front-mount intercooler
-
- Über-Spammer
Kan je jouw dingen niet in je eigen topicje stoppen steven
(stevens project topic)
Best interessant al die vorderingen

Ik weiger ene projecttopic te maken, ik pruts lekker verder in me eentje.Maik (WOOFER) schreef:Kan je jouw dingen niet in je eigen topicje stoppen steven(stevens project topic)
De info die ik nodig heb krijg ik wel van de personen die het weten. Ik heb daar geen commentaar bij nodig van anderen.
heb op de 21T een volvo 940 intercooelr gehad met alu bakken,haalde inlaatluchttemperatuur van +-20 graden,dit met een buitentemperatuur van 20 graden,dus ja.welke chargecooler doet dat naspeedline schreef:Nog ff dan;
Als het gaat om het maximale vermogen uit je motor te peuren moet je de inlaatlucht zo ver mogelijk afkoelen.
Vanwege de beperkte beschikbare ruimte onder de motorkap van een gt turbo en vanwege de rendements voordelen zal een chargecooler het altijd winnen als het om vermogens(c.q. koppel)ontwikkeling gaat...
Koudere inlaatlucht = meer power. Dat is een regel. En dat bereik je alleen met een chargecooler. Dat staat als een huis.
En iedereen die denkt dat ie dezelfde resultaten met een lucht/lucht exemplaar kan behalen lach ik midden in zijn bek uit.
Cru maar helaas...
-
- Contacteer:
Toch geen reden om geen projecttopic te maken.Steven schreef:Ik weiger ene projecttopic te maken, ik pruts lekker verder in me eentje.
De info die ik nodig heb krijg ik wel van de personen die het weten. Ik heb daar geen commentaar bij nodig van anderen.
Je hoeft alleen maar te "luisteren" naar de mensen waar jij van vindt dat ze het weten.
Ik pruts ook lekker in m`n eentje, maar heb wel een projecttopic

Jouw keus, ik ben het gekwijlebabbel of het denigrerende commentaar van bepaalde figuren beetje zat en hoef dat ook niet te horen over mijn hokkie.
Ook heb ik al eerder geleerd dat praktijk toch nog wel eens hele andere dingen kan uitwijzen dan (diepgaande) theorien...
Ook heb ik al eerder geleerd dat praktijk toch nog wel eens hele andere dingen kan uitwijzen dan (diepgaande) theorien...
-
- Contacteer:
RESTECP!!!
Ben wel rete nieuwsgierig hoe jij je piping hebt gedaan langs je dynamo.
Als ik bij die van mij kijk is daar echt heel weinig ruimte.
Heb je nou ook een kleinere V-snaar genomen, of het een en ander verplaatst?
Of paste het allemaal gewoon?

Ben wel rete nieuwsgierig hoe jij je piping hebt gedaan langs je dynamo.
Als ik bij die van mij kijk is daar echt heel weinig ruimte.
Heb je nou ook een kleinere V-snaar genomen, of het een en ander verplaatst?
Of paste het allemaal gewoon?
-
- Über-Spammer
Zo bedoelde ik het nou ook weer niet steven, maar nogmaals suc6 en we zullen hier je voorderingen wel zien 

Ach Steven..Steven schreef:Ik weiger ene projecttopic te maken, ik pruts lekker verder in me eentje.Maik (WOOFER) schreef:Kan je jouw dingen niet in je eigen topicje stoppen steven(stevens project topic)
Maak toch je iegen topicje aan! Op de PatBat manier met 509631 "pica's"
Heb 1 keer een Twin intercooler gemaakt op mijn 5 zonder thermostaat erin. Op de Ring inlaat temp van maximaal 38 graden met een buitentemp van circa 24 graden.
Was heeel mooi te zien dat wanneer je even stilstond de temperatuur op liep naar 50 graden en het toch wel even duurde voordat het afgekoeld was.
Wat betreft de winter. Oh My God. Dat is crappy. Inlaat temperaturen van om en om de 3-4 graden. Ding was niet warm te krijgen en het liep voor geen meter meer. In de winter weer snel terug naar een enkele koeler en een 95 graden thermostaat om hem ook maar een beetje warm te krijgen.
Een chargecooler is master voor sprintjes enzo. Je hebt een super buffer wat betreft koeling, zelfs zonder rijwind. Maar zoals altijd, ieder voordeel heeft een nadeel. Als je een hele lange tijd gaat rijden en er constant veel lucht gekoeld moet worden, gaat je temperatuur van je water natuurlijk omhoog waardoor je koeling uiteindelijk minder gaat worden. Dit hangt natuurlijk af van heel veel factoren af en ook van je de grote van je waterkoeler en de bouw etc etc.
Dus op het circuit is een lucht-lucht waarschijnlijk een betere oplossing.
Nog een leuk dingetje wat je met chargecooling kan doen. IJS erin mikken voor geforceerde koeling
Was heeel mooi te zien dat wanneer je even stilstond de temperatuur op liep naar 50 graden en het toch wel even duurde voordat het afgekoeld was.
Wat betreft de winter. Oh My God. Dat is crappy. Inlaat temperaturen van om en om de 3-4 graden. Ding was niet warm te krijgen en het liep voor geen meter meer. In de winter weer snel terug naar een enkele koeler en een 95 graden thermostaat om hem ook maar een beetje warm te krijgen.
Een chargecooler is master voor sprintjes enzo. Je hebt een super buffer wat betreft koeling, zelfs zonder rijwind. Maar zoals altijd, ieder voordeel heeft een nadeel. Als je een hele lange tijd gaat rijden en er constant veel lucht gekoeld moet worden, gaat je temperatuur van je water natuurlijk omhoog waardoor je koeling uiteindelijk minder gaat worden. Dit hangt natuurlijk af van heel veel factoren af en ook van je de grote van je waterkoeler en de bouw etc etc.
Dus op het circuit is een lucht-lucht waarschijnlijk een betere oplossing.
Nog een leuk dingetje wat je met chargecooling kan doen. IJS erin mikken voor geforceerde koeling

