ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
marcel16v

antoine schreef:
Duupke schreef:
marcel16v schreef:Ik vind persoonlijk jammer dat FA er weer zo "makkelijk"vanaf komt.
Hoezo?
Alonso had al kampioen moeten zijn, een plof in Monza kost hem 6 (of 8 ) punten, een wielmoer in Budapest kost hem 10 punten en de wielmoer in China kost hem misschien ook wel 2 punten.

Dus laten we het alsjeblieft niet hebben over cadeau krijgen hebben want dat slaat absoluut helemaal nergens op...
Lees nu eens goed.

Marcel heeft het over seizoen 2007. :wink: (F)

Typefoutje :D , bedoelde wel 2006.

Ik zeg niet dat FA dit WK cadeau krijgt. Dit WK zal echter wel de boeken ingaan als zijnde een cadeau van Ferrari.
Laatst gewijzigd door marcel16v op zo 8 okt 2006 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:
Tuurlijk. Vorig seizoen zeker niet goed opgelet Duupke. Dankzij wat er achterin de McLaren ligt is Alonso wereldkampioen geworden. Anders was Raikkonen nu de huidige wereldkampioen geweest. Alonso heeft in mijn ogen vorig jaar het kampioenschap kado gekregen en dit seizoen weer.
wat een gelul zeg (S)
je kan wel een hele snelle motor maken, maar als die niet heel blijft win je gewoon niet
hoort allemaal bij de sport, dan heeft ms dus ook dankzij een ploffende mercedes een aantal titels behaald?
dan kan je elke winnaar van een wk wel als mazzelpijk bestempelen
alonso heeft vorig jaar verdiend gewonnen omdat die samen met renault het beste pakket had
en dit jaar is dat hoogstwaarschijnlijk weer zo
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
marcel16v

Luco/Alpine-racer schreef:
Tuurlijk. Vorig seizoen zeker niet goed opgelet Duupke. Dankzij wat er achterin de McLaren ligt is Alonso wereldkampioen geworden. Anders was Raikkonen nu de huidige wereldkampioen geweest. Alonso heeft in mijn ogen vorig jaar het kampioenschap kado gekregen en dit seizoen weer.

alonso heeft vorig jaar verdiend gewonnen omdat die samen met renault het beste pakket had
FA heeft vorig jaar niet gewonnen omdat hij als coureur zoveel beter was als de rest, maar omdat de Renault zoveel beter was. In die Renault had de helft van het veld WK kunnen worden. Hij heeft inderdaad verdiend gewonnen, maar om te zeggen dat hij hier hard voor heeft moeten strijden.....
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

marcel16v schreef:

FA heeft vorig jaar niet gewonnen omdat hij als coureur zoveel beter was als de rest, maar omdat de Renault zoveel beter was. In die Renault had de helft van het veld WK kunnen worden. Hij heeft inderdaad verdiend gewonnen, maar om te zeggen dat hij hier hard voor heeft moeten strijden.....
ja ms heeft ook jaren een ferrari onder zijn kont gehad waar elke debiel wk mee had kunnen worden
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

marcel16v schreef:

ja ms heeft ook jaren een ferrari onder zijn kont gehad waar elke debiel wk mee had kunnen worden
Nou ik denk niet elke debiel, zeker een Alex Yooung niet of andere eendagsvliegen met teveel poen achter zich.

En de Renault was vorig jaar niet de snellere en Alonso niet de betere, wel was de Renault de betrouwbaarste en niet de langzaamste.

Maar goed, we kunnen lullen als brugman, eerst moet je wel de vlag halen en als eerste eindigen, vele kunnen dat niet en er kan er maar 1 winnen.......
ARNO16V
Contacteer:

Dondert mij allemaal niks, ik vond het een mooie race en heb gejuicht toen die rooie plofte, Alonso en Fisi hebben een mooie race gereden gefeliciteerd Renault (Y)
Heb nu alweer zin in de volgende race! :)
Pollo
Contacteer:

Wat een dikke onzin allemaal dat alonso het 2x in de schoot gegooid krijgt.

Met deze sport is dat gewoon onmogelijk. Het is een combinatie van een goede coureur en een goede auto. Is 1 van de 2 ingredienten niet voor mekaar, dan win je gewoon nie.

Vorig jaar had Renault een prima pakket samen met Alonso, en dit jaar pakt dat gewoon weer zo uit.

