ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

ze hebben het wel es naast mekaar gezet toch?sommige coureurs trappen het pedaal meteen naar de bodem bij een bocht uit..de TC doet de rest..schumacher en alonso bijvoorbeeld spelen meer met het pedaal..niet meteen volgas..
mn gevoel zegt dat dat toch zeker scheelt bij het slopen van motoren, lijkt me :p
Tom
Moderator
Car: MB

ik bedoel niet zo zeer het uiterste vragen, ik bedoel meer op een verkeerde manier met de techniek omgaan. Tuurlijk ligt het wellicht maar voor een heel klein stukje aan de rijder, maar ik weet zeker dat je dat spul ook zo verrot rijd als je niet goed "luisterd" naar de motor. En als je dat als coureur aanvoeld kun je misschien beter een of twee plaatsen terug zakken, de race uit rijden en eventueel een punt pakken dan als een kip zonder kop doorgassen en in het grind eindigen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Car: Megane RS

bullshit...als dat t verschil is tussen kapot gaan en heel blijven, is t zo marginaal, dat je geen fatsoenlijk produkt maakt naar mijn idee.
Haas

daarbij komt dat er zoveel electronica in n auto zit tegenwoordig, dat je moeilijk nog een auto kunt slopen. Dat kun je makkelijk afregelen. Btw, paul wat jij bedoedl heeft te maken met snelheid, tractie de bocht uit, niet wat betreft t slopen en beter behandelen van t materiaal.

Als je in een straatauto rijd, trap je toch ook vol als je vol wil gaan,dan ga je ook niet koppelen met een duur van een seconde, omdat meneer renault zegt dat t anders niet goed is. Dan deugt je probuct gewoon niet. Een raceauto is gemaakt om mee te stampen, kan hij daar niet tegen, dan deugt je product niet...
Tom
Moderator

ik ben het toch met Paul eens en denk dat het wel degelijk deels aan de man in de auto ligt.

En wat is een fatsoenlijk product. Als je het zo zwart-wit bekijkt kwalificeert geen een F1 wagen zich daarvoor. de meeste onderdelen zijn gemaakt voor 1 race met een uitzonderlijk kleine marge. De grens voor het kapot rijden ligt daarom ook velen malen dichterbij dan bij een normale straatauto of zelfs andere race klasse
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Tom schreef:ik bedoel niet zo zeer het uiterste vragen, ik bedoel meer op een verkeerde manier met de techniek omgaan. Tuurlijk ligt het wellicht maar voor een heel klein stukje aan de rijder, maar ik weet zeker dat je dat spul ook zo verrot rijd als je niet goed "luisterd" naar de motor. En als je dat als coureur aanvoeld kun je misschien beter een of twee plaatsen terug zakken, de race uit rijden en eventueel een punt pakken dan als een kip zonder kop doorgassen en in het grind eindigen
Dat spelen met het gas van de heren MS en FA is alleen maar ten gunste van het resultaat in rondetijden en zorgt ervoor de je sneller bent dan anderen, Benneton heeft dit ooit getest met MS en Johnny Herbert op Silverstone, bleek MS met dezelfde auto 1 seconde per ronde sneller te zijn.

En ja, je kan alles wel aan stront rijden, maar reken maar dat het team daar ook op let, de data die zij kunnen zien zal alles verraden.
Dus ook zullen ze je vertellen dat je eerder moet schakelen en minder hard op het gas gaan staan.
En met dat het kul is bedoel ik niet dat je niks kan stukrijden, maar meer dat men roept dat het aan de rijder ligt, die dan dus niet zou kunnen rijden.(enige uitzondering was Jos Verstappen, maar dat lag meer aan het inferieure materiaal)
Menig rijder heeft in de lagere klassen van de autosport wel het een en ander gewonnen en dat doe je niet als je alles kaduuk rijdt.
Tom
Moderator