M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Ter aanvulling
De lucht koelt de inlaatlucht niet, de koude kern van de intercooler doet dit.
Een grote frontmount heeft bij stilstand een behoorlijke buffer. Stationair warmt zo'n intercooler ook niet veel op (meet maar eens).
Ik kan me niet voorstellen dat een chargecooler de lucht sneller koelt, aangezien de kern nog altijd de lucht koelt. Een grote frontmount is dat in mijn ogen absoluut effectiever. Zeker in de wind.
Een grote frontmount heeft bij stilstand een behoorlijke buffer. Stationair warmt zo'n intercooler ook niet veel op (meet maar eens).
Ik kan me niet voorstellen dat een chargecooler de lucht sneller koelt, aangezien de kern nog altijd de lucht koelt. Een grote frontmount is dat in mijn ogen absoluut effectiever. Zeker in de wind.
En anders hebben ze daar weer ventilatoren voor héRiël schreef:Een grote frontmount heeft bij stilstand een behoorlijke buffer. Stationair warmt zo'n intercooler ook niet veel op (meet maar eens).

gr s

Ding liep toch aardig snel op naar 50 graden bij mij.Riël schreef:Ter aanvulling
Heb het wel na een partijtje blazen. Dus de warmte gaat ddus dan in het materiaal zitten.
Maar heb helaas geen vergelijkmateriaal met een charge cooler
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Jep, dat is zo. Maar, een grote intercooler vertraagd dit natuurlijk wel, je hebt wat meer tijd. De intercooler zelf koelt net zo snal weer af als een kleinere aangezien je net zoveel 'wind' per vierkantecm hebt.

Jazeker wel
Kom maar steven, i'll catch you!
misschien zal jij dan ook de toon van je posts eens moeten veranderen...slash schreef:laat je niet zo vangen gast
algemeenheid:
wellicht begrijpen we elkaar dan beter.
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
Weet iemand of er ook flexibele buis te koop is wat een beetje tegen druk kan.
Dus wat geschikt is voor piping van een IC
Dus wat geschikt is voor piping van een IC
Nee, die krijg je niet. Het bestaat over het algemeen uit in elkaar schuivende delen. Soms zijn ze dicht, maar dan zijn ze niet stevig. Meestal lekken ze echter als een zeef.
Rubber of siliconen laten maken is dan de betere keus.
Rubber of siliconen laten maken is dan de betere keus.
-
- Über-Spammer
kopah
(koper)
maar denk niet dat je dat in je auto wil hebben.
btw waarom geen slangen? pvc buizen? staal? (moet je wel laten buigen).
euh...
goeie vraag btw

maar denk niet dat je dat in je auto wil hebben.
btw waarom geen slangen? pvc buizen? staal? (moet je wel laten buigen).
euh...
goeie vraag btw

-
- Contacteer:
Dat buigen is dus idd het probleem.
En anders moet ik toch inkopen gaan doen bij samco.
En anders moet ik toch inkopen gaan doen bij samco.
-
- Über-Spammer
ik zie hier een hele goede oplossing 
volgens mij oudere originele slangen??
Een foto van Steven zijn 5 met IC erin

volgens mij oudere originele slangen??
Een foto van Steven zijn 5 met IC erin

Die prachtige 120 en 90 gradenbochtjes komen niet van een Renault af. Jah ik heb de ouwe intercoolerslangen verknipt omdat die 60mm aansluiten op de IC.
Voor de meeste is het wel te raden waar het wel vandaan komt
En er zijn er een boel van
Voor de meeste is het wel te raden waar het wel vandaan komt

En er zijn er een boel van

brezan-punt-nl
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
Daarom was/is het ook een super oplossing