[Daniël's R5TL-T] 02-09: 2019 nog iets

Vertel hier alles over je project.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Abel bedankt! Heb de restictor inderdaad gevonden in de oude slang (3mm is het) (Y)

Zo ligt het motorruim er nu bij (IC strap moet er alleen nog even in):

[img]http://farm4.staticflickr.com/3752/9264 ... e698_b.jpg[/img]

[img]http://farm3.staticflickr.com/2817/9264 ... 5ac9_b.jpg[/img]

Zoals ik het nu voor ogen heb wil ik na de zomer volgend jaar het blok eruit lepelen om er 's winters aan te kunnen sleutelen; dan wordt het voorjaar 2015 blokje erin hangen met nieuwe zuigers/bussen, 270 Piper, T2/T25, FMIC, sproeier bezetting aanpassen, koppeling etc.
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Nice snake pit! (Y)
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

EIN-DE-LIJK...gisteren m'n hulpveren in ontvangst mogen nemen...

[img]http://farm8.staticflickr.com/7454/9571 ... f11a_b.jpg[/img]

Weet nog niet of ze eronder gaan voordat de auto op stalling gaat, ben er vrij zeker van dat de koppakking olie lekt in het koelkanaal...misschien dat de turbo iets langer op stal gaat zodat ik kan doorsparen voor een nieuwe motor.

Gister en vandaag bezig geweest de wielkasten van de GTX in de ML te zetten, autotje ziet er wel redelijk goed uit van onderen, krikpunten zijn er al een keer opnieuw in gebakken...met de nadruk op bakken en braden. Volgende week bumpers eraf om wat meer te kunnen ontroesten, primeren en tectyleren, denk dat er volgend jaar wat las en straal werk aan zit (dorpels, deuren, tank klepje).

Volgende week nog even langs BCCP voor de Z10, daarvan volgen er nog zeker foto's (Y)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Weekje vakantie tussendoor, kon ik mooi met de GTX aan de slag. Eerst de kachel eens uitzoeken...werd niet heel warm, afstelling van de kabels was ook niet ideaal..

[img]http://farm6.staticflickr.com/5502/1033 ... 5ced_o.jpg[/img]

Gelijk nieuwe rad erin gegooid:

[img]http://farm3.staticflickr.com/2884/1033 ... 9307_o.jpg[/img]

Motortje gesmeerd...weerstand zag er gelukkig nog erg goed uit. Van de bediening zat 1 kabel bovenaan los (klemmetje afgebroken) en de andere kabel was onderaan losgeschoten. Parafaan is aan de binnenzijde keihard, geen spatje roest (Y). Gelijk degelijke audiokabels gelegd.

Ook zijn we met de carb bezig geweest...weer een verhaal apart natuurlijk. De setjes die BCCP levert zijn voor een Volvo...deze heeft dezelfde motor en carb MAAR een andere sproeier bezetting (...), wat betekent dat we de oude sproeiers moesten gebruiken. Ook leveren ze slechts 1 membraan mee, van de acceleratiepomp. De verrijker & choke...dan maar niet. Vooral vuiligheid aan de buitenzijde weggehaald, acceleratiepijpjes waren gewoon gedeeltelijk verstopt en er lag een laag gruis onderin de vlotter kamers.

Voet van de carb is echt, serieus zo krom als een hoepel. Over de lengteas bijna 1mm :~ Nu proberen de boel gasdicht te krijgen, volgende week ff langs Artvo voor een 2e carb die ik kan laten vlakken en opnieuw reviseren.

Voor het einde van de maand staat de turbo droog in stalling voor de komende 8 maanden (F)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Lekkere kerstdrukte op het werk de afgelopen - en komende weken...tussendoor nog een kleine bestelling bij CGB de deur uitgedaan en ontvangen:

[img]http://farm8.staticflickr.com/7347/1140 ... f971_o.jpg[/img]

Komende weken brainstormen over een degelijke oplossing voor m'n 5 extra meters.


Zijn er mensen die ervaring hebben met QSP? Kuipstoelen/gordels? Lex had een setje vaste kuipen in z'n GTT dacht ik, maar ik kan er verder maar bar weinig over vinden...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ik heb stoelframes van een 5 deurs genomen (die hebben namelijk geen klap systeem zoals een 3 deurs) en daar de bovenkant afgeslepen. Vervolgens 2 U-profielen (hoogte net wat jezelf makkelijk vindt) op laten lassen en daarop de stoelen gemonteerd. Kan je de stoelen in ieder geval altijd naar voren en achteren schuiven. (Y)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Wat zijn de plannen?
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Vanwege olie in t koelvloeistof besloten de motor te lichten, dus maandag de auto naar Raalte getrailerd. Motor lag er na een paar uur naast...kop eraf, water op cil 2. Wat blijkt, scheur in de kop...

