Maximum snelheid ooit gereden?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
jiggy
Contacteer:

las ff verkeerd heb een 1.8 16v met sport nokkenas 150pk clio.
en dat jullie niet geloven dat ik er 240km/h mee gereden heb is jullie zaak , maar het is wel waar.
greetzzzzzzz marcel
Laatst gewijzigd door jiggy op ma 8 aug 2005 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
jiggy
Contacteer:

Frits schreef:
robclio16V schreef:Kijk, nu heb je het tenminste over een standaard Clio 16V.
Niemand heeft gezegd dat Jiggy een standaard Clio 16V heeft, wel dan? :)
zegt ie zelf niet dat er een 2 liter in ligt :wink:
ik las het verkeerd d8 dat er werdt gezegt dat rob een 1.8je had zag het NIET niet staan.
ojah snelheid is getest met een andere auto er naast en alle bij hadden we er 240 op de teller.
het is echt geen gelul jongen&meisjes
MarcoG
Contacteer:

+Clio16v+ schreef:nu ga ik waarschijnlijk wat boze mensen krijgen maaruh, boeiend als de clio niet harder gaat dan 240.
Alle hate mail is welkom :lol:
Ja dat is zeker boeiend!!!! Is nou net mijn hele project aan gewijdttttt. :wink:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... sc&start=0

Apparaat moet sneller. :lol:
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

onder het mom van : "hoe harder het hok, des te verder de naald op de klok" :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
PaulM

MarcoG schreef:
+Clio16v+ schreef:nu ga ik waarschijnlijk wat boze mensen krijgen maaruh, boeiend als de clio niet harder gaat dan 240.
Alle hate mail is welkom :lol:
Ja dat is zeker boeiend!!!! Is nou net mijn hele project aan gewijdttttt. :wink:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... sc&start=0

Apparaat moet sneller. :lol:

:X :lol:
MarcoG
Contacteer:

De bedoeling is eigenlijk dat ik em van de klok rij...en dan nog harder. >-)
5gt8vturbo

MarcoG schreef:De bedoeling is eigenlijk dat ik em van de klok rij...en dan nog harder. >-)
heb ik met mijn tr ook gedaan vond er weinig aan :lol: .
PaulM

Heb thuis nog een filmpie, getaway in stockholm met een toyta supra en een eskrot cosworth. Zit wel geinig stukie in, zie je de meter ook verder gaan dan staat aangegeven op de km teller :)
Nadeem

Yep, dat is deel 2 en (vind ik) nog altijd de vetste :beer:
MarcoG
Contacteer:

'k Heb em ook, is mijn lievelingsstuk. Alles wat erin zit en nog een beetje meer hehe! 300+km/h

Niet zo lang geleden nog 225 op de klok gehad, maar zat toen net ietsje onder de 7000 toeren. Bergaf...
Volgens het boekje is de max. snelheid 209km/h en met Riel hebben we onderweg naar de openingsmeeting ook wat gemeten en bleek dat ding wel een akelig grote tellerafwijking naar beneden te hebben.
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

jiggy schreef:
Frits schreef:
robclio16V schreef:Kijk, nu heb je het tenminste over een standaard Clio 16V.
Niemand heeft gezegd dat Jiggy een standaard Clio 16V heeft, wel dan? :)
zegt ie zelf niet dat er een 2 liter in ligt :wink:
ik las het verkeerd d8 dat er werdt gezegt dat rob een 1.8je had zag het NIET niet staan.
ojah snelheid is getest met een andere auto er naast en alle bij hadden we er 240 op de teller.
het is echt geen gelul jongen&meisjes
ik kan het niet laten en ga hier toch nog ff op in:

ik ga hier berekenen bij welk toerental je theoretisch 240 km/h haalt (dus zonder verliezen).

men neme een clio 16v:
- JB3/048 standaard bak
bak verhoudingen zijn: (bron http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... io#1552135 )
5de vers 0.89 :1
dif 4.22 : 1

- 195/50/15 bandjes
195/50/15 heeft een afrol omtrek van -/+ 1,8006 meter (bron: hier ergens op 't forum)

240 km/u == 240.000 m/u

240.000 / 60 min = 4000 meter/min -> legt je wiel af

4000 / 1.8006 = 2221,481728 omw/ min -> maakt je wiel dus ook je aandrijf as welke je bak in gaat.

