mn gevoel zegt dat dat toch zeker scheelt bij het slopen van motoren, lijkt me

Dat spelen met het gas van de heren MS en FA is alleen maar ten gunste van het resultaat in rondetijden en zorgt ervoor de je sneller bent dan anderen, Benneton heeft dit ooit getest met MS en Johnny Herbert op Silverstone, bleek MS met dezelfde auto 1 seconde per ronde sneller te zijn.Tom schreef:ik bedoel niet zo zeer het uiterste vragen, ik bedoel meer op een verkeerde manier met de techniek omgaan. Tuurlijk ligt het wellicht maar voor een heel klein stukje aan de rijder, maar ik weet zeker dat je dat spul ook zo verrot rijd als je niet goed "luisterd" naar de motor. En als je dat als coureur aanvoeld kun je misschien beter een of twee plaatsen terug zakken, de race uit rijden en eventueel een punt pakken dan als een kip zonder kop doorgassen en in het grind eindigen
Ik geef zelden vol gas! je hoeft namelijk niet altijd volgas te rijden om de maximale versnelling te halen volgens mij. Dat is meer wat Paul bedoeld volgens mij. Je moet aanvoelen wat de motor doet. Olav heeft het er ook wel eens over zelf! je kunt het ook horenHaas schreef:Als je in een straatauto rijd, trap je toch ook vol als je vol wil gaan
tsja, zowat alles is toch electronisch afgeregeld. Wat kun je slopen met schakelen, het hele traject is electronisch vastgelegd en aangestuurd, daar kun je weinig aan doen..al had je t graag. Dat kun je alleen herprogrammeren...Tom schreef:ik ben het toch met Paul eens en denk dat het wel degelijk deels aan de man in de auto ligt.
gemaakt voor 1 race... precies. Dus al een onderdeel die gehaalde tijdsduur doorstaat, voldoet t product toch. Een motor moet dat ook gewoon kunnen halen. Zo niet, is er iets in die motor wat niet aan de eisen voldoet.Tom schreef:En wat is een fatsoenlijk product. Als je het zo zwart-wit bekijkt kwalificeert geen een F1 wagen zich daarvoor. de meeste onderdelen zijn gemaakt voor 1 race met een uitzonderlijk kleine marge. De grens voor het kapot rijden ligt daarom ook velen malen dichterbij dan bij een normale straatauto of zelfs andere race klasse
vol trappen is niet hetzelfde als vol gas geven heTom schreef:Ik geef zelden vol gas! je hoeft namelijk niet altijd volgas te rijden om de maximale versnelling te halen volgens mij. Dat is meer wat Paul bedoeld volgens mij. Je moet aanvoelen wat de motor doet. Olav heeft het er ook wel eens over zelf! je kunt het ook horenHaas schreef:Als je in een straatauto rijd, trap je toch ook vol als je vol wil gaan
Klopt als die zwerende vinger en Mercedes maakt gewoon een slecht produkt en ligt achterin die McLaren Formule 1 bolide van Kimi en volgend jaar bij Alonso, die zal het zelfde probleem hebben dus die kan je gewoon schrappen als kanshebber voor de titel 2007.Haas schreef:daarbij komt dat er zoveel electronica in n auto zit tegenwoordig, dat je moeilijk nog een auto kunt slopen. Dat kun je makkelijk afregelen. Btw, paul wat jij bedoedl heeft te maken met snelheid, tractie de bocht uit, niet wat betreft t slopen en beter behandelen van t materiaal.
Als je in een straatauto rijd, trap je toch ook vol als je vol wil gaan,dan ga je ook niet koppelen met een duur van een seconde, omdat meneer renault zegt dat t anders niet goed is. Dan deugt je probuct gewoon niet. Een raceauto is gemaakt om mee te stampen, kan hij daar niet tegen, dan deugt je product niet...
Neen he, je gaat toch niet Olav als voorbeeld gebruiken he?Olav heeft het er ook wel eens over zelf! je kunt het ook horen
snelheid is wat anders dan betrouwbaarheid heTom schreef:met een slecht product kom je niet op pole............
"zucht"....Dat is een kwestie van 1 rondje gassen( houdt die MB net vol) en weinig benzine aan boord, op die manier staat zelfs een Spyker op pole, dus een slecht voorbeeld in mijn bescheiden mening.Tom schreef:met een slecht product kom je niet op pole............
volgens mij niet.. Productie wel, maar ontwikkeling neit meer..Merijn schreef:Worden de Mercedes F1 motoren eigenlijk nog steeds gemaakt door Ilmor?
Een Duitser die in de winning mood is stop je niet zomaar af, ik ben bang dat Alonso dit niet meer gaat redden.paz-maniac schreef:dat zal toch wel. zou jammer zijn dat het kampioenschap beslist werd door uitvallen of crashen (al dan niet bewust)
f1racing.nl schreef:Todt zet vraagtekens bij teamorders Renault
03 oktober 2006
Jean Todt, teambaas van Ferrari, zet vraagtekens bij de teamorders die Renault zou hebben gegeven tijdens de Grand Prix van China. Fernando Alonso en Giancarlo Fisichella reden op het rechte stuk op een gegeven moment naast elkaar, volgens de Fransman was dat om Michael Schumacher met opzet te blokkeren.
Todt liet weten: "De Grand Prix van China was een leerzame ervaring voor ons. We hebben ook geleerd van wat andere teams doen. Iedereen mag voor zichzelf beoordelen of de tactiek van Renault normaal of abnormaal is." Ferrari zou niet schromen om dezelfde tactiek toe te passen bij Renault, mocht dezelfde situatie zich omgekeerd voordoen. "Wij zullen het in ieder geval in overweging nemen voor een volgende keer."
Klopt als een bus, probleem is alleen die MS zelf.Merijn schreef:Waar zeg ik dat dat een negatief punt is dan?
Ik denk gewoon dat Renault op dit moment sneller is en als ze geen fouten maken ook WK zullen worden. That's all...
Felle kritiek Alonso op Renault
Uitgegeven: 5 oktober 2006 15:32
Laatst gewijzigd: 5 oktober 2006 15:49
SUZUKA - Wereldkampioen Fernando Alonso haalde aan de vooravond van de GP van Japan fel uit naar Renault. De Spanjaard voelt zich in de steek gelaten door het Franse team. Volgens Alonso telt enkel de constructeurstitel nog voor het Franse team.
"Ik heb geen problemen met de mensen in het team en beschik al het hele seizoen over een goede wagen, maar er waren toch ook enkele momenten waarop ik me door het team in de steek gelaten voelde. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom ik in China in duel moest met mijn eigen teamgenoot. Die inhaalacties zorgden alleen maar voor extra risico's", aldus Alonso.
"Gelukkig is de sfeer binnen het team nog steeds super en iedereen focust zich nog steeds op de wereldtitel. Al hecht het team meer waarde aan de titel voor constructeurs."
Opmerkelijke uitspraken van de wereldkampioen die zo zijn team tegen zich lijkt op te zetten. Of toch niet? Het is immers publiek geheim dat de Spanjaard niet terugschrikt voor mentale spelletjes. De kritiek aan het adres van Renault zou dus best bedoeld kunnen zijn om het team te prikkelen zodat ze nog meer hun best gaan doen.
Of de woorden van Alonso ook dat effect zullen bereiken is echter twijfelachtig. De Spanjaard rijdt volgend seizoen immers voor concurrent McLaren en daarom is de rijderstitel inderdaad minder belangrijk voor Renault.