[Grotere Remmen]

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
-PAZ-
Über-Spammer

Maus schreef:Met die man heb ik nog staan praten tijdens de recordpoging op Zolder.
ko van de bossche heet hij, raced al heel lang, heeft hier voor met een 205 mi16 geraced, deze stond nog wel op kenteken, men maatje die daar werkt rijd daar nu gewoon mee over de weg, auto is compleet opgebauw voor het circuit :D :D
-Ray-
Contacteer:

als je clio remmen op je 5je wil monteren kan je trouwens gewoon je eigen klauwen houden van je GT. het enige wat je veranderd zijn de zadels.

kan je je ad ff aanpassen ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Daniël W.
Car: 5TL-T

zadels kun je wel bij JL halen; heb je gestraalde exemplaren voor €50 als ik het goed heb...anders ff bij een demo bedrijf halen.
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
-PAZ-
Über-Spammer

-Ray- schreef:als je clio remmen op je 5je wil monteren kan je trouwens gewoon je eigen klauwen houden van je GT. het enige wat je veranderd zijn de zadels.

ah dat wist ik niet, heb dus alleen de zadels nodig van een 16v, meer niet.
en dan de k-tec schijven deronder.
Daniël W.

pazmaniac schreef:
-Ray- schreef:als je clio remmen op je 5je wil monteren kan je trouwens gewoon je eigen klauwen houden van je GT. het enige wat je veranderd zijn de zadels.

ah dat wist ik niet, heb dus alleen de zadels nodig van een 16v, meer niet.
en dan de k-tec schijven deronder.
die 285mm passen niet met 16v zadels...heb je die kit nodig met spacers. de zadels zijn voor clio schijven (dus tot 260mm)

of is dat wat je bedoelde? :D
-PAZ-
Über-Spammer

ik zou voor de 285mm set gaan, met spacers en omvlochten remslangen en dan evt in combinatie met ferodo blokken.heb al 15 inch velgen onder de 5 liggen dus ruimte genoeg denk ik
Daniël W.

ok, maar dan snap ik niet waarom je 16v remzadels wil hebben? met de spacers heb die je dan niet meer nodig...
-PAZ-
Über-Spammer

AREXSTYLE schreef:ok, maar dan snap ik niet waarom je 16v remzadels wil hebben? met de spacers heb die je dan niet meer nodig...
ah dan had ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat je ook je zadels moest aan passen, dus als ik een 285mm set aanschaf heb ik in principe alles om men remsysteem te upgraden
Daniël W.

[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... ce_kit.jpg[/img]

Kit contains 1 pair of 285mm cross drilled, vented and balanced front discs,caliper extender brackets, bolts and kevlar brake pads. The 285mm cross drilled discsare not only considerably larger than the standard discs, allowing a greater brakingforce to be applied by the pads, but are also thicker to aid with the dissipation of the heat generated from such powerful braking forces. The discs are also zinc platedto prevent them from corroding. The caliper extender brackets supplied are machinedfrom HE30 grade aluminium (as used to make the extender brackets on touringcar brakes) which is not only incredibly strong but also incredibly light so as to keep the unsprung weight of the suspension/brake assembly to a minimum allowing a more effective suspension set up.

en zo is het juist...totaalprijs inc. ferodo ds2500 is zo'n 375 eurie...
-PAZ-
Über-Spammer

jah nu volg ik et, gister mischien beter wat minder heftig uitgegaan dan had ik et wat sneller door gehad :D :smoke:
het is of de clio remmen, of een volledige set van bijvoorbeeld k-tec racing.
binnenkort maar eens informeren bij jl hoe dat zit met evt levertijden van zo een setje
Anonymous

Ik heb de rest hierboven niet meer gelezen...... maar waarom KTEC ?

Zoek eens een echt merk met mooie schijven :)

KTEC is maar een merknaam...... denk je nu echt dat ze dat zelf maken ?
Daniël W.

dat vind ik nou ook...ik meende dat je bij die kit ook zelf schijven kon uitkiezen (spacers zul je toch nodig hebben wil je je gtt klauwen houden)

maarja hier zit weer een meerprijs aan...naar mijn mening is dat het wel waard...
-PAZ-
Über-Spammer

merk maakt me ook niet zoveel uit, het gaat er gewoon om dat het remvermogen van mijn auto beter word, en dan vin ik de k-tec set een goede oplossing, heb op de auto waar ik nu mee rijd OMP schijven en blokken, en die vind ik niet echt super.
en om nu compleet andere klauwen te gaan kopen met 4 zuigers bijvoorbeeld, dat is me een te groote investering, het zal absolut nog beter remmen dan sport schijven in combinatie met de origenele klauwen, maar daar betaal je dan ook voor.
en van welk merk de schijven zijn maakt me dan ook niet zo veel uit. het gaat er gewoon om dat het goed remt.