Hup bak eraf, carter eraf en drijfstang tap eraf, lagers helemaal gaaf na 100++dkm :worship:. Oliepomp helemaal netjes, koppeling nog prima. Toch maar een verzwaarde erin, nwe pakkingsetje, grN motorsteunen, slingerschot repareren. Andere kop ligt er inmiddels ook op, motor is er vandaag weer ingekomen. Morgen afbouwen en starten. Zodra ik weer achter de pc zit upload ik wel ff fotos...maar het is iig weer een avontuur (Y)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Da hest snel daan jong!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

laat me raden scheur in de kop tussen de klep stoterstangen van de 1e cylinder! (U)
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Thanks tuur :D

Moet ik nog ff kijken Abel, kop ligt alweer thuis, dit weekend uit elkaar draaien en kijken waar precies, lijkt niet in de verbrandingsruimte te zitten..
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
bassyyyy
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 9 apr 2012 22:02
Car: Clio 16V, R19 16v
Locatie: Almelo

best tempo erin ! petje af !
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

nee direct aan de bovenzijde, die ontstaat door een kromme kop niet te vlakken en gewoon vast te draaien (S) iemand heeft eens een goedkope reparatie uitgevoerd...
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hee das een intercooler die ik ooit eens gemaakt heb. (Y)

@ abel ik weet wat je nu bedoelt met die kromme kop theorie en die scheur in de bovenzijde.
kheb er hier ook nog zo eentje liggen idd.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Ze loopt weer! Gisteren zo goed als alles afgebouwd, vandaag de laatste dingetjes afgemaakt en het was starten lopen :D Oliedruk super, sensoren werken naar behoren, geen lekkages.

Systeempje ontlucht, klein probleem met de koelvin verholpen. Vanmiddag neusje er weer op gemonteerd en de voorkant omlaag gedraaid, morgen proefrijden. Shortshifter wil niet in één keer goed; alles zit erin, maar de pook (vanaf de schakelstang omhoog de auto in) valt gewoon naar beneden, uit de kogel waar het ingeklemd hoort te zitten (N) Anders gaat er morgen gewoon een GTT versie in...
bassyyyy schreef:best tempo erin ! petje af !
:beer:
Abel schreef:nee direct aan de bovenzijde, die ontstaat door een kromme kop niet te vlakken en gewoon vast te draaien (S) iemand heeft eens een goedkope reparatie uitgevoerd...
Is niet aan de bovenzijde ;) ...vorige reparatie heb ik zelf laten uitvoeren een jaar of 6-7 geleden denk ik...toen is ie gewoon keurig afgeperst, gevlakt, klepgeleiders etc etc etc...nog even het kleppen gereedschap van zolder pakken kan de kop uit elkaar en weten we precies waar het misging (Y)
mark 5t schreef:hee das een intercooler die ik ooit eens gemaakt heb. (Y)
Jazeker! Geweldig ding :worship:
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Lekker vlot gefixed! :worship:
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Vandaag mocht het patient weer naar huis na een weekje sleutelen! Heb nog een paar foto's van gaandeweg..

De schade:
[img]http://farm6.staticflickr.com/5528/1187 ... fc4d_o.jpg[/img]

Klaar om herenigd te worden:
[img]http://farm6.staticflickr.com/5482/1187 ... 74b2_o.jpg[/img]

Boutje schroefje etc..
[img]http://farm8.staticflickr.com/7358/1187 ... 72ea_o.jpg[/img]

Even omlaag schroeven..
[img]http://farm3.staticflickr.com/2871/1187 ... dca6_o.jpg[/img]

Wat we zoal hebben gedaan:
- gereviseerde kop geplaatst, alle motorpakkingen etc
- slingerschot even opgelast, zat een klein scheurtje in
- motorsteunen GrN
- koppeling GrN
- shortshifter geplaatst met GTT zakkie
- schroefset voorzien van gestraalde & gegalvaniseerde ph2 topschotels, nieuwe toplagers & rubbers en hulpveren. Voorzijde ongeveer 4cm verder verlaagd (draagarmen staan nu zo ongeveer vlak)

Samen met het werk aan de kabelboom van afgelopen zomer, plaatsen van ph2 silicone, nieuwe waterpomp, mocal...toch nog behoorlijk wat verspijkerd aan het voituurtje het afgelopen jaar. Nu eerst maar rijden en genieten (Y)

Tevens heb ik de GTX ingeruild (U) , ik kon gewoon niet leven zonder mn dagelijkse turbo shot (L)

Grote dank aan Bart van Artvo voor alle hulp en steun! (Y)(Y)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