Haas schreef:Als je in een straatauto rijd, trap je toch ook vol als je vol wil gaan
Ik geef zelden vol gas! je hoeft namelijk niet altijd volgas te rijden om de maximale versnelling te halen volgens mij. Dat is meer wat Paul bedoeld volgens mij. Je moet aanvoelen wat de motor doet. Olav heeft het er ook wel eens over zelf! je kunt het ook horen
Haas

Tom schreef:ik ben het toch met Paul eens en denk dat het wel degelijk deels aan de man in de auto ligt.
tsja, zowat alles is toch electronisch afgeregeld. Wat kun je slopen met schakelen, het hele traject is electronisch vastgelegd en aangestuurd, daar kun je weinig aan doen..al had je t graag. Dat kun je alleen herprogrammeren...
Tom schreef:En wat is een fatsoenlijk product. Als je het zo zwart-wit bekijkt kwalificeert geen een F1 wagen zich daarvoor. de meeste onderdelen zijn gemaakt voor 1 race met een uitzonderlijk kleine marge. De grens voor het kapot rijden ligt daarom ook velen malen dichterbij dan bij een normale straatauto of zelfs andere race klasse
gemaakt voor 1 race... precies. Dus al een onderdeel die gehaalde tijdsduur doorstaat, voldoet t product toch. Een motor moet dat ook gewoon kunnen halen. Zo niet, is er iets in die motor wat niet aan de eisen voldoet.
Haas

Tom schreef:
Haas schreef:Als je in een straatauto rijd, trap je toch ook vol als je vol wil gaan
Ik geef zelden vol gas! je hoeft namelijk niet altijd volgas te rijden om de maximale versnelling te halen volgens mij. Dat is meer wat Paul bedoeld volgens mij. Je moet aanvoelen wat de motor doet. Olav heeft het er ook wel eens over zelf! je kunt het ook horen
vol trappen is niet hetzelfde als vol gas geven he ;)
Arno17

Haas schreef:daarbij komt dat er zoveel electronica in n auto zit tegenwoordig, dat je moeilijk nog een auto kunt slopen. Dat kun je makkelijk afregelen. Btw, paul wat jij bedoedl heeft te maken met snelheid, tractie de bocht uit, niet wat betreft t slopen en beter behandelen van t materiaal.

Als je in een straatauto rijd, trap je toch ook vol als je vol wil gaan,dan ga je ook niet koppelen met een duur van een seconde, omdat meneer renault zegt dat t anders niet goed is. Dan deugt je probuct gewoon niet. Een raceauto is gemaakt om mee te stampen, kan hij daar niet tegen, dan deugt je product niet...
Klopt als die zwerende vinger en Mercedes maakt gewoon een slecht produkt en ligt achterin die McLaren Formule 1 bolide van Kimi en volgend jaar bij Alonso, die zal het zelfde probleem hebben dus die kan je gewoon schrappen als kanshebber voor de titel 2007.
En het bevestigd elke keer weer bij mij wat voor een scheit merk dat Mercedes is( sommige modellen daargelaten) en de BMW's kunnen mij meer bekoren.
Pokke Taxi's! :D
Olav heeft het er ook wel eens over zelf! je kunt het ook horen
Neen he, je gaat toch niet Olav als voorbeeld gebruiken he?
En trouwens, jij kan ook horen of je motor lekker loopt en op welk moment hij het beste door accelereert.
Denk alleen maar eens aan het stoplicht sprintje, het komt aan op de rijder of je het onderste uit je karterpan haalt.
Laatst gewijzigd door Arno17 op ma 2 okt 2006 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator

met een slecht product kom je niet op pole............
Haas

Tom schreef:met een slecht product kom je niet op pole............
snelheid is wat anders dan betrouwbaarheid he :)

qualificatie hard gaan is heel wat anders dan snel zijn in de race EN t einde halen..
Arno17