Als Kimi een goede en betrouwbare Mercedes had gehad, weet ik zeker dat hij ook vooraan had meegestreden. En dan vind ik het ook terecht dat ie bijvoorbeeld een Renault achter zich laat. De beste wint gewoon!! (I)
Tom
Moderator
Car: MB

helaas.........
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer

Ik ben nog niet eens zo voor alonso, maar wel juich ik al Renault de titel pakt. Alonso is volgend jaar bij McLaren, mijn voorkeur gaat dan weer bij de heren Renault.

En wat een gelul over in de schoot geworpen, MS is misschien wat beter dan FA, maar FA hoort toch zeker bij de enkele toprijders van het veld.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Marcel
Contacteer:

Schumacher de grootste kampioen lees ik een eindje hierboven.
Ja, ook de grootste in "vuiligheid".
Daar hoor je niet veel mensen over.
Laatste voor beeld was Monaco, de kwalificatie...............
Jaren geleden moest Damon Hill en Villeneuve het ontgelden en dan de grootste blamage aller tijden niet te vergeten dat Rubens de duitser voor moets laten gaan in de wedstrijd in Oostenrijk.
En dan nog wat me niet zo snel te binnen schiet.
Net als Verstappen, precies op tijd ruimt hij het (race) veld.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

ho9or je niet veel mensen over? in dit topic staat t er vol mee!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

haha... Eindelijk gebeurt het eens! Schumacher die gewoon op de baan verslagen wordt door Alonso. En dan heb ik het niet zozeer over deze race op Suzuka. Alonso heeft gewoon een sterker seizoen gedraaid. En nu gaan de Schumacher-fans allemaal op hun achterste benen staan, omdat hun held het kampioenschap hoogstwaarschijnlijk niet gaat winnen. Allerlei oorzaken worden aangehaald, maar het ligt natuurlijk nooit aan Schumacher zelf. |:

Mooi, dit had ik net effe nodig. :D Nog 1 race en dan hoop ik dat hij snel vergeten wordt en we weer eens ouderwets kunnen genieten van F1 zoals het bedoeld is.

Wel frapant dat Schumacher-fans hem bijna heilig verklaren, maar zijn successen zijn blijkbaar nog niet genoeg om hen ervan te overtuigen dat hij de beste is. Tot in den treure moet Der Michael verdedigd worden... Zien ze misschien zelf ook in dat MS niet zo'n held is als ze zelf altijd beweerd hebben? :P
Arno17

Marcel schreef:Schumacher de grootste kampioen lees ik een eindje hierboven.
Ja, ook de grootste in "vuiligheid".
Daar hoor je niet veel mensen over.
Laatste voor beeld was Monaco, de kwalificatie...............
Jaren geleden moest Damon Hill en Villeneuve het ontgelden en dan de grootste blamage aller tijden niet te vergeten dat Rubens de duitser voor moets laten gaan in de wedstrijd in Oostenrijk.
En dan nog wat me niet zo snel te binnen schiet.
Net als Verstappen, precies op tijd ruimt hij het (race) veld.
Je bedoeld onsportief en vervelend, jankend gedrag.
Dat Rubens MS moest voor laten gaan was een aktie van Ferrari, niet van MS.

Enne, is iemand het opgevallen dat MS gewoon aan de kant ging, hij kon deze race ook nog Alonso aantikken toen zijn motor was geploft, Alonso reed immers rakelings langs hem heen.
Arno17

Merijn schreef:
Mooi, dit had ik net effe nodig. :D Nog 1 race en dan hoop ik dat hij snel vergeten wordt en we weer eens ouderwets kunnen genieten van F1 zoals het bedoeld is.

Wel frapant dat Schumacher-fans hem bijna heilig verklaren, maar zijn successen zijn blijkbaar nog niet genoeg om hen ervan te overtuigen dat hij de beste is. Tot in den treure moet Der Michael verdedigd worden... Zien ze misschien zelf ook in dat MS niet zo'n held is als ze zelf altijd beweerd hebben? :P
Ik vraag me af wie er nu moeilijk doet, gefrustreerd is getuige deze uitspraken!

En je bent waarschjnlijk de enige die hem zal vergeten, elk jaar zal de naam MS weer tevoorschjn komen, al is het alleen maar bij het praten over:

WK titels, Puntenaantal, GP overwinningen, Polepositions, Snelle rondes rijden wanneer nodig, Regenrijder.............kan nog wel even door gaan......
En neen, geen fan van de man( voor de zoveelste keer) maar wel iemand met oog voor uitzonderlijke prestaties.