:worship: (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

lekker bezig man! mischien moeten we ergens dit voorjaar maar eens een mini-meet in friesland doen aangezien er weer steeds meer noorderlingen actief worden (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Blok helemaal uit elkaar en niet eens ff opgefrist ... (U) ;-)

Mooi werk. Gaat daar iets sneller dan bij mij :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

daar gaat ie niet beter van presteren hoor :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

"hoe gladder het oppervlak, des te minder de weerstand", toch ?? :lol: :p ;-)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

tutuur schreef:lekker bezig man! mischien moeten we ergens dit voorjaar maar eens een mini-meet in friesland doen aangezien er weer steeds meer noorderlingen actief worden (Y)
Klinkt goed (Y)
Arco schreef:Blok helemaal uit elkaar en niet eens ff opgefrist ... (U) ;-)

Mooi werk. Gaat daar iets sneller dan bij mij :p
Hehehe :P mede door tijdgebrek (moest ook in één week klaar) moesten sommige dingen op de iets langere baan (motorruimte spuiten, front oplassen, blok en carter spuiten, subframe, beugels e.d. opknappen). Ik heb al een 2e blok liggen die op termijn gebalanceerd gaat worden, hoe dat er allemaal precies uit gaat zien...sja dat komt nog ;)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Ik overweeg komende maanden een turbo upgrade (T2/T25 hybride). Makkelijker om een van de plank te kopen van het grote eiland, of kan ik beter hier in NL een laten ombouwen?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

T28 van een silvia kopen, joost ff vragen welk uitlaathuis hij precies heeft en je bent voor onder de €500 klaar voor een perfecte turbo!
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

T28 niet erg huge? Wil niet meer dan zo'n 150whp draaien uiteindelijk icm een quaife...wil niet met een mega turbogat zitten, respons is wel fijn :P
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tja ik zelf zou dan voor een gt18 gaan, een veel modernere turbo die nu nog steeds in nieuwe model auto's word gemonteerd.

Bel eens met Turbo hoet in Baarn, die bouwde in de tijd ook t2/t25 hybride 's dat was toen een ontwikkeling van hun samen met JL-tuning :) die kunnen je ook misschien wel goed adviseren, en misschien samen met Arco en eventueel anderen hier op het forum om dan meer als 1 te kopen (Y)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Daniël W. schreef:uiteindelijk een quaife
waarom een quaife? Mark5t heeft ook een leuke oplossing een phantom grip tussen de satelliet wielen. 10X cheaper en hij heeft er 1 nieuwe op de plank liggen nog :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Abel schreef:tja ik zelf zou dan voor een gt18 gaan, een veel modernere turbo die nu nog steeds in nieuwe model auto's word gemonteerd.

Bel eens met Turbo hoet in Baarn, die bouwde in de tijd ook t2/t25 hybride 's dat was toen een ontwikkeling van hun samen met JL-tuning :) die kunnen je ook misschien wel goed adviseren, en misschien samen met Arco en eventueel anderen hier op het forum om dan meer als 1 te kopen (Y)
Hoet levert alleen maar nieuw en gereviseerd volgens mij.

Daniel weet al wat ik van plan ben. :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

oh jij koopt de oude van Daniel ofzo? ;-)

tuurlijk levert Hoet alleen nieuwe en gereviseerde :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Nope. Een nieuwe.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Abel schreef:
Daniël W. schreef:uiteindelijk een quaife
waarom een quaife? Mark5t heeft ook een leuke oplossing een phantom grip tussen de satelliet wielen. 10X cheaper en hij heeft er 1 nieuwe op de plank liggen nog :D
Ik wil uiteindelijk een gereviseerd v-bak eronder hebben. Tzt met Mark en Cannonball babbelen :)
Arco schreef:Daniel weet al wat ik van plan ben. :D
:beer:
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Turbo upgrade uitgesteld tot de volgende motor...eerst body & interieur krijgen zoals ik het wil hebben + een aantal cosmetische puntjes fixen.

Vorige week een dagje Swifterbant, was niet heel tevreden met m'n K-tec einddemper..

[img]https://farm3.staticflickr.com/2930/141 ... 11e1_o.jpg[/img]

[img]https://farm4.staticflickr.com/3824/141 ... 12c7_o.jpg[/img]

[img]https://farm3.staticflickr.com/2928/141 ... dd1b_o.jpg[/img]

Lange tijd dit in m'n hoofd gehad, nu toch maar de knoop doorgehakt, ben er echt super blij mee :worship:

2e dashboard, deurpanelen, kabelboom, een sloot aan elektra, dubbeldin en 2 nieuwe Innovate metertjes vormen de basis voor het eerstvolgend project...eind juni vakantie en dan maar weer de auto leeghalen, dash eruit. Daarvan volgen tzt nog wel foto's :beer:
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Staat mooi die dubbele pijpjes zo (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie