[DoubleYou] Express GT Turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer

Mag dit wel voor de apk? Waarschijnlijk, maar heb er toch een ? bij, aangezien ze nogal nitsj zijn op de pedaalrubbers...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Car: M536

Ah man 3x koppelen, remmen en gasgeven en het is er toch weer af...
Riël
Über-Spammer

WEet ik wat ie daarop gespoten heeft?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

volgens mij wil je niet weten wat ie erop heeft gespoten :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Jasper11turbo

[img]http://clio-forum.xtomcatx.de/treffen/h ... 0_1385.JPG[/img]

hemels !!
Een renault dealer met een mac donalds in zicht !!

:worship:

Mooi express trouwens , :)
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

DB Y netjes gedaan man!!! (Y)
Thierry

Jasper11turbo schreef:hemels !!

En een tankstation met waarschijnlijk nog een wasserette. Goeie plek voor een meeting :)
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Nou die pedalen zijn wit omdat er een randje wit werd door eventjes fout spuiten van de vloer. En half wit zag er niet uit, maar ik moet zeggen dat dit er ook niet bepaald mooi uit ziet :)

Ach ik zit er meestal met m'n voeten op, en ik fiks van de sloop wel een keer andere pedaalrubbers.
canonballman

Jasper11turbo schreef:[img]http://clio-forum.xtomcatx.de/treffen/h ... 0_1385.JPG[/img]

hemels !!

Zijn daar nog vacatures?? :wink:
Steven

Niet voor die gekke slopers zoals jij ;)
voske

ziet er stukken beter uit... misschien heb ik er overheen gelezen maar hoe heb je de roest nu behandelt??
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Alle oppervlakkige roest weggebraamd met een slijptol (waardoor er nu allemaal putjes in m'n voorruit zitten :( ), 2 lagen primer en 2 lagen lak er overheen.
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ik had nog wat foto's, maar het resizen weigerde. Zo ziet de auto er voor de komende maanden uit:

[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ter-lr.jpg[/img]

[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... oor-lr.jpg[/img]

[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... oor-lr.jpg[/img]

[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... ter-lr.jpg[/img]

[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... cht-lr.jpg[/img]

Ik heb ze ook in high-res, 2272x1704, die zijn 1 Mb per stuk dus mocht je die willen, mail, msn of pm me even.
Geert Claes

hehe, het GT turbo embleem mocht niet ontbreken !
:lol:
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

ik vind hem best netjes hoor als je kijkt hoe ie was, toppie werk (Y)
marcel16v

SToRM666 schreef:
Jasper11turbo schreef:hemels !!

En een tankstation met waarschijnlijk nog een wasserette. Goeie plek voor een meeting :)
Dat hadden meerdere al gedacht, is namelijk genomen op Hermsdorf treffen. De grootste Renault meeting in Europa, iets van 1200 tot 1500 Renaults.
Alleycat
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:Nou die pedalen zijn wit omdat er een randje wit werd door eventjes fout spuiten van de vloer. En half wit zag er niet uit, maar ik moet zeggen dat dit er ook niet bepaald mooi uit ziet :)

Ach ik zit er meestal met m'n voeten op, en ik fiks van de sloop wel een keer andere pedaalrubbers.
Anders koop je voor een paar tientjesvan die doe-het-zelf sportpedaaltjes?
Thierry

Die express is al een stuk opgeknapt zeg (Y)
Marcel B.

Netjes hoor zo, afgezien van die velgkapjes ;)

wanneer ga je torsie-as verstellen? hij staat nu wel erg naar voren :)
Don't walk the grass... smoke it
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Die velgkapjes waren er niet bij, ik moet er nog 2 vinden. Maar waar, de dealer zal vast wel abnormaal duur zijn...

Sportpedaaltjes, misschien, maar dat zie ik nog wel.

Torsie-as: of met pasen, of kerstvakantie. Als ik iets meer dan een weekend tijd heb en als het mooi weer is. En dat duurt nog wel even.

Ow as you might see (details!): ik heb de scheur in de bumper (bestuurderskant op de hoek) gerepareerd, en ik heb het gat in de grille waar eerst "renault" stond, opgevuld.
Steven

Nouja zeg een torsieas duurt echt geen week om te verstellen ofzo. Dat doe je in een paar uurtjes man.

Alsof dat soort dingen een vet project zijn...
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Ik wil altijd overal ruim de tijd voor nemen, mocht er iets mis gaan hoef je niet gehaast te zijn. Ik had deze vakantie ook 2 weken gepland, duurde 4 weken. Dus...

En volgens mij moet ook de naar binnenstaande rand weggeslepen worden, anders raakt het wiel de carosserie.
Geert Claes

Een beetje naar voor vind ik ook zo lelijk niet. Recht is natuurlijk ook mooi. De auto ziet et nu al wel goed uit.
Een voorkant van een GTT zou hem afmaken denk ik!.
Suc6
(Y)
Jasper11turbo

netjes joost , het gaat de goede kant op !

petje af :worship:
Renault Alpine V6 turbo 1989,Renault 11 Turbo 1987 , Renault 25 V6 baccara 1988
Marcel (mlg)
Contacteer:

Geert Claes schreef:Een beetje naar voor vind ik ook zo lelijk niet. Recht is natuurlijk ook mooi. De auto ziet et nu al wel goed uit.
Een voorkant van een GTT zou hem afmaken denk ik!.
Suc6
(Y)
Helemaal recht kan niet als hij voor verlaagd is, dan komen de wielen zo ver in de wielkast zodat er nagenoeg geen veerweg meer is. Maar het ziet er wel erg stoer uit

Afbeelding
Zo ziet het er dan uit .Als de auto recht staat.
Ivo
Über-Spammer

En zo hoort het........ (Y)
Corniels
Contacteer:

ZO je bent zeker wezen zandhappen :lol: :D
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Beginedit: kan een mod even die bovenstaande post van Marcel (mlg) in een linkje veranderen?
Mijn post hieronder (en de rest van deze page) leest zeer onprettig...)

Even weer wat nieuws over mijn project. Het is druk, maar beetje bij beetje wordt er toch wat gedaan. Ik ben begonnen met het spuiten van mijn spoiler, er zitten nu 2 beginlagen op. Hierna komen er 2-3 lagen lak overheen. De spoiler was eerst pikzwart :)

[img]http://home.student.utwente.nl/j.kuckar ... relaag.jpg[/img]

Daarnaast heb ik ook 3 sideskirts gekocht. Deze worden omgevorm tot 2, want 1 skirt is voor de zijkant te kort. Daarna ga ik ze spuiten. Ik moet alleen nog een windvrije goed geventileerde spuitruimte vinden, want hier thuis kan ik dat niet doen. Of het moet buiten (waar het waait en je iritante korreltjes en blaadjes op je verf krijgt) of binnen (en dat willen m'n huisgenoten niet, is ook niet goed geventileerd trouwens). De spoiler wilde ik er eigenlijk voor de openingsmeeting op hebben, de vraag is alleen of dat gaat lukken.

Dan moet ook de thermostaat vervangen worden, deze is een beetje kapot geloof ik, het koelvloeistoflapje gaat gewoon aan terwijl de temperatuurmeter een goede temp aangeeft, en er genoeg koelvloeistof inzit. Vraag: is het schadelijk om te rijden met een kapotte thermostaat?

Ik heb ook vandaag besloten om de lpg express te gaan verkopen nadat de gtt op lpg is gezet. Er gaat dus een lpg-install in de auto komen! De inbouw ga ik waarschijnlijk laten doen in Eindhoven, daar zit een bedrijf die het voor 500 euro minder installeert dan een bedrijf hier in de buurt. Wie weet als het toegestaan is om een gastank tweedehands te kopen, dat ik dan nog goedkoper uit ben. Bij deze "onderneming" horen ook andere zaakjes:

GTT Express:
- thermostaat
- ontsteking achter schutbord
- plaatsen waterbakje achter schutbord
- achterkant verlagen
- remmen voor versterken / nieuw
- benzinetank repareren / ontluchten
- eventueel andere velgen met dunnere banden

LPG Express (voor goede verkoop en hogere waarde :p ):
- andere achterbumper
- voor veren+schokdempers vervangen
- kleine roestplekjes wegwerken (steenslag)
- 5-bak

Ik heb een compleet financieel overzicht gemaakt, en met mijn verwachte kosten ga ik binnen 1 jaar al de complete installatie met alle kosten in bovenstaand lijstje terugverdiend hebben.

Maar ik hoop anders wel dat iemand bereid is mij te helpen met het installeren van de 5-bak op de express lpg. En dat is een gewone 1.4 met maar een stuk of 5 slangetjes, dus geen compleet GTT drukte. Halve motorruimte is leeg :D En ik zoek een versnellingsbak dus.
Ferdy
Über-Spammer

succes ermee, de plannen klinken veelbelovend !!!
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:Wie weet als het toegestaan is om een gastank tweedehands te kopen, dat ik dan nog goedkoper uit ben.
Volgens mij mag dat tegenwoordig niet meer. Helaas. (N)

Leuke plannen (Y) :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
catrinus

Martijn *Baccara* schreef:
Joost (DoubleYou) schreef:Wie weet als het toegestaan is om een gastank tweedehands te kopen, dat ik dan nog goedkoper uit ben.
Volgens mij mag dat tegenwoordig niet meer. Helaas. (N)

Leuke plannen (Y) :)
waarom zou dat niet meer mogen? Zolang je gastank maar gekeurd is is er niets loos
There will be plenty of time to rest when your dead
Joost (DoubleYou)
Contacteer:

Een set moet in zijn geheel onder één keuring vallen. Dus als je het tweedehands koopt, moet je de gehele set hebben. Ook bedrijven kopen een set, waarin ook de tank zit. Dus als je alleen een tank zou leveren, zit het bedrijf met een tank over. Dus het inbouwbedrijf laat het daarom niet toe.

Maar ik heb dan nog steeds de vraag: is het schadelijk voor de motor als je met een defecte thermostaat gaat rijden?
catrinus

Joost (DoubleYou) schreef:Een set moet in zijn geheel onder één keuring vallen. Dus als je het tweedehands koopt, moet je de gehele set hebben. Ook bedrijven kopen een set, waarin ook de tank zit. Dus als je alleen een tank zou leveren, zit het bedrijf met een tank over. Dus het inbouwbedrijf laat het daarom niet toe.
Daar gaat het toch niet over? Jij vraagt of je een tank 2e hands mag kopen. En dat mag. Dat een inbouwbedrijf alleen een set verkoopt is logisch. Maar als jij alleen een tank nodig bent krijg jij alleen een tank bij een inbouw/verkoop station. Je hoeft dan niet een complete set te kopen. Zou wat wezen als je tank na 10 jaar word afgekeurd en je direct een complete set moet kopen alleen omdat je tank afgekeurd is
There will be plenty of time to rest when your dead
Rudo

Joost (DoubleYou) schreef: Maar ik heb dan nog steeds de vraag: is het schadelijk voor de motor als je met een defecte thermostaat gaat rijden?
Als ik het goed gelezen heb gaat er bij jou een lampje branden van je koelvloeistof? Dit heeft iig niets met de thermostaat te maken.

Als de thermostaat niet meer open gaat dan zal de motor erg snel warm worden en alstie te warm wordt, tja, vul maar in.

Als de thermostaat niet meer dicht gaat duurt het lang eer de motor op temperatuur is, en een koude motor slijt harder. Dus op termijn is dat schadelijk, maar eventjes kan dat geen kwaad.
Ferdy
Über-Spammer

Rudo schreef: Als de thermostaat niet meer dicht gaat duurt het lang eer de motor op temperatuur is, en een koude motor slijt harder. Dus op termijn is dat schadelijk, maar eventjes kan dat geen kwaad.
dat heeft mn vriendin ook, maar dan met dr Fiat...temp meter blijft altijd laag staan, wat kan er aan de hand zijn ?
Plaats reactie