En dit sezoen was de man afgebrand, in vervolg op het jaar daarvoor, hij kon niks meer was te oud etc,etc...

Hoe het dit jaar gelopen is weten we allemaal en na de laatste GP weten we of het startnummers 1 eindelijk via een omweg bij McLaren komt, of dat het niet gebruikt wordt.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Arno17 schreef:Enne, is iemand het opgevallen dat MS gewoon aan de kant ging, hij kon deze race ook nog Alonso aantikken toen zijn motor was geploft, Alonso reed immers rakelings langs hem heen.
Dat iemand een mogelijke onsportieve actie niet uitvoert, vind ik geen pluspunt hoor. :) Maar bij MS is die denkwijze wel een logische. :)

Wat mij betreft is MS een groot coureur, maar kan hij soms onsportief uit de hoek komen. Maar een Senna had ook van die momenten, altijd de grens opzoeken.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Haas
Car: Megane RS

Moet zeggen dat ik wel stevig baalde toen ik dat rookpluimpie zag... Damn, wat ging die afstandsbediening hard door de kamer heen :lol:

Vind alle reacties hierboven weer heerlijk getuigen van gefrustreerde mensen van beide kampen. En dan nog zeggen dat de F1 saai is... (S)

Het zijn mooie en spannende seizoenen geweest, incl dit seizoen. Ik had graag gezien dat MS afscheid zou nemen met een titel, maar aan de andere kant..hij hoeft niets meer te bewijzen. Of je nu fan van m bent of niet, om zijn resultaten kun je niet heen en je kunt niet ontkennen dat hij een van de besten is! Ik ben blij dat t sportief beslist is en niet achter de groene FIA tafel of door andere oorzaken op de baan. Dat zijn motor ploft hoor bij de autosport en is niemands schuld.

Alonso wordt kampioen (althans, dat zo ongeveer zeker) en aan het eind van het seizoen heeft hij de meeste punten. Denk dat iedereen daar wel respect voor moet hebben. De laatste races stond hij en Renault enorm onder druk en dan toch voor elkaar krijgen het maximale eruit te slepen... chapeau!! :worship:

Ben er nog niet over uit, wie mijn nieuwe held wordt.. maar heb zo wel mijn voorkeuren. Net als dit jaar, zo'n sterke contradictie zal het niet zijn (MS en Renault) gelukkig :lol:

F1 rocks! En hopelijk volgens seizoen weer... :)
Laatst gewijzigd door Haas op ma 9 okt 2006 7:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Haas

Martijn schreef:Wat mij betreft is MS een groot coureur, maar kan hij soms onsportief uit de hoek komen. Maar een Senna had ook van die momenten, altijd de grens opzoeken.
dat hoort erbij...de grenzen opzoeken, op alle fronten. Dat maakt een goede sportman tot een groot kampioen!
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Haas schreef:
Ben er nog niet over uit, wie mijn nieuwe held wordt..
Jenson B :worship:

dit jaar eerste overwinning en er komen meer :D
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Pollo
Contacteer:

Arno17 schreef:Enne, is iemand het opgevallen dat MS gewoon aan de kant ging, hij kon deze race ook nog Alonso aantikken toen zijn motor was geploft, Alonso reed immers rakelings langs hem heen.

Kerel, dat moest er nog is bijkomen!!! :@

@ Gabri: Jensen Button?? Dat is ook een typische net-niet coureur waarvan er een beetje teveel meerijden.. :p
paulvanrooij
Contacteer:

ik denk dat button nog best een goede kans maakt hoor! Alonso moet bij een nieuw (en naar mijn idee niet betrouwbaar) team beginnen, Kimi zal zich ook moeten aanpassen, en ben benieuwd hoe snel ferrari gewend gaat zijn aan rijden zonder schumi. Renault bgegint met nieuw talent, nog wachten of het een topcoreur gaat zijn, en van toyota hoeven we al helemaal niets te verwachten natuurlijk ;)
Button rijdt in een redelijk goed team, blijft daar, en dat ie kan winnen heeft ie dit jaar laten zien..als ze die lijn doorzetten geef ik hem best een kans om WK te worden hoor! Hopelijk wordt volgend jaar net zo spannend als dit jaar!
En wie mijn favoriet wordt? zal wel ff duren voor ik daar uit ben ;) :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

