hij idd 200 pk of meer gaat krijgen :smoke: en met zijn formaat en afwerking( lees speciale bodemplaat) zind ik het vrij normaal.

De Megane moet op gaan boksen tegen de Golf en Astra etc,etc dus die zal ook nog wel een klap sneller worden, dus duurder.

Nog even een stukje over de Golf R32 wat mij opviel, het blijft dus altijd wel wat met de SuperGolf, reteduur en niks beter dan een GTI.
Onder de kap vinden we weinig nieuws. Want de motor van de oude R32 is gewoon ook in deze gelepeld. Het is de 3,2-liter V6 met 250 pk die we ook in de Phaeton en Touareg terugvinden.
En dan nu: rijden. Wie een compacte auto zoekt die écht snel is, is beter af met een GTI dan met de R32. Want de R32 is absoluut de snelste op het rechte stuk, maar als het op bochten aankomt dan is de GTI echt de baas. De R32 voelt veel zwaarder aan en dat is hij ook: het scheelt met een GTI gewoon 200 kg. Geef plankgas op de autobahn en de R32 gaat doelbewust op z’n doel af.
Prijzen vanaf 46.000 tot 50.000 euro is de verwachting
En dan die uitlaten, hmmmm, waar ken ik dat toch van :wink:
[img]http://www.autoweek.nl/images/800/13469.jpg[/img]
sja grappig idd, een maat van mij rijd al een jaar rond met precies zo'n uitlaatsysteem aan de achterkant :lol:
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Ik denkd at ie meer op de RenaultSport 'handtekening' bedoelde: de dubbele, enigzins centraal geplaatste uitlaten.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

elmotheelk (Eric) schreef:Ik denkd at ie meer op de RenaultSport 'handtekening' bedoelde: de dubbele, enigzins centraal geplaatste uitlaten.
Maakt niet uit, het blijft een schijtGolf.

De enige echte was de oer GTI uit de begintijd, de laatste van nu is ook oke, maar nu weer deze R32 die niet veel sneller is dan dan de GTI en dat voor een vanaf prijs van 46.000 euro. :bonk: , welke idioot koopt dat?
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Eerlijk gezegd is 17500 euro wel een zeer hoge vraagprijs, ook al is hij het misschien wel waard.
Het hoort trouwens eigenlijk in de RTC markt.
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Vind ik ook wel erg hoog idd.. en dat is nog zonder audio installatie..
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Ik zou 't knap vinden als je dat er ook voor krijgt...
Plaats reactie