Aan het einde van het seizoen lijken er haarscheurtjes te komen in de relatie tussen Fernando Alonso en Renault. Alonso heeft aangegeven zich in de steek gelaten te voelen door het team in de Grand Prix van China. Volgens Alonso liet het team hem min of meer aan zijn lot over toen duidelijk werd dat de Spanjaard problemen had met zijn banden. Ook teamgenoot Fisichella was volgens Alonso niet behulpzaam genoeg. De Italiaan is zich op zijn beurt van geen kwaad bewust.
Uitgegeven: 6 oktober 2006 10:23
Laatst gewijzigd: 6 oktober 2006 10:30
SUZUKA - De Formule 1 wordt volgend jaar hoogstwaarschijnlijk trager. De nieuwe banden die monopolist Bridgestone gaat invoeren zijn namelijk harder en dus langzamer. Het verschil met 2006? Twee seconden.
"We hebben al een idee over de banden die we volgend seizoen gaan gebruiken. In vergelijking met ons huidige rubber zullen ze veel harder zijn. De banden zijn een aangepaste versie van een oude constructie. Die zal ongeveer twee seconden trager zijn", vertrouwde Bridgestone-baas Suganuma Autosport toe.
Na het gedwongen vertrek van Michelin is Bridgestone vanaf volgend jaar de enige bandenleverancier in de F1. Toch bestaat er nog eens kans dat de F1-teams met andere banden gaan racen. De Japanners zullen namelijk elke race twee verschillende bandentypes meenemen en een aantal teams wil graag zelf kiezen welk type ze gaan gebruiken tijdens de race.
Trager is goed! Het moet er een keer van komen... En heb jij het echt gemerkt dat de banden in de jaren 90 ook 'langzaam' waren toen Good Year nog de enige leverancier was?
Uitgegeven: 6 oktober 2006 14:11
Laatst gewijzigd: 6 oktober 2006 14:25
SUZUKA - Renault mag Giancarlo Fisichella niet vragen om Michael Schumacher te hinderen tijdens de laatste twee races van het seizoen. De Italiaan mag ook niet zonder slag of stoot van positie wisselen met teamgenoot Alonso. Ferrari hoopt immers op een open strijd tussen de twee titelrivalen en vraagt Renault dus om fairplay.
"We willen vermijden dat de tweede rijders van onze teams met opzet één van de titalkandidaten gaat ophouden of blokkeren. Dat zou een spijtige zaak zijn voor de sport", aldus Ross Brawn, technisch directeur bij Ferrari. "Tot op zekere hoogte is het logisch en fair dat de tweede rijders in de strijd betrokken zijn, maar het moet wel sportief blijven."
De oproep van Ferrari werd in delen van de paddock sceptisch onthaald. Het Italiaanse team deinsde er in het verleden immers zelf niet voor terug om dit soort praktijken te gebruiken in de titelstrijd. Maar dat is volgens Brawn verleden tijd.
"Ik weet dat we een aantal jaar geleden zelf zo handelden, maar toen werd dat als normaal ervaren. Nu wordt zulk gedrag niet langer getolereerd en daar zijn we ons ook van bewust."
Brawn beklemtoonde vervolgens nogmaals dat ze Felipe Massa niet zullen vragen om Michael Schumacher te helpen. Massa's voorganger Rubens Barrichello kreeg die opdracht in het verleden wel meermaals te horen. Zo werd de Braziliaan tijdens de GP van Oostenrijk in 2002 verplicht om Schumacher de zege te schenken. Als gevolg van die onsportieve actie besloot de internationale automobielfederatie FIA vervolgens alle teamorders te verbieden.
Whahaha... Het moet niet gekker worden! Nu ze met hun eigen wapens aangepakt kunnen gaan worden, gaan ze zitten janken?? Het greintje respect dat ik nog voor ze had, is geheel verdwenen!
van mij mag hij nog wel een keer WK worden , ik vind schumi wel ok eigenlijk. En nu die dan stopt na dit seizoen kunnen alle gefrustreerd Senna Fans ook weer eens normaal gaan doen
michael? zeker wel maar ralf heb ik nooit echt wat gevonden..de enige reden dat ie al zo lang rijdt is dat ie het broertje van is...
hij kan wel flink crashen, dat moet ik em meegeven
Toyota heeft echt op zeer korte termijn vers vlees nodig... Dit gaat echt niks worden met die 2 ouwe lullen. Beide hebben nooit echt iets gepresteerd... Laat ze 1 rookie en 1 duurdere coureur (topper) binnen halen. Dan kan het nog wat worden...
Tom schreef:dan bgeint de schumi ellende pas! aangezien we die schijtzak van een Ralf nog hebben
ja snap niet dat die vent nog in een F1 wagen zit, heeft nog nix of toch bijna nix gepresteerd sinds ie in de F1 begonnen is . opzouten met die kerel en gewoon een jonge hond in die auto die wel flink kan trappen
Merijn schreef:Whahaha... Het moet niet gekker worden! Nu ze met hun eigen wapens aangepakt kunnen gaan worden, gaan ze zitten janken?? Het greintje respect dat ik nog voor ze had, is geheel verdwenen!
Daar liggen we dan niet wakker van, dat greintje was al te weinig....
anders heeft ie altijd een grote bek, maar volgens mij ziet ie de bui al hangen en dekt ie zich nu al in. alonso komt gewoon te kort om ms te pakken deze GP en dus waarschijnlijk ook in de strijd om het wk
Hij zegt gewoon wat hij denkt en wat iedereen heeft kunnen zien. Ferrari is op Suzuka te sterk voor de Renaults. That's all. Wanneer Fizzy het gezegd had, was het ineens helemaal niet zo geinterpreteerd.