shade shumi alles ist vorbei, alles ist vorbei, alles ist vorbei :worship: :worship: :worship:

sorry haas moest ff :lol: :lol: :lol: :lol: :biertjuh: :biertjuh:
Haas

dat mag... :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

al heeft die nog een heeeeeeeeeeeeeeel klein kansje >-)
Haas

ik lach me echt schraal als alonso uitvalt in brazilie en massa 1 ligt en MS 2.... :lol:

geintje..
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Haas schreef:ik lach me echt schraal als alonso uitvalt in brazilie en massa 1 ligt en MS 2.... :lol:

geintje..
als ze dan ook zo maar finischen :lol: :lol: :lol:
dan toont massa dat die ballen heeft :p :p
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik mag hopen dat iemand zijn verantwoordelijkheid neemt op zo'n moment. :P
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Als massa hem dan voor laat, weet ik niet wat die formule1.nl bezoekers gaan zeggen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

AnthonyR schreef:Als massa hem dan voor laat, weet ik niet wat die formule1.nl bezoekers gaan zeggen.
dat shumi de titel in de schoot geworpen krijgt
voor de 8e keer :lol: :lol: :lol: :lol: :D :D (0) (0)

@merijn als massa hem dan voor laat hoop ik echt dat fisi ms er hard afrost (0) (0) (0)
paulvanrooij
Contacteer:

op zo'n moment gok ik dat massa zich verremt, een pitstop moet maken of wat dan ook ;)
maar ga er maar niet vanuit dat t zover zal komen..ben ik bang..

Een motorwissel voor Alonso in brazilië zou het wel zo spannend maken.. ;) :lol: :beer:
Haas

zou het echt lachen vinden als massa alonso er in de eerste de beste bocht afnaaid!! (Y)
Gabri van der Veen
Über-Spammer

liever niet, niet goed voor het f1-manager spel :p
Project 21 16v
paulvanrooij
Contacteer:

conspiracy-theory:
wie rijdt er volgend jaar Ferrari? hmm.. kimi rijdt alonso eruit, zodat massa en schumi 2 en 1 kunnen worden, zodat ferrari de constructeurstitel binnen kan halen ;) als massa eruit ligt wordt dit lastig ;) :p
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Paul1916v schreef:conspiracy-theory:
wie rijdt er volgend jaar Ferrari? hmm..
Midland :ja: :ja:

en Doornbos gaat Alonso vast wel hinderen tijdens een training waardoor die weer 1 seconde bij zn kwalificatietijd krijgt :p
Project 21 16v
Arno17

Haas schreef:
Vind alle reacties hierboven weer heerlijk getuigen van gefrustreerde mensen van beide kampen. En dan nog zeggen dat de F1 saai is... (S)
Ben niet gefrustreerd, reageer alleen op ietwat zwart witte gedachtes over het lijdend voorwerp MS.
Deze man heeft zoveel bereikt in zijn sport daar mag je best een (Y) voor opsteken, menig coureur kan zich hier aan op trekken of een voorbeeld aan nemen.
Dat van die acties in het verleden, tja is voor sommige gestraft en sommige van vrijgesproken, telkens dit weer naar voren halen is erg makkelijk en goedkoop en doet afbreuk aan zijn loopbaan.

En inderdaad, Alonso en Renault hebben bewezen (onder druk) niet onder te doen voor MS en Ferrari en dat is alleen maar goed voor de sport Formule 1, dus toe te juichen.
Deze sport is in mijn ogen nooit saai, wel misschien als je praat over het inhalen wat weinig gebeurt.

Als nu volgend jaar weer gaat zoals dit jaar en McLaren en HONDA kunnen serieus meestrijden om de titel kan het zeker weer gezellig worden voor de buis en op het circuit.

En voor Alonso en Renault maak ik een diepe :worship: en i heb nog een klein beetje hoop voor MS, maar ben zeker meer blij als mijn 1e favoriete teampje de CT titel pakt, want ik heb meer een zwak voor Ferrari als team dan voor MS waar ik helemaal geen zwak voor heb. :D
Arno17

Gabri schreef:liever niet, niet goed voor het f1-manager spel :p
Hahaha, je voelt zeker de hete adem in je nek van mij?..........gelukkig kan ik dit spel wel manipuleren.... :lol:
Gesloten