welk merk schijven word nog veel gebruikt op 5 gt turbo of clio, geef eens wat voorbeelden, dan kan ik me beter orienteren voordat ik wat aanschaf, ik had hier al eens gelezen dat een aantal mensen niet echt te spreken waren over de remmen van EBC
antoine
Car: Renault Clio III RS

type n
[img]http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... _klein.gif[/img]
type rs
[img]http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... it_ABE.gif[/img]
type gt
[img]http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... it_ABE.gif[/img]
Clio 1.8i 16V o. ABS, 2.0i 16V Williams 259x20,7 Std. 35,- Type S 70,- Type RS 103,- Type GT 103,- Type N 93,-
met daarbij
Clio 1.8 RSi, 1.8 16V, 2.0 16V Williams -09/98 DS Performance 72,- DS 2500 76,- DS 3000 104,-
deze remslangen

[img]http://www.dutchpowertrading.nl/Remslan ... dridge.jpg[/img]
Renault Clio 1.8/2.0-16V, R19 16V (4-delig) 124527 52,-
en deze remolie
[img]http://www.dutchpowertrading.nl/Remvloe ... ot_5_1.jpg[/img]
FERODO RACING DOT 5.1
1/2 Liter 360001 5,95 Euro
1 Liter 360003 10,95 Euro

bron: http://www.sandtler.de
Riël
Über-Spammer

Een clio 16v conversie met fijne set schijven en blokken en hoofdremcilinder+bekrachtiger van de clio, staal omvlochten slangetjes en nieuwe remvloeistof moet je toch heel akelig goed van in de ankers kunnen gaan voor relatief mooi geld.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
antoine

Riël schreef: hoofdremcilinder+bekrachtiger van de clio, .
Of je pakt die van een laguna :D ook mooi.Daarbij nog de rs remklauwen die mabo kan/kon leveren en gaan met die banaan.
-PAZ-
Über-Spammer

Riël schreef:Een clio 16v conversie met fijne set schijven en blokken en hoofdremcilinder+bekrachtiger van de clio, staal omvlochten slangetjes en nieuwe remvloeistof moet je toch heel akelig goed van in de ankers kunnen gaan voor relatief mooi geld.

dit is opzich ook wel een goede oplossing, 2e hands klauwen en zadels, en rembekrachtiger + hoofdremcilinder zal wel voor relatief weinig geld zijn te krijgen, en dan een paar leuke schijven, kzal alles eens naast elkaar zetten en dan bekijken wat de beste oplossing is, die set van 285mm die K-TEC aan bied is ongeveer 375 euro met de ferodo blokken, maar als je de clio spullen 2e hands kan kopen, en dan een paar nieuwe clio schijven ben je voor minder geld klaar
antoine

Ja en dan heb je 259 mm schrijven.Bel jl voor een leuke prijs anders(zoals al vaker in dit topic staat)
-PAZ-
Über-Spammer

zijn er hier mensen die dit al gedaan hebben, remsysteem van clio 16v over zetten op 5 gt turbo en zo jah is dit simpel te doen wat zijn de ervaringen of dingen waar extra op gelet moet worden.
Bart V

1916V remmen paste bij mij probleemloos op mn express, dus lijkt me dat het ook prima moet gaan passen op een gtt. Of je het kwijt kan in 13 inch velgen moet je alleen even bekijken, ik heb 15 inch op de express.
Riël
Über-Spammer

Bart V schreef:1916V remmen paste bij mij probleemloos op mn express, dus lijkt me dat het ook prima moet gaan passen op een gtt. Of je het kwijt kan in 13 inch velgen moet je alleen even bekijken, ik heb 15 inch op de express.
minimaal 14" en dan nog moet je hier en daar wat plaats maken bij bepaalde typen velgen als je pech hebt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-Ray-
Contacteer:

pazmaniac schreef:zijn er hier mensen die dit al gedaan hebben, remsysteem van clio 16v over zetten op 5 gt turbo en zo jah is dit simpel te doen wat zijn de ervaringen of dingen waar extra op gelet moet worden.
yep
simpel
alleen 16V zadels
is net lego
Immer wieder die verdammte Holländer
-PAZ-
Über-Spammer

heb 15inch velgen dus ruimte is het probleem niet lijkt me, maar hoe zit het met hoofdremcilinder en rembekrachtiger van clio of van 19 past dit ook zonder problemen

ik zie hier ook een aantal mensen die rijden met schijven tarOx, ken dit merk zelf niet, is dit wat. en wie verkoopt deze schijven
Bart V

Volgens mij moet de bekrachtiger en cilinder van de GT prima voldoen voor 16V remmen. Een grotere cilinder en/of bekrachtiger kan uiteraard nooit kwaad.
PtrGte
Contacteer:

Riël schreef:
Bart V schreef:1916V remmen paste bij mij probleemloos op mn express, dus lijkt me dat het ook prima moet gaan passen op een gtt. Of je het kwijt kan in 13 inch velgen moet je alleen even bekijken, ik heb 15 inch op de express.
minimaal 14" en dan nog moet je hier en daar wat plaats maken bij bepaalde typen velgen als je pech hebt.
clio 16v remmen op renault 5 met 13 inch Mattig velgen met 25 mm spoorverbreders gaat prima...

stuurt alleen wat zwaarder, maar 13 inch is wel oke! :)
-PAZ-
Über-Spammer

Bart V schreef:Volgens mij moet de bekrachtiger en cilinder van de GT prima voldoen voor 16V remmen. Een grotere cilinder en/of bekrachtiger kan uiteraard nooit kwaad.
jah oke, maar ik dacht als ik toch bezig ben kan ik dit gelijk mee vervangen, maar voor ik onderdelen koop zou ik graag even weten of het wel past, anders is het ook zonde van de moeite en het geld.
dus als iemand weet of de bekrachtiger en hoofdremcilinder van een 16v passen op een gt turbo hoor ik het graag
Daniël W.

pazmaniac schreef:heb 15inch velgen dus ruimte is het probleem niet lijkt me, maar hoe zit het met hoofdremcilinder en rembekrachtiger van clio of van 19 past dit ook zonder problemen

ik zie hier ook een aantal mensen die rijden met schijven tarOx, ken dit merk zelf niet, is dit wat. en wie verkoopt deze schijven
TarOx is zeker wat...vraag chendy maar na (die zwerft hier wel ergens rond) die heeft er ervaring mee; en ik straks ook...zijn te verkrijgen via o.a. JL of http://www.mbcarperformance.com . Laatstgenoemde importeert o.a. BB Performance Tuning onderdelen sindskort (staan inmiddels ook euro prijzen op de site).
Voor clio16V schijven moet je dan wel ff Cliko 16V als auto kiezen (op de BBPT site)
-PAZ-
Über-Spammer

ik ga men remmen toch upgraden naar 16v in plaats van de 285 set van K-TEC, ook de hoofdremcilinder en bekrachtiger van een 16v zullen erop komen, alleen de schijven ben ik nog niet over uit, het worden of de schijven van K-TEC of de schijven van TORAX, blokken die erin gaan zijn ferodo 2500. de remslangen zullen worden vervangen door omvlochten exemplaren
denk dat het dan met het remvermogen wel goed zal zitten 8)

wanneer ik nu omvlochten remlslangen bestel moet ik dan gewoon die van een turbo bestellen of die van een clio 16v of 19 16v
marcbo

De remschijven zijn krom van mijn Safrane 2.1 dt. Ik vond mijn auto altijd al matig remmen. Nu wil ik betere (krachtiger) remmen hebben, Wie heeft er een suggestie ?

Tevens moeten de lagers van mijn achterwielen vervangen worden. Heeft iemand dit al een keer eerder gedaan ?
PtrGte
Contacteer:

toch nog voor diegene die nog aan het speculeren zijn voor grotere remmen:

[img]http://dipictures.free.fr/sports/rallyc ... 18_nor.jpg[/img]
Job-turbo
Contacteer:

pazmaniac schreef:
wanneer ik nu omvlochten remlslangen bestel moet ik dan gewoon die van een turbo bestellen of die van een clio 16v of 19 16v
Ik heb ze gewoon van de turbo besteld....
Anonymous

PtrGte schreef:toch nog voor diegene die nog aan het speculeren zijn voor grotere remmen:

[img]http://dipictures.free.fr/sports/rallyc ... 18_nor.jpg[/img]
Die heeft voor pas platte bandjes.
Donleben
Contacteer:

Voor een clio 16v is het ook mogelijk om een 285mm te bouwen van de volgende onderdelen;

Renault Megane 2.0 16v remklauwen
Ferodo remblokken DS2500
Remschijven 285 mm van een 21

Dit is te realiseren door een tussenringetje te plaatsen.
Echter ben ik zeer benieuwd welke schijven dit dan moeten zijn.

Die van een 21 TXI heeft namelijk een diepte van 32mm ipv de 41mm van een clio 16v.
Die van een Megane zijn weer 44mm. Dat is meer speling dan even een ringetje lijkt mij.

Hier een foto van het ringetje:

[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.bos ... w_clio.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Donleben op ma 17 jan 2005 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Robert dB.

en dan zelf brackets maken? Of hoe had jij gedacht de remklauw naar buitendiamter van de schijf te krijgen?
Donleben
Contacteer:

Ro16v heeft ook deze setup. Hij had het er over om alleen maar een ringtje te plaatsen bij de klauwen. Alles zou precies passen.

Daarom was ik ook erg benieuwd naar welke schijven van een 21 dat nu moeten zijn.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Plaats reactie