2221,481728 * 4,22 (diff) * 0,89 (5de) = 8343,44 omw/ min maakt de motor van een clio 16v met een jb3/048 bak bij 240 km/h.

Die berekening heb ik niet zelf verzonnen :) maar komt van : http://www.verboom.net/projects/ap22/uitleg_nl.html

Als de berekening niet klopt dan zou ik het graag vernemen :).
Laatst gewijzigd door Johan op di 9 aug 2005 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
speedline

Het is zelfs meer als 8.500min-1 want een 195/50 15 band heeft een genormeerde afrolomtrek van 1760mm...

Dus alle figuren met extreme snelheidsclaims zijn bij deze brallers zonder weerga... Gaat heen en schaam uw diep... :wink:
jiggy
Contacteer:

speedline schreef:Het is zelfs meer als 8.500min-1 want een 195/50 15 band heeft een genormeerde afrolomtrek van 1760mm...

Dus alle figuren met extreme snelheidsclaims zijn bij deze brallers zonder weerga... Gaat heen en schaam uw diep... :wink:
ik ga hier verder ook niet diep op in, maar de snelheid klopt wel 240km/h was met nog een auto die had het zelfde op de teller. en 230km/h was met vier andere auto's. ga niet dom uit mijn nek lopen lullen daar over en de het is trouwens 195/45/15.maar aangezien praktijk meestal anders uitwijst dan theorie.en de nokkenas zag ik nergens vermeld in jullie theorie, maar weet niet wat voorn het is.(sport nokkenas in ieder gaval) heeft vorige eigennaar in gezet ene heins fussel uit duitsland. maar voor mij is dit einde discussie.
greetzzzzz marcel
-Ray-
Contacteer:

prachtig deze diepgaande discussie. degene die nu een extreem hoge snelheid post wordt meteen met de grond gelijk berekend :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
jiggy
Contacteer:

-Ray- schreef:prachtig deze diepgaande discussie. degene die nu een extreem hoge snelheid post wordt meteen met de grond gelijk berekend :lol:
jah snap het wel ,maar ga over zulke dingen niet dom lopen lullen. en weet ook niet wat de vorige eigennaar er mee gedaan heeft . is wel een duitser en die zijn meestal nog al gek met tuning betreft.
greetzzzzzzzzzz marcel
Johan
Contacteer:

-Ray- schreef:prachtig deze diepgaande discussie. degene die nu een extreem hoge snelheid post wordt meteen met de grond gelijk berekend :lol:
tja :) , ik wil de mede rtc-ert alleen wat leren. Maar zoals rob zegt met een jc5 bak op je 16v kun je 240 km/u halen.
Laatst gewijzigd door Johan op di 9 aug 2005 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-PAZ-
Über-Spammer

of je reed berg af, wind in de rug en cafe in zicht, dat scheelt meestal ook nogal eens wat km in top snelheid :p :p
R5GTT. Drive it like you stole it
MarcoG
Contacteer:

Hey Marcel, even langzaam, no offence ok? :)

met een 195/45 band heb je een NOG grotere tellerafwijking omdat dit bandje een nog kleinere rolomtrek heeft dan in de berekening aangenomen.

En die nokkenas is prima hoor (Y) , daarmee kan je motor hogere toeren draaien en heeft hij ook een andere reactie op je gaspedaal. Maar voor de omtrek en aandrijving (waar het bij de km- en toeren-teller alleen maar om gaat) heeft het geen invloed, snap je? Je motor kan nu wel hogere toeren draaien, misschien 7500 ipv 7100 (moet je wel met een ander chipje je begrenzer naar boven verplaatsen) en levert hij dus ook meer vermogen.

En alle auto's hebben een tellerafwijking. Die clio van mij zal bij topsnelheid een tellerafwijking van 20km/h hebben (als het niet meer is). Als ik 130 reed was het al 14km/h geloof ik.

4000m/min, dat is hard zeg. 4km in 1 minuut afleggen, dan ga je rap hoor!

@Johan, bedankt voor de berekening. Ik ga eens omhoog rekenen wat ik met mijn 16" velgjes aan toeren zou rijden met de standaard bak...
Laatst gewijzigd door MarcoG op di 9 aug 2005 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Car: M536

jiggy schreef:ik ga hier verder ook niet diep op in, maar de snelheid klopt wel 240km/h was met nog een auto die had het zelfde op de teller. en 230km/h was met vier andere auto's. ga niet dom uit mijn nek lopen lullen daar over en de het is trouwens 195/45/15.maar aangezien praktijk meestal anders uitwijst dan theorie.en de nokkenas zag ik nergens vermeld in jullie theorie, maar weet niet wat voorn het is.(sport nokkenas in ieder gaval) heeft vorige eigennaar in gezet ene heins fussel uit duitsland. maar voor mij is dit einde discussie.
greetzzzzz marcel
Whehe je blijft ook niet echt snugger he? Sorry hoor, maar je kunt niet snappen dat nokkenassen nix veranderen aan je bakverhouding en dus toerental<->snelheid? (dat dus evenredig ja)
En met 195-45-15 rijd je uiteindelijk nog langzamer dan je teller aangeeft.
Je haalt wel makkelijker die top, dat wel, maar er klopt gewoon geen bal van.
En dat geld ook voor andere auto's, sterker nog bijv. de VW golf 1 GTi hebben ze express laten afwijken omdat het dan leek dattie harder ging dan 200, terwijl ie maar 180 gaat ofzo!

Maargoed, jouw nek weet het vast beter :lol:
Johan
Contacteer:

trouwens een "sport" nokkenas heeft geen effect op de theoretische topsnelheid. Ook al zet je er een turbo op of iest anders maakt niet uit. Als je harder (topsnelheid) wilt moet je je bak aanpassen of je max toerental verhogen.

Trouwens theoretische topsnelheid heeft niks met pk's of nm's te maken, dat is dus die berekening die hierboven staat. Dus de snelheid wordt berekend adhv. bakverhoudingen, banden, en max toerental. Dit is dus de max. snelheid die je auto kan behalen ongeacht het vermogen.

In de praktijk zie je dat een auto vaak in zijn hoogste versnelling zijn maximale toerental niet haalt. Omdat de tegenwerkende krachten (oa rijwind) net zo groot zijn als de krachten die de auto aan de wielen kan brengen. Dan kan de auto dus niet meer versnellen. Dit laatste is trouwens mavo 3 natuurkunde.
Maar ik ga nu een :beer: :biertjuh: drinken want ik heb me hier een dorst van gekregen :).

edit: ik ben weer eens te laat met typen :)
MarcoG
Contacteer:

Naja Jiggy, ik lach je niet uit en trek je niet door de zeik maar probeer het je gewoon rustig uit te leggen. Ik heb ook vaak nachtenlang wakker gelegen over hoe dat daar onder de motorkap nou functioneert. :beer:

Hoe het met Steven zit weet ik trouwens niet, maar misschien is die ergens in een garage tijdens een motor/revisie geboren. :beer:
Johan schreef: Maar ik ga nu een :beer: :biertjuh: drinken want ik heb me hier een dorst van gekregen :).

edit: ik ben weer eens te laat met typen :)
je zuipt te veel, wordt je langzaam van. denk dat ik ook maar eens een flinke cocktail ga mixen hiero.
Steven
Car: M536

MarcoG schreef:Hoe het met Steven zit weet ik trouwens niet, maar misschien is die ergens in een garage tijdens een motor/revisie geboren. :beer:
Neehoor, nog enkele jaartjes terug was ik ook een n00b :p
En ik heb geen zin om het tactvol te brengen :p