Tom schreef:met een slecht product kom je niet op pole............
"zucht"....Dat is een kwestie van 1 rondje gassen( houdt die MB net vol) en weinig benzine aan boord, op die manier staat zelfs een Spyker op pole, dus een slecht voorbeeld in mijn bescheiden mening.
Tom
Moderator

daarom denk ik niet zozeer dat ze echt een slecht product maken, enkel dat de toleranties iets te nauw gekozen zijn. Verbaas me er eigenlijk ook wel over dat za dat nog steeds niet voor elkaar hebben.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

allemaal knoeiers bij mercedes :p :p :p :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Haas

Merijn schreef:Worden de Mercedes F1 motoren eigenlijk nog steeds gemaakt door Ilmor?
volgens mij niet.. Productie wel, maar ontwikkeling neit meer..
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Schumacher staat nu bovenaan i.v.m. de meeste overwinningen...

[onder de riem modus] Ben benieuwd of Alonso en Schumacher de komende 2 races de finish wel halen [/onder de riem modus]

:lol: :lol: :lol: :biertjuh:
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-PAZ-
Über-Spammer

dat zal toch wel. zou jammer zijn dat het kampioenschap beslist werd door uitvallen of crashen (al dan niet bewust)
R5GTT. Drive it like you stole it
Arno17

paz-maniac schreef:dat zal toch wel. zou jammer zijn dat het kampioenschap beslist werd door uitvallen of crashen (al dan niet bewust)
Een Duitser die in de winning mood is stop je niet zomaar af, ik ben bang dat Alonso dit niet meer gaat redden.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

idd. kampioenschap is in mijn ogen voor Schumacher....
helaas...
:)
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Alonso gaat 'm winnen... Ik blijf erop hameren, hij was gewoon sneller in China. Met uitzondering van de 9 rondjes na de bandenwissel was hij sneller en niet een beetje ook!

Mark my words! Japan is voor Renault.
Haas

hij was dan wel sneller, maar degeen die t eerst bij de finisch is, die wint :)
Merijn
Über-Spammer

Dat klopt ook wel, maar aan de race-pace zal het niet liggen dus. Het is een fout van het team dat ze de pitstop niet goed voor elkaar hadden en die bandenkeuze was Alonso's eigen fout. Het is dus niet zo dat Schumacher heer en meester was. Hij heeft (zoals zo vaak!) geprofiteerd van de fouten van anderen. Daarmee heeft 'ie eerlijk de race gewonnen, maar als Renault geen fouten maakt, zal Ferrari het heel moeilijk krijgen.
Haas

kan zijn dat hij profiteert, maar dan nog. tis net als betrouwbaarheid: als je onnoemelijk snel bent, maar na 5 ronden de boel kapot gaat, wordt je geen kampioen. Als je snel bent en betrouwbaar maar fouten maakt, wordt je geen kampioen.
als anderen voor je wegvallen en jij blijft overeind, is dat zeker geen negatief punt vind ik. Dan heb je je zaakjes gewoon ALS GEHEEL voor elkaar...
Merijn
Über-Spammer

Waar zeg ik dat dat een negatief punt is dan? :)

Ik denk gewoon dat Renault op dit moment sneller is en als ze geen fouten maken ook WK zullen worden. That's all...
Laatst gewijzigd door Merijn op di 3 okt 2006 7:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Haas

nergens... ik zeg alleen dat ik dat niet negatief vind :)
en dus, mocht hij kampioen worden, vind ik niet dat er gesproken hoeft te worden over mazzel of geluk ofzo... :)

daarbij denk ik dat t kampioenschap al lang verkocht is hoor ;)
Merijn
Über-Spammer

Het is ook geen geluk... Bij Ferrari hebben ze hun zaakjes gewoon zeer goed voor elkaar. Daar zouden ze bij Renault en vooral McLaren nog wat van kunnen leren. :)
Haas

f1racing.nl schreef:Todt zet vraagtekens bij teamorders Renault
03 oktober 2006
Jean Todt, teambaas van Ferrari, zet vraagtekens bij de teamorders die Renault zou hebben gegeven tijdens de Grand Prix van China. Fernando Alonso en Giancarlo Fisichella reden op het rechte stuk op een gegeven moment naast elkaar, volgens de Fransman was dat om Michael Schumacher met opzet te blokkeren.

Todt liet weten: "De Grand Prix van China was een leerzame ervaring voor ons. We hebben ook geleerd van wat andere teams doen. Iedereen mag voor zichzelf beoordelen of de tactiek van Renault normaal of abnormaal is." Ferrari zou niet schromen om dezelfde tactiek toe te passen bij Renault, mocht dezelfde situatie zich omgekeerd voordoen. "Wij zullen het in ieder geval in overweging nemen voor een volgende keer."
:lol:
gevalletje, de pot verwijt de ketel.....
Merijn
Über-Spammer

Ik heb echt een hekel aan F1racing.nl. Zij verdraaien alles! :(

Als je dit leest, lees te toch heel wat anders?

http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_ ... t_id=29549
Haas

net wat andere koek idd... :S
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Gewoon een slechte vertaling van F1racing.nl
Arno17

Merijn schreef:Waar zeg ik dat dat een negatief punt is dan? :)

Ik denk gewoon dat Renault op dit moment sneller is en als ze geen fouten maken ook WK zullen worden. That's all...
Klopt als een bus, probleem is alleen die MS zelf.
Deze man maakt zo weinig fouten, daar wordt je gewoon bang van.
Maar goed, de race niet gezien jl zondag maar ik hoor niemand over het feit dat GF FA voor heeft laten gaan, of heb ik daarover de verkeerde informatie.

2 races te gaan en MS is de man in het voordeel, kijk eens naar het verschil in punten lopende het seizoen, die MS is gemotiveerd tot op het bot en dan moet je helemaal uitkijken met Duitsers.

Beide rijders moeten sowieso zorgen dat ze voor de andere finishen.
16v clio mark
Contacteer:

Haas

voor wie seizoen 93 nog een keer wil herbeleven:

http://www.youtube.com/watch?v=K01PKdHiCK4&NR

alle races staan erop, FIA jaaroverzicht geripped..
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

hij zit zich al in te dekken ;) :p :
Felle kritiek Alonso op Renault

Uitgegeven: 5 oktober 2006 15:32
Laatst gewijzigd: 5 oktober 2006 15:49
SUZUKA - Wereldkampioen Fernando Alonso haalde aan de vooravond van de GP van Japan fel uit naar Renault. De Spanjaard voelt zich in de steek gelaten door het Franse team. Volgens Alonso telt enkel de constructeurstitel nog voor het Franse team.

"Ik heb geen problemen met de mensen in het team en beschik al het hele seizoen over een goede wagen, maar er waren toch ook enkele momenten waarop ik me door het team in de steek gelaten voelde. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom ik in China in duel moest met mijn eigen teamgenoot. Die inhaalacties zorgden alleen maar voor extra risico's", aldus Alonso.

"Gelukkig is de sfeer binnen het team nog steeds super en iedereen focust zich nog steeds op de wereldtitel. Al hecht het team meer waarde aan de titel voor constructeurs."

Opmerkelijke uitspraken van de wereldkampioen die zo zijn team tegen zich lijkt op te zetten. Of toch niet? Het is immers publiek geheim dat de Spanjaard niet terugschrikt voor mentale spelletjes. De kritiek aan het adres van Renault zou dus best bedoeld kunnen zijn om het team te prikkelen zodat ze nog meer hun best gaan doen.

Of de woorden van Alonso ook dat effect zullen bereiken is echter twijfelachtig. De Spanjaard rijdt volgend seizoen immers voor concurrent McLaren en daarom is de rijderstitel inderdaad minder belangrijk voor Renault.
Gesloten