Maja dit is niet de eerste discussie die meneer aangaat waarbij ie in de volle aanval gaat zonder de uitleg te begrijpen, das gewoon jammer.
jiggy
Contacteer:

zie met alle respect jongen,maar weet ook niet wat de vorige eigenaar er aan gedaan heeft.zal wel eens uitzoeken, maar met vier andere auto's 230km/h rijden en dan allemaal op het zelfde uit komen. en het zou best kunnen dat er wel een andere schakelbak onder zit of wat anders weet dat (NOG) niet, maar het leuke is dat ik alle golf gti tjes en audi 90 2,3 5ciliders eruit trek en nog wat andere karretjes.
greetzzzzzzzzzz marcel ga nu bier zuipen lees morgen wel verder ciao
Laatst gewijzigd door jiggy op di 9 aug 2005 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

ik heb in juli 2004, ergens in spanje, ook 240 op de teller gezet met de 19. Zoals eerder vermeld, zwaar downhill, volgeladen aan bagage en 4 personen erin (en op 17" sloffen).
jiggy
Contacteer:

Steven schreef:
MarcoG schreef:Hoe het met Steven zit weet ik trouwens niet, maar misschien is die ergens in een garage tijdens een motor/revisie geboren. :beer:
Neehoor, nog enkele jaartjes terug was ik ook een n00b :p
En ik heb geen zin om het tactvol te brengen :p

Maja dit is niet de eerste discussie die meneer aangaat waarbij ie in de volle aanval gaat zonder de uitleg te begrijpen, das gewoon jammer.
die andere discussieging over iets wat ik ook niet cker wist en hadden jullie uiteindelijk wel gelijk in, maar nu gaat het over iets wat wel waar is weetje. moet denk ik eens met lagerhuis mee moet doen whahahaha
-PAZ-
Über-Spammer

ik moet hier of daar nog een :foto: hebben van het dash van mijn citroen AX 1.0 met de teller op 200+.

was volgas in achteruit, en dan telde de teller ook acheruit :lol: :p
MarcoG
Contacteer:

Rij volle gas met valse kentekenplaten (bij voorkeur die van je klootzak ex-baas) langs een flitspaal. Hou vervolgens een paar weken de lokale krant goed in de gaten...weet je je ECHTE gemeten snelheid inc. correctie. (Y) :wink:

(een van mijn natte dromen...*zucht*)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

neem een gps ontvanger weet je ook je "echte" snelheid
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-PAZ-
Über-Spammer

of zonder platen, heb je meer kans dat je de krant haalt
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

:D

dat is niet eens een heel klein beetje a-sociaal :)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
jiggy
Contacteer:

MarcoG schreef:Rij volle gas met valse kentekenplaten (bij voorkeur die van je kl%%%k ex-baas) langs een flitspaal. Hou vervolgens een paar weken de lokale krant goed in de gaten...weet je je ECHTE gemeten snelheid inc. correctie. (Y) :wink:

(een van mijn natte dromen...*zucht*)
is goed heb drie flitspalen binnen 1km van mijn huis, maar dan wel met jou kentekenplaat :lol: (F)
maar dat lijkt mij eigenlijk best wel eens een goed idee :smoke: nu alleen de balls hebbe om het te doen.
Laatst gewijzigd door jiggy op di 9 aug 2005 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:neem een gps ontvanger weet je ook je "echte" snelheid
maar dan zit er altijd weer een stukje gps communicatie tussen, je apparaat moet eerst een vraag stellen en dan komt het antwoord van de satelliet terug.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
GerryTT

Heb er hier nog wel een paar liggen. Kun je ook gratis mee tanken :wink:
MarcoG
Contacteer:

GerryTT schreef:Heb er hier nog wel een paar liggen. Kun je ook gratis mee tanken :wink:
Gerry, PM! :wink:
Bram

jiggy, wanneer gaat je auto in de begrenzer? Standaard is dit namelijk 7200 RPM.
Ik heb laatst 220 gereden en dat was al dik 7000 toeren. Meer zat er ook echt niet in. Harder wil ik ook niet in een clio :p.
Dit was wel met wind mee en op een dalende weg.
Plaats reactie